X3 TC: Komplexy - rady a tipy

Moderator: DJ Die

Mira CZ
Posts: 763
Joined: Sun, 5. Jul 09, 10:05
x3tc

Post by Mira CZ » Sun, 26. Sep 10, 10:29

ja stavim jeden na IBL v Cho`s defeat

User avatar
Rosta
Posts: 527
Joined: Fri, 8. May 09, 15:39
x3

Post by Rosta » Sun, 26. Sep 10, 15:24

tak abych pravdu rekl tak zatim komplexy maji utrum :) setrim si na m2 a mozna ze potom 2. koupim ale to uz nevim, uvidm takze komlexy budu stavet nejspis az po pribehu
Seasonic 500W, MSI Z77A-G45, Intel Core i5 3570K 3,40 GHz, 8 GB Dimm DDR 3 1600 MHz, NVidia GeForce GTX 560

willypokorny
Posts: 607
Joined: Fri, 28. Aug 09, 09:27
x4

Post by willypokorny » Mon, 27. Sep 10, 19:50

tak se snažím postavit komplex na space fuel v danna's chance, vyberu si z nákladního prostoru complex construction kit, dám build, otevře se mi mapa sektoru, s vědovím že jsem v dosahu všech továren, ale stejně se mi nezobrazí na výběru žádná. neví někdo co s tim je? :evil:

Mira CZ
Posts: 763
Joined: Sun, 5. Jul 09, 10:05
x3tc

Post by Mira CZ » Mon, 27. Sep 10, 20:53

no takhle jak si to napsal,tam nemas zadnou postavenou tovarnu.
komplex construction kit je na spojovani tovaren do komlexu.
podle mne nejdriv musis vybrat tovarnu na space fuel a pak alespon jeste 1 jakoukoliv tovarnu.
TEPRVE POTOM muzes pouzit komplex construction kit.

User avatar
Rosta
Posts: 527
Joined: Fri, 8. May 09, 15:39
x3

Post by Rosta » Mon, 27. Sep 10, 21:45

no tak jen napisu ze jsme to spolu s pokym resili prez icq a poradil jsem mu reinstal a uz mu vsechno funguje jak ma no a rozhodl jsem se teda ze si postavim spis komplex nez abych si kupoval nejakou m2 vim ze bude na space fuel jen nevim ktery sektor je lepsi co se tyce asteroidu jestli split fire nebo dana's chance
Seasonic 500W, MSI Z77A-G45, Intel Core i5 3570K 3,40 GHz, 8 GB Dimm DDR 3 1600 MHz, NVidia GeForce GTX 560

User avatar
Rosta
Posts: 527
Joined: Fri, 8. May 09, 15:39
x3

Post by Rosta » Tue, 28. Sep 10, 19:23

takze ted jsem tak rozmyslel a napadlo ze nejlepsi sektor je zatim Savage Spur na ten komplex, ale taky me napadla otazka stim spojena a to jelikoz pres nej nelitaji lode protoze je na okraji a tim padem budou litat lode do meho komplexu? zatim jsem oskenoval par asteroidu a dalsi se mi zatim nechce kvuli tomu abych potom nezjistil ze tam nikdo nebude litat
Seasonic 500W, MSI Z77A-G45, Intel Core i5 3570K 3,40 GHz, 8 GB Dimm DDR 3 1600 MHz, NVidia GeForce GTX 560

Mira CZ
Posts: 763
Joined: Sun, 5. Jul 09, 10:05
x3tc

Post by Mira CZ » Sat, 9. Oct 10, 14:00

tak mam porad ten stejnej problem,uz jsem to tu nekde psal,ale nikdo nereagoval.
mam jeden komplex v sektoru Menelaus Frontier,ale kdyz k nemu chci pridat dalsi stanici,tak se mi cely rozpadne na jednotlive tovarny.v ostatnich sektorech stavim normalne bez problemu dal
nevi nekdo cim to muze byt a jak to zpravit?
a nez se najde nekdo moc akuratni,chci tam pridat stanici protoze uz je uplne samostatnej a ma velke prebytky polotovaru. tak jsem tam chtel pridat tovarny na konecne produkty.
predem diky za pomoc ci odpoved

User avatar
vlasticz
Posts: 290
Joined: Sat, 22. Nov 03, 23:35
x4

Post by vlasticz » Sat, 9. Oct 10, 16:45

Mira CZ wrote:tak mam porad ten stejnej problem,uz jsem to tu nekde psal,ale nikdo nereagoval.
mam jeden komplex v sektoru Menelaus Frontier,ale kdyz k nemu chci pridat dalsi stanici,tak se mi cely rozpadne na jednotlive tovarny.v ostatnich sektorech stavim normalne bez problemu dal
nevi nekdo cim to muze byt a jak to zpravit?
a nez se najde nekdo moc akuratni,chci tam pridat stanici protoze uz je uplne samostatnej a ma velke prebytky polotovaru. tak jsem tam chtel pridat tovarny na konecne produkty.
predem diky za pomoc ci odpoved
kolik tam máš stanic? nevím jak v TC ale v X3R byl maximální počet sta nic připojitelných k hubu, ale to jsi pak jen nemohl tu stanici připojit

A jak se to stane, když ji postavíš, tak ok a když ji pak chceš připojit ke zbytku, tak se to jakože připojí (ty kamery rotující kolem TL a stanice) a pak je najednou spousta fabrik místo komplexu?

Mira CZ
Posts: 763
Joined: Sun, 5. Jul 09, 10:05
x3tc

Post by Mira CZ » Sat, 9. Oct 10, 19:04

presne tak,stanici postavim,dam pripojit,bezi filmecek a sup,kazda stanice je samostatne. mam jich tam tak max 40 vic ne

willypokorny
Posts: 607
Joined: Fri, 28. Aug 09, 09:27
x4

Post by willypokorny » Sat, 9. Oct 10, 21:44

tak to nevím, můžeš zkusit reinstal, jinak já se zatím nějak ke komplexu moc nedostal :)

User avatar
Rosta
Posts: 527
Joined: Fri, 8. May 09, 15:39
x3

Post by Rosta » Sun, 10. Oct 10, 15:30

hm.. no ja mam v komplexu v ore belt 48 stanic, tak to bude opravdu bug...takze jak psal poky zkus reinstal
Seasonic 500W, MSI Z77A-G45, Intel Core i5 3570K 3,40 GHz, 8 GB Dimm DDR 3 1600 MHz, NVidia GeForce GTX 560

User avatar
Rosta
Posts: 527
Joined: Fri, 8. May 09, 15:39
x3

Post by Rosta » Tue, 30. Nov 10, 13:16

ted jsem procital trochu starsi prispevky, procital jsem si to uz driv ale ted jsem si jaksi vsiml od arbouriuse a chci se zeptat to jako kdyz dam do sektoru druzici tak muzu stavet uz pouze na mape sektoru? ptam se proto ze nemam nejak extremne vykonnou grafiku a kdybych chtel pokracovat v upgradu komplexu na strely firefly v ore belt tak by se mi to hodilo protoze uz nemam nejak moc fps

EDIT: a to musim potom tim K zamerit komplex, ne? ptam se proto ze jsem to jeste nikdy nedelal, vsechno jsme zatim stavel s primym pohledem na komplex
Seasonic 500W, MSI Z77A-G45, Intel Core i5 3570K 3,40 GHz, 8 GB Dimm DDR 3 1600 MHz, NVidia GeForce GTX 560

willypokorny
Posts: 607
Joined: Fri, 28. Aug 09, 09:27
x4

Post by willypokorny » Mon, 6. Dec 10, 15:40

jo ja takhle stavim vzdycky... jen u hodně detailnich stanic to obcas neni moc presny. jinak sem dostavel komplex v brennans triumph na space fuel a ted stavim na space fuel a space weed v nopileos memorial

Oslik
Posts: 112
Joined: Tue, 5. Sep 06, 22:49
x3tc

Komplex/Stanice-Záákaz Vstupu Vlastním UT

Post by Oslik » Sat, 8. Jan 11, 16:47

Měl bych dotaz, co patří nejspíš sem :

Lze nějak zakázat vlastním UT přístup do vlastního komplexu ? Prolezl jsem menu komplexu křížem krážem a nic takového jsem tam nenašel. Přitom bych přísahal, že tam někde ta možnost vyla - když jsem to hrál před dlouhou dobou. Netiším, zda tu možnost nepřidal nějaký script, pokud ano, netuším jaký :(.

Zkrátka bych chtěl svým UT zatrhnout do svého konkrétního komplexu (případně komplexů, stanice/stanic). Tušíte někdo, zda toho dosáhnout, případně jak ?

Oslik
Posts: 112
Joined: Tue, 5. Sep 06, 22:49
x3tc

Post by Oslik » Sat, 8. Jan 11, 16:55

Jinak koukam, že se tu často objevuje téma jak se peklíte se stavbou komplexů. Na to je jednoduchý recept : plně geniální script - Factory Complex Constructor, na konec hodím link.
Na první pohled vypadá hodně složitě, chce to pořádně pročíst přiložený pdf návod, nastavit si konfig, ideálně podle něj a pak to zkoušet, dokud nezískáte trochu cviku.
Chvilku mi trvalo se s tím naučit intuitivně zacházet, ale teď už na FCC nedám dopustit a stavím komplexy jedině s tímto scriptem.
Umožňuje jak přesné umístění stanice na zvolené místo (jednou z možností je i umístění stanice dle souřadnic), tak skvělou možnost editace stanice, resp. její polohy.
Všechny komplexy pak vypadají nejen pěkně na pohled, ale jsou přehledně konstruované a zabírají v sektoru mnohem méně místa.

Tady je odkaz:

http://forum.egosoft.com/viewtopic.php?t=219504

Joule
Posts: 54
Joined: Sun, 26. Apr 09, 11:06

Post by Joule » Sun, 9. Jan 11, 16:57

Sice se můj dotaz týká Reunionu, ale předpokládám, že to bude stejné jako v TC. K věci. Jak postavit úhledný komplex? Svůj problém ukážu na příkladu komplexu sestávajícím z celých 2 stanic :D
Nejdříve vyhodím obě stanice, v případě potřeby upravím polohu tractor beamem. Potom si nechám vyložit jádro komplexu, nastavím tam kam chci( v tomto případě přesně doprostřed) odsouhlasím a..... jádro komplexu se neobjeví ve vybrané póze, nýbrž 3km daleko spolu s nechutnou změtí trubek. Jak to mám udělat správně? Když vidím tady na fóru screeny těch obřích a !!!úhledných!!! komplexů tak nechápu...

/edit: nejlépe manuální radu, moc se mi nechce rozhodit si instalaci scriptem...
S optimismem nejdál dojdete. Pesimisti už přesně vědí kam.

User avatar
Rosta
Posts: 527
Joined: Fri, 8. May 09, 15:39
x3

Post by Rosta » Sun, 9. Jan 11, 17:11

no podle tveho popisu to vypada na bug nebo jak to myslis s tou zmeti trubek?

EDIT: ja ve hre nepuzivam zadne scripty jinak doporucuju dat nekde do sektoru HUB a tovarny nekde dal, protoze se ti muze stat ze se ti cizi lode zamotaji do trubek a bouchnou a reputacka dole
Seasonic 500W, MSI Z77A-G45, Intel Core i5 3570K 3,40 GHz, 8 GB Dimm DDR 3 1600 MHz, NVidia GeForce GTX 560

Joule
Posts: 54
Joined: Sun, 26. Apr 09, 11:06

Post by Joule » Sun, 9. Jan 11, 17:29

No myslím to tak, že ony dvě stanice se propojí trubkami a přibližně z místa, kam jsem chtěl umístit jádro, vyrazí trubky "kolmo" pryč a ve vzdálenosti pár km se zakončí oním jádrem.
S optimismem nejdál dojdete. Pesimisti už přesně vědí kam.

Oslik
Posts: 112
Joined: Tue, 5. Sep 06, 22:49
x3tc

Post by Oslik » Sun, 9. Jan 11, 17:51

Joule:

vždyť jsem to psal zrovna jako poslední příspěvek tady, stačí číst.
Ideální je stahnout si script FCC (Factory Complex Constructor), link na konci příspěvku.
FCC funguje jak v TC, tak reunionu (pro jistotu bych se podíval, jestli je třeba rozdílné verze, nebo stačí stejná).
Stáhneš si tak zip ve kterém jsou soubory pro nakopírování do hry, ale je tam i .spk soubor, pro plugin manager - volba je tedy na tobě. Navíc info pro instalaci jsou přiloženy.

Součástí FCC je i velice podrobný manuál se screeny v PDF. Je tam docela hodně kláves které je třeba nastavit - opět, v manuálu je doporučené nastavení kláves. Mimochodem tak dobře rozvržené, že používám stejné, je rozhozené po celé numerické klávesnici.

FCC pak v kostce funguje takto :

-Potřebuješ vlastnit TL s tractor beamem (sice ho přímo nepoužiješ, ale je podmínkou).
-je víc způsobů, jak zvolit stavbu stanice, osobně za geniální považuji stavbu stanice dle souřadnic. Zadáš stavbu, postupně namlátíš souřadnice pro X,Y,Z; poté se tě to dotáže na orientaci stanice v jednotlivých osách a nestojí-li tam nic, prdne to stanici přímo na ty souřadnice.
-další stanici pak můžeš postavit opět, buď dle souřadnic, nebo zvolit umístění stanice ve vztahu k existující stanici - ve výčtu stanic v sektoru zvolíš jednu (tu svou) poté se tě to dotáže na polohu vůči výchozí stanici, možné hodnoty v osách jsou -1,0,1. Logicky, 0 beze změny, -1 záporná strana osy, +1 kladná strana osy. Např. chceš li druhou stanici napravo od výchozí, dáš 1 (kladná polovina osy X), 0, 0 - beze změny v osách Y,Z. Atd ... opět, podrobně vysvětleno v manuálu s přiloženými screeny.
-se stanicí pak lze hýbat, nastavíš si klávesu pro "unfix station" tím se stane pohyblivou a pomocí klávesnice s ní můžeš hýbat jak ve všech třech osách, tak jí natáčet ve všech třech osách. Zrovna tak lze nastavit "o kolik se má stanice pohnout metrů, či pootočit stupnňů" na jedno stisknutí klávesy. Defaultně je to 250m pro pohyb a 45° pro otáčení. To se dá libovolně měnit na pohyb o :1,5,10,25,50,100,250,500,1000,10000m a otáčení o : 7,5°;15°;22,5;30°;45°

Poté co vyskládám všechny stanice na místa kde je v kompexu chci mít, tak přivezu complex construction kity (trubky) a vyložím napřed jeden samostatně - na místo kde chci přístup ke komplexu. Vznikne tak complex hub. No a pak už jen připojuji jednotlivé stanice ke complex hubu - ideálně od nejbližsí, po nejvzálenější.

Než začneš připojovat stanice, je dobré všechny opět zamknout "fix station" je to stejná klávesa jako unfix.

A další prima věc - poté co ti takhle vznikne úhledný komplex, můžeš pro jistotu stisknout klávesu pro "secure station". Hra na chvíli zamrzne, protože to prověřuje celý komplex, zda tam někde nějaké stanice nekolidují, pokud ano, samo je to posune tak, aby vše bylo OK. Lza tak opravit i již existující kolidující komplex.

FCC nabízí řadu dalších užitečných nástrojů a ač se tam některé věci dají zneužít, nikde nevidím tendenci stvořit cheatující script, což je pro mě důležité. Osobně ho považuji za neocenitelný nástroj. Stavba komplexu - obzvlášť těch velikých, mi zabere i několik hodin, ale stojí to pak za to.

Obvykle stavím komplex tak, že si najdu sektor s Si asteroidy (ani není třeba nějak extra bohaté). Dle jejich bohatosti postavím příslušný počet dolů (stačí 1-2 u bohatých, nebo cca 4 s yeld cca 25) k nim crystal fab - opět dle potřeby. Dále zdroj jídla - liší se dle rasy a SPP. Vznikne tak naprosto soběstačný komplex. Pumpnu tam pro začátek EC na rozjezd a zakážu obchodování. Počkám až se komplex naplní vším co vyrábí a povolím obchod. Jelikož jsou pak náklady na výrobu 0, nastavím nejnižší cenu všeho a nechám ho vydělávat - takhle se ničí konkurence :D
Zároveň na něj lze do budoucna připojovat cokoliv vás napadne.

link na FCC:


http://forum.egosoft.com/viewtopic.php?t=219504

Oslik
Posts: 112
Joined: Tue, 5. Sep 06, 22:49
x3tc

Post by Oslik » Sun, 9. Jan 11, 17:52

Joule wrote:No myslím to tak, že ony dvě stanice se propojí trubkami a přibližně z místa, kam jsem chtěl umístit jádro, vyrazí trubky "kolmo" pryč a ve vzdálenosti pár km se zakončí oním jádrem.
jj tohle se děje, hra samotná bohužel není příliš "user friendly" při stavbě komplexů, to skvěle řeší zmíněný FCC

Zrovna jdu jeden stavět, hodím sem pak sreen - pokud přijdu na to, jak se sem vkládají :D

Post Reply

Return to “Česky / Czech X-Forum”