Nybegynder til X3 - Har ingen tidliger erfaring med X spil

Moderator: ncmohr

Post Reply
Mike JezZ
Posts: 7
Joined: Fri, 3. Feb 06, 21:24
x3

Nybegynder til X3 - Har ingen tidliger erfaring med X spil

Post by Mike JezZ » Fri, 3. Feb 06, 21:27

Hej,

jeg fik erhvervet mig X3 i dag fordi jeg synes det virker mægtig fedt...

Efter installation vil jeg selvf. ind og spille det, da det virker så fedt...


Indtil jeg starter op, og bliver kastet ud i rummet, uden anelse for noget som helst...

Skal jeg pakke spillet på hylden resten af mit liv fordi jeg ik har tidligere erfaring fra X universet?

Jeg har givet 329 for spillet, og vil ik bare se det som pengespild... Jeg synes også spillet virker så fedt, men det er svært at finde ud af hvad man skal og hvordan man gør, når der ikke er en tutorial i spillet(så vidt jeg kan se)...

Hvad skal jeg gøre?!?! :(

Morten
Posts: 327
Joined: Sat, 21. Feb 04, 12:00
x3tc

Post by Morten » Sat, 4. Feb 06, 01:36

det er ikke dig der er dum eller noget, alle X spil gør det ved folk :P

Du skal derfor ikke opgive spillet, det er enormt fedt, men som du selv siger, svært at komme ind i.

Der er en masse guides her. Vil kraftig anbefale den her for nybegyndere.

Et ande tip er, start på easy. Du skal være ekstrem tålmodig hvis du kæmper dig op med den smule du starter med.

Hvis der er andre spørgsmål, fyr løs :D

Mike JezZ
Posts: 7
Joined: Fri, 3. Feb 06, 21:24
x3

Post by Mike JezZ » Sat, 4. Feb 06, 12:51

Tak for den guide, den hjalp mig sådan til nogenlunde hvordan jeg kæmper og flyver rundt :)

Men hvordan tjener jeg penge nu? SKa jeg bare smadre pirater, eller kan jeg tjene penge ved at mine? Og hvordan gør jeg det?

Morten
Posts: 327
Joined: Sat, 21. Feb 04, 12:00
x3tc

Post by Morten » Sat, 4. Feb 06, 13:04

Hvis du skal mine, skal dit skib have nogle ekstra opgraderinger. Minimum er en mobile mining laser, ore collector og en mineral scanner. Hvis du checker priserne i equipment docks, ser du at de er ret dyre. Kan ikke anbefale at man prøver at mine så tidligt i spillet.

Du kan tjene penge ved at købe et police license i en trading dock. Hver gang du nakker pirater, får du en lille betaling (omkring 1000-5000). Du kan tjene langt mere ved at erobre pirate ships. Det gør du ved at skyde på dem til deres skjold er væk. Så smadrer du langtsom skibets hull. På et tidspunkt hopper piloten måske ud og du kan ovetage det nu tomme skib. Det er ret svært at få dem til at hoppe ud, så lad være med at give op for tidligt.

I stedet skal du nok prøve at tjene penge på handel. Du skifter skib til den fragter man starter med. Sørg for at købe en trading extension hvis du ikke har en - det gør handel 1000 gange lettere.

Når du handler gælder det om, at have en rimelig idé om, hvad der er billigt. For nybegyndere kan det derfor godt betale sig at skrive ned, hvad dyrt og billigt er for de enkle varer.

For eksempel er energy cells billige hvis prisen < 14. Du skal helst prøve at sælge dem for mere end 18.

Silicon er billigt under 300, og kan sælges for cirka 750.

Priser afhænger af, hvor meget fabrikker har på lager, så du kan ret nemt finde ud af om prisen er god.

I mit spil startede jeg selv med at handle med energy cells. Købte hurtigt nogle satelitter og smed ud i de systemer, der har solar power plants. Så kan du nemt holde øje med priserne og bruge din jumpdrive til at komme derhen hurtigt.

Da jeg havde nok penge købte jeg et større handelsskib. Valgte en teladi tanker med hæmpe cargo bay. Langsom af helvede til, men man kan tjene vildt meget med en fuld last energy cells.

Håber det hjalp dig lidt

Post Reply

Return to “Dansk / Danish X-Forum”