Mine handelsskibe kan ikke styre sig... hjælp!?!

Moderator: ncmohr

Post Reply
Lord Innor
Posts: 9
Joined: Tue, 13. Apr 04, 11:09
x3

Mine handelsskibe kan ikke styre sig... hjælp!?!

Post by Lord Innor » Tue, 13. Apr 04, 12:07

Jeg har lige fået købt mine første SPP, og så burde de og deres skibe jo kunne klare sig selv... men! Jeg kan ikke få mine skibe til at fungere sammen. Kan det virkelig passe, at Det TS der skal sælge og det TP der skal opkøbe, ikke kan sættes til at handle inden for forskællige områder?

F.eks at TP må flyve gennem 3 porte for at opkøbe krystaller, imens TS max flyver igennem 1 port for at sælge? :rant:

En anden lille ting! Når nu de flyver rundt og sælger og køber, hvad er så fidusen i at de flyver gennem 3 porte for at "sælge til bedste pris", når den Ore Mine der ligger 1.2km ved siden af vil købe for max pris??? :evil:

Håber der er nogen der kan hjælpe mig af med mine frustrationer :headbang:

User avatar
RiddlerX
Posts: 65
Joined: Wed, 6. Nov 02, 20:31
x3

Post by RiddlerX » Tue, 13. Apr 04, 12:17

afstanden som de "rejser" kan du definere i SSP's setup, altså antal gates som de må krydse(denne opsætning gælde både køb og salg)..

Og hvorfor at den ikke tage den nærmeste handelsmulighed tjaa... prøv at tage sprutten fra piloten... ej aner det ikke, men stol du bare på hvad dit SSP laver, den skal nok rive gysser ind

Lord Innor
Posts: 9
Joined: Tue, 13. Apr 04, 11:09
x3

Post by Lord Innor » Tue, 13. Apr 04, 12:24

Det er netop der mit problem er. For at have krystaller hele tiden, bliver jeg nød til at min have 3 gates som valg, men så vil min TP også så langt væk for at sælge, og det tar tid... meget tid! :cry:

User avatar
RiddlerX
Posts: 65
Joined: Wed, 6. Nov 02, 20:31
x3

Post by RiddlerX » Tue, 13. Apr 04, 12:49

hvilken Tp model har du valgt til at sælge..?

Lord Innor
Posts: 9
Joined: Tue, 13. Apr 04, 11:09
x3

Post by Lord Innor » Tue, 13. Apr 04, 14:17

Jeg har bare valgt den der var tættest på, og det var Argon xpress. Så kan den altid byttes ud når jeg finder en der er hurtigere... for det hved jeg at der findes!

User avatar
RiddlerX
Posts: 65
Joined: Wed, 6. Nov 02, 20:31
x3

Post by RiddlerX » Wed, 14. Apr 04, 10:22

hmmm du skal tænke på at når du sælger EC er det bedst at sælge så mange som muligt pr tur(bedst indtjening), så der er speed ikke så vigtigt. Personligt foretrækker jeg teladi vulture da den er næsten lige så hurtig som xpress, men har til gengæld 2000 i cargo.

Du kunne måske også selv overveje at producere crystals, ved godt at mange kun anbefaler SSP'er, men som mit spil har udviklet sig giver crystal fabs en bedere profit end SSP, de kræver bare lidt mere "arbejde" at få til at virker. En argon crystal fab, kræver 3 resourcer EC, Meatsteak Cahoonas og Silicon, en produktioncycle koster ca 8-9k(giver 8 crystal) og kan nemt sælges for 12-15k. Kræver dog en god del transportere.

papplade
Posts: 45
Joined: Thu, 10. Jun 04, 02:13
x3

Post by papplade » Sat, 10. Jul 04, 05:01

køb to split iguana til at købe og en boron dolphin til at sælge. Husk kun at updatere dem kun med rudder,cargo extention, speed, og trading command software, og ikke andet. Set din SSP til max tre jumps, set energi'en til 20. så skulle din SPP gerne køre max. Jeg har gjort det med 15 af mine SSP og de kan sagtens tjene 2,5 mill på ca 10 timer. Når du for flere penge så også køb en Ts fra Argon.

Post Reply

Return to “Dansk / Danish X-Forum”