ja daar zit je dan met je station

Moderators: X-Warrior B AS, Henkie

Locked
Michiel1
Posts: 303
Joined: Sat, 10. Dec 05, 12:34
x3

ja daar zit je dan met je station

Post by Michiel1 » Fri, 26. May 06, 11:42

Ik had zo'n 6 mil teveel geld dus ik denk ik ga de raad van merroc opvolgen die eerder in dit forum heeft gezegd dat een soyfarm en soyery combo in een boron sector zo goed werkte, daar ga ik nog een complex van maken maar dan moet ik eerst een kit ergens vandaan zien te halen. Ik zit op de goede plek in de sector shore of infinity, daar kan ik mn primary rescources vandaan halen en ik kan mijn soya husk verkopen in de paranid sector ernaast.

Er is alleen een "probleempje", er is wel genoeg bofu/bogas in de buurt, maar ik kan die niet accepteren, ik heb GEEN secondary rescources, dus ik ga rondkijken naar andere soyfarms/soyeries een paar sectors verderop en zie dat die wel secondary rescrources hebben, dus ik druk op add product en dan kan ik kiezen uit soya beans, energy cells en soya husk(bij de soyery dan). Ik ben ten einde raad.

Blueman
Posts: 715
Joined: Sat, 24. Apr 04, 09:09
x3tc

Post by Blueman » Fri, 26. May 06, 12:06

Primairy resources zijn dingen die JOUW factorys nodig hebben en secundairy is alleen voor de computer(npc) Factorys :)


Dus je hoeft alleen te kijken naar primairy resources:)


En nog een tipje als je veel geld wilt verdienen bouw dan is een space fuel distillery zonder sellers alleen buyers.

Zet je sell prijs 1 onder de avarage en dan komen er veel mensen kopen ;)

Merroc
Posts: 5920
Joined: Mon, 16. Feb 04, 20:01
x3tc

Post by Merroc » Fri, 26. May 06, 13:59

Het idee van die combo in Boron space (het was in ieder geval zo in X2) dat je het eind product aan de Boron verkoopt, die het hard nodig hebben als secondairy product. In X2 kon je de prijs op max zetten en ze kochten nog steeds, in X3 echter zal dit niet meer het geval zijn en moet je zelf de goede prijs even zoeken.

Michiel1
Posts: 303
Joined: Sat, 10. Dec 05, 12:34
x3

Post by Michiel1 » Fri, 26. May 06, 16:01

nou... ik heb nu net met een complex kit mn soyery en soyfarm verbonden, ik kan gewoon mn energy cells halen in de sector waar ik zit (shore of infinity) en ik kan mn soya husk kwijt in de sector ernaast (preachers refuge). Al heb ik er wel heel veel geld in moeten steken, nouja wat voor mij veel is dan :lol: 4,5 mil ong. maar nu maken opeens al mijn stations heel snel winst.

User avatar
dirtbag
Posts: 651
Joined: Sat, 14. May 05, 18:37
x4

Post by dirtbag » Fri, 26. May 06, 20:45

voor mij is veel geld ongeveer 60 mil :P

Ik begin nu erg veel winst te draaien met me bijna complete ore monopolie in de argon thuissectoren :D
Dit levert me ongeveer 20 mil/uur op

-edit-
Voor de duidelijkheid, dit komt doordat ik alle ore mines heb vernield (dat kost je de nodige race rep.), vervolgens bouw je ongeveer 13 nieuwe ore mines. Dit voorziet de argon economie van genoeg ore, en jij draait lekker winst.
Ore mine positites:
9 in Ore belt
2 in President's End
2 in Herron's Nebula

Vinnie_NL
Posts: 33
Joined: Sat, 12. Nov 05, 19:52
x4

Post by Vinnie_NL » Sat, 27. May 06, 01:01

En als je gewoon alle fabrieken die niet van jou zijn vernietigd en vervangd door jouw fabrieken, kost je ook aardig wat reputatie maar dan maak je ook veel winst. Misschien een leuk idee om in de vakantie uit te proberen, al is het alleen maar om erachter te komen wat er dan gebeurd :P

User avatar
dirtbag
Posts: 651
Joined: Sat, 14. May 05, 18:37
x4

Post by dirtbag » Sat, 27. May 06, 10:38

btw, kheb die ore mines bij de boron gekocht ;)

LionOfHeart
Posts: 462
Joined: Sat, 23. Jul 05, 19:10
x3tc

Post by LionOfHeart » Sat, 27. May 06, 15:36

jammer dat je geen fabrieken op kan kopen voor een aardige prijsje voor de verkoper.

Michiel1
Posts: 303
Joined: Sat, 10. Dec 05, 12:34
x3

Post by Michiel1 » Sat, 27. May 06, 20:55

dat je het eind product aan de Boron verkoopt, die het hard nodig hebben als secondairy product.

lol, hard nodig hebben als secondary product, dan is het tog juist niet hard nodig?

Die soyfarm+soyery complex is aan te raden, kgaf ze beiden 100000 en toen ze samengevoegd waren hadden ze binnen de kortste keren 330000.

Merroc
Posts: 5920
Joined: Mon, 16. Feb 04, 20:01
x3tc

Post by Merroc » Sun, 28. May 06, 02:18

Michiel1 wrote:dat je het eind product aan de Boron verkoopt, die het hard nodig hebben als secondairy product.

lol, hard nodig hebben als secondary product, dan is het tog juist niet hard nodig?
Nou... als ik me goed herinner, maximum prijs. bijna altijd leeg. Dan heb je het neem ik aan hard nodig ;). Net als (ook nog in X2) een Sun Oil Refinery in Split space (zoals Family Whi, heb je maar 1 fabriek nodig, de flowers koop je dan gewoon van de Teladi). Altijd leeg.

User avatar
dirtbag
Posts: 651
Joined: Sat, 14. May 05, 18:37
x4

Post by dirtbag » Sun, 28. May 06, 10:30

Merroc wrote:
Michiel1 wrote:dat je het eind product aan de Boron verkoopt, die het hard nodig hebben als secondairy product.

lol, hard nodig hebben als secondary product, dan is het tog juist niet hard nodig?
Nou... als ik me goed herinner, maximum prijs. bijna altijd leeg. Dan heb je het neem ik aan hard nodig ;). Net als (ook nog in X2) een Sun Oil Refinery in Split space (zoals Family Whi, heb je maar 1 fabriek nodig, de flowers koop je dan gewoon van de Teladi). Altijd leeg.
ga ik ook eens proberen, want mijn ore fabrieken beginnen minder winst te draaien :(
Ze beginnen weer stations te bouwen.
BTW, de Paranid zijn in hun thuissectoren nu bijna helemaal kapot :D
Ze hebben geen shipyard meer, dus geen schepen spawnen :D

Michiel1
Posts: 303
Joined: Sat, 10. Dec 05, 12:34
x3

Post by Michiel1 » Sun, 28. May 06, 15:03

ja en wat is intermediate product trading??? staat wel in mn complex parameters maar ik kan er niks mee als k niet weet wat het is, je kunt kiezen tussen buy en sell :?

mogul
Posts: 216
Joined: Sun, 2. May 04, 20:48
x3

Post by mogul » Sun, 28. May 06, 21:27

he michiel 1
intermediate = tussenliggend/tussen
oftewel de producten die je complex maak maar zelf nodig heeft om het eindproduckt te maken. :)
hiervan kan je complex te veel maken en die kan je dan wel of niet verkopen

mogul :D
Trading rank shipping Magnate
fighting rank combat ace 1st grade

raptor18
Posts: 31
Joined: Fri, 7. Dec 07, 16:14

Post by raptor18 » Mon, 10. Dec 07, 02:12

heel leuk zoals ik iedereen over winstgevende factories hoor praten. maar de mijne maken bijna helemaal geen winst. simpelweg niemand komt met de recourses aanzetten.
wat moet ik doen?

User avatar
X-Warrior B AS
Moderator (Nederlands)
Moderator (Nederlands)
Posts: 2967
Joined: Wed, 6. Nov 02, 20:31
x3tc

Post by X-Warrior B AS » Tue, 11. Dec 07, 18:52

Let op datum: anderhalf jaar oud. Jawel, daar gaan we weer...

Locked

Return to “Nederlands / Dutch X-Forum”