Wat doe jij voor je poen

Moderators: X-Warrior B AS, Henkie

Fear
Posts: 104
Joined: Mon, 12. May 03, 11:57
x3tc

Post by Fear » Fri, 9. Jan 04, 15:38

Tja ik heb nu 15 factories en een kleine 40 transport schepen, waarvan 15 Express en 18 Manta, helaas nog veel S versies, maar met wat meer geld ga ik een 25MW shield plant neer zetten om er allemaal L versies van te maken. Heb uiteraard een Dragon en een Nova gemaxed met G en B hepts waar mogelijk. Heb ook een ion voor capturing, alleen wil dat nog niet echt goed lukken. Ze heb een paar pirate ships gepakt, maar de M3(mandalay??) wil nog niet echt lukken.

Ik heb nu 4 SPP, 2 Crystal/bakery/cattle ranch 4 wheat farms(the wall heeft echt teveel energy en met een sell value van 41 gaan ze als broodjes, ze worden nog bij me afgehaald ook.) en eeen drone fact daar bij de split prime ofzo.
Fear
--------
"Black holes suck"

Tokudan
Posts: 8
Joined: Sat, 3. Jan 04, 16:42

Post by Tokudan » Fri, 9. Jan 04, 17:07

HawK53 wrote:Ook maar gelezen (klo.. postbode stomme doordeweekse weekenden wil me X2 hebbe)
Maar goed , je hebt om de miningdrill te kunnen "mounten" een teladi vulgar? of paranid demeter of een split dinges(freighter) nodig met autopilot naar de astroide van je keus vliegen en op <500 op de astroide schieten met je mining drill, als je ook een ore collector hebt kun je de ore/sillicon of andere ware automatisch ophalen, anders moet je net als bij andere ware er op toe vliegen en freightbay openen, tot of je schip vol is of de kleine astroiden-blokken allemaal binnen zijn... en uitkijken voor dieven...:)
hoe doe je eigenlijk dat ophalen met je ore collector?

pauldune
Posts: 2
Joined: Sun, 1. Feb 04, 15:36
x2

Post by pauldune » Sun, 8. Feb 04, 00:43

Aaargh! Als ik jullie verhalen lees, voel ik me oerstom, het krijg ik een factory gekocht ligt dit aan het vervoer? dit lukt maar niet, ik heb het gevoel dat ik wat heel voor de hand liggends over het hoofd zie.... :?

gr Paul

pauldune
Posts: 2
Joined: Sun, 1. Feb 04, 15:36
x2

Post by pauldune » Sun, 8. Feb 04, 00:45

Ik bedoelde HOE krijg ik een factory gekocht. Ik heb geld genoeg, maar hij blijft rood in het trade menu....

gr. Paul :?

User avatar
Dutchman
Posts: 803
Joined: Wed, 6. Nov 02, 20:31
x2

Post by Dutchman » Sun, 8. Feb 04, 02:15

pauldune wrote:Ik bedoelde HOE krijg ik een factory gekocht. Ik heb geld genoeg, maar hij blijft rood in het trade menu....

gr. Paul :?
Je moet eerst een TL huren, die geef je opdracht om met de shipyard te docken, als hij dat gedaan heeft kun je in die shipyard de factory kopen die je wilt en aan boord van de TL laden.
De TL kun je dan de opdracht geven om je te volgen, elke sector jump kost wel wat credits. Wanneer je op de plaats bent gekomen waar je je factory wilt hebben dan geef je de TL de opdracht om je cargo te lossen.
Je moet dan aangeven op de kaart waar hij dat moet doen, ik geef hem dan mijn eigen positie en vlieg dan een eindje uit de buurt.
Klaar..... :wink:

Zo en nu eerst een bak koffie :D

Asmodan
Posts: 27
Joined: Tue, 27. Jan 04, 12:01
x3tc

Post by Asmodan » Wed, 18. Feb 04, 11:18

Aekhiv wrote:Is het eigenlijk mogelijk om schepen zelf te laten handelen, ook als je geen fabrieken hebt? (en dan niet elke keer te hoeven zeggen "koop dit daar" etc? Dan zou het geld wat sneller binnenstromen namelijk.
Met de 1.2 uitbreiding heb je de beschikking over de zogenaamde MK3 trade software. Met dit programma kun je een schip binnen een sector op zichzelf laten handelen en naarmate het langer bezig is gaat het steeds meer geld verdienen. Het nadeel is dat deze upgrade een half miljoen kost maar dat verdient zich snel genoeg terug.

DemonBoy
Posts: 11
Joined: Sun, 8. Feb 04, 17:59
x2

Post by DemonBoy » Fri, 5. Mar 04, 19:59

ik heb de demo nog maar en ik wil graag een beetje testen maar daarvoor heb ik veel meer geld nodig... Ik kan in de demo nie saven dus ik moet het zeeeeer snel kunnen verdienen. Hoe kan ik nu geld verdienen (missies brengen weinig op) Krijg je veel gels als je licence koopt en gaat jagen op pirates? Of kan ik iets anders doen?

User avatar
X-Warrior B AS
Moderator (Nederlands)
Moderator (Nederlands)
Posts: 2967
Joined: Wed, 6. Nov 02, 20:31
x3tc

Post by X-Warrior B AS » Fri, 5. Mar 04, 20:55

DemonBoy wrote:ik heb de demo nog maar en ik wil graag een beetje testen maar daarvoor heb ik veel meer geld nodig... Ik kan in de demo nie saven dus ik moet het zeeeeer snel kunnen verdienen. Hoe kan ik nu geld verdienen (missies brengen weinig op) Krijg je veel gels als je licence koopt en gaat jagen op pirates? Of kan ik iets anders doen?
Nou... je zou het spel kunnen kopen :) Het hele idee van een demo lijkt me om niet alles weg te geven. Wie meer wil moet in de buidel tasten :roll:

Of je kunt natuurlijk dagenlang achter elkaar spelen zonder het spel af te sluiten totdat windows een auto-crash in werking stelt :)

DemonBoy
Posts: 11
Joined: Sun, 8. Feb 04, 17:59
x2

Post by DemonBoy » Sat, 6. Mar 04, 14:36

X-Warrior B AS wrote:
DemonBoy wrote:ik heb de demo nog maar en ik wil graag een beetje testen maar daarvoor heb ik veel meer geld nodig... Ik kan in de demo nie saven dus ik moet het zeeeeer snel kunnen verdienen. Hoe kan ik nu geld verdienen (missies brengen weinig op) Krijg je veel gels als je licence koopt en gaat jagen op pirates? Of kan ik iets anders doen?
Nou... je zou het spel kunnen kopen :) Het hele idee van een demo lijkt me om niet alles weg te geven. Wie meer wil moet in de buidel tasten :roll:

Of je kunt natuurlijk dagenlang achter elkaar spelen zonder het spel af te sluiten totdat windows een auto-crash in werking stelt :)
Hoe veel kost het spel gemiddelt in belgie (limburg)???

User avatar
X-Warrior B AS
Moderator (Nederlands)
Moderator (Nederlands)
Posts: 2967
Joined: Wed, 6. Nov 02, 20:31
x3tc

Post by X-Warrior B AS » Sat, 6. Mar 04, 15:56

Geen idee of het wel in belgie verkocht wordt (vast wel ergens), maar ik zou zeggen zo'n 50 euro.

User avatar
Frigonius
Posts: 424
Joined: Wed, 6. Nov 02, 20:31
x2

Post by Frigonius » Sat, 6. Mar 04, 16:28

DemonBoy wrote:Hoe veel kost het spel gemiddelt in belgie (limburg)???
Ik heb al een tijdje ondervonden dat je spellen goedkoper online kunt kopen dan in de winkel, zelfs met de importkosten inbegrepen. Voorwaarde is wel dat je een creditcard hebt. Amazon UK kijk ik het meest, maar er zijn vele andere ...
"Don't mind the mess, mess the mind !"

Telekoe
Posts: 22
Joined: Thu, 5. Feb 04, 20:43
x4

Post by Telekoe » Sun, 7. Mar 04, 11:28

:D kijk eens op de site van proxis bij multimedia / adventure
prijs 47.95 €

DemonBoy
Posts: 11
Joined: Sun, 8. Feb 04, 17:59
x2

Post by DemonBoy » Sun, 7. Mar 04, 16:26

ja maar wij vertrouwen het online bestellen nie zo echt dus... Ma als ik het niet vind in de winkel dan zal ik het daar wel bestellen want waar ik mijn games kost het toch nie meer als ge laat bestellen. Woensdag ga ik kijken :) Ik kan niemeer wachten :) Ik hoop dat ze het hebben... BTW waar begint u eerste missie eigenlijk als je het spel begind??? Ben al aan't plannen. :)
Mercie allemaal.

Telekoe
Posts: 22
Joined: Thu, 5. Feb 04, 20:43
x4

Post by Telekoe » Sun, 16. May 04, 21:40

http://www.egosoft.com/x2/forum/viewtop ... king+money
Klik op deze link en zie het licht.

Voor diegenen die engels lezen. :idea:
Tot nog toe de beste newbie gids om snel geld te verdienen.
Toch die ik gezien heb.
Creston is notabene nederlandstalig.
Klik op `zoeken` auteur Creston en kijk maar eens wat deze gast al geschreven heeft (engelstalig en nederlandstalig)
Groetjes.
:wink:

Yellowman
Posts: 627
Joined: Mon, 3. May 04, 12:54
x4

Post by Yellowman » Sat, 22. May 04, 19:56

FF een vraagie hoe en waar huur je een TL (ik wis nie eens dat da kon)

User avatar
luna-x
Posts: 39
Joined: Wed, 6. Nov 02, 20:31
x2

Post by luna-x » Sat, 22. May 04, 20:26

Target een TL ( bevinden zich in elke sector waar een shipyard is)open de com en zeg dat je hem iets wil laten transporteren.
Hij laat weten hoeveel dit kost(dit bedrag betaal per jumpgate dat je passeert)
Nadat je dit geaccepteerd hebt kun je hem naar een shipyard sturen
om een fabriek te laden die je dan koopt vervolgens kun je hem naar de
sector sturen om je fabriek te plaatsen. :)
Last edited by luna-x on Sat, 22. May 04, 20:29, edited 1 time in total.

Yellowman
Posts: 627
Joined: Mon, 3. May 04, 12:54
x4

Post by Yellowman » Sat, 22. May 04, 20:29

Bedankt kerel :)

User avatar
luna-x
Posts: 39
Joined: Wed, 6. Nov 02, 20:31
x2

Post by luna-x » Sat, 22. May 04, 20:30

Graag gedaan :wink:

Post Reply

Return to “Nederlands / Dutch X-Forum”