Probleempje.

Moderators: X-Warrior B AS, Henkie

Post Reply
GiDo83
Posts: 3
Joined: Sun, 16. Apr 06, 02:48
x3

Probleempje.

Post by GiDo83 » Thu, 24. Jan 08, 21:03

Hallo allemaal.

Ik heb X3 maar eens weer uit de kast gehaald want ik wou dat toch wel weer eens gaan spelen. Nu kwam ik er achter dat mijn CD kapot is. Hoe dit gekomen is moet je mij niet vragen want hij zat netjes in het hoesje.

Nu heb ik dus het probleem dat ik het spel niet kan spelen. Iemand misschien een oplossing waardoor ik niet een nieuwe CD hoef aan te schaffen want das een beetje zonde vindt ik. Ook lijkt het me niks om het spel te downloaden en dat te cracken alhoewel dit volgens de nederlandse wetgeving wel mag aangezien ik het origioneel ook heb (alhoewel een kapotte CD).

User avatar
X-Warrior B AS
Moderator (Nederlands)
Moderator (Nederlands)
Posts: 2967
Joined: Wed, 6. Nov 02, 20:31
x3tc

Post by X-Warrior B AS » Fri, 25. Jan 08, 20:09

Het downloaden en cracken van software is niet toegestaan. Dit geldt zelfs voor beide gevallen apart. Dat je een origineel hebt maakt hier niet uit. Je hebt het recht om het spel te spelen op de wijze die aan jou beschikbaar is gemaakt door de uitgever. In jouw geval dus d.m.v. de CD, die nu kapot is.

De handigste optie is misschien het opnieuw kopen via Steam. Hmmm... vorige maand was ie nog een tientje, maar nu staat ie weer op $19.95, da's weer jammer. Amerikaanse dollars (die zijn geen fluit meer waard tegenwoordig), maar er komt belasting bij. Dus reken op iets van €20 totaal. Kost misschien iets, maar je hebt dan nooit meer last van kapotte CD's ;)

Een andere optie is misschien om contact op te nemen met de uitgever, maar gratis zal het vrijwel zeker niet zijn, misschien zelfs duurder dan een nieuwe kopen.

Oh, da's nog leuker, bij Bol.com kost 'ie maar €5.99. Daar komt €1.95 verzendkosten bij.
Bij Dynabyte is ie €4.99. Komen ook verzendkosten bij. Dat was bij mijn laatste bestelling daar €2.30.

En zo is er vast nog wel meer te vinden. Kost niet veel meer tegenwoordig :)



P.S. - deze thread heeft nog maar heel weinig nodig om op slot te gaan. Geen verdere discussies over downloaden (behalve via Steam natuurlijk) of cracken worden getolereerd.

GiDo83
Posts: 3
Joined: Sun, 16. Apr 06, 02:48
x3

Post by GiDo83 » Sat, 26. Jan 08, 00:57

Ik ken de nederlandse wetgeving met betrekking tot dit soort dingen heel goed. Anyway genoeg over dit onderwerp, ik snap namelijk best waarom het niet getoloreerd wordt op een official forum.

Ik denk dat ik hem dan maar eens opnieuw ga bestellen bij bol.com ofzo dan. Alleen een beetje zonde om dan een 2e CDkey te hebben.

User avatar
Zero Tolerance
Posts: 143
Joined: Sat, 11. Feb 06, 15:49
xr

Post by Zero Tolerance » Fri, 1. Feb 08, 22:37

Mensen, naar ik begrijp heb je met de laatste patch de CD niet meer nodig.

Overigens is de uitgever wettelijk verplichtje van een nieuw medium te voorzien (tegen "redelijke" kosten) als je medium stuk is. Maar meestal zijn ze wel zo aardig om een cd op te sturen.

Groet, Zero T.
Do not meddle in the affairs of dragons. For thou art crunchy an taste good with ketchup.
Notice: My website is not always up and running - mostly during the day, but not always - will change soon.

GiDo83
Posts: 3
Joined: Sun, 16. Apr 06, 02:48
x3

Post by GiDo83 » Sun, 3. Feb 08, 04:31

Zero Tolerance wrote:Mensen, naar ik begrijp heb je met de laatste patch de CD niet meer nodig.
Klopt maar ik moet hem nog wel kunnen instaleren. En dat gaat een beetje lastig met een kapotte CD.

mogul
Posts: 216
Joined: Sun, 2. May 04, 20:48
x3

Post by mogul » Wed, 6. Feb 08, 23:12

ooit bij mij wel `s gelukt als het krassen zijn voorzichtig met een cleaner(auto) voorzichtig schoon maken
als toch stuk is baat het niet schaad het ook niet :cry:
Trading rank shipping Magnate
fighting rank combat ace 1st grade

Wubinator
Posts: 37
Joined: Tue, 25. Mar 08, 17:56

Post by Wubinator » Fri, 28. Mar 08, 10:15

Ligt er aan hoe stuk de cd is, als er een barst overheen loopt dan kan je het wel vergeten ....

User avatar
Zero Tolerance
Posts: 143
Joined: Sat, 11. Feb 06, 15:49
xr

Post by Zero Tolerance » Tue, 1. Apr 08, 09:43

Ter info: Dynabite: € 4,99. (ophalen in winkel) (thuis voor 7,28 (2,30 verzendkosten))
goedkoopstewinkel.nl - thuis voor € 7,20

Ga er morgen zelf ook 1 halen - Steam versie is leuk, maar om beta scripts te testen enzo is het handiger om een losse installdir te hebben.

En voor 5 euro....

Groetjes, Zero T.
Do not meddle in the affairs of dragons. For thou art crunchy an taste good with ketchup.
Notice: My website is not always up and running - mostly during the day, but not always - will change soon.

Post Reply

Return to “Nederlands / Dutch X-Forum”