Argon Centaur uitrusten

Moderators: X-Warrior B AS, Henkie

Post Reply
postbank
Posts: 16
Joined: Wed, 28. Jun 06, 15:45

Argon Centaur uitrusten

Post by postbank » Thu, 21. Feb 08, 15:06

Vandaag heb ik een kale Argon Centaur gekocht. Er zit alleen nog niks op.

Hoe kan ik hem het beste uitrusten? (wapens)

Groeten

User avatar
X-Warrior B AS
Moderator (Nederlands)
Moderator (Nederlands)
Posts: 2967
Joined: Wed, 6. Nov 02, 20:31
x3tc

Post by X-Warrior B AS » Fri, 22. Feb 08, 23:42

Tja... dat ding kan Beta HEPTs hebben, nietwaar ? Da's een mooie standaard om voor en in je turrets (misschien slechts Alpha) te hebben.

De rest is maar net wat je leuk vindt. Kijk in de ship details voor wat er allemaal op kan.

avanhel
Posts: 15
Joined: Wed, 16. Aug 06, 11:38
x3tc

Post by avanhel » Sat, 23. Feb 08, 10:31

Ik heb er eentje gekocht omdat de centaur ook een tractor beam kan hebben. Dat is heel handig om je stations op z'n plek te zetten. Verder heb ik het toestel vol gestopt met het beste wat er te krijgen valt. ( en wat er op past). Nu gebruik ik het als een patrol schip (ook handig)

LionOfHeart
Posts: 462
Joined: Sat, 23. Jul 05, 19:10
x3tc

Post by LionOfHeart » Sat, 23. Feb 08, 15:31

voor patrol moet je de beste wapens er op zetten die passen. als je er zelf in vliegt dan moet je ook snellere lazers er op hebben dan B of AHEPT.

Laar
Posts: 173
Joined: Wed, 2. May 07, 15:51
x3

Post by Laar » Mon, 25. Feb 08, 16:42

Ik heb er ooit een gevlogen, maar met de kennis die ik nu heb zou ik als standaard uitrusing
4 pac + 4 hept (beide beta als dat kan)
en in de turrets ook pacs, gebruik vooral veel rakketen, M6 zijn meer ontworpen als patrol boot en misslie boat

LionOfHeart
Posts: 462
Joined: Sat, 23. Jul 05, 19:10
x3tc

Post by LionOfHeart » Mon, 25. Feb 08, 20:05

voor patrol moet je de beste wapens er op zetten want dan worden de OOS (Out Of Sector) gevechten beter.

postbank
Posts: 16
Joined: Wed, 28. Jun 06, 15:45

Post by postbank » Mon, 25. Feb 08, 21:05

Kunnen jullie het beestje even bij de naam noemen...dus welke wapens(naam) ik erop moet zetten..ik weet nu alleen dat er snelle lazers op moeten..

EDIT: Ik heb nu 4 B Pacs aan de voorkant geinstalleerd...de lasers komen dus alleen uit de voorkant en alleen aan de linkerkant. Is dit goed?

Verder heb ik nog 4 andere camera posities voor eventueel andere wapens...deze B Pacs kunnen daar niet geinstalleerd worden, wat voor een lasers heb ik hiervoor nodig?

Graag nog wat tips:)

User avatar
X-Warrior B AS
Moderator (Nederlands)
Moderator (Nederlands)
Posts: 2967
Joined: Wed, 6. Nov 02, 20:31
x3tc

Post by X-Warrior B AS » Mon, 25. Feb 08, 22:34

Kijk in de details van je schip (als je er in zit, Y -> Details). Scroll omlaag en je vindt een lijst met alle compatibele wapens. Die turrets lusten denk ik wel AHEPTs (misschien zelfs de beta versies).

Door een beetje te spelen met de wapen posities voor (je kunt per slot bepalen wat erin gaat, hoeft niet perse van boven naar beneden, druk op Y als je erin zit en ga naar 'weapons') kun je misschien ook 2 links en 2 rechts krijgen, als je van symmetrie houdt. Denk ik tenminste, ik weet niet precies hoe de layout van de Centaur in elkaar zit. Kwestie van even proberen. In de andere 4 zou ik BHEPTs zetten, voor de wat stuggere vijanden.

User avatar
Zero Tolerance
Posts: 143
Joined: Sat, 11. Feb 06, 15:49
xr

Wapenconfiguratie

Post by Zero Tolerance » Thu, 20. Mar 08, 09:05

Ik lees, her en der, in de fora dat er een aantal mensen zijn die kiezen voor lichtere wapens omdat ze dan langer en vaker kunnen schieten waardoor het netto effect "beter" is.

Zwaardere wapens geven je eerder de melding dat je energie op is.
En da schiet je helemaal niet meer natuurlijk.

Als je in een keer raak schiet is dat misschien niet nodig.

Probeer het eens uit.
Do not meddle in the affairs of dragons. For thou art crunchy an taste good with ketchup.
Notice: My website is not always up and running - mostly during the day, but not always - will change soon.

LionOfHeart
Posts: 462
Joined: Sat, 23. Jul 05, 19:10
x3tc

Post by LionOfHeart » Sat, 22. Mar 08, 16:07

stel je bent een xenon invation aan het spellen. dan neem je het op tegen 10 xenon L. dan is het handig om wat lichtere wapens te nemen. anders is je energie de hele tijd op en dan gaat het nog langzamer om schepen kapot te schieten.

Laar
Posts: 173
Joined: Wed, 2. May 07, 15:51
x3

Post by Laar » Sat, 22. Mar 08, 20:12

LionOfHeart wrote:stel je bent een xenon invation aan het spellen. dan neem je het op tegen 10 xenon L. dan is het handig om wat lichtere wapens te nemen. anders is je energie de hele tijd op en dan gaat het nog langzamer om schepen kapot te schieten.
maar het is wel handig een aantal BHepts te hebben om een K door de grond te boren.

in een xenon invasion zou ik denk ik een mix van bpac en hepts willen, eventueel te switchen (veel hepts- 2 hepts + Bpac) verder overal Bpac neer zetten op attack enemies

LionOfHeart
Posts: 462
Joined: Sat, 23. Jul 05, 19:10
x3tc

Post by LionOfHeart » Mon, 24. Mar 08, 19:15

Laar wrote:
LionOfHeart wrote:stel je bent een xenon invation aan het spellen. dan neem je het op tegen 10 xenon L. dan is het handig om wat lichtere wapens te nemen. anders is je energie de hele tijd op en dan gaat het nog langzamer om schepen kapot te schieten.
maar het is wel handig een aantal BHepts te hebben om een K door de grond te boren.

in een xenon invasion zou ik denk ik een mix van bpac en hepts willen, eventueel te switchen (veel hepts- 2 hepts + Bpac) verder overal Bpac neer zetten op attack enemies
helemaal gelijk!!

Laar
Posts: 173
Joined: Wed, 2. May 07, 15:51
x3

Post by Laar » Mon, 24. Mar 08, 21:02

maar waarschijnlijk vlieg je niet lang in je centauer, omdat (als je het geld en de tij hebt) je de bala gi doet en daarna een hele tijd in een M7 vliegt

LionOfHeart
Posts: 462
Joined: Sat, 23. Jul 05, 19:10
x3tc

Post by LionOfHeart » Thu, 27. Mar 08, 10:17

ik vlieg nooit in een M6. het is een vliegende baksteen.

Post Reply

Return to “Nederlands / Dutch X-Forum”