noob

Moderators: X-Warrior B AS, Henkie

ladys
Posts: 163
Joined: Mon, 10. Mar 08, 15:44

noob

Post by ladys » Tue, 11. Mar 08, 14:24

waarschijnlijk is dit al 100 keer gevraagt maar kon het zo snel niet vinden.

Ik heb 3 dagen x3reunion ben erg onder de indruk. Maar het is moeilijk.
Ik ben begonnen in custom. En heb 1000cr. Maar ik wil graag geld verdienen. Hoe kan ik dat het beste doen.
En waar zijn jullie mee begonnen???
HEt spel begint me te dagen maar ik kan maar geen geld verdienen in de trading stations??? heb al eens een en ander gekocht.
En kan ik ook kopen en verkopen bij de fabrieken???

MVg ladys

User avatar
X-Warrior B AS
Moderator (Nederlands)
Moderator (Nederlands)
Posts: 2967
Joined: Wed, 6. Nov 02, 20:31
x3tc

Post by X-Warrior B AS » Tue, 11. Mar 08, 15:55

Prijzen van Trading Stations staan vast: ze kopen en verkopen altijd voor de gemiddelde prijs.

Om een beetje winst te kunnen maken, zul je naar de fabrieken toe moeten. Koop daar waar de voorraad groot is (in elk geval >50%), en verkoop waar de voorraad klein is (<50%). Hoe groter de voorraad, hoe lager de prijs en andersom.

Energy Cells doen het altijd wel goed om mee te beginnen, die zijn niet zo duur. Die vindt je bij een Solar Power Plant. Een goede prijs om te kopen is zo'n 12-14 Credits. Bij verkoop kunnen ze meer dan 20 Credits opleveren, als je een fabriek weet te vinden die vrijwel niets heeft.

Het begint normaal gesproken wat langzaam allemaal. Je hebt nog niet zo veel investeringsvermogen, niet zo'n groot schip, etc. Je zult echt geduldig moeten groeien naar grotere vermogens. Maar dat komt vanzelf wel, heus :)

Er zijn ook nog andere manieren om centen te verdienen. Voor vechten (beloningen voor piraten en schepen kapen bijvoorbeeld) zul je waarschijnlijk een iets groter kapitaal bij elkaar gespaard willen hebben. Beetje afhankelijk van waar je nu in vliegt eigenlijk. Kijk ook een op het Bulletin Board van een station. Er staan nog wel eens een paar missies tussen die een paar centjes kunnen opleveren.

ladys
Posts: 163
Joined: Mon, 10. Mar 08, 15:44

Post by ladys » Tue, 11. Mar 08, 20:26

dank je wel voor de info hier kan ik echt wat mee. Ik heb erg veel geduld met spellen speel al jaar ogame.nl Maar nu wilde ik het eens in 3d. en taaadaaa x 3 Ik ga die energie cells kopen en verkopen..

thx

mvg ladys

ladys
Posts: 163
Joined: Mon, 10. Mar 08, 15:44

Post by ladys » Tue, 11. Mar 08, 22:47

ben gelijk gaan spelen na de info. Had binnen 2 uur al over de 500 cr verdiend. HEb nu net me laadruim vergroot geloof ik. BEn van solarplant naar ore gebouw gegaan. Nogmaals bedankt voor de tips.

Als er iemand nog iets weet kan die het er bij posten alle handige tips zijn welkom.
Hoe kom ik aan een groter schip kost dat veel??

mvg ladys

User avatar
X-Warrior B AS
Moderator (Nederlands)
Moderator (Nederlands)
Posts: 2967
Joined: Wed, 6. Nov 02, 20:31
x3tc

Post by X-Warrior B AS » Wed, 12. Mar 08, 12:24

In de sector Argon Prime is een Shipyard. Ook in verscheidene andere sectoren, maar deze is het dichtst bij vermoed ik. Dergelijke stations verkopen nieuwe schepen.
Een beetje handelsschip (klasse TS) kost al gauw een paar ton, voor een basismodelletje zonder upgrades. Ik weet niet waar je nu precies in vliegt ? In een Custom spel is het best mogelijk dat je al zo'n ding hebt namelijk ;)

ladys
Posts: 163
Joined: Mon, 10. Mar 08, 15:44

Post by ladys » Wed, 12. Mar 08, 15:15

ik vlieg nu in dat schip waarmee je begint. Geen idee hoe die heet maar het is niet snel en ook niet groot. Vandaar dat ik maar voor die upgrade heb gekozen. Ik ga eens langs bij zo,n shipyard gewoon eens kijken.
Heb ook al ontdekt dat het handig is en nuttig kan zijn om gewoon eens overal op visite te gaan vanwege missies. Alleen heb ik nu nog geen goed schip.
Er is zeker geen mogelijkheid om een groter transportschip te krijgen??

User avatar
X-Warrior B AS
Moderator (Nederlands)
Moderator (Nederlands)
Posts: 2967
Joined: Wed, 6. Nov 02, 20:31
x3tc

Post by X-Warrior B AS » Wed, 12. Mar 08, 15:33

Kopen is de meest gangbare methode. Sparen dus :)

Het is bij mijn weten ook mogelijk het spel met een transport schip te beginnen - de 'Humble Merchant' mode. Je kunt ook de verhaallijn proberen (standaard mode), dat levert als ik het me goed herinner ook nog wel het een en ander op.

ladys
Posts: 163
Joined: Mon, 10. Mar 08, 15:44

Post by ladys » Wed, 12. Mar 08, 16:25

ik ga nu maar lkkr sparen en wat oefenen. Binnenkort nieuwe comp. aanschaffen. Intel core 2 Q6600
4 gb geheugen
GF8800 GT super.
Dus moet ik weer ff opnieuw beginnen.
:cry:

Nogmaals bedankt voor die tip die had ik net nodig.

LionOfHeart
Posts: 462
Joined: Sat, 23. Jul 05, 19:10
x3tc

Post by LionOfHeart » Sat, 15. Mar 08, 19:10

op piraten jacht kan ook verdient in het begin heel veel. door te kapen heb je snel een miljoen.

ladys
Posts: 163
Joined: Mon, 10. Mar 08, 15:44

Post by ladys » Sat, 15. Mar 08, 19:58

kam ik die gekaapte schepen dan weer verkopen?? Waar moet ik dat dan doen? En moet ik dan een beter schip hebben??

het idee staat me wel aan.
thx

User avatar
X-Warrior B AS
Moderator (Nederlands)
Moderator (Nederlands)
Posts: 2967
Joined: Wed, 6. Nov 02, 20:31
x3tc

Post by X-Warrior B AS » Sat, 15. Mar 08, 20:31

ladys wrote:kam ik die gekaapte schepen dan weer verkopen?? Waar moet ik dat dan doen? En moet ik dan een beter schip hebben??

het idee staat me wel aan.
thx
Tja, wat moet je d'r anders mee... veel soeps om in te vliegen is het vaak niet, met een paar uitzonderingen (Pirate Nova Raider is zeer gewild). Verkopen doe je op dezelfde plek als waar je schepen koopt - de shipyard. Laat ze gewoon daarheen vliegen en als ze geland zijn kun je ze verkopen.

Het is wel handig om een iets beter schip te hebben om langs deze route je geld te verdienen. Een handelsschip (TS) is uitermate ongeschikt hiervoor. Ik zou zeggen minimaal een snelle M4 (bijv. Buster, waarmee je in de standaard spelmodus begint) met goede bewapening.

ladys
Posts: 163
Joined: Mon, 10. Mar 08, 15:44

Post by ladys » Sun, 16. Mar 08, 06:05

Thx dit is dus zeker de moeite waard om te proberen. Maar om dat schip te kunnen kapen moet ik het zeker eerst half in puin schieten en dan....

Moet ik dan nog iets doen??

MVG ladys

LionOfHeart
Posts: 462
Joined: Sat, 23. Jul 05, 19:10
x3tc

Post by LionOfHeart » Mon, 17. Mar 08, 18:02

in het begin gaat het heel snel kapen. Met een M4 kaap je veel sneller dan in een M3.

ladys
Posts: 163
Joined: Mon, 10. Mar 08, 15:44

Post by ladys » Tue, 18. Mar 08, 01:25

nou eerste schip gekaapt. Vliegt nu achter me aan met een gangetje van 45. Maar het is gelukt morgen maar verkopen. Het schip is nu wel erg gaar.

Die piraat vliegt dan in de ruimte zag ik moet ik hem dan doodschieten??? Of laten zweven?

BVD MVG ladys

User avatar
X-Warrior B AS
Moderator (Nederlands)
Moderator (Nederlands)
Posts: 2967
Joined: Wed, 6. Nov 02, 20:31
x3tc

Post by X-Warrior B AS » Tue, 18. Mar 08, 23:06

ladys wrote:Die piraat vliegt dan in de ruimte zag ik moet ik hem dan doodschieten??? Of laten zweven?
Wat je wilt... als je een police license hebt levert het geloof ik 100 Credits op.

Je kunt ook je laadruimte open gooien (o) en hem oppikken. Vervolgens kun je hem als slaaf verkopen. Maar dan moet je wel een 'Cargo Bay Life Support' hebben (of zoiets). Dode slaven doen het niet zo goed op de markt :roll:
Let op: dit is natuurlijk wel illegaal.


Zelf laat ik ze altijd lekker zweven. Ben echt zo'n Mr. Nice Guy :P

ladys
Posts: 163
Joined: Mon, 10. Mar 08, 15:44

Post by ladys » Wed, 19. Mar 08, 17:58

:lol:

Nou dan laat ik hem lkkr zweven heb geen last van hem.

Merroc
Posts: 5920
Joined: Mon, 16. Feb 04, 20:01
x3tc

Post by Merroc » Wed, 19. Mar 08, 18:38

X-Warrior B AS wrote:Zelf laat ik ze altijd lekker zweven. Ben echt zo'n Mr. Nice Guy :P
Ik schiet ze altijd kapot als ze me een schip geven met lage hull of zo. Dan heb ik echt zoiets van "eikel, kon je dr niet eerder uitspringen??".
Altijd grappig.

User avatar
Zero Tolerance
Posts: 143
Joined: Sat, 11. Feb 06, 15:49
xr

Handelen in het begin van het spel

Post by Zero Tolerance » Thu, 20. Mar 08, 08:55

Hoi Ladys,

als je in de handleiding kijkt staat er op pagina 37 een stuk van een "trading-log".

Als je het spel begitn met "quick-start" krijg je 2 schepen, 100.000 credits en een iets makkelijker spel. De handleiding geeft je dan een korte walkthrogh hoe je (ongeveer) een milioen credits bij elkaar kunt krijgen.

Ik ben zelf ook zo begonnen, en alhoewel de prijzen in het spel niet helemaal zo zijn als in het voorbeeld, krijg je wel een goed idee hoe het handelen, heeen- en weer vliegen enzo werkt.

En inderdaad - credits inkopen voor 12 en verkopen voor 19 (max standaard prijs) levert aardig wat geld op in het begin. Zeker als je de cargobay verhoogt van 3000 naar 4000.

NB: Als je gedockt bent altijd even op het BBS kijken - ff heen en weer vliegen en een opdracht uitvoeren levert leuke credits op en een hogere rang.

Wat mij wel opviel is dat bij sommige factories een gebrek hebben aan grondstoffen waardoor de prijs van het eindproduct ook hoger is. Dus als je in een bepaald product wilt handelen - zorg dat die fabriek goed in de grondstoffen zit - vervolgens kun je verdienen aan het eindproduct.

Veel plezier.
Do not meddle in the affairs of dragons. For thou art crunchy an taste good with ketchup.
Notice: My website is not always up and running - mostly during the day, but not always - will change soon.

ladys
Posts: 163
Joined: Mon, 10. Mar 08, 15:44

Post by ladys » Thu, 20. Mar 08, 14:52

Oke dank je wel voor de tips. Ik heb nu een paar vrije dagen mooi de tijd om lkkr wat te gaan handelen.
Volgens mij is het wel zo hoe meer geld je heb hoe sneller het gaat.
Het is soms wel zoeken om een goede deal ergens te kunnen sluiten.
Maar zo leer je wel het spel en gewoon overal op drukken.

MVG ladys

Laar
Posts: 173
Joined: Wed, 2. May 07, 15:51
x3

Post by Laar » Thu, 20. Mar 08, 16:23

ladys wrote:ik ga nu maar lkkr sparen en wat oefenen. Binnenkort nieuwe comp. aanschaffen. Intel core 2 Q6600
4 gb geheugen
GF8800 GT super.
Dus moet ik weer ff opnieuw beginnen.
:cry:

......
geen nood, je kunt je savefiles over zetten,

1 installeer X3 op de nieuwe computer
2 zet de files op een usb sticky of iets anders (je vind ze onder /mijn documenten/documenten/x3/save) of gebruik de zoek functie in de mijn documenten en zoek dan op x3
3 plak ze in de nieuwe save folder op de nieuwe computer

natuurlijk kan je stap 1 en 2 omdraaien

Post Reply

Return to “Nederlands / Dutch X-Forum”