De Babbelbox

Moderators: X-Warrior B AS, Henkie

User avatar
dirtbag
Posts: 651
Joined: Sat, 14. May 05, 18:37
x4

Post by dirtbag » Mon, 31. Mar 08, 16:29

Trouwens, ik heb na 9 uur gameplay tijd eindelijk mijn eerste station + een sector trader. Heeft iemand nog goeie aanraders voor sector trade systems die veilig zijn?
Mijn ertsmijn staat in president's end en draait lekker winst, niet zoveel, maar toch dat ik de investering na 20 uur terug verdien (de fabriek was gekocht in Argon Prime)

User avatar
Zero Tolerance
Posts: 143
Joined: Sat, 11. Feb 06, 15:49
xr

Post by Zero Tolerance » Mon, 31. Mar 08, 17:34

@dirtbag - hoeveel van het plot heb je al gespeeld?

Ik zit nu op "dag 3" in het spel - heb alleen de 1e missie gedaan en ben toen gaan handelen - heb een snel schip gekocht (543) en ben gaan verkennen. Heb nu in goede 2/3 van het universum gezien - inclusief een aantal Xenon sectors... als je maar rap bent (kheb maar 1x1MJ schild)
Do not meddle in the affairs of dragons. For thou art crunchy an taste good with ketchup.
Notice: My website is not always up and running - mostly during the day, but not always - will change soon.

Wubinator
Posts: 37
Joined: Tue, 25. Mar 08, 17:56

Post by Wubinator » Mon, 31. Mar 08, 17:36

@dirtbag doe je een heel stuk sneller dan mij .... ben nou 10-11 uur bezig en ben nog bezig met hauler. Nou ben ik ook veel aan het verkennen geweest in de tussentijd en mijn engines begin ik nou net pas te upgraden dus het heen en weer gevlieg ging niet zo hard in het begin.

LionOfHeart
Posts: 462
Joined: Sat, 23. Jul 05, 19:10
x3tc

Post by LionOfHeart » Mon, 31. Mar 08, 19:47

Family Njy kan je goed een ST op lijden. gaat lekker snel.
Spoiler
Show
een goede stadion in great reef. een plankton, soja husk en teladianium werkt er goed. heb ja naar een uur of 8 tot 10 terug.
ben nouw 7 dagen en 11 uur bezig. heb 22 complexs en in totaal 60 stadions gekocht en 92 schepen en 6 UT. niet slecht zeg ik het zelf.

User avatar
Zero Tolerance
Posts: 143
Joined: Sat, 11. Feb 06, 15:49
xr

Post by Zero Tolerance » Mon, 31. Mar 08, 19:54

@lionOfHeart.

op welke manier ben je begonnen? Quickstart?
Do not meddle in the affairs of dragons. For thou art crunchy an taste good with ketchup.
Notice: My website is not always up and running - mostly during the day, but not always - will change soon.

User avatar
dirtbag
Posts: 651
Joined: Sat, 14. May 05, 18:37
x4

Post by dirtbag » Mon, 31. Mar 08, 20:30

ik heb de merchant start gedaan ;) Dus had gelijk al een TS in het begin. Overigens is die nu mijn sector trader. En ik zal het uitproberen, Lion, bedankt voor het advies :)

LionOfHeart
Posts: 462
Joined: Sat, 23. Jul 05, 19:10
x3tc

Post by LionOfHeart » Mon, 31. Mar 08, 20:35

ik ben op normaal begonnen. dat is met plot.

Wubinator
Posts: 37
Joined: Tue, 25. Mar 08, 17:56

Post by Wubinator » Mon, 31. Mar 08, 22:49

Ik ben begonnen met een buster en 1000 aan credits en de Xtended Mod (enige modification die ik heb draaien nou, naast de bonuspack

User avatar
dirtbag
Posts: 651
Joined: Sat, 14. May 05, 18:37
x4

Post by dirtbag » Mon, 31. Mar 08, 22:52

xtended is chaaf, had voordat ik voor langere tijd stopte echt een grote vloot, was daarmee een oorlog tegen de xenon begonnen :D
Samen met sector takeover kan dat zeer goeie resultaten hebben :)

Wubinator
Posts: 37
Joined: Tue, 25. Mar 08, 17:56

Post by Wubinator » Tue, 1. Apr 08, 10:30

Ik kan niet wachten tot ik aan de grote battles kan beginnen of dat m'n eerste factorie(s ) gaan draaien

User avatar
dirtbag
Posts: 651
Joined: Sat, 14. May 05, 18:37
x4

Post by dirtbag » Tue, 1. Apr 08, 12:43

ik heb net toevallig een van mijn oude xtended savegames op weten te graven. Daarin heb ik iets enorm handigs ontdekt :)
Een SPP XL doet het heel goed in Xenon sector 101. Enige probleem is crystals bevoorrading, maar dat doe ik daarin met een TS die voorzien is van een handige jumpdrive.

Voor de rest had ik toen die sector gecleared met 40 nova's ;)

Maar dit is al voor de wat geavanceerdere spelers. 40 nova's zullen iets van 12 miljoen kosten. Maar je verdient het allemaal wel razendsnel terug :)
In 30 minuten speeltijd had de SPP al 500.000 winst gemaakt.

LionOfHeart
Posts: 462
Joined: Sat, 23. Jul 05, 19:10
x3tc

Post by LionOfHeart » Mon, 7. Apr 08, 17:55

ik heb een print screen van al mijn oude fabrieken gemaakt. staan een paar echt goede tussen.

heb ondertussen de M7 ook. nu nog de HQ. alleen zit nog een goede sector te vinden, maar dat word waarschijndelijk Omicron Lyrae. heeft 2 goed ore en een matige cilicon mine.

User avatar
X-Warrior B AS
Moderator (Nederlands)
Moderator (Nederlands)
Posts: 2967
Joined: Wed, 6. Nov 02, 20:31
x3tc

Post by X-Warrior B AS » Tue, 8. Apr 08, 12:41

dirtbag wrote:40 nova's zullen iets van 12 miljoen kosten.
Goeie deal maak je dan... bij mij kosten die dingen zo'n 2 miljoen per stuk, als je ook nog upgrades wilt hebben ;)

Net m'n eerste SPP XL gebouwd trouwens, in PTNI Headquarters. Toch maar een super freighter aangeschaft in Omicron Lyrae om de boel te verkopen, want dat liep niet echt meteen storm. En eentje om de plaatselijke Crystal Fab uit te buiten. Eens kijken hoe die het uithoudt :)

User avatar
dirtbag
Posts: 651
Joined: Sat, 14. May 05, 18:37
x4

Post by dirtbag » Tue, 8. Apr 08, 12:44

dan vergis ik me met de buster of disco :P

LionOfHeart
Posts: 462
Joined: Sat, 23. Jul 05, 19:10
x3tc

Post by LionOfHeart » Wed, 9. Apr 08, 14:32

X-Warrior B AS wrote: Net m'n eerste SPP XL gebouwd trouwens, in PTNI Headquarters. Toch maar een super freighter aangeschaft in Omicron Lyrae om de boel te verkopen, want dat liep niet echt meteen storm. En eentje om de plaatselijke Crystal Fab uit te buiten. Eens kijken hoe die het uithoudt :)

heb je dan niet te weinig crystals. want zo'n ding heeft toch al zo 5 crystal fabs nodig.

User avatar
X-Warrior B AS
Moderator (Nederlands)
Moderator (Nederlands)
Posts: 2967
Joined: Wed, 6. Nov 02, 20:31
x3tc

Post by X-Warrior B AS » Wed, 9. Apr 08, 18:07

LionOfHeart wrote:
X-Warrior B AS wrote: Net m'n eerste SPP XL gebouwd trouwens, in PTNI Headquarters. Toch maar een super freighter aangeschaft in Omicron Lyrae om de boel te verkopen, want dat liep niet echt meteen storm. En eentje om de plaatselijke Crystal Fab uit te buiten. Eens kijken hoe die het uithoudt :)

heb je dan niet te weinig crystals. want zo'n ding heeft toch al zo 5 crystal fabs nodig.
Als ik zo gekeken heb hoeveel die crystal fab produceert, dan is die ene inderdaad niet genoeg. Maar twee zullen het wel ruimschoots bij kunnen benen als ik me niet vergis.

Ik zal dan ook niet aarzelen om dat ding om te vormen tot een complex (silicon mijn L, flower farm L, sun oil refinery L - of equivalenten - en 2x crystal fab) zodra daar voldoende financiele middelen voor zijn. De prijs van een CF is me wat tegen gevallen (>3M) :(

LionOfHeart
Posts: 462
Joined: Sat, 23. Jul 05, 19:10
x3tc

Post by LionOfHeart » Mon, 14. Apr 08, 18:14

heb even met Merroc complex zooi gekeken je heb er 5 nodig. en dan moet je er nog 10 per uur bij kopen.

User avatar
Zero Tolerance
Posts: 143
Joined: Sat, 11. Feb 06, 15:49
xr

Post by Zero Tolerance » Mon, 14. Apr 08, 19:09

Poe Poe, ff een complexje bouwen doe je niet zomaar.

Aan de andere kan hoort het natuurlijk ook zo te zijn.

Anders is het veel te gemakkelijk om ff een complexje ergens neer te kwakken.

Dan wordt het spel wel erg saai, tenminste dat zou dan kunnen.

Ik geloof dat ik eerst maar eens een stukje story-line verder speel.

Nu heb ik alleen missie 1 gedaan en ben toen het universum gaan verkennen, nu, op dag 3 in het spel heb ik al wat schepen gevonden en gekocht, en zal binnenkort missie 2 maar eens gaan spelen, dan kan ik die jump-drive gaan gebruiken geloof ik.

Het is en het blijft een coole game.

Groetjes, Zero T
Do not meddle in the affairs of dragons. For thou art crunchy an taste good with ketchup.
Notice: My website is not always up and running - mostly during the day, but not always - will change soon.

LionOfHeart
Posts: 462
Joined: Sat, 23. Jul 05, 19:10
x3tc

Post by LionOfHeart » Wed, 23. Apr 08, 13:29

later als je je eigen TL heb gaat een complex bouwen veel makkelijker. meer geld en meerdere TL's helpen ook wel.

User avatar
Zero Tolerance
Posts: 143
Joined: Sat, 11. Feb 06, 15:49
xr

Post by Zero Tolerance » Wed, 23. Apr 08, 14:58

mmm,

valt het ons op dat ons off-topic draadje... eignelijk best wel on-topic is?

:lol:
Do not meddle in the affairs of dragons. For thou art crunchy an taste good with ketchup.
Notice: My website is not always up and running - mostly during the day, but not always - will change soon.

Post Reply

Return to “Nederlands / Dutch X-Forum”