De Babbelbox

Moderators: Henkie, X-Warrior B AS

User avatar
Mergelsberg
Posts: 130
Joined: Wed, 27. Feb 08, 05:05
x3tc

Post by Mergelsberg » Sat, 4. Oct 08, 19:25

X-Warrior B AS wrote:
ladys wrote:kennen jullie Spore die game van de makers van de sims is dat wat??? Schijnt groot te zijn.
Moeilijk om er niet van gehoord te hebben. Wat een hype weer. Net als Bioshock toendertijd denk ik. Doet het geweldig in de media, tot ongeveer een week na release. En dan hoor je er heel stiekem weinig/niks meer van.
Mijn conclusies na wat ik tot nog toe gezien en gehoord heb:
- Het ziet er niet uit.
- Het is nog niet af (maar EA wil centjes zien, dus tja...)
- Ondanks alles schijnt het toch erg leuk en verslavend te zijn.

Persoonlijk heb ik er geen interesse in, maar daar is ook een meer persoonlijke reden bij betrokken.
Spore is leuk de eerste keer dat je het door speelt. De balans in het spel is gewoon best wel slecht.
Zo is carnivoor de makkelijkste weg in Cell Phase, maar ook de moeilijkste weg in de Creature en Tribal Phase.

De 'onderdelen' van in de creature editor hebben stats, iedereen wil dat zijn creature de beste is in alles, dus heb je in hoofdzaak ongeveer 3 tot 5 fundamenteel verschillende creatures en de rest is een variatie op die thema's. Dus dezelfde onderdelen maar in een andere layout of met een ander kleurtje.

Tja, niet alles kan een sandbox game zijn die evenveel diepgang en replay-ability hebben als X3.

ladys
Posts: 163
Joined: Mon, 10. Mar 08, 15:44

Post by ladys » Sun, 5. Oct 08, 18:45

Hmm nou wacht wel tot X3 TC. Zit ook al weken te wachten op brothers in arms.

Merroc
Posts: 5920
Joined: Mon, 16. Feb 04, 20:01
x3tc

Post by Merroc » Tue, 7. Oct 08, 22:48

Komst er iets goeds uit naast TC dan ?
WoW WotLK natuurlijk :D Verder game ik eigenlijk vrij weinig. Kijk meer films en series enzo...

User avatar
dirtbag
Posts: 651
Joined: Sat, 14. May 05, 18:37
x4

Post by dirtbag » Wed, 8. Oct 08, 17:34

ik ben de laatste tijd beetje verslaafd aan eve online. Echt een gaaf spel :)

Ik weet niet of ik TC ga bestellen, ligt eraan hoe de reviews uitpakken, en dan beslis ik. Ik wil ook graag dan ervaringen van gebruikers horen.

ladys
Posts: 163
Joined: Mon, 10. Mar 08, 15:44

Post by ladys » Mon, 17. Nov 08, 22:58

ik ben de laatste tijd beetje verslaafd aan eve online. Echt een gaaf spel

Ik weet niet of ik TC ga bestellen, ligt eraan hoe de reviews uitpakken, en dan beslis ik. Ik wil ook graag dan ervaringen van gebruikers horen.
Betreft terran conflict.... kopen...


Heb ook ff eve gespeeld vind het niks.

gertjan
Posts: 1
Joined: Mon, 22. Dec 08, 15:03
x3tc

Post by gertjan » Tue, 23. Dec 08, 14:49

hey allen..

ben nieuw bij de X scene en had eerlijk gezegd nog niet van deze game gehoord :oops:

mijn zoon kocht het enige tijd geleden en is er wat mee gaan stoeien.
hij is 12 en het was toch een beetje te moeilijk voor hem.

aangezien ik een ogame speler van het eerste uur ben maar in elke uni dat je speelt het na een half jaar veel te rustig is leek dit me wel een goede vervanger(net gestopt in uni 15).

ben er zelf eens wat mee gaan stoeien en moet zeggen:

the best game ever

het heeft wat weg van ogame en is een kruising tussen stargate en star trek(zoals ik het nu zie) en die 2 series behoren ook tot mijn favorieten(vooral stargate).

zal me nu eerst eens goed wegwijs maken in hoe alles werkt en dan maar eens credits gaan binnenhalen.... 8)

User avatar
X-Warrior B AS
Moderator (Nederlands)
Moderator (Nederlands)
Posts: 2967
Joined: Wed, 6. Nov 02, 20:31
x3tc

Post by X-Warrior B AS » Tue, 23. Dec 08, 18:45

En als je vragen hebt, dan is er dit forum :)

Vergeet trouwens patch 1.4 niet, is net uitgebracht.

User avatar
Zero Tolerance
Posts: 143
Joined: Sat, 11. Feb 06, 15:49
xr

Post by Zero Tolerance » Sat, 3. Jan 09, 10:06

Ha mede x-ers,

hoe gaat het met jullie? Iedereen alweer bekomen van de kerst en het vuurwerk?

Heeft iedereen nog al zijn of haar vingers? :)

En, nog goede (game)voornemens voor 2009 ?
Do not meddle in the affairs of dragons. For thou art crunchy an taste good with ketchup.
Notice: My website is not always up and running - mostly during the day, but not always - will change soon.

User avatar
X-Warrior B AS
Moderator (Nederlands)
Moderator (Nederlands)
Posts: 2967
Joined: Wed, 6. Nov 02, 20:31
x3tc

Post by X-Warrior B AS » Sat, 3. Jan 09, 11:29

Effe tellen... ja hoor, alle 10 vingers zijn er nog. Geen vuurwerk afgestoken, net als elk jaar :)

Goede voornemens ? Nou, nee, doe ik niet aan.

Shalloa
Posts: 57
Joined: Thu, 11. Sep 08, 11:12
x3tc

Post by Shalloa » Wed, 28. Jan 09, 23:10

waar begin je mee? Ik heb het spel nu een tijdje maar ik kom niet boven de 10K uit. Daarn moet ik weer overmaken naar me fabriek. Hoe ben je begonnen en wat heb je vervlgens gemaakt / geplaatst? Ik zoek eigenlijk een op start. Waar door ik leuk verdien.
Oja ik las iets over een boekje.. Klopt het dat er een boek bij zat? Had de cd een tijd in de kast gelecht weet niet meer of er wat in zat. :D

User avatar
X-Warrior B AS
Moderator (Nederlands)
Moderator (Nederlands)
Posts: 2967
Joined: Wed, 6. Nov 02, 20:31
x3tc

Post by X-Warrior B AS » Thu, 29. Jan 09, 13:43

Heb je al spullen van je fabriek verkocht ? In principe zou die dan winst moeten draaien, zij het nogal bescheiden. Het grote voordeel van fabrieken is dat als je ze eenmaal zelfstandig draaiend hebt, je er niks meer aan hoeft te doen, behalve af en toe de spaarrekening plunderen :)
Kun je zelf intussen andere geldbronnen aanboren. Zoals bijvoorbeeld het kapen van piratenschepen. Kan best lucratief zijn, zeker in het begin van het spel.

ladys
Posts: 163
Joined: Mon, 10. Mar 08, 15:44

Post by ladys » Thu, 29. Jan 09, 14:13

Hallo allemaal... ja ik weet het ben er ff uitgeweest. ook door de feestdaagjes maar had een nieuwe game gekocht die ik erg gaaf vond en snel had uitgespeeld. het gaat om fallout 3. Is een erg leuk spel vind ik. Maar tog ben ik dan weer gister X3 tc gaan spelen en ga dat nu ook weer meer doen. begreep dat er een nieuwe patch is.
Ik hoop dat dat een probleem vanmij kan oplossen want ik heb een soort bug in TC. Misschien hebben meer mensen dat. Het gaat om een spraakgebrek. De mensen en die vrouw die praat als je bijvoorbeeld een gate aanklikt en dan zegt ore belt dan klinkt dat bij mij zo."Or....be..t....

Het is wel duidelijk het spraak geluid valt dus af en toe weg bij alle dingen dus ook als ik een TL schip huur enzo.

Hebben jullie dat misschien ook.

MVG ladys

PS kan er een draadje aangemaakt worden met misschien "meest winstgevende fabrieken X3TC?? Heb nog al een fabrieken tik :oops:

User avatar
X-Warrior B AS
Moderator (Nederlands)
Moderator (Nederlands)
Posts: 2967
Joined: Wed, 6. Nov 02, 20:31
x3tc

Post by X-Warrior B AS » Thu, 29. Jan 09, 15:03

ladys wrote:PS kan er een draadje aangemaakt worden met misschien "meest winstgevende fabrieken X3TC?? Heb nog al een fabrieken tik :oops:
Zoiets als deze ?

Maar dat spraakgebrek heb ik geen last van eigenlijk...
Begin inderdaad maar eens bij de laatste patch en kijk of het helpt.

ladys
Posts: 163
Joined: Mon, 10. Mar 08, 15:44

Post by ladys » Thu, 29. Jan 09, 17:34

Heb bij dat draaitje bij gezet dat de mensen er TC fabrieken kunnen neerzetten.

Hopelijk slaat het een beetje aan. :)

ladys
Posts: 163
Joined: Mon, 10. Mar 08, 15:44

Post by ladys » Thu, 5. Feb 09, 14:01

Ik wil ff zeggen dat ik hoop dat iedereen X3 legaal heeft en positief is over het spel tegen mensen. Zodat het veel gekocht word, zodat we op langere termijn veel meer X3 games kunnen verwachten die ons nog meer laat genieten van het kunstige X3 universum.

Ik hoop dat mensen met een illigale X3 tog snel een legale versie kopen.

MVG ladys

(ps: eigenlijk geld dit voor alle spellen. Vroeger kwamen er elke maand wel gave games uit en nu is dat door het kopieeren erg verminderd, helaas.)

Shalloa
Posts: 57
Joined: Thu, 11. Sep 08, 11:12
x3tc

Post by Shalloa » Thu, 5. Feb 09, 16:41

emty
Last edited by Shalloa on Fri, 6. Feb 09, 23:22, edited 1 time in total.

User avatar
X-Warrior B AS
Moderator (Nederlands)
Moderator (Nederlands)
Posts: 2967
Joined: Wed, 6. Nov 02, 20:31
x3tc

Post by X-Warrior B AS » Thu, 5. Feb 09, 19:38

Shalloa: je hebt een PM.

Verder wil ik iedereen dringend verzoeken het zojuist begonnen onderwerp direct te stoppen.

Shalloa
Posts: 57
Joined: Thu, 11. Sep 08, 11:12
x3tc

Post by Shalloa » Fri, 6. Feb 09, 23:23

zal wel aan mij liggen... :?

X-Warrior
je heb een pm terug.

oja is er ergens een demo te donloaden of zo..?
kan ik mensen het spel laten zien.

User avatar
X-Warrior B AS
Moderator (Nederlands)
Moderator (Nederlands)
Posts: 2967
Joined: Wed, 6. Nov 02, 20:31
x3tc

Post by X-Warrior B AS » Sat, 7. Feb 09, 00:55

Links naar demo's:

X3 Reunion:
http://www.egosoft.com/download/x3/demos_en.php

X3 Terran Conflict:
http://www.egosoft.com/download/x3tc/demos_en.php


Van TC is nog geen speelbare demo beschikbaar kennelijk. Maar een beetje geduld kan misschien lonen. Deze demo's zijn wel vaker een stuk later uitgebracht dan het volledige spel.

Shalloa
Posts: 57
Joined: Thu, 11. Sep 08, 11:12
x3tc

Post by Shalloa » Sat, 7. Feb 09, 10:36

thnx

Post Reply

Return to “Nederlands / Dutch X-Forum”