De Babbelbox

Moderators: X-Warrior B AS, Henkie

User avatar
Zero Tolerance
Posts: 143
Joined: Sat, 11. Feb 06, 15:49
xr

Post by Zero Tolerance » Thu, 27. Mar 08, 07:31

Heren, vlug ff gegoogled en vond dit

http://www.heresysoft.com/alphachess.php

Volgens mij is dit freeware.

hier is de googleopdracht: http://www.google.nl/search?hl=nl&q=fre ... gram&meta=

Sinds ik op de uni een schaakprogramma heb moeten bouwen, houd ik niet meer van A: programmeren, B: schaken.
Do not meddle in the affairs of dragons. For thou art crunchy an taste good with ketchup.
Notice: My website is not always up and running - mostly during the day, but not always - will change soon.

LionOfHeart
Posts: 462
Joined: Sat, 23. Jul 05, 19:10
x3tc

Post by LionOfHeart » Thu, 27. Mar 08, 10:20

heb lekker heel de dag X3 zitten spellen. en een LX gekaapt. helemaal blij.
gaat nu wel goed heb ondertussen 30 fabrieken.

User avatar
Zero Tolerance
Posts: 143
Joined: Sat, 11. Feb 06, 15:49
xr

Post by Zero Tolerance » Fri, 28. Mar 08, 21:37

Ik heb ook wat rondgevlogen.

Heb een Octopus Raider gekocht en ben daa rhet universum mee aan het verkennen (ding kan 543 - da's erg rap).

Heb ondertussen een aantal schepen gevonden (waaronder een aantal verschillende Nova's).

Nu nog even uitzoeken welke de beste is. 1tje was zover stuk dat ie nog maar 17 gaat - hij is een beetje traag.

Een lijstje met wat/waar kan ik wel maken - maar zelf rondvliegen is misschien leuker. Sommige liggen wel ver van de normale verkeersroutes af hoor.
Do not meddle in the affairs of dragons. For thou art crunchy an taste good with ketchup.
Notice: My website is not always up and running - mostly during the day, but not always - will change soon.

Wubinator
Posts: 37
Joined: Tue, 25. Mar 08, 17:56

Post by Wubinator » Sat, 29. Mar 08, 12:06

Goeie middag allemaal.

Nou ik ben ook gestart met X3, ik heb alleen een probleem ik ben de guide van fire-fish aan het volgen en ik kan een gate niet vinden.

http://www.fire-fish.net/?q=node/18 In punt 3 van de sectors waar ik doorheen moet heeft ie het over de east gate in The Hole. Maar deze kan ik niet vinden. Heeft iemand coordinaten voor me?

LionOfHeart
Posts: 462
Joined: Sat, 23. Jul 05, 19:10
x3tc

Post by LionOfHeart » Sat, 29. Mar 08, 15:18

de east gate zit een beetje uit het midden, rechts boven op je map. er zit wel een hoogte verschil in de gates.

User avatar
Zero Tolerance
Posts: 143
Joined: Sat, 11. Feb 06, 15:49
xr

Post by Zero Tolerance » Sat, 29. Mar 08, 17:02

Tip: Koop zo snel mogelijk een triplex scanner - dan scan je zo'n 30km rondom je schip.

Als je dan ongeveer de goede richting in vliegt vindt je de meeste gates wel. (er zijn sectoren waar ze erg ver uit de richting zitten)

Andere tip - in de handleiding v1.4 (97pagina's) zit een goed uitleg hoe je de game kunt beginnen. staat op en rond pagina 35 tot 38.

(versienummer handleiding op de laatste pagina)
Do not meddle in the affairs of dragons. For thou art crunchy an taste good with ketchup.
Notice: My website is not always up and running - mostly during the day, but not always - will change soon.

Wubinator
Posts: 37
Joined: Tue, 25. Mar 08, 17:56

Post by Wubinator » Sat, 29. Mar 08, 18:54

Heb de precieze coordinaten via het engelse forum gehad. The Hole is wel lastig als je er nog niet bent geweest omdat je bijna geen hand voor ogen ziet.

Thanks voor de tip van de handleiding, zal er zo even in gaan kijken.

User avatar
dirtbag
Posts: 651
Joined: Sat, 14. May 05, 18:37
x4

Post by dirtbag » Sat, 29. Mar 08, 19:11

hoi allemaal!
Ben al een tijd niet meer op dit forum geweest, en na een heletijd niet meer X3 gespeeld te hebben heb ik maar besloten het weer op te pakken ;)

LionOfHeart
Posts: 462
Joined: Sat, 23. Jul 05, 19:10
x3tc

Post by LionOfHeart » Sat, 29. Mar 08, 19:28

welkom terug dirtbag. ben pas ook weer begonnen hoor.

Laar
Posts: 173
Joined: Wed, 2. May 07, 15:51
x3

Post by Laar » Sat, 29. Mar 08, 20:21

Wubinator wrote:Goeie middag allemaal.

Nou ik ben ook gestart met X3, ik heb alleen een probleem ik ben de guide van fire-fish aan het volgen en ik kan een gate niet vinden.

http://www.fire-fish.net/?q=node/18 In punt 3 van de sectors waar ik doorheen moet heeft ie het over de east gate in The Hole. Maar deze kan ik niet vinden. Heeft iemand coordinaten voor me?
al geeft hij niet de handigste route, die gaat denk ik door the wall (east van Argon prime en dan noord,dan zit je ook in the hole)

Wubinator
Posts: 37
Joined: Tue, 25. Mar 08, 17:56

Post by Wubinator » Sat, 29. Mar 08, 21:29

Laar wrote:
Wubinator wrote:Goeie middag allemaal.

Nou ik ben ook gestart met X3, ik heb alleen een probleem ik ben de guide van fire-fish aan het volgen en ik kan een gate niet vinden.

http://www.fire-fish.net/?q=node/18 In punt 3 van de sectors waar ik doorheen moet heeft ie het over de east gate in The Hole. Maar deze kan ik niet vinden. Heeft iemand coordinaten voor me?
al geeft hij niet de handigste route, die gaat denk ik door the wall (east van Argon prime en dan noord,dan zit je ook in the hole)
Ben ik nou ook achter ja. Heb ergens het X3 Handbook v2 gevonden. Daarin staat op pagina 5 een map van alle sectors (Xtended niet meegerekend neem ik aan) en hoe de poorten lopen. Seizewell is mooie locatie trouwens. En daar kon ik ook een hele zooi missiles en energie celles oppikken, omdat er net een gevecht gaande was. Wel vet om te zien trouwens .... m'n systeem vond het alleen niet zo fijn :P

User avatar
Zero Tolerance
Posts: 143
Joined: Sat, 11. Feb 06, 15:49
xr

Post by Zero Tolerance » Sat, 29. Mar 08, 22:11

Als je een "interactieve map" aardig vind kijk eens naar deze thread:

http://forum.egosoft.com/viewtopic.php?t=166320

Domweg downloaden van zijn eigen homepage en daarna de handleiding volgen.

Leuk en makkelijk. Je kunt alle sectoren die je zelf nog niet ontdekt heb uitzetten; en aanzetten - mocht je echt even de weg kwijt zijn.

Je kunt ook zoeken op bepaalde zaken - die op dat moment specifiek voor je eigen game zijn.

Het Bonus Pack installeren is ook wel makkelijk. Thread staat in een sticky als ik me niet vergis.

Ikzelf gebruik het Salvage Network script - http://forum.egosoft.com/viewtopic.php?t=101753

Ehm, wat verder nog: Cyrow Script manager: http://forum.egosoft.com/viewtopic.php?t=121351

Deze zorgt ervoor dat je scripts (.spk) niet met de hand hoeft te installeren.

Als je nog andere vragen hebt horen we het wel weer.

Groetjes, Zero T
Last edited by Zero Tolerance on Mon, 31. Mar 08, 15:20, edited 1 time in total.
Do not meddle in the affairs of dragons. For thou art crunchy an taste good with ketchup.
Notice: My website is not always up and running - mostly during the day, but not always - will change soon.

Wubinator
Posts: 37
Joined: Tue, 25. Mar 08, 17:56

Post by Wubinator » Sat, 29. Mar 08, 22:30

Ik blijf het super vinden hoe goed bezocht dit forum blijft voor dit spel (is uit 2005 toch?) en hoe behulpzaam jullie allemaal zijn :) Thanks daarvoor.

De bonuspack heb ik al (heb ook xtended geinstalleerd en daardoor heb ik ook al die script installer voor .spk bestanden).

Thanks vor die map en dat script. Ziet er goed uit ga ik proberen

Merroc
Posts: 5920
Joined: Mon, 16. Feb 04, 20:01
x3tc

Post by Merroc » Sun, 30. Mar 08, 16:43

Voor al je gate vragen:
http://homepage.uvt.nl/~s108174/gate%20 ... v2.0.x.txt

Zijn afstanden/coordinaten in meters ;).

Wubinator
Posts: 37
Joined: Tue, 25. Mar 08, 17:56

Post by Wubinator » Mon, 31. Mar 08, 12:04

Weer een handige tip .... Heb nou ook de triplex scanner geinstalleerd staan. Dat scheelt ook enorm veel gevlieg op zoek naar een gate :)

User avatar
dirtbag
Posts: 651
Joined: Sat, 14. May 05, 18:37
x4

Post by dirtbag » Mon, 31. Mar 08, 16:29

Trouwens, ik heb na 9 uur gameplay tijd eindelijk mijn eerste station + een sector trader. Heeft iemand nog goeie aanraders voor sector trade systems die veilig zijn?
Mijn ertsmijn staat in president's end en draait lekker winst, niet zoveel, maar toch dat ik de investering na 20 uur terug verdien (de fabriek was gekocht in Argon Prime)

User avatar
Zero Tolerance
Posts: 143
Joined: Sat, 11. Feb 06, 15:49
xr

Post by Zero Tolerance » Mon, 31. Mar 08, 17:34

@dirtbag - hoeveel van het plot heb je al gespeeld?

Ik zit nu op "dag 3" in het spel - heb alleen de 1e missie gedaan en ben toen gaan handelen - heb een snel schip gekocht (543) en ben gaan verkennen. Heb nu in goede 2/3 van het universum gezien - inclusief een aantal Xenon sectors... als je maar rap bent (kheb maar 1x1MJ schild)
Do not meddle in the affairs of dragons. For thou art crunchy an taste good with ketchup.
Notice: My website is not always up and running - mostly during the day, but not always - will change soon.

Wubinator
Posts: 37
Joined: Tue, 25. Mar 08, 17:56

Post by Wubinator » Mon, 31. Mar 08, 17:36

@dirtbag doe je een heel stuk sneller dan mij .... ben nou 10-11 uur bezig en ben nog bezig met hauler. Nou ben ik ook veel aan het verkennen geweest in de tussentijd en mijn engines begin ik nou net pas te upgraden dus het heen en weer gevlieg ging niet zo hard in het begin.

LionOfHeart
Posts: 462
Joined: Sat, 23. Jul 05, 19:10
x3tc

Post by LionOfHeart » Mon, 31. Mar 08, 19:47

Family Njy kan je goed een ST op lijden. gaat lekker snel.
Spoiler
Show
een goede stadion in great reef. een plankton, soja husk en teladianium werkt er goed. heb ja naar een uur of 8 tot 10 terug.
ben nouw 7 dagen en 11 uur bezig. heb 22 complexs en in totaal 60 stadions gekocht en 92 schepen en 6 UT. niet slecht zeg ik het zelf.

User avatar
Zero Tolerance
Posts: 143
Joined: Sat, 11. Feb 06, 15:49
xr

Post by Zero Tolerance » Mon, 31. Mar 08, 19:54

@lionOfHeart.

op welke manier ben je begonnen? Quickstart?
Do not meddle in the affairs of dragons. For thou art crunchy an taste good with ketchup.
Notice: My website is not always up and running - mostly during the day, but not always - will change soon.

Post Reply

Return to “Nederlands / Dutch X-Forum”