De Babbelbox

Moderators: X-Warrior B AS, Henkie

Post Reply
User avatar
X-Warrior B AS
Moderator (Nederlands)
Moderator (Nederlands)
Posts: 2967
Joined: Wed, 6. Nov 02, 20:31
x3tc

Post by X-Warrior B AS » Sat, 22. Mar 08, 22:26

Tip: ik heb een Soyfarm L in Priest's Pity. Kost iets van 1.3 miljoen geloof ik, met nog eens 2x zoveel voor fatsoenlijke transporters (ik gebruik Paranid Demeter Super Freighters). Eentje voor het kopen van energy cells, eentje voor het verkopen van die spullen. Soyeries zat in Priest's Pity die maar wat graag je produkt afnemen voor de hoogste prijs :D

Is natuurlijk een behoorlijke investering als het allemaal nog niet zo hard binnenkomt, maar het is zeker de moeite waard. Denk eraan dat de goedkopere fabrieken of niet zoveel winst opleveren, of zoveel transporters nodig hebben dat je nog duur uit bent.

Een andere handige manier om geld te verdienen met iets minder investering is een sector/universe trader. Dat kost een transportschip + Trade Command Software Mk3 (ca. 500000 Cr). Ja, da's nog steeds veel :roll:

User avatar
Mergelsberg
Posts: 130
Joined: Wed, 27. Feb 08, 05:05
x3tc

Post by Mergelsberg » Sun, 23. Mar 08, 07:25

@Ladys

Mijn complex is de enige locatie binnen 4 of 5 jumps waar BoGas en Plankton verkocht wordt en alles wat ik nodig heb om het te maken zjn Energy Cells.

Ik denk alleen wel dat die Kha'ak M2 die er in President's End zit bij mij de potentiele winst wat drukt. Aan de andere kant, al mijn CAGs hebben jumpdrives, er er zijn geen stations in Pres. End dus echt last heb ik er niet van.

Ik ben begonnen met 1 Plankton Farm M in The Wall, de boel op 3 jumps gezet, inkoop op 16 verkoop op 19. Tot ik wat CAGs op gang had, nu staat de inkoop op 12 (6 XL SSPs binnen bereik, hoezo luxeprobleem?) en verkoop op 20 en jumps op 5.
Later heb ik daar een 2e Plankton Farm M bij gekoppeld in een complex. En nu dus een BioGas Factory L, die het ook zeer goed doet.

Was half een gelukstreffer, half gezond boeren verstand. Ik ben begonnen met die Plankton Farm omdat die er niet zijn in Argon gebied en er wel stations zijn die het willen hebben. Goed het kostte 20k ofzo om de stations te laten vervoeren, maar dat heb ik allang terug verdiend.

Laar
Posts: 173
Joined: Wed, 2. May 07, 15:51
x3

Post by Laar » Sun, 23. Mar 08, 11:58

ladys wrote:@Mergelsberg
.....
@Laar

Ik speel nu ook in uni 13 en in uni 15. Lang geleden dat mijn vloot gecrashed is. Gewoon goed saven.
dat ging een aantal keer verkeerd, al zat ik wel op een goede plek (zonnestelsel 499, dus niet erg in het midden)

User avatar
Zero Tolerance
Posts: 143
Joined: Sat, 11. Feb 06, 15:49
xr

1e milioen bij elkaar

Post by Zero Tolerance » Sun, 23. Mar 08, 14:22

Ik heb ondertussen mijn 1e milioen bij elkaar getrade (is dat een woord?).

Door BBS missies te doen (de laatste was 7088 energy -> bonus van 280.000) Cool.

Wel ondertussen 7 schepen - gevonden mbt salvagenetwork script.
http://forum.egosoft.com/viewtopic.php?t=101753

Wat mij vooral opvalt is dat in Argon Prime iedereen tekort heeft aan energy - is het interessant te sparen voor een Solar plant? of zijn TS/UT traders daar interessanter voor?

Ik lees in de engelstalige fora dat de normale ST/UT nog wel eens domme dingen doen en dat er een script in omloop is dat dat net wat slimmer aanpakt. Ben alleen ff kwijt hoe dat script heet.
Do not meddle in the affairs of dragons. For thou art crunchy an taste good with ketchup.
Notice: My website is not always up and running - mostly during the day, but not always - will change soon.

ladys
Posts: 163
Joined: Mon, 10. Mar 08, 15:44

Post by ladys » Sun, 23. Mar 08, 19:31

@mergelsberg.

Ehmm... wat heb je allemaal gedaan?
Volge het niet zo.

@laar. Teovallig ben ik vandaag me vloot kwijtgeraakt. maan erbij dat wel. :P . Kap met ogame vind X3 leuker.

VRAAAG. :arrow: ALs ik een fabriek maak moet ik hem dan zelf bevooraden of doen andere dat dan voor me???? De AI?

MVG ladys

Laar
Posts: 173
Joined: Wed, 2. May 07, 15:51
x3

Post by Laar » Sun, 23. Mar 08, 20:32

@ladys

een fabriek bevoorraden zou ik zelf doen als je er het geld voor hebt (wat voor fabriek gaat het om ??), het verkopen doe ik vaak ook zelf, maar natuurlijk niet bij illegale waren.

Verder, de AI verkoopt alleen als je prijs boven het gemiddelde ligt, en koopt alleen bij onder het gemiddelde. daarom verdien je er minder aan als je er zelf niet voor zorgt.
Ik denk dat de AI wel op zoek gaat naar de goedkoopste in de buurt (dezelfde sector, misschien ook andere, ik weet het niet), in ieder geval werkt het bij illegale goederen altijd goed om ze te verkopen voor 1-5 onder de gemiddelde prijs.

ladys
Posts: 163
Joined: Mon, 10. Mar 08, 15:44

Post by ladys » Sun, 23. Mar 08, 21:38

@laar.

Oke aan ejzelf de keuze dus hoe je het doet.
Ik kan nog geen fabriek maar als ik er een kan koop ik hem denk ik gelijk dus het zal de goedkoopste fabriek worden hehehe.

zit nu al aan de 200k cr

mvg

User avatar
Zero Tolerance
Posts: 143
Joined: Sat, 11. Feb 06, 15:49
xr

Post on topic

Post by Zero Tolerance » Sun, 23. Mar 08, 22:53

ff een vraagje tussendoor: Hoe krijg ik die "ontopic" melding bij mijn naam staan?

Het valt me op dat niet bij iedereen dat erbij staat?

Groet, Zero T. :?:
Do not meddle in the affairs of dragons. For thou art crunchy an taste good with ketchup.
Notice: My website is not always up and running - mostly during the day, but not always - will change soon.

User avatar
X-Warrior B AS
Moderator (Nederlands)
Moderator (Nederlands)
Posts: 2967
Joined: Wed, 6. Nov 02, 20:31
x3tc

Re: Post on topic

Post by X-Warrior B AS » Mon, 24. Mar 08, 12:39

Zero Tolerance wrote:ff een vraagje tussendoor: Hoe krijg ik die "ontopic" melding bij mijn naam staan?

Het valt me op dat niet bij iedereen dat erbij staat?

Groet, Zero T. :?:

Oh, da's een interessante zeg... en ik maar denken dat dit forum erbij hoorde :P

Dat zijn de posts die je on-topic gemaakt hebt. Maar niet elk forum wordt hierbij meegerekend. Zal dan wel alleen voor de engelse en duitse (niet off-topic) fora gelden.


Ik heb trouwens net m'n eigen Orca gekocht :D. Hoef ik lekker niks meer te huren om stations te vervoeren. Maar wat een drama is dat ding om te vliegen zeg... dat laat ik toch maar lekker over aan de automatische piloot :P


edit: och kijk nou... heb ik er volgens mij toch een post bijgeteld gekregen. Beetje vreemd... misschien is registratie een vereiste ? Ik zie namelijk dat je geen 'tickydisk' hebt. Maar met bepaalde versies van het spel zitten die codes er ook niet bij... beetje vreemd eigenlijk.

Merroc
Posts: 5920
Joined: Mon, 16. Feb 04, 20:01
x3tc

Post by Merroc » Mon, 24. Mar 08, 14:13

Je moet inderdaad een X2 of X3 versie geregistreerd hebben op de site om een daadwerkelijke on-topic post count te krijgen. Heb je een versie van X zonder code (bijvoorbeeld van steam), wees niet ongerust. Dat is tegenwoordig het enige 'voordeel' (dat en bij X2 patches wordt dr meteen aangegeven welke je moet downloaden afhankelijk van je versie).
Verder zijn er geen nadelen tot het niet registeren. :)

Laar
Posts: 173
Joined: Wed, 2. May 07, 15:51
x3

Post by Laar » Mon, 24. Mar 08, 18:34

ladys wrote:@laar.

Oke aan jezelf de keuze dus hoe je het doet.
Ik kan nog geen fabriek maar als ik er een kan koop ik hem denk ik gelijk dus het zal de goedkoopste fabriek worden hehehe.

zit nu al aan de 200k cr

mvg
ik weet niet welke fabriek je voor ogen hebt (dus welke het goedkoopste is)
maar misschien is het interessant om te kijken naar een los vrachtschip, die je met de hand bestuurd (gewoon met berichten, dat als die aan komt dat je een bericht krijgt) en dan er mee op afstand handelen, ik nogal goede ervaring met ore verschepen vanuit emporer mines naar paranid prime.

verder moet je je nog realiseren dat als je een fabriek koopt dat die ook nog credits moet hebben om grondstoffen in te kopen, iets wat ook al vak 100K-500K kost afhankelijk van de grote. (waarschijnlijk voor jou slechts 100K-200K)
verder zou ik als je wat verder bent zo geheten cags uit het bonus pakket aanraden, die doen het betere handel werk en gebruiken vanaf een bepaald lvl ook een jumpdrive, maar kosten wel geld per trip, maar op hogere lvls zijn ze het zeker waard.

LionOfHeart
Posts: 462
Joined: Sat, 23. Jul 05, 19:10
x3tc

Post by LionOfHeart » Mon, 24. Mar 08, 19:05

wat zeer goed doet is een cilcon mine L in ore belt.
en een soyery L met een soja farm L in Cardinal's Domain doet het super.
zeker een dubbele of drie dubbele. een enkele kost ongeveer 5 miljoen, dat is met alle kosten er bij.

User avatar
Zero Tolerance
Posts: 143
Joined: Sat, 11. Feb 06, 15:49
xr

Post by Zero Tolerance » Wed, 26. Mar 08, 14:29

Iedereen Pasen weer overleeft.

Veel X3-tijd gehad? Of juist allemaal (famillie)verplichtingen?
Do not meddle in the affairs of dragons. For thou art crunchy an taste good with ketchup.
Notice: My website is not always up and running - mostly during the day, but not always - will change soon.

Laar
Posts: 173
Joined: Wed, 2. May 07, 15:51
x3

Post by Laar » Wed, 26. Mar 08, 17:31

ja, dit (school) jaar geen witte kerst maar een witte passen (of hoe je het dan ook wil noemen), ik be op de tweede paas dag naar een schaaktoernooi geweest :D

ladys
Posts: 163
Joined: Mon, 10. Mar 08, 15:44

Post by ladys » Wed, 26. Mar 08, 20:50

GRIEP :evil:
Alleen maar op bed gelegen.

Nu nog verkouden. Niet eens kunnen spelen.

@laar. Ik schaak ook wel eens. Ik ben op zoek geweest naar schaken op de pc om te downen maar kan nergens vinden.(moet wel gratis zijn).

GRtjes

User avatar
Zero Tolerance
Posts: 143
Joined: Sat, 11. Feb 06, 15:49
xr

Post by Zero Tolerance » Thu, 27. Mar 08, 07:31

Heren, vlug ff gegoogled en vond dit

http://www.heresysoft.com/alphachess.php

Volgens mij is dit freeware.

hier is de googleopdracht: http://www.google.nl/search?hl=nl&q=fre ... gram&meta=

Sinds ik op de uni een schaakprogramma heb moeten bouwen, houd ik niet meer van A: programmeren, B: schaken.
Do not meddle in the affairs of dragons. For thou art crunchy an taste good with ketchup.
Notice: My website is not always up and running - mostly during the day, but not always - will change soon.

LionOfHeart
Posts: 462
Joined: Sat, 23. Jul 05, 19:10
x3tc

Post by LionOfHeart » Thu, 27. Mar 08, 10:20

heb lekker heel de dag X3 zitten spellen. en een LX gekaapt. helemaal blij.
gaat nu wel goed heb ondertussen 30 fabrieken.

User avatar
Zero Tolerance
Posts: 143
Joined: Sat, 11. Feb 06, 15:49
xr

Post by Zero Tolerance » Fri, 28. Mar 08, 21:37

Ik heb ook wat rondgevlogen.

Heb een Octopus Raider gekocht en ben daa rhet universum mee aan het verkennen (ding kan 543 - da's erg rap).

Heb ondertussen een aantal schepen gevonden (waaronder een aantal verschillende Nova's).

Nu nog even uitzoeken welke de beste is. 1tje was zover stuk dat ie nog maar 17 gaat - hij is een beetje traag.

Een lijstje met wat/waar kan ik wel maken - maar zelf rondvliegen is misschien leuker. Sommige liggen wel ver van de normale verkeersroutes af hoor.
Do not meddle in the affairs of dragons. For thou art crunchy an taste good with ketchup.
Notice: My website is not always up and running - mostly during the day, but not always - will change soon.

Wubinator
Posts: 37
Joined: Tue, 25. Mar 08, 17:56

Post by Wubinator » Sat, 29. Mar 08, 12:06

Goeie middag allemaal.

Nou ik ben ook gestart met X3, ik heb alleen een probleem ik ben de guide van fire-fish aan het volgen en ik kan een gate niet vinden.

http://www.fire-fish.net/?q=node/18 In punt 3 van de sectors waar ik doorheen moet heeft ie het over de east gate in The Hole. Maar deze kan ik niet vinden. Heeft iemand coordinaten voor me?

LionOfHeart
Posts: 462
Joined: Sat, 23. Jul 05, 19:10
x3tc

Post by LionOfHeart » Sat, 29. Mar 08, 15:18

de east gate zit een beetje uit het midden, rechts boven op je map. er zit wel een hoogte verschil in de gates.

Post Reply

Return to “Nederlands / Dutch X-Forum”