Welke scripts gebruik je - en waarom?

Moderators: X-Warrior B AS, Henkie

Post Reply
User avatar
Zero Tolerance
Posts: 143
Joined: Sat, 11. Feb 06, 15:49
xr

Welke scripts gebruik je - en waarom?

Post by Zero Tolerance » Wed, 23. Apr 08, 10:15

Hallo mede-x-ers,

ik was benieuwd naar welke scripts er gebruikt worden jullie.
En wat ik, als relatieve nieuweling, natuurlijk erg interessant vind:

WAAROM gebruik je bepaalde scripts?

Dat kan te maken hebben met "het leven makkelijker maken" of zaken toevoegen waarvan je vond dat ze miste, enz, enz.

Groetjes

Zero T :roll:
Do not meddle in the affairs of dragons. For thou art crunchy an taste good with ketchup.
Notice: My website is not always up and running - mostly during the day, but not always - will change soon.

User avatar
Zero Tolerance
Posts: 143
Joined: Sat, 11. Feb 06, 15:49
xr

Post by Zero Tolerance » Wed, 23. Apr 08, 10:37

O ja, laat ik zelf maar beginnen.

Ik speel X3 - V2.5 + BonusPack (dat zie ik als het "standaard" spel)

Scripts:

- Salvage Network Script by TECSG
Dit script heb ik ontdekt terwijl ik op zoek was naar een manier om het "internet" te implementeren binnen X3. Ik wilde kunnen zien wat er in ander sectoren gebeurde en een script waar ik moet betalen om satellieten te laten plaatsen leek me wel makkelijk. Niet betalen leek me "valsspelen". Bovendien vond ik de functionaliteit om losse crates en losse schepen te kunnen zoeken wel erg makkelijk.

- X3 Map by Scorp
Deze vind ik erg makkelijk; ik kan zien welke sectoren ik al ontdekt heb en wat er in die sectoren aanwezig was toen ik er kwam. Ik zet de map open op een tweede monitor. Heerlijk overzichtelijk.

- Remove Rocks from X3 by Bunny
Ook ik ben tegen steentjes aangevlogen. En dit script ruimt voor de gebruiker op. eenmalig. Kan in verschillende varianten uitgevoerd worden.

Voor de rest geen scripts op dit moment. Eerst maar eens zo een tijdje spelen.

Groetjes, Zero T
Do not meddle in the affairs of dragons. For thou art crunchy an taste good with ketchup.
Notice: My website is not always up and running - mostly during the day, but not always - will change soon.

User avatar
X-Warrior B AS
Moderator (Nederlands)
Moderator (Nederlands)
Posts: 2967
Joined: Wed, 6. Nov 02, 20:31
x3tc

Post by X-Warrior B AS » Wed, 23. Apr 08, 22:28

Geen scripts.

Misschien de officiele Bonus Pack, maar daar ben ik allerminst zeker van. Denk het eigenlijk niet :roll:

LionOfHeart
Posts: 462
Joined: Sat, 23. Jul 05, 19:10
x3tc

Post by LionOfHeart » Thu, 1. May 08, 15:30

speel ook zonder scripts. heb wel gespeeld met scripts.

User avatar
Mergelsberg
Posts: 130
Joined: Wed, 27. Feb 08, 05:05
x3tc

Post by Mergelsberg » Fri, 9. May 08, 18:54

Bonus Pack, maar dat is eigenlijk vanilla.

Race Response Fleets, omdat ik het realistischer vind. Een politiemacht is er wel in X3, maar RRF voegt toch behoorlijk toe. De onderlinge ruzietjes tussen RRF vloten en dingen als Pirate RRF enzo zijn erg leuk om te hebben. Het spel wordt er niet makkelijker op, tot op zekere hoogte wel omdat de AI nu goed kan afrekenen met kleine Kha'ak en Xenon groepen en met Pirates als je er zelf geen zin in hebt. Aan de andere kant pakt RRF je keihard terug als je zelf over de schreef gaat. Gooien met Firestorms in een bevolkt gebied is gewoon gevaarlijk voor jezelf.

M6 Pocket Destroyers mini-mod, hoewel dat eigenlijk geen script is. Maar ja ik ga natuurlijk geen mod maken om em zelf niet te gebruiken.
En ook hier wordt het er niet makkelijker op, gedeeltelijk wel omdat een M6 veel makkelijker te hanteren is, maar ook weer niet want elke M6 heeft de upgrades en de AI heeft geen bedenkingen bij het gebruik van PPC en FLAK :)

Dark Lord Azagthoth
Posts: 11
Joined: Fri, 27. Jun 08, 20:05

Post by Dark Lord Azagthoth » Tue, 30. Sep 08, 17:51

Ik gebruik:

X3 map by Scorp
Remove Rocks 1.03
Resource Free Factory v2022
Greetings,

Dark Lord Azagthoth

My GURPS 4th Ed. Star Wars site:
http://members.upc.nl/l.deckers3

Stealth17
Posts: 325
Joined: Thu, 1. Nov 07, 19:11
x3tc

Post by Stealth17 » Fri, 17. Oct 08, 09:42

Ik gebruik enorm veel scripts. X3 loopt dan ook niet zo vreselijk vloeiend meer bij massa-gevechten. RRF heb ik wel uitgeschakeld na een tijdje omdat de Terrans bezig waren om van de Paranid gehakt te maken. Schip na schip en station na station werd tot Spacedust gereduceerd... :roll:

Een kleine greep uit mijn selectie van Scripts:
- PiloteAI - de AI van een schip wordt slimmer naarmate het meer schepen vernietigd. Ook een goed vlootsysteem bij dit script.

- XTM Mod 0.7.3. Voegt erg veel toe aan X3 en ik kan eigenlijk niet meer zonder :lol:

- LazCorp military-scanner. Zet als een soort giga-Radar 3 AdvSats kilometers buiten je schip en verplaatst ze iedere 3 á 4 seconden zodat je snel een sector kan scannnen. Echt een aanrader!

- Stevio Weaponsdealer. Op zoek naar dat ene item wat je nergens kan vinden? Zoek even een weaponsdealer-station op en je hebt het gegarandeerd.

- Overtune BBS. Wel eens een destroyer met 80 m/s voorbij zien komen? Dan heb je blijkbaar Overtune BBS niet als script. Dock met schip bij een station, zoek op de BBS naar een berichtje van een Engineer dat hij je schip kan opvoeren en betaal een stevig bedrag. Snelheid gegarandeerd!

And many many more...

Post Reply

Return to “Nederlands / Dutch X-Forum”