Eigenlijk wel klaar met dit spel

Moderators: X-Warrior B AS, Henkie

Post Reply
thijsvermeulen
Posts: 12
Joined: Mon, 1. May 06, 19:40
x3

Eigenlijk wel klaar met dit spel

Post by thijsvermeulen » Wed, 21. May 08, 00:46

Dit spel blinkt uit in ongeloofelijke onduidelijkheid.
Je vraagt je zo ontzettend vaak af wat en hoe je iets moet doen.
Ik heb dit gespeeld toen het net uit kwam en was eigenlijk bijna tot het eind gekomen en nu een paar jaar later dacht ik kom ik speel het eens uit.
Maar je begint dus weer helemaal opnieuw.
Dit spel is zo onsamenhangend in bediening en onduidelijk in missies dat je dus weer echt opnieuw moet beginnen.
Stadaard lay-out is ook een giller bv Max throttle onder de Tab en break onder de backspace handig als je snelle acties uit moet voeren, maar dan moet je wel handen met de spanwijdte van de vleugels van een adelaar hebben.
Je hebt naiuwelijks voordeel van het feit dat je het al eens gespeeld hebt.
Die verhaallijn en de missie's zijn ook al zo intens vaag.
wat moet je nu precies doen en hoe is iedere keer weer de vraag want de uitleg is ook al zo onduidelijk.
Duitsers die engels gaan praten, is geen garantie voor duidelijke taal.
Eigenlijk is dit best wel een mooi spel, maar de bediening en duidelijkheid zuigen echt big time.
En wat mij betreft wordt dit bewezen door een forum welk uit zijn voegen barst met vragen over hoe iets te doen ipv ervaringen over hoe leuk het is.
Jammer toch wel een gemiste kans van Egosoft
Vermeul

User avatar
X-Warrior B AS
Moderator (Nederlands)
Moderator (Nederlands)
Posts: 2967
Joined: Wed, 6. Nov 02, 20:31
x3tc

Post by X-Warrior B AS » Wed, 21. May 08, 19:19

Het spel is in principe het best te spelen met een joystick, met throttle. Is meteen dat probleem van slecht bereikbare knoppen ook uit de weg. Trouwens, je kunt alles instellen zoals je wilt, dus zelfs zonder joystick hoeft hier helemaal geen probleem te zijn.

Missies zouden inderdaad iets duidelijker mogen ja, maar je kunt altijd terugkijken in je journal (tenzij je het hebt uitgeveegd). Volgens mij krijg je af en toe herinneringen ook. Dus misschien is gewoon doen wat je wilt tot het zover is de beste optie ? Helemaal opnieuw beginnen kan natuurlijk ook, al kost dat weer wat meer tijd.
Maar goed, de X reeks staat nu niet echt bekend om z'n geweldige verhaallijnen/missies. Maar behalve dat zijn het toch geweldige spellen.

henkbein
Posts: 194
Joined: Wed, 13. Nov 02, 18:09
x3

Post by henkbein » Fri, 30. May 08, 21:45

thijsvermeulen wrote:Dit spel blinkt uit in ongeloofelijke onduidelijkheid.
Je vraagt je zo ontzettend vaak af wat en hoe je iets moet doen.
Ik heb dit gespeeld toen het net uit kwam en was eigenlijk bijna tot het eind gekomen en nu een paar jaar later dacht ik kom ik speel het eens uit.
Maar je begint dus weer helemaal opnieuw.
Dit spel is zo onsamenhangend in bediening en onduidelijk in missies dat je dus weer echt opnieuw moet beginnen.
Deze klachten zijn juist het mooie van dit spel. Het is in feite 'Morrowind in space'.
Zelf uitzoeken hoe het werkt. And yes, inderdaad geen spel voor de gemiddelde FPS gamer. Laten we hopen dat dit zo blijft (Zie Oblivion, waar men het wel erg gemakkelijk heeft gemaakt).


thijsvermeulen wrote: Duitsers die engels gaan praten, is geen garantie voor duidelijke taal.
Eigenlijk is dit best wel een mooi spel, maar de bediening en duidelijkheid zuigen echt big time.
En wat mij betreft wordt dit bewezen door een forum welk uit zijn voegen barst met vragen over hoe iets te doen ipv ervaringen over hoe leuk het is.
Jammer toch wel een gemiste kans van Egosoft
Ik denk dat Egosoft een van de zeer zeldzame ontwikkelaars is, die geinteresseerd blijven in de mening van de spelers.
Egosoft is het enige bedrijf waar ik blindelings een spel durf te bestellen .

thijsvermeulen
Posts: 12
Joined: Mon, 1. May 06, 19:40
x3

Post by thijsvermeulen » Tue, 3. Jun 08, 01:55

Grappig ,wat ik dus zie als irritant vinden anderen nu juist een uitdaging.
Zo had ik het nog niet bekeken.
Ik zit nu weer op zo een 60 miljoen een paar ut's en factory(loops)
Probleem blijven de fights.
Het lijkt wel of er allemaal bugs in de fighting software zitten.
Ik vind de vecht gedeelten minder leuk dus doe dat met fighting software.
Alleen is volkomen vaag wanneer en hoe die targets aanvalt.
De ene keer gaat ie er achteraan en de andere keer blijf je maar ctrl -c /2/4 indrukken maar is het schip niet in beweging te krijgen.
Dit lijkt echt op een bug
Vermeul

philotuut
Posts: 140
Joined: Thu, 22. Nov 07, 20:58

Post by philotuut » Tue, 24. Jun 08, 13:17

Men speelt dergelijke spellen voor het plezier, niet voor het nut.
Ik vind plezier anders erg nuttig :lol:

Post Reply

Return to “Nederlands / Dutch X-Forum”