eerste fabriek

Moderators: X-Warrior B AS, Henkie

Post Reply
ladys
Posts: 163
Joined: Mon, 10. Mar 08, 15:44

eerste fabriek

Post by ladys » Tue, 8. Jul 08, 01:41

wel na een tijdje gestopt te zijn wegens omstandigheden ben ik weer begonnen aan x 3 in paar dagen 900.000 cr getrade en wil en fabriek kopen. Wilde een energie fabriek in emperor mines of in home of light.
ik kijken in een shipyard geen energie fabriek te krijgen :P
Goed misscien eens verder zoeken maar dan moet ik weer verder weg.
Verder kan ik nergens zo'n TL class ship vinden. Ja misschien wel erg noob maar heb shipyards equipmentdocks en trading stations gezocht naar zoiets maar niks.
Is zo'n energie fabriek een goed idee en die sectors en kom ik er met mijn huidige budget?? En waar vind ik TL class ship.

MVG ladys

ps excusses voor eventuele ongemak.

User avatar
X-Warrior B AS
Moderator (Nederlands)
Moderator (Nederlands)
Posts: 2967
Joined: Wed, 6. Nov 02, 20:31
x3tc

Post by X-Warrior B AS » Tue, 8. Jul 08, 18:11

Een Solar Power Plant ?

Ik vrees dat de goedkoopste al meer dan 5 miljoen gaat kosten...
Maar ze schijnen winstgevend te zijn, dat dan weer wel.

Hou in je budget ook rekening met transportschepen. Ga je toch echt nodig hebben, tenzij je zelf alles wilt kopen en verkopen.

Je kunt bijvoorbeeld beginnen met een zogenaamd 'tier 1' station. Deze produceerd consumptiegoederen uit slechts Energy Cells. Denk aan Flower Farms, BoGas Factories, Soyfarms, Masson Mills en Cattle Ranches. Deze types zijn in principe goed geschikt om mee te beginnen. Weinig grondstoffen nodig, en relatief veel winst, mits je ze bouwt op plaatsen waar een grote afzetmarkt is ('tier 2' stations - Sun Oil Refineries, BoFu Chemical Labs, Soyeries, split variant ben ik vergeten en Cahoona Bakeries).

ladys
Posts: 163
Joined: Mon, 10. Mar 08, 15:44

Post by ladys » Tue, 8. Jul 08, 23:26

Oke goed ga ik dat proberen ff een goede plek zoeken. Maare hoe kom ik aan die tl class ship om mijn station te vervoeren ik neem aan dat dat ship crusiaal is voor een fabriek? Moet ik hem kopen? Zo ja welk schip is dat?

mvg ladys

User avatar
dirtbag
Posts: 651
Joined: Sat, 14. May 05, 18:37
x4

Post by dirtbag » Tue, 8. Jul 08, 23:44

zo'n schip vliegt vaker thuis in of rond een scheepswerfsector. Even goed rondvliegen en kijken, dat ding dan oproepen, captain aanspreken en vragen of je wat wil transporteren ;)

ladys
Posts: 163
Joined: Mon, 10. Mar 08, 15:44

Post by ladys » Wed, 9. Jul 08, 02:05

nou het is nu 2 uur in de nacht ga het gelijk proberen
Bedankt voor de info

mvg ladys

ladys
Posts: 163
Joined: Mon, 10. Mar 08, 15:44

Post by ladys » Wed, 9. Jul 08, 03:43

8) 8) 8) GELUKT!!!!!!!! eindelijk een fabriek. of ik een juiste keuze heb gemaakt weet ik niet heb een wheat farm gekocht en koop energie in van 12 cr tot 15 cr. Op hoeveel moet ik dan de wheat verkopen. En onder in dat menu waar je dat kan instellen staat iets met jumps???? hij staat nu op 9 bij mij??
Hij staat in home of light de fabriek dan. :wink:

mvg ladys

User avatar
X-Warrior B AS
Moderator (Nederlands)
Moderator (Nederlands)
Posts: 2967
Joined: Wed, 6. Nov 02, 20:31
x3tc

Post by X-Warrior B AS » Wed, 9. Jul 08, 18:47

Als je zelf een transporter hebt om je wheat te verkopen: maximale prijs minus een paar credits.
Heb je die niet: Gemiddelde prijs -1 Credit
Voor minder dan gemiddeld koopt echt niemand bij je. Zo heb ik me laten vertellen...


Jumps: dit is het maximaal aantal gatejumps dat de transportschepen van het station maken om grondstoffen te kopen of producten te verkopen. Zet je deze op 1, zullen ze dus niet al te ver vliegen. Wel zo handig als je je productie op peil wilt houden.
Bij je prijsinstellingen staat ook nog een getal dat het aantal jumps aangeeft dat nodig is om het goedje voor die prijs te kunnen kopen/verkopen op dat moment. Zorg dus natuurlijk wel dat het maximaal aantal jumps tenminste gelijk is aan de hoogste van deze waarden.

ladys
Posts: 163
Joined: Mon, 10. Mar 08, 15:44

Post by ladys » Thu, 10. Jul 08, 02:44

Oke alles loopt goed nu. Heb ook genoeg energie er staan nu 2 solarpowerplants XL in orebelt dus altijd energie genoeg dus dat komt wel mooi uit. Heb er nog een bij gezet heb nu dus 2 wheat farms in home of light en loopt als een trein. Heb er nu al veel winst op.
Bedankt voor alle hulp ga nu iets zoeken om op afstand te kunnen traden heb vernomen dat er zoiets bestaat. want moet nu elke keer meereizen om te kunnen traden.

MVG ladys

User avatar
dirtbag
Posts: 651
Joined: Sat, 14. May 05, 18:37
x4

Post by dirtbag » Thu, 10. Jul 08, 12:39

trade command software mk2 of 3. Die heb je dan nodig!

ladys
Posts: 163
Joined: Mon, 10. Mar 08, 15:44

Post by ladys » Fri, 11. Jul 08, 00:35

Heb hem gezien mk3 kost meer dan 5 ton cr. mk2 heb ik gekocht kan je zien hoe duur alles kost zonder te docken idiaal zoiets.
Heb nu wel af en toe eens een kha'ak schip in de buurt Is het dan verstandig om er eens een lasertower neer te zetten?

mvg ladys

User avatar
dirtbag
Posts: 651
Joined: Sat, 14. May 05, 18:37
x4

Post by dirtbag » Fri, 11. Jul 08, 11:21

maar met mk3 heb je helemaal geen station of zelf de aandacht nodig. Hij gaat dan vanzelf handelen, eerst in 1 sector, later in andere.

ladys
Posts: 163
Joined: Mon, 10. Mar 08, 15:44

Post by ladys » Fri, 11. Jul 08, 15:12

Dus als ik het goed begrijp gaat dan alles automatisch? het kopen en verkopen?
Of moet ik het aansturen? Van een bepaalde afstand?

mvg ladys

User avatar
X-Warrior B AS
Moderator (Nederlands)
Moderator (Nederlands)
Posts: 2967
Joined: Wed, 6. Nov 02, 20:31
x3tc

Post by X-Warrior B AS » Fri, 11. Jul 08, 19:10

Trade Mk 3 heeft niets met je eigen stations te maken.
Het werkt op losse schepen. Rust ze uit met dit goedje, laat ze naar een sector vliegen waar wel wat te handelen valt, zet ze aan en vergeet de boel. Levert een lekker centje op.

Voor schepen die behoren bij een station zou ik Mk1 en Mk2 trade software nemen. Weet je tenminste zeker dat alle relevante opties beschikbaar zijn.

ladys
Posts: 163
Joined: Mon, 10. Mar 08, 15:44

Post by ladys » Sat, 12. Jul 08, 05:02

Dus elk schip wat ik koop of die ik heb moet ik dus uitrusten met die upgrades. het is niet zo dat als ik mk2 of 3 koop dat dat voor alle schepen geld?

User avatar
X-Warrior B AS
Moderator (Nederlands)
Moderator (Nederlands)
Posts: 2967
Joined: Wed, 6. Nov 02, 20:31
x3tc

Post by X-Warrior B AS » Sat, 12. Jul 08, 12:35

ladys wrote:Dus elk schip wat ik koop of die ik heb moet ik dus uitrusten met die upgrades. het is niet zo dat als ik mk2 of 3 koop dat dat voor alle schepen geld?
Inderdaad. De software geldt voor het schip waar het op zit, niet voor alles.

avanhel
Posts: 15
Joined: Wed, 16. Aug 06, 11:38
x3tc

Post by avanhel » Sat, 12. Jul 08, 23:18

Lees even de handleiding van het bonus pack over de commercial agent. Gebruik hiervan kost wel geld maar in mijn geval leverd het altijd meer op. Verder heb je geen omkijken meer naar je station

ladys
Posts: 163
Joined: Mon, 10. Mar 08, 15:44

Post by ladys » Sun, 13. Jul 08, 04:14

Ik heb het gelezen. er staat dat je eigenlijk alleen een vrachtschip moet hebben en die uitrusten met Trade commande software mk3. en dan ergens een mannetje inhuren die voor jou gaat kopen en verkopen. en dan zou het geheel automatisch gaan??
Waar kan ik zo'n gast halen?

als het winst maakt is het goed.
Ik doe nu nog steeds alles met mijn buster en mercury 3 fabrieken bevoorraden en nog eens me spulltjes verkopen. erg haasten.
mvg

Post Reply

Return to “Nederlands / Dutch X-Forum”