Terran Conflict - De Algemene Beschouwingen

Moderators: X-Warrior B AS, Henkie

Post Reply
User avatar
X-Warrior B AS
Moderator (Nederlands)
Moderator (Nederlands)
Posts: 2967
Joined: Wed, 6. Nov 02, 20:31
x3tc

Terran Conflict - De Algemene Beschouwingen

Post by X-Warrior B AS » Wed, 5. Nov 08, 10:28

Beetje schandalig dat zo'n draadje er nog niet was... te druk met spelen allemaal ? :roll:

Dus vertel eens gezellig hoe het allemaal gaat in je TC Universum :)


Pas op: dit draadje kan spoilers bevatten!



Geld verdienen gaat wel makkelijk zeg. Hou me vooral (tussen de hoofdplot door) bezig met stations verdedigen tegen piraten. Gaat soms voor een paar miljoen per stuk :o. En die Sabre waar je mee begint is meer dan genoeg om er door te komen. En alsof die paar miljoen nog niet genoeg is: de bommenwerpers ( M8 ) waarvan er steeds een bij is, worden met een zekere regelmaat door de piloot verlaten. Heb er inmiddels 3 of 4 gekaapt. En die doen het lekker in de verkoop.

Saldo staat inmiddels op zo'n 12 miljoen. Nu wil ik een Katana met Repair Lasers. Moet ik nog wel even zoeken waar ze die verkopen trouwens...


Hetgeen mij brengt bij de tip van de dag:
Je astronautenpak heeft een Repair Laser. Hiermee kun je gratis je schepen repareren. Duurt wel even met zo'n gekaapte M8 want de energie in je astronautenpakje is beperkt, maar het is lekker hoor :D
Weet je meteen ook waarom ik een M6 met repair lasers wil...

User avatar
X-Warrior B AS
Moderator (Nederlands)
Moderator (Nederlands)
Posts: 2967
Joined: Wed, 6. Nov 02, 20:31
x3tc

Post by X-Warrior B AS » Fri, 7. Nov 08, 18:39

Ruim 40 miljoen. Man wat gaat dat hard met die missies. Net 10 miljoen gevangen voor een patrouille. En een L gekaapt. Lekker hoor :D

Wat betreft die Repair Laser: die kun je niet kopen. Da's wel even balen hoor. Had me d'r zo op verheugd eindelijk eens m'n eigen schepen te kunnen repareren, mis weer. Ach ja... maar d'r zijn wel meer mensen die er zo over denken ;)


En wat ik met al die centjes ga doen ? Een leuke TL kopen om mee te beginnen denk ik. Die Terran Mobile Mining Base-Ship ziet er wel leuk uit. Precies een Mammoth (snelheid, grootte, prijs, echt identiek), maar dan met Terran wapens.
En dan meteen ook maar wat fabriekjes hier en daar opplakken, want tja, zo'n TL koop je niet zomaar ;)

nobaddy
Posts: 26
Joined: Fri, 25. Apr 08, 16:48
x3tc

Post by nobaddy » Fri, 7. Nov 08, 19:30

Inderdaad geld verdienen gaat een beetje te makkelijk
Ik heb binnen 2 uur 2 miljoen verdiend met station verdediging.
En ik doe allen de missies van 100 K

Ook gelijk een leuke handels truc gevonden:
(ik weet niet zeker of het een spoiler is)

Spoiler
Show

Als je een terran rapier koopt voor ongeveer 32K
Kan je die in niet terran stations makkelijk voor 320K verkopen
Handig als je geld nodig hebt
Enigste nadeel is dat het spel wel eens hapert in ruimte gevechten soms al als er maar 10 scheepjes meedoen.

maar verder een geweldig spel.

User avatar
X-Warrior B AS
Moderator (Nederlands)
Moderator (Nederlands)
Posts: 2967
Joined: Wed, 6. Nov 02, 20:31
x3tc

Post by X-Warrior B AS » Sat, 8. Nov 08, 00:05

nobaddy wrote:
Spoiler
Show

Als je een terran rapier koopt voor ongeveer 32K
Kan je die in niet terran stations makkelijk voor 320K verkopen
Handig als je geld nodig hebt
Spoiler
Show
Vreemd... weet je zeker dat het schip dat je verkocht niet stiekem een EMP kanon aan boord had ? Dan komt de prijs namelijk aardig in die richting...

nobaddy
Posts: 26
Joined: Fri, 25. Apr 08, 16:48
x3tc

Post by nobaddy » Sat, 8. Nov 08, 12:19

Nee allen een 1MJ schild

is inderdaad wel vreemd, het lukt ook niet met andere schepen.

User avatar
Dirk-Jan
Posts: 470
Joined: Tue, 13. Apr 04, 12:38
x4

Post by Dirk-Jan » Wed, 12. Nov 08, 10:35

Nou, ik ben best in m'n sas met x3tc. Ik doe 't rustig aan en ben met grote tussenpauzes de Terran en Goner plots aan het doen. Geld en reputatie verdienen gaat inderdaad on-the-fly, maar dat heb je ook wel nodig. Voor een beetje leuk uitgeruste Wing ben je toch ook zo tig miljoen kwijt.

't Reparatie pistooltje in je ruimtepak is inderdaad een leuke vinding en zeker handig in 't begin. Later stuur je je gehavende schepen toch wel naar een scheepswerf, d'r is zoveel te doen.

Ik ben benieuwd welke verbeteringen er in patch 1.3 zitten. Misschien komen er zelfs wel wat zg 'secret containers' in 't spel. Die lijken er nu op twee na niet in te zitten. Ook ben ik beniewd wanneer de eerste bonus pack komt, net als met x3r (met Kerst misschien??).
X4: Let's do this!
(ASUS Sabertooth X99S; i7 5930@3.5; 24GB RAM; RX 580; playing latest vanilla steam version with Split Vendetta on Win10/64, "the young gun''; mogul/captain)
{playing since X-BTF}

ladys
Posts: 163
Joined: Mon, 10. Mar 08, 15:44

Post by ladys » Thu, 13. Nov 08, 17:07

Ik heb hem gister binnen gekregen heb nog niet echt kunnen spelen maar heb al wat van de eerste missies gedaan puur om ff die besturing door te krijgen. Het is wel flink wennen moet ik eerlijk zeggen vooral besturing is maf ik hoop dat er een patch komt waarmee het dan mogelijk is weer de oude besturing te krijgen. Verder ziet het er wel mooi uit vooral als je fullhd speelt(hoogste resolutie). Ik ga er van het weekend is ff goed voor zitten en dan de customgame spelen.
Ik las dat jullie alweer bulken van het geld ongelooflijk hoe jullie dat tog weer voor elkaar krijgen :P

MVG ladys

User avatar
X-Warrior B AS
Moderator (Nederlands)
Moderator (Nederlands)
Posts: 2967
Joined: Wed, 6. Nov 02, 20:31
x3tc

Post by X-Warrior B AS » Thu, 13. Nov 08, 18:07

ladys wrote:Ik heb hem gister binnen gekregen heb nog niet echt kunnen spelen maar heb al wat van de eerste missies gedaan puur om ff die besturing door te krijgen. Het is wel flink wennen moet ik eerlijk zeggen vooral besturing is maf ik hoop dat er een patch komt waarmee het dan mogelijk is weer de oude besturing te krijgen.
Shift-N
Verder ziet het er wel mooi uit vooral als je fullhd speelt(hoogste resolutie). Ik ga er van het weekend is ff goed voor zitten en dan de customgame spelen.
Ik las dat jullie alweer bulken van het geld ongelooflijk hoe jullie dat tog weer voor elkaar krijgen :P

MVG ladys
Wacht maar tot je het spel een paar daagjes hebt... het gaat echt hard met die missies :)
En FullHD ? Da's geen PC-term natuurlijk. 1920x1200 zeggen we dan. Of het je het op een HD scherm gezet (1920x1080) ?

ladys
Posts: 163
Joined: Mon, 10. Mar 08, 15:44

Post by ladys » Thu, 13. Nov 08, 22:18

Wacht maar tot je het spel een paar daagjes hebt... het gaat echt hard met die missies
En FullHD ? Da's geen PC-term natuurlijk. 1920x1200 zeggen we dan. Of het je het op een HD scherm gezet (1920x1080) ?

Ik heb een 107 cm fullhd tv van panasonic echt een aanrader voor X3 spellen die omgeving is zo mooi en vooral als je met je snufferd voor zo'n tv zit. dat is dus 1920 1080 resolutie. heb er ook zo hdmi kabeltje voor die bdw erg prijzig zijn. Maar dan heb ej wel wat.

Ik gaat lkkr weer ff die missies opnieuw doen want ik werd neergeknald door de xenon :oops:

MVG ladys

Wesley Franken
Posts: 91
Joined: Tue, 8. Aug 06, 21:55
x4

(ff nederlanders onderelkaar)

Post by Wesley Franken » Sun, 30. Nov 08, 20:27

Hey, best een x grappig om in je eigen taal (NLds) iets neer te zetten @ egosoft :lol:

maar mijn vraag aan jullie is, waar kan je in ****naam Terran Stations kopen?? ik snap der geen bal van :?:

User avatar
X-Warrior B AS
Moderator (Nederlands)
Moderator (Nederlands)
Posts: 2967
Joined: Wed, 6. Nov 02, 20:31
x3tc

Re: (ff nederlanders onderelkaar)

Post by X-Warrior B AS » Mon, 1. Dec 08, 21:23

Wesley Franken wrote:maar mijn vraag aan jullie is, waar kan je in ****naam Terran Stations kopen?? ik snap der geen bal van :?:
Niet. Terran stations zijn niet te koop helaas :(

Post Reply

Return to “Nederlands / Dutch X-Forum”