overgestapt van Eve naar X3 Terran conflict

Moderators: X-Warrior B AS, Henkie

Post Reply
Arktis
Posts: 1
Joined: Mon, 5. Jan 09, 13:15

overgestapt van Eve naar X3 Terran conflict

Post by Arktis » Mon, 5. Jan 09, 13:28

Hallo,ik ben Arktis en nieuw in de x3 wereld,ik zal zo nu en dan op het forum kijken om het een en ander uittezoeken.
ik speelde eerst een tijd Eve online,wat ik echt een toffe game vind.Om Eve te spelen moet jechter je een maandelijksbedrag betalen (15€)
en vandaar de overstap naar X3.
Ik hoop dat X3 Terranconflict qua gameplay aan Eve kan tippen.

Kan iemand mij even in het kort uitleggen hoe ik het beste een goede start kan maken,waar ik op moet letten,ect

User avatar
Zero Tolerance
Posts: 143
Joined: Sat, 11. Feb 06, 15:49
xr

Post by Zero Tolerance » Mon, 5. Jan 09, 13:44

Toevallig net zitten tikken...

als je de game nog niet eerder gespeeld hebt het volgende advies:

Start een game met "Quick-Start". Je krijgt dan wat meer geld en 2 schepen om mee te beginnen.

Als je in de handleiding op P35-38 kijkt staat daar een uitleg hoe meer geld bij elkaar te krijgen. Als je je hier een beetje aan houd heb je inderdaad zo 750k-1M bij elkaar. Bovendien heb je dan ondertussen wat ervaring opgebouwd.

Als je missie 1 - door de gates en de schepen afschieten en Missie 2 - In je Message Log staat aan het einde van missie 1 een melding dat je naar de Goner Temple in CBSW moet komen - voltooid hebt kun je lekker gaan traden.

Andere Tip - maak of download een map van de sectoren. Erg handing is ook de X3 map by Scorp: http://forum.egosoft.com/viewtopic.php?t=166320

Veel plezier, Zero T
Do not meddle in the affairs of dragons. For thou art crunchy an taste good with ketchup.
Notice: My website is not always up and running - mostly during the day, but not always - will change soon.

nobaddy
Posts: 26
Joined: Fri, 25. Apr 08, 16:48
x3tc

Post by nobaddy » Mon, 5. Jan 09, 17:38

Als je missie 1 - door de gates en de schepen afschieten en Missie 2 - In je Message Log staat aan het einde van missie 1 een melding dat je naar de Goner Temple in CBSW moet komen - voltooid hebt kun je lekker gaan traden.
dit stukje komt me erg bekend voor was dat geen Reunion?
ik dacht dat er bij Terranconflict geen "Quick-Start" optie is.

Ik vond het handig om eerst een paar missies voor het plot te doen en dan zelf een beetje rond vliegen en wat andere missies doen, een beetje handelen en af en toe een missie voor het plot doen.

Maar je moet zelf kijken wat je het beste bevalt en hoe je het spel wild spelen.
Erg handig is ook de X3 map by Scorp:http://forum.egosoft.com/viewtopic.php?t=166320
dit is inderdaad een handige map allen zijn er een aantal sectors bijgekomen en zijn er veel sectors veranderd in TC dus je zal er standaard niet veel meer aan hebben. om hem om te bouwen voor TC moet je op pagina 25 van de link kijken.

User avatar
Zero Tolerance
Posts: 143
Joined: Sat, 11. Feb 06, 15:49
xr

Post by Zero Tolerance » Mon, 5. Jan 09, 21:23

Mea culpa,

ik had niet goed gelezen, ik zat idd Reunion te beschrijven.

De verhaallijn in TC is voor zover ik gespeeld heb redelijk te volgen - kijk linksboven in je "to do" list.

Scorp heeft het script ook al (gedeeltelijk) aangepast voor TC, zag ik inderdaad.
Do not meddle in the affairs of dragons. For thou art crunchy an taste good with ketchup.
Notice: My website is not always up and running - mostly during the day, but not always - will change soon.

Post Reply

Return to “Nederlands / Dutch X-Forum”