Vraag betreffende Giskard's X3 Trading Networks.

Moderators: X-Warrior B AS, Henkie

Post Reply
Henk Boeklage
Posts: 4
Joined: Wed, 6. Nov 02, 20:31
x3

Vraag betreffende Giskard's X3 Trading Networks.

Post by Henk Boeklage » Sat, 28. Feb 09, 06:41

Onlangs heb ik X3 TC via Steam aangeschaft. Omdat het toch wel een vrij complex spel is heb ik ook het X3 Handbook van Apricotslice gedownload. Daarin staat ondermeer Giskard's X3 Trading Networks. Ik moet zeggen zeer slim bedacht. Hoe men dit allemaal uitvogelt is mij een raadsel maar zeer indrukwekkend. Misschien komt het allemaal vanzelf als men langer speelt dan ik momenteel heb gedaan en dat is dan misschien ook de reden dat ik men het volgende probleem zit.

Aanbevolen wordt om de prijs van de goederen in een fabriek zo laag (minimum?) mogelijk te zetten om vervolgens in je trading station de prijs 1 credit hoger te zetten. Dit snap ik min of meer maar kopen de free traders niet je fabriek leeg als je de prijs erg laag zet? Trade with other races is optioneel volgens Giskard maar moet dat juist niet NO zijn om te voorkomen dat free traders je fabriek leegkopen en er nooit produkten in je trading station aankomen? Wie kan mij dit toelichten? Alvast bedankt voor de hulp.

Merroc
Posts: 5920
Joined: Mon, 16. Feb 04, 20:01
x3tc

Post by Merroc » Sat, 28. Feb 09, 13:21

Ik heb het even geskimmed en idd zou ik zeggen, zet trade with other races op NO. Anders komen ze inderdaad je station leegkopen voor de laagste prijs. Nou is dat niet verkeerd als je dr anders niet vanaf komt, maar in dit geval lijkt me dat lastig ;).

Op zich wel een leuk idee voor later in t spel, eentje die ik zeker zelf moet onthouden.

Henk Boeklage
Posts: 4
Joined: Wed, 6. Nov 02, 20:31
x3

Post by Henk Boeklage » Sat, 28. Feb 09, 15:22

Dank je voor het antwoord. Duurt inderdaad nog wel even voordat ik zo ver ben om zelf trading stations en dergelijke te kopen maar ik wou het graag van te voren weten. Ik brak mijn hoofd erover en kon het maar niet loslaten :)

Was in de X3 handbook nog niet aan jouw compex calculator toegekomen maar ik moet zeggen dat dat er ook zeer indrukwekkend uitziet! Zal ik veel gebruik van gaan maken. Dank je wel voor het goede werk.

User avatar
Red Spot
Posts: 3461
Joined: Fri, 4. Feb 05, 13:44
x3

Post by Red Spot » Thu, 12. Mar 09, 17:36

Klein gokje, maar ik denk dat het iets anders bedoelt is.

Ik 'denk' dat er bedoelt wordt:
-zet de prijs van "resources" zo laag mogelijk in je fabrieken
-zet de prijs van "producten" 1cr hoger in een dock dan dezelfde resource in een fabriek kosten

Op die manier zorg je dat je traders zo laag mogelijk bij anderen kopen, en je dock maakt altijd winst, al is het maar 1cr per unit. Daarnaast kopen op deze manier niet je eigen traders je dock leeg om zo te voorkomen dat je winst maakt met je dock.

Post Reply

Return to “Nederlands / Dutch X-Forum”