Zeer traag beeld

Moderators: X-Warrior B AS, Henkie

Post Reply
Emme
Posts: 6
Joined: Fri, 6. Feb 04, 08:07
x2

Zeer traag beeld

Post by Emme » Sun, 8. Feb 04, 19:25

Groetjes, ik ben reeds vele jaren een X fan. Dit is de derde op rij. Nooit probs gehad, maar nu... Mijn PC heeft alle benodigheden om X² optimaal te laten draaien, maar het beeld tijdens het spel gaat verschrikkelijk traag. Ik heb niets veranderd na de installatie. Iemand enige hints? Tnx in advance.
Emme

_Darky_
Posts: 279
Joined: Wed, 6. Nov 02, 20:31
x4

Re: Zeer traag beeld

Post by _Darky_ » Sun, 8. Feb 04, 23:13

Emme wrote:Groetjes, ik ben reeds vele jaren een X fan. Dit is de derde op rij. Nooit probs gehad, maar nu... Mijn PC heeft alle benodigheden om X² optimaal te laten draaien, maar het beeld tijdens het spel gaat verschrikkelijk traag. Ik heb niets veranderd na de installatie. Iemand enige hints? Tnx in advance.
Emme

hi emme en welkome op de hollandse forum van ego :P

zou je de spec van je pc willen posten kan handig zijn om je verder te helpen.

1 in meeste gevalen zijn de instellingen van je vga of de snelheid van je pc de oorzaak.

2 of je hebt toch de hoogste instellingen van de X² staan die de vga niet aan kunnen.

3 probeer met de instellingen van je game te spelen dat kan mischien helpen zo niet post dan ook wat je verder hebt gedaan.

4 en in de extreemste gevallen hebben we een tech dienst bij ego die je zeker verder kunnen helpen .

grts

User avatar
Henkie
Moderator (Nederlands)
Moderator (Nederlands)
Posts: 639
Joined: Wed, 6. Nov 02, 20:31
x4

Post by Henkie » Tue, 10. Feb 04, 11:11

Meeste traagheid komt door oa BumpMapping en die Shadows.
Vooral de wat oudere ATI's hebben problemen met BumpMapping omdat de hardware het op een verkeerde mannier aanpakt.

FeverSea
Posts: 12
Joined: Tue, 27. Jan 04, 17:01
x3

Post by FeverSea » Tue, 10. Feb 04, 11:52

Even over dat bumpmapping.
Ik heb regelmatig het volgende probleem, als ik rond vlieg dan zijn sommige stations of astroïde nier meer mooi afgewerkt.

Dus een station die mooi rond hoort te wezen zie je dus bijna vierkant of een astroïde die zwarte vlekken krijgt omniks (alle maar texture foute zeg maar.
Ik heb er van alles aan geprobeerd maar niks wil het weg krijgen die foutjes.

Spec.

Moederbord: P4P800
CPU: Intel 2,4 FSB 800 MHz (HP Enabeld).
Geheugen: 4x 256 PC3200 (8oo MHz)
Video Kaart: ATI Radon 9700 Pro 128MB (Driver versie 4.10)
GeluidsKaart: Audigy 2

Ps: sorry voor de typo's

kdm
Posts: 69
Joined: Sat, 13. Dec 03, 16:46
x2

Post by kdm » Tue, 10. Feb 04, 12:10

FeverSea wrote:Even over dat bumpmapping.
Ik heb regelmatig het volgende probleem, als ik rond vlieg dan zijn sommige stations of astroïde nier meer mooi afgewerkt.

Dus een station die mooi rond hoort te wezen zie je dus bijna vierkant of een astroïde die zwarte vlekken krijgt omniks (alle maar texture foute zeg maar.
Ik heb er van alles aan geprobeerd maar niks wil het weg krijgen die foutjes.

Spec.

Moederbord: P4P800
CPU: Intel 2,4 FSB 800 MHz (HP Enabeld).
Geheugen: 4x 256 PC3200 (8oo MHz)
Video Kaart: ATI Radon 9700 Pro 128MB (Driver versie 4.10)
GeluidsKaart: Audigy 2

Ps: sorry voor de typo's
Vermoedelijk komt dit door de AQC - Automatic Quality Control. Als je framerate naar beneden duikt, wordt dan automatisch het aantal polygonen verminderd (positief : framerate blijft dragelijk | negatief : objecten zien er minder netjes uit). Check even of AQC aangevinkt staat in je optiemenu ...

Emme
Posts: 6
Joined: Fri, 6. Feb 04, 08:07
x2

Post by Emme » Tue, 10. Feb 04, 14:50

Hoi, bedankt voor de info, nu even alles op een rijtje.
CPU: AMD 1700+
512 Ram
HD 80GB
Gforce4 mx 440
Widows XP Pro.
Het enige waar ik aan kan denken is dat mijn 3D kaart niet goed is
Wat de game opties betreft, die staan allemaal uit.
Nieuwste drivers van alles al geïnstalleerd.
Bedankt op voorhand.

emme

User avatar
tylium
Posts: 634
Joined: Sun, 30. Nov 03, 09:23
x2

Post by tylium » Tue, 10. Feb 04, 18:13

video kaart nope ikku hebbu Mx 460 64mb

maar het kan liggen aan je processor ik heb een amd 2100+ xp

alles leuk hier met de boron Rat... oeps Ray
:P somebody did something stupid o no its me :P

FeverSea
Posts: 12
Joined: Tue, 27. Jan 04, 17:01
x3

Post by FeverSea » Thu, 12. Feb 04, 10:49

kdm wrote:
FeverSea wrote:Even over dat bumpmapping.
Ik heb regelmatig het volgende probleem, als ik rond vlieg dan zijn sommige stations of astroïde nier meer mooi afgewerkt.

Dus een station die mooi rond hoort te wezen zie je dus bijna vierkant of een astroïde die zwarte vlekken krijgt omniks (alle maar texture foute zeg maar.
Ik heb er van alles aan geprobeerd maar niks wil het weg krijgen die foutjes.

Spec.

Moederbord: P4P800
CPU: Intel 2,4 FSB 800 MHz (HP Enabeld).
Geheugen: 4x 256 PC3200 (8oo MHz)
Video Kaart: ATI Radon 9700 Pro 128MB (Driver versie 4.10)
GeluidsKaart: Audigy 2

Ps: sorry voor de typo's
Vermoedelijk komt dit door de AQC - Automatic Quality Control. Als je framerate naar beneden duikt, wordt dan automatisch het aantal polygonen verminderd (positief : framerate blijft dragelijk | negatief : objecten zien er minder netjes uit). Check even of AQC aangevinkt staat in je optiemenu ...

De stations blijven inderdaad volgens mij nu wel in de juiste vorm maar ik heb lijk wel wat bumpmapping problemen want als ik aankom vliegen naar een schip of station of astroïde dan komen er rare zwarte vlekken?

Als ik straks thuis ben zal ik wel even een filmpje maken en proberen te uploaden.

Emme
Posts: 6
Joined: Fri, 6. Feb 04, 08:07
x2

Post by Emme » Thu, 12. Feb 04, 21:22

Hoi, ik zou graag toch eens willen weten hoe het spel zich gedraagd als je met de minimum systeemvereisten speelt.
Ga toch maar een nieuwe 3D kaart kopen. Ik hoop dat dit het probleem oplost, anders een dure optie.
Emme

FeverSea
Posts: 12
Joined: Tue, 27. Jan 04, 17:01
x3

Post by FeverSea » Fri, 13. Feb 04, 22:58

Ik zou nog een filmpje poste maar daar wacht ik nog even mee, want ik zag dat er een nieuwe driver uit was van ATI Versie 4.2
Dus daar ga ik nu eerst even wat mee testen en mocht ik nu nog problemen hebben dan meld ik het wel.

User avatar
Henkie
Moderator (Nederlands)
Moderator (Nederlands)
Posts: 639
Joined: Wed, 6. Nov 02, 20:31
x4

Post by Henkie » Tue, 17. Feb 04, 13:37

Kijk anders even op het tech-forum (engels).
Daar zijn al veel problemen besproken en verholpen.
Zo niet kan je daar het beste je probleem posten omdat ik de enige ben van het Egosoft team (greenie) die nederlands kletst :)

Xaffax
Posts: 589
Joined: Mon, 18. Nov 02, 23:11
x3

Post by Xaffax » Sat, 6. Mar 04, 08:10

Tja je kunt tweaken wat je wilt en alles uitzetten zo dat het spell er slechter uitziet dan X-beyond the frontier. Het zal blijven stotteren. Ik zet daarom alles maar gewoon aan. Het stottert even erg maar het ziet er tenminste leuk uit. :lol:

athlon 1800+.358mb.geforce4 mx 64MB. Kennelijk is dat niet genoeg om het spel fatsoenlijk te spelen, dus die systeem eisen die egosoft opgeeft is gewoon misleiding.
Xaffax out!
[ external image ]

Xaffax
Posts: 589
Joined: Mon, 18. Nov 02, 23:11
x3

Post by Xaffax » Sat, 6. Mar 04, 08:59

:lol: Niet te geloven. :o het spel werkt het best op een resolutie van 1280*1024 :lol: Ik las het op het technische forum en vond het een vaag verhaal. Maar met alles uit en deze hoge resolutie werkt het spel acceptabel terwijl het op lagere resoluties stottert als een gek. :headbang:
Snap U het nog
:?
Xaffax out!
[ external image ]

Post Reply

Return to “Nederlands / Dutch X-Forum”