3x Tc Fabriek's vragen

Moderators: X-Warrior B AS, Henkie

User avatar
X-Warrior B AS
Moderator (Nederlands)
Moderator (Nederlands)
Posts: 2967
Joined: Wed, 6. Nov 02, 20:31
x3tc

Post by X-Warrior B AS » Mon, 7. Sep 09, 19:08

Shalloa wrote:is het mogelijk om met bepaalde software me plakthon ship te laten kopen en verkopen zonder daar steeds opdracht te voor hoefen geven.?
Niet zonder scripts. Zie daarvoor het scripts and modding forum. Het makkelijkste alternatief is 2 transporters.
2e vraag is
hoe wert dat met die jumps achter de prijs?
zo als je melden moest ik daar wat me spelen..
hoe hoger / lager de prijs hoe hoger / lager de jumps
wat houden die jumps in?
Dat is het aantal sectoren dat een transporter moet vliegen om het genoemde product te kopen of verkopen voor de ingestelde prijs. Zo kun je heel makkelijk je prijs instellen op wat er verkrijgbaar is. Als je Ore verkoopt voor 200Cr en bij jumps staat 10, dan is er dus 10 sectors verderop een fabriek die ze koopt voor 200Cr of meer. Bij 0 is het in de huidige sector. Bij 'None' is je prijs te hoog (verkoop) of te laag (inkoop). Het is uiteraard handig als het aantal jumps hier niet hoger is dat de 'Maximum Jumps' die je zelf in kunt voeren. Anders doen je transporters niks.
laasten vraag. waar kan ik evt een tractor beam vandaan halen en kan ik daar mee me mines verplaatsen? zo dat die dichter bij elkaar komen voor dat ik ze koppel?
Kijk eens rond bij de Paranid. Een van de zuidelijke sectoren heeft een paar fabrieken.
En ja, die dingen werken uitstekend om mijnen te verplaatsen :)

Shalloa
Posts: 57
Joined: Thu, 11. Sep 08, 11:12
x3tc

Post by Shalloa » Mon, 7. Sep 09, 19:18

Dankje :D

had het nog even in de chat room gevraagd.
het schijnt dat de Tractor beam in de Third Redemption tekoop is.

er bestaat ook idd een script voor het in en verkoop verhaal
de bedoeling/werking snap ik er nog niet helemaal van dus heb nu 3 ships vliegen.
2 verkoop
1 inkoop
werkt tot heden goed :P

nog even terug koment op de jumps.
heb nog even wat gepusselt met de jumps maar snap het nu al een stuk beter :P

heb nu ook 4 schepen gekocht voor een prikie en verkoopt voor ruim 300% meer :P
tikt ook lekker door.
bewaar ze alleen even nog tzijn fighters. wil later ook piraten enz afschieten. of iets in die richting.
doet me nog even denken..

slaves kan ik alleen bij een pirate dock omzetten.
hoe zit dat als ik piraten ga afslachten??
kan ik er dan nog docken?

ladys
Posts: 163
Joined: Mon, 10. Mar 08, 15:44

Post by ladys » Tue, 8. Sep 09, 02:42

Over die jumps. Die jumps is wel leuk en aardig maar als er een fabriek is die 10 jumps verder jou product koop duurt het erg lang voor jou transporter er is. Het beste is dan om daar bij die verre sector ook een fabriek te bouwen. Wat ik dus weer laatst had bouwde ik een SPPXL in argon prime zette ook alles op 10 jumps mijn superfrighters van meer dan 1.000.000 per stuk vlogen zo de piraten sectors in. Dus hou dat ff in gedachten. Ik zet meestal standaart de jumps op 3 en soms 4 maar nooit meer. De transporters gekoppeld aan de fabrieken koop er gewoon 2, 1 voor buy en 1 voor sell das echt het handigste.

( ik ben weer opnieuw begonnen kreeg ruzie met argon en had geen oude save game om te herstellen.)

User avatar
X-Warrior B AS
Moderator (Nederlands)
Moderator (Nederlands)
Posts: 2967
Joined: Wed, 6. Nov 02, 20:31
x3tc

Post by X-Warrior B AS » Tue, 8. Sep 09, 18:54

Als je piraten gaat slopen zullen op den duur de piratenbases rood worden en kun je er niet meer landen. Maar da's altijd maar tijdelijk. Gewoon even afwachten en ze worden weer blauw :)

ladys
Posts: 163
Joined: Mon, 10. Mar 08, 15:44

Post by ladys » Sat, 12. Sep 09, 18:44

@shalloa

maak een rimesfab in argon prime

Shalloa
Posts: 57
Joined: Thu, 11. Sep 08, 11:12
x3tc

Post by Shalloa » Sun, 13. Sep 09, 16:51

die kosten best wat :P

heb nu wat draaien daar wacht ik nog even op :P
kijken wat het doet.

heb in ore belt:
ore mine [ 53Y ]
silicon mine [ 63Y ]
Cristal fab. [ loopt als een trein! ]
en hier heb ik dan 6 ships op
4 verkoop 2 inkoop
1 energie & 1 Meatsticks

zo als ik al typten gaat erg goed.
krijg om de 7 tot 10 min tot max 200.000cr er bij alleen al van de cristal's
daarnaast verkoop ik de ore en silicon ook nog los. dus mss dat ik rond de 400.000 per 30 tot 40 min verdien.
heb het nog niet echt gemeten. is tog leuk hé :P
ik ga zeker nog even kijken voor die rimes fab. is wel vraag naar rime's idd :D

thnx :D

ladys
Posts: 163
Joined: Mon, 10. Mar 08, 15:44

Post by ladys » Mon, 14. Sep 09, 16:07

Heb een rimes complex gemaakt in argon prime. VAn 2 L fabrieken en 1 M Fabriek. Ik denk dat er elke minuut wel een schip van een ras komt om die zooi op te halen is echt niet normaal. Als mieren komen ze eropaf.

Dus...

Silicon doet het ook altijd goed daar he?

Shalloa
Posts: 57
Joined: Thu, 11. Sep 08, 11:12
x3tc

Post by Shalloa » Mon, 14. Sep 09, 16:10

zo ver ik nu zie wel ja..
duurt alleen even voor dat je wat heb.
heb het M formaat gekocht.
ik heb er btw ook een Complex van gemaakt
silicon / ore / cristal.

had nog even gekeken. maar zie alleen een M formaat uit me hooft.
waar heb je de L gehaald ?

unimatrix0030
Posts: 49
Joined: Wed, 27. May 09, 18:49
x3tc

Post by unimatrix0030 » Tue, 15. Sep 09, 15:37

Microchips en 1MJ shields verkopen ook altijd goed, en dit bijna overal(het snelst in de buurt van shipyards).

Shalloa
Posts: 57
Joined: Thu, 11. Sep 08, 11:12
x3tc

Post by Shalloa » Tue, 15. Sep 09, 22:50

nog een vraagje:P
hier en daar hoor ik wat over een Repair beam
ik heb er wel 1 gevonden in me pak. maar om nou elken x als ik een goedkoop ship koop dat ding te maken heb ik niet echt zin in... :P

ik hoor ook over een repair drone.. ?
iemand een idee.?
ook heb ik hier en daar een ship gezien die deze als wapen kan gebruiken
[ repair beam ]
waar kan ik die evt kopen/halen??

alvast bedankt. :D

nobaddy
Posts: 26
Joined: Fri, 25. Apr 08, 16:48
x3tc

Post by nobaddy » Wed, 16. Sep 09, 17:51

je kan een Repair beam niet koppen in het spel er is wel een script dat dat mogelijk maakt maar ik weet niet precies meer welke dat is.

voor zo ver ik weet kan je geen repair drone kopen deze zijn dacht ik voor het repareren van stations maar ik weet niet of ze in TC voorkomen

Shalloa
Posts: 57
Joined: Thu, 11. Sep 08, 11:12
x3tc

Trector beam

Post by Shalloa » Mon, 23. Nov 09, 20:13

Hallo Hallo

ik sta nu eigenlijk vast. ik wil me Plankton verplaatsen maar krijg hem niet aan me Trector beam vast... ? help help!? :?
wat doe ik fout?

heb een ship die heb kan Gebruiken.
heb hem aan de voorkant en achterkant geplaatst. geen van beide helpt..?

nobaddy
Posts: 26
Joined: Fri, 25. Apr 08, 16:48
x3tc

Post by nobaddy » Mon, 23. Nov 09, 20:40

is het 1 factory of een complex??
complexen kan je niet verslepen

Shalloa
Posts: 57
Joined: Thu, 11. Sep 08, 11:12
x3tc

Post by Shalloa » Tue, 24. Nov 09, 15:21

1 Factory.

het was een Plankton. heb er nu omheen gebouwd.
had nog een kleine 4 fac. klaar staan.
wou hem verplaatse ivm ruimte te kort. wil er zo'n 3 Fac. bij hebben.
mss dat ik dan gewoon ships laat vliegen.
net zo makkelijk :D

Hoe werkt het eigenlijk?
ik heb een Magnetar. had hem aan de Achtekant geplaats en de voorkant maar kan hem niet afvuren/gebruiken lijkt wel.. :S :?
Thnx voor de reactie.

nobaddy
Posts: 26
Joined: Fri, 25. Apr 08, 16:48
x3tc

Post by nobaddy » Tue, 24. Nov 09, 17:21

heb je wel eens eerder een tractorbeam gebruikt??

zie je wel een paarse straal naar de fac gaan??

Shalloa
Posts: 57
Joined: Thu, 11. Sep 08, 11:12
x3tc

Post by Shalloa » Thu, 26. Nov 09, 10:41

Ne heb hem nog nooit gebruikt anders had ik geweten hoe of wat :P

ne zag ik niet..
zag niks. alleen me target icoon was wel "in range"

User avatar
X-Warrior B AS
Moderator (Nederlands)
Moderator (Nederlands)
Posts: 2967
Joined: Wed, 6. Nov 02, 20:31
x3tc

Post by X-Warrior B AS » Thu, 26. Nov 09, 21:02

- Mik op het station.
- Vuur (indien binnen bereik).
- Je ziet even een paarse straal. Indien raak veranderd deze in een continue groene straal. De vuurknop kun je loslaten.
- Vlieg naar de plaats waar je de fabriek wilt hebben.
- Schiet nogmaals (mis) om los te laten.


Zo zou het moeten werken tenminste.

Shalloa
Posts: 57
Joined: Thu, 11. Sep 08, 11:12
x3tc

Post by Shalloa » Thu, 26. Nov 09, 23:51

Ook met een
Magnatar?

User avatar
X-Warrior B AS
Moderator (Nederlands)
Moderator (Nederlands)
Posts: 2967
Joined: Wed, 6. Nov 02, 20:31
x3tc

Post by X-Warrior B AS » Fri, 27. Nov 09, 17:35

Met elk schip werkt het hetzelfde.

Starlight_Corporation
Posts: 1263
Joined: Thu, 17. Feb 05, 16:51
x4

Post by Starlight_Corporation » Mon, 30. Nov 09, 13:52

Wel aan denken dat een tractorbeam n grote lasergenerator nodig heeft. Meeste transports (TS,TP,TM) hun generator is te klein om de tractorbeam te gebruiken (kunnen m wel installeren, maar niet iets trekken)
Enkle kunnen t wel, al weet ik niet vanbuiten welke (Split mss? zijn de vechtersbaasjes) Maar n M6 kan t zowiezo gebruiken.

Indien je niet genoeg geld hebt voor n M6, kijk in je ingame encyclopedia voor de TS/TP/TM met meeste laserenergie en gebruik die.

Post Reply

Return to “Nederlands / Dutch X-Forum”