wat wat te doen, plz help

Moderators: X-Warrior B AS, Henkie

Post Reply
Desp
Posts: 3
Joined: Fri, 6. Feb 04, 22:33

wat wat te doen, plz help

Post by Desp » Sun, 15. Feb 04, 19:26

Ik speel X2 nu denk een week en sorry hoor maar ik snap er echt helemaal niets van. Ik heb nu een mercure en een discoverer en nog zo'n 1050 credits. Kan iemand mij vanaf deze positie helpen om aan meer credits te komen. Ik weet echt niet meer hoe :?

User avatar
Bikkel205
Posts: 112
Joined: Wed, 6. Nov 02, 20:31
x4

Post by Bikkel205 » Sun, 15. Feb 04, 21:00

Hoi Desp,

Je kunt het beste Energy Cells gaan handelen. Elke factory heeft ze nodig. Je kunt ze kopen in een Power Plant. Deze zijn in elke sector te vinden. Koop ze goedkoop in en verkoop ze voor veel.

Wat ik gedaan heb kun je natuurlijk ook doen.
Spoiler
Show
In missie 3 moet je een paar b(m)orons vervoeren naar Terracorp HQ. Je krijgt hiervoor een TP Manta geloof ik. Als je die gasten hebt opgepikt ga je naar een Equimentdock in Argon Prime. Niet in een moron sector want je wordt nog aangevallen. Hier verkoop je alles wat maar te verkopen is. Kun je die junk ook niet in Terracorp HQ verkopen? Bedenk ik me nu.
Nu heb je behoorlijk wat centen. Ga nu naar een Teladi Equipmentdock en koop de best buy en sell locater. Nu kun je makkelijker handelen.
Succes

ps, now your on your own.

Desp
Posts: 3
Joined: Fri, 6. Feb 04, 22:33

Post by Desp » Mon, 16. Feb 04, 15:19

Thanks Bikkel !
Ik heb nu ook eindelijk die message boards door.
vraagje nog, wat heb jij dan gedaan Bikkel ?
spoilers ? Desp <-- is een noobje :)) kan ik ook bijv upgrades die ik op m'n carrier heb overzetten naar m'n discoverer ?

FeverSea
Posts: 12
Joined: Tue, 27. Jan 04, 17:01
x3

Post by FeverSea » Tue, 17. Feb 04, 16:36

Desp wrote:Thanks Bikkel !
Ik heb nu ook eindelijk die message boards door.
vraagje nog, wat heb jij dan gedaan Bikkel ?
spoilers ? Desp <-- is een noobje :)) kan ik ook bijv upgrades die ik op m'n carrier heb overzetten naar m'n discoverer ?
Om te lezen wat tussen spoiler staat klik ergen op een blank stuk op de site en druk CTRL+A en dan zie je tekst.( ik weet het, er zijn ook nog andere trucjes maar dit is de snelste) :P
Spoiler
Show
Tip 1 Inderdaad na die aanval meteen naar een equipment dock toe en al je spullen verkopen.

Tip 2 laat je Argon discoverer naar je station vliegen waar jij je spullen gaat verkopen want je kan namelijk niet alles verkopen maar die kan je weer overzetten naar jouw schip toe en hoef je die niet meer te kopen. :wink: ) ( vergeet niet je Argon discoverer terug te sturen naar de HQ in Home of Light)

Tip 3 je moet van je geld geen best buy/ selling software kopen maar een power station en die in Argon prime neerzetten.
En dan laat je de mercury die je krijgt naar die missie eerst even wat kristallen in kopen tot dat z'n stock vol zit met energie cellen en die verkoop je dan weer tot dat je kristallen op zijn.
En dan koop je weer kristallen in tot dat je genoeg credits hebt om een Boron Dolphin te kopen en in één keer max. uit upgraden.
Dan laat je die Argon mercury kristallen kopen en die Boron Dolpin laatje energie cellen verkopen.
(vergeet ze niet aan de basis te koppelen anders kunnen ze niet automatisch voor je handelen.)

TIP 4 En ik kan je aan raden om de simulation/tutorial te doen daar worden heelveel handige dingen uitgelegd. :wink: ).
Ik denk dat je zo al een leuke start kan maken :)

golan trevize
Posts: 34
Joined: Mon, 9. Feb 04, 22:27
x3tc

Post by golan trevize » Tue, 17. Feb 04, 17:59

dit is nog beter
Spoiler
Show
koop in plaats van een dolphin een manta
topspeed 209 cargo 1000
ruil je disco in

Asmodan
Posts: 27
Joined: Tue, 27. Jan 04, 12:01
x3tc

Post by Asmodan » Wed, 18. Feb 04, 12:39

Even over die Dolphin, het is een leuk schip hoor daar niet van, echter voordat je er een leuk schip van gemaakt hebt ben je een paar ton verder, geld wat je in het begin niet zult hebben.

Handel eerst nog een tijdje in The Wall, hier kun je altijd voor min. prijs aan EC’s komen en kom je vrij vlot aan een respectabel bedrag.
Als je eenmaal een ton of 6-7 hebt kun je een SPP neerzetten waar je wilt (de mijne plaatste ik in Ringo Moon en ik ben er erg tevraden over) en er 2 Boron Mako’s voor kopen (die ik altijd max. engine tuning en MK1 en MK2 trade software geef).

Maar als je meer zin hebt in actie (wat bijna niemand heeft om de een of andere rede) kun je ook je Disco houden, een zooi Wasp missles kopen en Pirate M5’s en M4’s gaan hunten en natuurlijk inpikken.

Veel suc6

ps. 2 the rest: Is het geven van 'niet verhaal gerelateerde' info een spoiler?

Desp
Posts: 3
Joined: Fri, 6. Feb 04, 22:33

Post by Desp » Wed, 18. Feb 04, 19:17

Super all !!!
Thanks 4 all the tips ~~~~~!
Ik denk dat ik er nu wel uitkom, echter ben ik flink dom geweest om de 400k uit te geven aan MotherF**** Disco's. Ik dacht ik moet me Mercury beschermen. Heb nu weer iets 150000 credits. Ik zal dus nog ff moeten handelenen totdat ik me eerste SPP kan kopen.
Echt super bedankt allen !!


ps: X2 is wel verslavend hoor hey :)

_Darky_
Posts: 279
Joined: Wed, 6. Nov 02, 20:31
x4

Post by _Darky_ » Wed, 18. Feb 04, 19:29

Desp wrote: MotherF****
denk aan je taal gebruik ondanks dat het niet is afgemaakt :)

Catastrophy
Posts: 2
Joined: Wed, 18. Feb 04, 23:29

Post by Catastrophy » Wed, 18. Feb 04, 23:34

ok even een vraag op jullie geweldige theorien over het traden in The Wall:

Ik ben net X2 gaan spelen (tenminste ben het nog aan het uitproberen met de cd's van een kennis van me) maar ik snap één ding niet. Ik ben al de hele tijd aan het traden in The Wall en gaat best lekker, echter mijn credits nemen steeds af al vlieg ik alleen maar in de ruimt, zo heb ik nog 13k en dan opeens 10k terwijl ik zelf toch echt niets anders doe dan vliegen tussen een solar plant en een meat fac.

Is dit een bug, want dan wacht ik namelijk nog even met het zelf kopen van dit spel, omdat het best vervelend is...

Asmodan
Posts: 27
Joined: Tue, 27. Jan 04, 12:01
x3tc

Post by Asmodan » Thu, 19. Feb 04, 12:27

Ik meen zoiets al eerder gehoort te hebben, maar ik denk dat je alleen met de 1.2 patch je probleem kan verhelpen ---> registreren dus.

Veel suc6

Catastrophy
Posts: 2
Joined: Wed, 18. Feb 04, 23:29

Post by Catastrophy » Thu, 19. Feb 04, 15:50

geweldig, bedankt, dat zal ook de reden zijn dat ik er wel last van heb en die gast waar ik het spel even van leen niet. Ik heb het natuurlijk nog niet geupdate, mmm toch maar zelf het spel kopen dus :)

User avatar
tylium
Posts: 634
Joined: Sun, 30. Nov 03, 09:23
x2

Post by tylium » Sat, 21. Feb 04, 12:26

gweoon de schilden verkopen beetje lopen traden en een mako kopen met 1 g ire van de disco en 1 ion disruptor en ga achter die oriocos aan :lol:
:P somebody did something stupid o no its me :P

Post Reply

Return to “Nederlands / Dutch X-Forum”