Scheepjes 'vangen'

Moderators: X-Warrior B AS, Henkie

Post Reply
Stevie13
Posts: 18
Joined: Thu, 12. Feb 04, 20:37
x2

Scheepjes 'vangen'

Post by Stevie13 » Sun, 14. Mar 04, 11:02

(Ik kan natuurlijk ook gewoon enteren neerzetten maar vangen klinkt leuker, dit terzijde)

Ik ben dus benieuwd wanneer nou een piloot zijn schip verlaat om zichzelf te redden. Ik heb zelf (achteraf gehoord niet slim, want moest steengoed zijn) X-tension overgeslagen dus ik ben daar niet helemaal in weg.
Maar nu in x2 heb ik vorige week een leuke Nova gekocht met alles erop en deraan. Maar ik blaas dus gewoon alle piraten en khaak e.d. op zonder dat er iets overblijft. Is er misschien nog een leuk disable wapentje in de aanbieding ergens ofzo??? want ik mag dan aardig wat fabriekjes met scheepjes hebben op het moment, maar een schip kapen en verkopen (en dan het liefst alleen piraten) levert aardig wat op denk ik. Kan ik voor de mammoet gaan en daarna wat andere destroyers ofzo :-).


Iemand wijze raad hiero?? :lol:

gr,

(ik volg overigens de verhaal-lijn nog niet, ik moet nog steeds voor de eerste keer naar de tempel, just for the record)

Stevie13
Posts: 18
Joined: Thu, 12. Feb 04, 20:37
x2

Post by Stevie13 » Sun, 14. Mar 04, 11:33

ff knoeien en het was me al gelukt.

Gewoon voorzichtig schieten, dus niet helemaal naar de fillistijnen, en op een gegeven moment kan ie opgeven. Nu nog ff met een oricino :-), lijkt me wel leuk shipje :-)

gr,

(met khaakies gaat dit zeker niet lukken :-()

Merroc
Posts: 5920
Joined: Mon, 16. Feb 04, 20:01
x3tc

Post by Merroc » Sun, 14. Mar 04, 12:31

het schijnt ook te werken met de iondisruptor (die enkel het schild aantast) in combinatie met een zwak wapen om een beetje de hull de beschadigen. heb dit zelf nog niet geprobeerd (split mamba kan geen iondisruptor).

User avatar
Henkie
Moderator (Nederlands)
Moderator (Nederlands)
Posts: 639
Joined: Wed, 6. Nov 02, 20:31
x4

Post by Henkie » Sun, 14. Mar 04, 16:58

Ik gebruik dus zelf de ion-disruptor alleen moet je wel oppassen dat er geen andere vriendelijke schepen in de buurt zijn.
En om de hull te beschadigen gebruik ik wasps.
In het begin moet je eerst was schepen kapot schieten zodat je reputatie wat in de lucht gaat, dan verlaten ze de schepen sneller.

Groet,

Henkie

Blueman
Posts: 715
Joined: Sat, 24. Apr 04, 09:09
x3tc

Re: Scheepjes 'vangen'

Post by Blueman » Sat, 24. Apr 04, 10:43

Stevie13 wrote:(Ik kan natuurlijk ook gewoon enteren neerzetten maar vangen klinkt leuker, dit terzijde)

Ik ben dus benieuwd wanneer nou een piloot zijn schip verlaat om zichzelf te redden. Ik heb zelf (achteraf gehoord niet slim, want moest steengoed zijn) X-tension overgeslagen dus ik ben daar niet helemaal in weg.
Maar nu in x2 heb ik vorige week een leuke Nova gekocht met alles erop en deraan. Maar ik blaas dus gewoon alle piraten en khaak e.d. op zonder dat er iets overblijft. Is er misschien nog een leuk disable wapentje in de aanbieding ergens ofzo??? want ik mag dan aardig wat fabriekjes met scheepjes hebben op het moment, maar een schip kapen en verkopen (en dan het liefst alleen piraten) levert aardig wat op denk ik. Kan ik voor de mammoet gaan en daarna wat andere destroyers ofzo :-).


Iemand wijze raad hiero?? :lol:

gr,

(ik volg overigens de verhaal-lijn nog niet, ik moet nog steeds voor de eerste keer naar de tempel, just for the record)




als je die missie nog nie hebt gedaan hoe kom je dan aan geld want ik kan nix anders doen :evil:

Merroc
Posts: 5920
Joined: Mon, 16. Feb 04, 20:01
x3tc

Post by Merroc » Sat, 24. Apr 04, 19:51

wat dacht je van die bbs-missies waarbij je mensen een aantal sectoren ver moet vervoeren. Ik ben nu zelf een dag of 2 (ingame) bezig en ik moet nog steeds docken bij die lui van terracorp in home of light.
Spoiler
Show
De khaak zijn btw wel al gearriveerd, zeer leuk gedaan!

Blueman
Posts: 715
Joined: Sat, 24. Apr 04, 09:09
x3tc

Post by Blueman » Wed, 28. Apr 04, 09:16

lolz ik kan die missies nie doen bij mij accepteren ze nooit :S

hoe kan ik zorgen voor wel dan?

Merroc
Posts: 5920
Joined: Mon, 16. Feb 04, 20:01
x3tc

Post by Merroc » Thu, 29. Apr 04, 20:15

bij de argon (bijvoorbeeld) moet je 50% neutral trader zijn.
bij de rest is het:
Paranid Friend 50%
Boron Friend 50%
Teladi Profit Oppertunety 50%
Split Accepted Person 50%
goner member 50%
Spoiler
Show
Als je Thereshallbewings hebt geactiveerd kan je het beter zien. Je moet dan bij een schip van het ras waarvan je het wilt weten bij het informationscreen zien (daar waar je naar ship details, weapons, freight kan gaan) dan moet je even naar onder scrollen met pagedown. Het bovenste scherm veranderd dan. Je ziet dan een keer de notorety en relation. Als het eerste getal op 0 of positief staat dan kan je die missies doen.
[/spoiler]

Blueman
Posts: 715
Joined: Sat, 24. Apr 04, 09:09
x3tc

Post by Blueman » Fri, 30. Apr 04, 14:35

hoe krijg je dat voor elkaar :S

Merroc
Posts: 5920
Joined: Mon, 16. Feb 04, 20:01
x3tc

Post by Merroc » Tue, 4. May 04, 20:05

welk gedeelte? Thereshallbewings? Daarover is een ander topic op het nl'se gedeelte. De rest is toch wel duidelijk?

Post Reply

Return to “Nederlands / Dutch X-Forum”