Combat "Ai"

Moderators: X-Warrior B AS, Henkie

Post Reply
G.N9NE
Posts: 9
Joined: Fri, 12. Mar 04, 17:18
x2

Combat "Ai"

Post by G.N9NE » Fri, 19. Mar 04, 01:28

Hoi

Na lang sparen heb'k vandaag eindelijk mijn Argon Nova kunnen kopen. Dolgelukkig met m'n nieuw speeltje vloog 'k naar een sector waar'k wist dat'k veel "pirate-booty" kon "kicken" en bij toeval waren er juist een stuk of 20 piraatjes aan het rondfladderen.

Uitermate verrukt van blijdschap nam ik mijn eerste doel eruit (uit een wing van 4 piraten, ben de klasse van schip vergeten.), die niet in een gevecht verwikkeld waren. En storte mij vol vernietigingszucht op het belachelijk voort kruipend scheepje.

Groots was m'n verbazing toen ik:
1. Geen enkele weerstand ondervond van de overige 3 piraat-schepen. Volgens hen was er geen vuiltje aan de lucht dat hun maat werd aangevallen.
2. Had m'n doel duidelijk een fetish om de hele tijd belachelijk simpele maneuvers uit te voeren en ondertussen ook vergat waar ik vloog (maw: rammen dat 't niet schoon meer was)
3. Dat m'n doel, als het er de kans toe kreeg, zelfs vergat om eventjes te vuren (iets wat je toch wel verwacht als je in een dogfight bent verwikkeld). De keren dat het vuurde had ik echt zin om expres in z'n vuur te vliegen om hem toch maar het gevoel te geven dat hij enig gevaar betekende ;)


Ik beken schuld, ik heb easy genomen in het begin van het spel. Dus zeg me aub dat het daaraan ligt en dat die verdomde AI toch wat meer intelligentie aan de dag legt op een hogere moeilijkheidsgraad? Anders is de fun er weldegelijk snel vanaf en koop ik gewoon een blok gewapend-beton met 10x 125mw schilden en ram mij een weg naar m'n oorlogsvloot. ;)

Ps: ondanks dat ik de klasse vergeten ben gaat het hier uiteraard niet over een TS wing maar weldegelijk over een fighter wing. m3 of m4 klasse

Een Belg dankt u zeer :)

Aekhiv
Posts: 156
Joined: Mon, 29. Dec 03, 15:38
x3

Post by Aekhiv » Fri, 19. Mar 04, 11:11

Het ligt er aan; bij mij gaan ze zich er meestal wel mee bemoeien omdat ik ze via m'n Ionen Disruptoren raak. Maar het klopt, het interesseert ze geen zak wat hun maten overkomt, om het zo te zeggen. Het rammen is inderdaad vervelend, gewoon strafe drive gebruiken, en niet te snel varen. Over het vuren gesproken, kan beter maar is redelijk op dit moment. Overigens kom je af en toe wel gevaarlijke piraten tegen die Ionen Disruptoren in combinatie met Hornet Raketten dragen. Erg pijnlijk.

G.N9NE
Posts: 9
Joined: Fri, 12. Mar 04, 17:18
x2

Post by G.N9NE » Fri, 19. Mar 04, 15:36

Dan wordt het dus doorbijten. 'k Zal eens uitzien naar zo'n ion disruptor, de naam alleen doet vermoeden dat het me wel weer een centje zal kosten maar soit.

Bedankt voor de info

User avatar
Frigonius
Posts: 424
Joined: Wed, 6. Nov 02, 20:31
x2

Post by Frigonius » Fri, 19. Mar 04, 17:52

De difficulty level beïnvloedt enkel de staat van je discoverer waar je mee start. Met X-Treme is het traag, heeft het nauwelijks cargo-ruimte en geen S.E.T.A. Met Easy is de disco snel, heeft het een gemaximaliseerde cargobay, schilden, wapens en S.E.T.A.

Er waren eventjes geruchten dat met X-Treme ook de piratenactiviteit werd verhoogd, maar de programmeurs hebben het gewoon weerlegd. Zelf heb ik met easy een tijdje gespeeld (tot ik een Nova had), en nu ben ik opnieuw begonnen met X-Treme en heb ik opnieuw een Nova, en een verschil in AI is er niet.

De AI is gewoon een van de grootste minpunten aan X2 :cry: ...
"Don't mind the mess, mess the mind !"

User avatar
X-Warrior B AS
Moderator (Nederlands)
Moderator (Nederlands)
Posts: 2967
Joined: Wed, 6. Nov 02, 20:31
x3tc

Post by X-Warrior B AS » Fri, 19. Mar 04, 19:21

Het groepen systeem van AI werkt als volgt:

Er is één leider, de anderen volgen.
Als de leider wordt aangevallen zullen alle anderen reageren en deze verdedigen.
Als een van de anderen wordt aangevallen, wordt dit door de rest genegeerd.

G.N9NE
Posts: 9
Joined: Fri, 12. Mar 04, 17:18
x2

Post by G.N9NE » Fri, 19. Mar 04, 19:49

Snelheid minderen helpt inderdaad een groot stuk. Ik betrap me er zelfs op om soms helemaal naar 0 te gaan als ze head on komen (geraken toch niet door m'n 25mwatt schilden, enfin: de piraten die'k momenteel toch opjaag.) En zowiezo blijf'k onder de 70, anders kan ik niet snel genoeg uitwijken in m'n nova.

Ben blij dat het niet aan de easy setting ligt. Heb 4 dagen gestoken in het verhandelen van energie cellen (SAAI!) dat 'k het echt niet meer zou zien zitten om opnieuw te beginnen.

Spijtig van de AI, maar kom, er zit zoveel in dit spel dat ik het eigenlijk niet zo erg meer vind.
En heb vandaag inderdaad wat weerstand gehad van een wing (beyamon, of hoe je 't ook schrijft) Ik viel één aan en de rest kwam achter me aan!hoihoi! Helaas ... mja, hielden ze het niet lang vol :twisted:

Nu eventjes die fighter drones uitproberen zie 8) Ben benieuwd wat dat gaat geven...

groenten en bedankt

Aekhiv
Posts: 156
Joined: Mon, 29. Dec 03, 15:38
x3

Post by Aekhiv » Sat, 20. Mar 04, 12:45

Nu eventjes die fighter drones uitproberen zie Ben benieuwd wat dat gaat geven...
Niet veel, aangezien er alleen maar een Alpha IRE inzit :)
Ze zijn trouwens handig voor je vrachtschepen; ze houden de Khaak namelijk bezig, terwijl die schepen kunnen ontsnappen. Er een stuk of 10 per schip geven schijnt goed te helpen.

G.N9NE
Posts: 9
Joined: Fri, 12. Mar 04, 17:18
x2

Post by G.N9NE » Sun, 21. Mar 04, 01:24

hmz idd, had gelezen op het engelstalig forum dat die er meer kans toe gaven om te capturen maar bij mij werkt dat alvast niet. Integendeel
En het woord docken hebben ze ook nog niet gesnopen. Maar dat zal wel een gameplay balance zijn. :)
"Mars et Mercure"

Post Reply

Return to “Nederlands / Dutch X-Forum”