Yield en Advanced Satellite

Moderators: X-Warrior B AS, Henkie

Post Reply
Merroc
Posts: 5920
Joined: Mon, 16. Feb 04, 20:01
x3tc

Yield en Advanced Satellite

Post by Merroc » Sun, 21. Mar 04, 15:20

Ik heb twee vraagjes:

Hoe zit het nu precies met de Yield in astroïden, wat is hoog? Ik heb nu namelijk een silicon mine in een 24 Yield astroïde. Het hoogste wat ik gezien heb is 31, dus ik dacht 24 is redelijk hoog, maar ik maak maar 1 silicon wafer in 1:38 minuten, terwijl sommige NPC mines twee producten per cyclus maken.

En wat is er nu beter aan de Advanced Satellite t.o.v. de Navigation Satellite. Joepie ik krijg een grijze waas over mijn sector map (als ik er zelf in ben, maar niet als ik niet in die sector zit) waarmee ik de nevels en stations op mijn kaart zie. En ik dacht (na het lezen van het boekje) dat je ook videobeelden (External Views ed.) kan zien uit een sector waar wel zo'n ding zit maar jij niet. Dat bleek dus ook niet te kloppen. Dus waarom zou je zo'n ding ergens neerplanten als je ook een (goedkopere) Navigation Satellite er neer kan zetten, als je toch niet veel meer nuttige zaken ermee kan doen?

User avatar
Henkie
Moderator (Nederlands)
Moderator (Nederlands)
Posts: 639
Joined: Wed, 6. Nov 02, 20:31
x4

Post by Henkie » Mon, 22. Mar 04, 15:08

Check eens ore belt :)
Daar is een asteroid met een yield van 53 8)

Merroc
Posts: 5920
Joined: Mon, 16. Feb 04, 20:01
x3tc

Post by Merroc » Tue, 23. Mar 04, 19:33

Heel leuk, maar daar is een ding mis mee:

HET IS IN ARGON SPACE

(Check mijn handtekening of hoe het ook mag heten hieronder)

De enige reden dat ik een (misplaatste!) SPP in Red Light heb is omdat ik die er in het begin heb neergezet, toen ik dus nog niet, goed, van de Split afwist.

User avatar
luna-x
Posts: 39
Joined: Wed, 6. Nov 02, 20:31
x2

Post by luna-x » Wed, 24. Mar 04, 13:26

Mines off Fortune Silicon 72 yield :)
Dicht bij een Pirate Base.
Ook dicht bij de Split sectors.

Aekhiv
Posts: 156
Joined: Mon, 29. Dec 03, 15:38
x3

Post by Aekhiv » Tue, 30. Mar 04, 23:05

Merroc wrote:Heel leuk, maar daar is een ding mis mee:

HET IS IN ARGON SPACE

(Check mijn handtekening of hoe het ook mag heten hieronder)

De enige reden dat ik een (misplaatste!) SPP in Red Light heb is omdat ik die er in het begin heb neergezet, toen ik dus nog niet, goed, van de Split afwist.
Probeer Rhonkar's Clouds! Daar zitten een paar lekkere :)

Merroc
Posts: 5920
Joined: Mon, 16. Feb 04, 20:01
x3tc

Post by Merroc » Thu, 1. Apr 04, 12:22

Heb er nu eentje in Njy's Deception gevonden met 54 Yield en nu is het een Silicon mine. Er is alleen een probleem: dat ding gebruikt sneller EC dan dat ik kan aanvoeren (gebruikt er 33 per minuut).

User avatar
Henkie
Moderator (Nederlands)
Moderator (Nederlands)
Posts: 639
Joined: Wed, 6. Nov 02, 20:31
x4

Post by Henkie » Thu, 1. Apr 04, 20:59

plaats een eigen SPP daar voor eigen gebruik

Creston
Posts: 1409
Joined: Tue, 3. Feb 04, 21:48
x3tc

Re: Yield en Advanced Satellite

Post by Creston » Sun, 4. Apr 04, 10:14

Merroc wrote:Ik heb twee vraagjes:

Hoe zit het nu precies met de Yield in astroïden, wat is hoog? Ik heb nu namelijk een silicon mine in een 24 Yield astroïde. Het hoogste wat ik gezien heb is 31, dus ik dacht 24 is redelijk hoog, maar ik maak maar 1 silicon wafer in 1:38 minuten, terwijl sommige NPC mines twee producten per cyclus maken.

En wat is er nu beter aan de Advanced Satellite t.o.v. de Navigation Satellite. Joepie ik krijg een grijze waas over mijn sector map (als ik er zelf in ben, maar niet als ik niet in die sector zit) waarmee ik de nevels en stations op mijn kaart zie. En ik dacht (na het lezen van het boekje) dat je ook videobeelden (External Views ed.) kan zien uit een sector waar wel zo'n ding zit maar jij niet. Dat bleek dus ook niet te kloppen. Dus waarom zou je zo'n ding ergens neerplanten als je ook een (goedkopere) Navigation Satellite er neer kan zetten, als je toch niet veel meer nuttige zaken ermee kan doen?
Hoog is 25+, Extreem hoog is 50+.

Light Water zit een goeie, Getsu Fune (oh ja je wil niet in Argon Space), Rhonkar's Clouds zitten 2 goeie, Ministry of Finance, Barren Shores, Loomankclat's strategy zitten er een BAK. Shareholder's Fortune.
Best veel eigenlijk.

De Advanced versie heeft een grotere scanning range, en de video werkt wel, druk op page up en page down als je IN sector zit, dan kan je er mee inzoomen, en real time kijken naar dingen die er in de sector gebeuren. Is meer een gimmick dan echt nuttig.
Ze zijn echt handig in combinatie met het SEWS script (waarschuwt je als er ergens Khaak spawnen).

Creston

Merroc
Posts: 5920
Joined: Mon, 16. Feb 04, 20:01
x3tc

Post by Merroc » Sun, 4. Apr 04, 18:36

plaats een eigen SPP daar voor eigen gebruik
Heb er nu twee in die buurt: 1 in Ghinns Escape en 1 in Tkr's Deprivation. Ik heb nu dus aardig wat EC over dus als die er te weinig heeft stuur ik er gewoon twee volle Caimans op af.
De Advanced versie heeft een grotere scanning range
Merk ik bar weinig van. Ik heb ooit een gewone nav. sat. gebruikt en het lijkt erop alsof die dezelfde scanrange hebben. Ze hebbe wel idd een grotere scanrange dan de triplexscanner.
Ze zijn echt handig in combinatie met het SEWS script
Even terzijde: ik gebruik geen scripts, ik vind dat je een spel moet spelen zoals de makers bedoeld hebben (en dus hoe het in de winkels ligt, mods daarentegen vind ik, soms, wel kunnen).

Bedankt voor jullie reacties.

Merroc
Posts: 5920
Joined: Mon, 16. Feb 04, 20:01
x3tc

Post by Merroc » Tue, 6. Apr 04, 20:52

nog een ander vraagje:
kan je het ontginnen van ore en silicon wafers met een mining laser (of hoe dat ding ook heet) automatiseren of moet je het zelf persoonlijk doen?

Creston
Posts: 1409
Joined: Tue, 3. Feb 04, 21:48
x3tc

Post by Creston » Sun, 11. Apr 04, 07:45

Merroc wrote:

Even terzijde: ik gebruik geen scripts, ik vind dat je een spel moet spelen zoals de makers bedoeld hebben (en dus hoe het in de winkels ligt, mods daarentegen vind ik, soms, wel kunnen).

Bedankt voor jullie reacties.
Dat hoor ik vaker. Wat ik grappig vind is dat het zelf maken van scripts ENORM, en dan bedoel ik echt in ELK interview gewoon GEHYPED werd als de Second Coming, en dan gebruiken mensen het, en is het ineens niet goed van Ego (zie Modified tag).

Ma goed, ieder zijn meug. :)
Ik gebruik scripts die al die saaie herhalende klussies automatiseren, als je het liever met de hand doet, be my guest. :)

Creston

Creston
Posts: 1409
Joined: Tue, 3. Feb 04, 21:48
x3tc

Post by Creston » Sun, 11. Apr 04, 07:47

Merroc wrote:nog een ander vraagje:
kan je het ontginnen van ore en silicon wafers met een mining laser (of hoe dat ding ook heet) automatiseren of moet je het zelf persoonlijk doen?

Je kan het wel automatiseren, maar dat moet met een script :P

En de range van een advanced navsat is wel groter, maar scheelt niet veel. 10km geloof ik.

Creston

Merroc
Posts: 5920
Joined: Mon, 16. Feb 04, 20:01
x3tc

Post by Merroc » Sun, 11. Apr 04, 11:05

Volgens mij moet ik toch beginnen met scripts te gebruiken. Waar kan ik die vinden en hoe moet ik die installeren/gebruiken?
Zelf maken zal zeker geen optie zijn (ik heb het bekeken en zag direct dat het een soort van java is en als ik iets aan die informaticalessen op school heb overgehouden is het wel dat ik daar geen held in ben).

Creston
Posts: 1409
Joined: Tue, 3. Feb 04, 21:48
x3tc

Post by Creston » Mon, 12. Apr 04, 02:03

X-Scripting is je vriend!

:)

Ga daar kijken. Meeste scripts installeren is zo simpel als ze in de betreffende directory neerzetten. Soms moet je een script activeren in de script editor, als je dat niet helemaal weet, laat het me weten, dan leg ik dat uit.

Creston

Post Reply

Return to “Nederlands / Dutch X-Forum”