irri khaak

Moderators: X-Warrior B AS, Henkie

Post Reply
User avatar
Cyriel
Posts: 46
Joined: Wed, 21. May 03, 20:33
x2

irri khaak

Post by Cyriel » Mon, 22. Mar 04, 15:57

Ik heb nou een SPP gestationeerd in ringo moon met 5 mercurys die ervoor werken dit brengt mij veel geld op. Alleen sinds ik hier mijn SPP heb stikt het er van de Khaak. Tegen de tijd dat ik weer een nieuwe mercury bij heb verdiend is weer een andere vernietigd. Heb ik er fout aan gedaan om mij plant in ringo moon neer te zetten of is dit in welke sector dan ook. Heeft iemand ook misschien ideeen over hoe ik mij mercurys zou moeten beschermen. ThanQ

oja ik ben wat achter met installeren van patches. Moet ik achtereenvolgend 1 2 en 3 installeren of is 3 all included
Space is not the limit

User avatar
X-Warrior B AS
Moderator (Nederlands)
Moderator (Nederlands)
Posts: 2967
Joined: Wed, 6. Nov 02, 20:31
x3tc

Post by X-Warrior B AS » Mon, 22. Mar 04, 18:26

europese versie is patch 1.2, dus hoef je alleen nog maar 1.3 te installeren. Als je de amerikaanse versie hebt, eerst 1.2 en dan 1.3. Ik geloof dat 1.2 op zichzelf kan zonder eerdere patches, maar 1.3 niet.

De Khaak zitten overal helaas. De enige goede bescherming (tot je genoeg geld hebt voor zwaar geschut in die sector) is om het zelf te doen. Meteen goed voor je reputatie ;) Een jumpdrive is ideaal om snel in te kunnen grijpen, mits je zorgt voor altijd voldoende energy cells. Vaak komt het bericht dat er een transport wordt aangevallen helaas toch net iets te laat.

Overigens, 1 transport moet in principe genoeg zijn om de gehele productie van de SPP bij te houden met de verkoop. En een Dolphin is hier veel goedkoper, die heeft een grote cargo bay zonder peperdure extension ;)

Toch moet ik eerlijk zeggen dat ik in Three Worlds en Red Light niet echt veel last heb van transports die gesloopt worden.

User avatar
Henkie
Moderator (Nederlands)
Moderator (Nederlands)
Posts: 639
Joined: Wed, 6. Nov 02, 20:31
x4

Post by Henkie » Mon, 22. Mar 04, 20:24

Tip:

koop boron manta's.. die hebben 1000 cargobay and zijn erg snel (240 ms dacht ik zo).
Zorg in het begin dat je fabrieken plaatst in sectoren waar veel bescherming is van andere schepen (Battleships en Carriers).
Kindom End is een goede plek voor een SPP, veel winst en goede bescherming.

Groet,

Henkie

User avatar
Cyriel
Posts: 46
Joined: Wed, 21. May 03, 20:33
x2

Post by Cyriel » Mon, 22. Mar 04, 21:19

jah kben aant sparen voor een SPP in kingdoms end en iig thanks voor de informatie
Space is not the limit

Merroc
Posts: 5920
Joined: Mon, 16. Feb 04, 20:01
x3tc

Post by Merroc » Tue, 23. Mar 04, 19:45

Bij mij wordt mijn mercury ook af en toe aangevallen in Ringo Moon (als ie er weer eens een keer doorheen moet) door een Khaak M5, maar ik ben dan niet degene die een probleem heeft. Dat is die M5 namelijk :).

Iedereen zegt dat je geen wapens op de ts moet doen, maar ik vind van wel. Als ie echt wordt aangevallen is hij toch dood, de zwakke aanvallen kan je zo zeer mooi afslaan. En als de ts toch kapot gaat, krijgt de moordenaar een lekker koekje van eigen deeg van mijn Mamba (of over 3,5 keer wat ik nu aan geld heb van mijn Dragon) vers uit mijn HEPT's.

User avatar
Cyriel
Posts: 46
Joined: Wed, 21. May 03, 20:33
x2

Post by Cyriel » Tue, 23. Mar 04, 23:07

jah ik ben op t moment nog niet op t punt om mezelf een degelijke fighter te veroorlover dus het mollen van die khaak lukt nog niet echt. Kzal moeten wachten totdat ik n fabriek of 3 heb die 100% draaien. Heb er nu pas 1. maarja nog maar n luttele 100000 credits en ik heb er eentje bij met boron dolphin :D.
Space is not the limit

Uphoff
Posts: 5
Joined: Mon, 15. Mar 04, 21:45
x2

Post by Uphoff » Wed, 24. Mar 04, 12:04

je kunt beter een medium of large kopen want die hebben veel beter schilden en die kunnen de kleinere khaak schepen mooi tegenhouden heb je zelf genoeg tijd om in te grijpen

User avatar
luna-x
Posts: 39
Joined: Wed, 6. Nov 02, 20:31
x2

Post by luna-x » Wed, 24. Mar 04, 13:11

Zorg dat je een Heavy fighter hebt ,een Nova bv liefst met jumpdrive
om je sectors en transporters te beschermen.
Transport goederen :"snelheid"is de sleutel
Manta 216.21 m/s 1000 cargo bay units ook mogelijk XL containers
Snelste Split Iguana 308.1 m/s maar 450 cargo bay units L containers
Ik gebruik buiten de Manta's ook de Paranid Hermes 250 m/s 697 cargo bay en L containers.

Post Reply

Return to “Nederlands / Dutch X-Forum”