Wat kan er nog beter?
Moderators: X-Warrior B AS, Henkie
Wat kan er nog beter?
Vertel in deze topic wat volgens jou nog beter zou kunnen aan X2.
Ik zou graag willen landen op planeten, al is het maar om daar spullen te kopen en verkopen.
Een betere sfeer in de ruimte, freelancer had qua stijl toch ietsje meer
Menu's die bediend worden met muis.
Dit zijn alvast een paar dingen, laat je fantasie spelen...
Ik zou graag willen landen op planeten, al is het maar om daar spullen te kopen en verkopen.
Een betere sfeer in de ruimte, freelancer had qua stijl toch ietsje meer
Menu's die bediend worden met muis.
Dit zijn alvast een paar dingen, laat je fantasie spelen...
Space is not the limit
- X-Warrior B AS
- Moderator (Nederlands)
- Posts: 2967
- Joined: Wed, 6. Nov 02, 20:31
Ik wil m'n eigen sectors. Officieel wel te verstaan. Inclusief trading stations, equipment docks, shipyards en misschien zelf andere stuff. M'n eigen stations in mekaar flansen (alsof ik de moeite daarvoor zou nemen ), uiteraard inclusief zware turrets
En planeten zouden inderdaad ook fijn zijn.
Muisbediening voor menus is wellicht interessant.
Maar belangrijker: instelbare sneltoetsen voor alle mogelijke commando's.
En planeten zouden inderdaad ook fijn zijn.
Muisbediening voor menus is wellicht interessant.
Maar belangrijker: instelbare sneltoetsen voor alle mogelijke commando's.
Op Planeten landen? en dan wat??
en moet er natuuurlijk realistisch uit zien zeker..
oplossing:
1) koop Flightsimulator + space shuttle..
2) koop SimCity bouw een planeet vol,
3) koop Treinsimulator leg rails aan op hele planeet,
herhaal dit voor elke planeet die je wil bezoeken...
4) koop The Sims, zodat je ook een familie hebt
Goed nu ff serieus:
Een eigen Sector is een goed plan, zou een mooie beloning kunnen zijn..
bv 4 eigen sectors met alleen een Shipyard/equipmentdock/wharf
en 1 space stations elke andere, de rest moet je natuurlijk zelf opvullen met factorys
dan kun je je eigen ras kunt opstarten met hulp van Saya natuurlijk
menu besturing met de muis? is er toch al?
en moet er natuuurlijk realistisch uit zien zeker..
oplossing:
1) koop Flightsimulator + space shuttle..
2) koop SimCity bouw een planeet vol,
3) koop Treinsimulator leg rails aan op hele planeet,
herhaal dit voor elke planeet die je wil bezoeken...
4) koop The Sims, zodat je ook een familie hebt
Goed nu ff serieus:
Een eigen Sector is een goed plan, zou een mooie beloning kunnen zijn..
bv 4 eigen sectors met alleen een Shipyard/equipmentdock/wharf
en 1 space stations elke andere, de rest moet je natuurlijk zelf opvullen met factorys
dan kun je je eigen ras kunt opstarten met hulp van Saya natuurlijk
menu besturing met de muis? is er toch al?
Een muisbesturing zoals Freelancer, met icoontjes en third-person view vind ik fantastisch, maar dat zul je in X2 nooit te zien krijgen. Daarvoor moet er heel wat aangepast worden in de basis van de code (een zichtbare mouse-pointer, het volgen van de mouse-pointer, interface met iconen, highlighting), en dat zie ik Egosoft niet snel doen, zeker omdat de meesten zich ondertussen hebben neergelegd bij de joystick-controls (het is nu immers een simulatie, en geen arcade-game zoals Freelancer).Nobody-NL wrote:Wat dacht je van de MUIS_besturing ala Freelancer.
De gevoeligheid van de muis zal misschien geoptimaliseerd worden (op het niveau van een Wing Commander of Freespace), maar mousecontrols exact zoals in Freelancer? Misschien wordt het wel iets voor X3, en hééééééééél misschien iets voor de uitbreiding, maar als je zoiets als een patchfix verwacht, zou je beter je hoop laten varen.
"Don't mind the mess, mess the mind !"
Yep,
Dat had ik inmiddels al vernomen op het engelse gedeelte, men claimt beter te zijn dan Freelancer, wel - VERGEET HET DUS MAAR - en daarvoor krijgen ze van mij letterlijk de STOMHEIDSPRIJS.
Niet even afvragen kunnen we wel claimen of dit wel zo is, nee het is het zoveelste lol-knuppel programma dat gebaseerd is op een fly-simulator qua besturing ipv een echte besturing.
Nooit eens afgevraagt WAAROM mensen een muis hanteren - nooit afgevraagd dat er ook mindervaliden zijn waarbij een knuppel niet gehanteerd worden ???? NEE - dat zijn nou typisch amerikanen, ze denken ALLEEN maar aan poen poen poen - je kan ALLE dromen waarmaken zolang je maar kan belazeren !!!!
Nobody
PS
De reden dat ik mij zo noem is dat men hier namelijk TOCH nooit luisterd, moet ik soms met een ruimtetuig eerst .......... misschien luisteren ze dan een keertje.
Dat had ik inmiddels al vernomen op het engelse gedeelte, men claimt beter te zijn dan Freelancer, wel - VERGEET HET DUS MAAR - en daarvoor krijgen ze van mij letterlijk de STOMHEIDSPRIJS.
Niet even afvragen kunnen we wel claimen of dit wel zo is, nee het is het zoveelste lol-knuppel programma dat gebaseerd is op een fly-simulator qua besturing ipv een echte besturing.
Nooit eens afgevraagt WAAROM mensen een muis hanteren - nooit afgevraagd dat er ook mindervaliden zijn waarbij een knuppel niet gehanteerd worden ???? NEE - dat zijn nou typisch amerikanen, ze denken ALLEEN maar aan poen poen poen - je kan ALLE dromen waarmaken zolang je maar kan belazeren !!!!
Nobody
PS
De reden dat ik mij zo noem is dat men hier namelijk TOCH nooit luisterd, moet ik soms met een ruimtetuig eerst .......... misschien luisteren ze dan een keertje.
Dat is eerder een kwestie van smaak, heb ook freelancer gespeeld en ik vond het een waardeloos spel met totaal geen ene diepgang, en was na 3 dgn van me schijf verdwenen..Dat had ik inmiddels al vernomen op het engelse gedeelte, men claimt beter te zijn dan Freelancer, wel - VERGEET HET DUS MAAR - en daarvoor krijgen ze van mij letterlijk de STOMHEIDSPRIJS.
Al sinds X-Btf speel ik dit spel met de muis, heb een keer een knuppel geprobeerd en vond het maar niks, (omdat ik maar een goed bruikbare hand heb) maar als je de muis goed gebruikt en instelt, werkt het prima alleen bij de grotere schepen wil ik nog wel eens overschakelen op de pijltjes toetsen..het is het zoveelste lol-knuppel programma dat gebaseerd is op een fly-simulator qua besturing ipv een echte besturing.
Ja sorry hoor maar dit slaat gewoon nergens op, ik ben nog geen spel tegen gekomen waar je verplicht wordt om een knuppel te hebben, (ja ik weet dat die er zijn.. maar ik speel nooit arcade spellen, en lees altijd eerst wat benodigd is)Nooit eens afgevraagt WAAROM mensen een muis hanteren - nooit afgevraagd dat er ook mindervaliden zijn waarbij een knuppel niet gehanteerd worden ???? NEE - dat zijn nou typisch amerikanen, ze denken ALLEEN maar aan poen poen poen - je kan ALLE dromen waarmaken zolang je maar kan belazeren !!!!
X2 IS GEEN FREELANCER je kunt ze ook niet vergelijken
Maar er is wel verschil tussen niet kunnen en niet willen.. speel X2 dan niet is mijn raad,
verkoop je kopietje en ga lekker Freelancen als je dat beter vind..
maar misschien ben jij wel degene die nooit luistert
kopietje, niks hoor, gewoon weer 45 euro voor een stuk shitgame.
DE OPVOLGER van Freelancer - met DIKKE VETTE LETTERS nog eens - en pas sinds enkele weken komen ze pas met een DEMO uit die te spelen is, pas NA enkele weken na de lancering van X2 qua europeese markt.
Ik heb MEER X_games hoor en die werken ZOWEL op de lol-knuppel als de muis ZONDER problemen, wat DAT betreft kunnen ze bij Egosoft nog wat van leren. Kijk bv eens naar de StarWars_games - of dergelijke.
Wat DAT betreft is X2 de zoveelste PARODIE op een FLY_game - daar heb je alleen een knuppel voor nodig.
Wat IK nou gewoon eens wil is dat zowel voor de MUIS & LOLKNUPPEL nou eens alletwee in orde is, gewoon zonder gezeur aan te horen van de ZOVEELSTE Z..K..R aan te horen dat ik maar een KNUPPEL moet gaan kopen - NEE ik ga dat niet doen - ik ga niet een spel kopen & naderhand een knuppel , dan verkopen ze maar een knuppel erbij !!!!
DE OPVOLGER van Freelancer - met DIKKE VETTE LETTERS nog eens - en pas sinds enkele weken komen ze pas met een DEMO uit die te spelen is, pas NA enkele weken na de lancering van X2 qua europeese markt.
Ik heb MEER X_games hoor en die werken ZOWEL op de lol-knuppel als de muis ZONDER problemen, wat DAT betreft kunnen ze bij Egosoft nog wat van leren. Kijk bv eens naar de StarWars_games - of dergelijke.
Wat DAT betreft is X2 de zoveelste PARODIE op een FLY_game - daar heb je alleen een knuppel voor nodig.
Wat IK nou gewoon eens wil is dat zowel voor de MUIS & LOLKNUPPEL nou eens alletwee in orde is, gewoon zonder gezeur aan te horen van de ZOVEELSTE Z..K..R aan te horen dat ik maar een KNUPPEL moet gaan kopen - NEE ik ga dat niet doen - ik ga niet een spel kopen & naderhand een knuppel , dan verkopen ze maar een knuppel erbij !!!!
1) Jammer dat Duitsers dit spel gemaakt hebben, geen Amerikanen.Nobody-NL wrote:Yep,
Dat had ik inmiddels al vernomen op het engelse gedeelte, men claimt beter te zijn dan Freelancer, wel - VERGEET HET DUS MAAR - en daarvoor krijgen ze van mij letterlijk de STOMHEIDSPRIJS.
Niet even afvragen kunnen we wel claimen of dit wel zo is, nee het is het zoveelste lol-knuppel programma dat gebaseerd is op een fly-simulator qua besturing ipv een echte besturing.
Nooit eens afgevraagt WAAROM mensen een muis hanteren - nooit afgevraagd dat er ook mindervaliden zijn waarbij een knuppel niet gehanteerd worden ???? NEE - dat zijn nou typisch amerikanen, ze denken ALLEEN maar aan poen poen poen - je kan ALLE dromen waarmaken zolang je maar kan belazeren !!!!
Nobody
PS
De reden dat ik mij zo noem is dat men hier namelijk TOCH nooit luisterd, moet ik soms met een ruimtetuig eerst .......... misschien luisteren ze dan een keertje.
2) Een joystick is realistischer; een space shuttle heeft deze nml ook.
3) Belazeren is het verkeerde woord; advertenties mogen ietswat overdrijven.
Ben ff een paar maandjes hier niet geweest.
HOE HET ZOU MOETEN ZIJN QUA KEUZE'S
En ja hoor - BABYLON 5 - sinds kort heb ik hem.
DAT is nog eens lekker - de koper krijgt zelf een keuze.
1 - spelen met de muis
2 - spelen met een lolknuppel
En alles in in te stellen zoals je het ZELF wilt hebben qua toetsen.
Volledig gelijkwaardig aan elkaar zonder onderscheidt.
Nu nog wachten op X2 hun patch waarbij ze sinds haar preofversie's een goede muisbesturing beloven - HÁÁ - ik heb dan wel een tik maar gek ben ik ook weer niet.
Nobody
HOE HET ZOU MOETEN ZIJN QUA KEUZE'S
En ja hoor - BABYLON 5 - sinds kort heb ik hem.
DAT is nog eens lekker - de koper krijgt zelf een keuze.
1 - spelen met de muis
2 - spelen met een lolknuppel
En alles in in te stellen zoals je het ZELF wilt hebben qua toetsen.
Volledig gelijkwaardig aan elkaar zonder onderscheidt.
Nu nog wachten op X2 hun patch waarbij ze sinds haar preofversie's een goede muisbesturing beloven - HÁÁ - ik heb dan wel een tik maar gek ben ik ook weer niet.
Nobody
heb je de game ? zo ja waar hoe en wat will ook hebbeNobody-NL wrote:Ben ff een paar maandjes hier niet geweest.
HOE HET ZOU MOETEN ZIJN QUA KEUZE'S
En ja hoor - BABYLON 5 - sinds kort heb ik hem.
DAT is nog eens lekker - de koper krijgt zelf een keuze.
1 - spelen met de muis
2 - spelen met een lolknuppel
En alles in in te stellen zoals je het ZELF wilt hebben qua toetsen.
Volledig gelijkwaardig aan elkaar zonder onderscheidt.
Nu nog wachten op X2 hun patch waarbij ze sinds haar preofversie's een goede muisbesturing beloven - HÁÁ - ik heb dan wel een tik maar gek ben ik ook weer niet.
Nobody
You can find the demo here
http://www.gamershell.com/download_4752.shtml
it is 210Mb
Greatings
Nobody
http://www.gamershell.com/download_4752.shtml
it is 210Mb
Greatings
Nobody
- Okke Dillen
- Posts: 351
- Joined: Mon, 21. Jun 04, 03:10
zeker dat?Aekhiv wrote: 1) Jammer dat Duitsers dit spel gemaakt hebben, geen Amerikanen.
trouwens, ken je eigenlijk de geschiedenis van freelancer en waarom het fijf jaar geduurd heeft?
ja, en daarom heeft die er twee van, nml knuppelsAekhiv wrote: 2) Een joystick is realistischer; een space shuttle heeft deze nml ook.
groetjes
Welke versie gebruik jij nobody?
Dat versie 1.0 tot en met 1.2 problemen hadden met joysticks was duidelijk, daarvoor is 1.3 en binnenkort 1.4
Jammer dat jij X2 niets vind maar ik denk dat jij een ander soort spel hebt verwacht. Kan gebeuren. Ik heb ook vaak zat spellen gekocht voor oa mijn ps2 en xbox waarvan ik d8, dat is me nog geen 10 euro waard.
Wat ik wel wil vragen, en dat geld voor iedereen, houd het wel vriendelijk hier.
Als iemand denkt dat hij/zij een geweldig idee heeft of dingen graag anders ziet, aarzel niet om deze te posten in het dev forum (lvl3 nodig).
Groet,
Henkie
Dat versie 1.0 tot en met 1.2 problemen hadden met joysticks was duidelijk, daarvoor is 1.3 en binnenkort 1.4
Jammer dat jij X2 niets vind maar ik denk dat jij een ander soort spel hebt verwacht. Kan gebeuren. Ik heb ook vaak zat spellen gekocht voor oa mijn ps2 en xbox waarvan ik d8, dat is me nog geen 10 euro waard.
Wat ik wel wil vragen, en dat geld voor iedereen, houd het wel vriendelijk hier.
Als iemand denkt dat hij/zij een geweldig idee heeft of dingen graag anders ziet, aarzel niet om deze te posten in het dev forum (lvl3 nodig).
Groet,
Henkie
Gewoon de Europese versie toen deze uit kwam in Europa, en natuurlijk ook de update 1.3 geïnstalleerd waarvan met die patch beloofde dat de muisbesuring ook angepakt zou worden, NIET DUS !!!
Als men gaat roepen, "de opvolger van Freelancer o.a." dan kan men ook stellen dat de muisbesturing ook hetzelfde is.
En NEE ik ga geen lolknuppel kopen om één spel te kunnen gaan spelen, want ik vlieg niet door de ruimte maar ik zweef door de ruimte, vooral als op de verpakking of in de handleiding staat "mouse controlled" en totaal NIETS over dat een lolknuppel is aanbevolen om deze sim te kunnen 'spelen'.
En telkens maar weer die discussie door de lolknuppelaars dat muizers maar ook moeten overschakelen op knuppels, WAAROM ???
Kennelijk kunnen ze het niet hebben, maar wie een knuppel hanteerd is niks meer dan alleen maar een flat_gamer welke gebaseerd is op een vlakke horizon TERWIJL er in de ruimte totaal geen horizon namelijk meer aanwezig is. Zodoende sleept daaruit het oordeel dat een knuppel totaal waardeloos namelijk is door het ontbreken van zo'n horizon !!!
JA, ik heb vroeger ook met knuppels gegamed, heb ze zelfs ook gebouwd omdat de knuppelindustrie namelijk hopeloos ouderwets was zo'n 10 tot 20 jaar geleden, zelfs hele cockpits aan toe met bv elke richting een scherm om nog realistiser te vliegen, maar in de ruimte vlieg ik niet !!!!
Maar sinds Windows en de daarvoor ontwikkelde games heb ik een eigen game_muis gebouwd (nu alweer een paar jaar oud, maar pas ik telkens qua software aan als er een andere uit komt) welke meer mogelijkheden heeft dan een knuppeltje , dit inclusief de software om dergelijke muisjes aan te maken (op assembler_niveau), want je moet eens weten hoeveel bytes ervoor nodig is om een om een digitale stick qua vertaling te programmeren terwijl er maar een fractie hiervan nodig is qua muisbesturingen.
Nobody
Als men gaat roepen, "de opvolger van Freelancer o.a." dan kan men ook stellen dat de muisbesturing ook hetzelfde is.
En NEE ik ga geen lolknuppel kopen om één spel te kunnen gaan spelen, want ik vlieg niet door de ruimte maar ik zweef door de ruimte, vooral als op de verpakking of in de handleiding staat "mouse controlled" en totaal NIETS over dat een lolknuppel is aanbevolen om deze sim te kunnen 'spelen'.
En telkens maar weer die discussie door de lolknuppelaars dat muizers maar ook moeten overschakelen op knuppels, WAAROM ???
Kennelijk kunnen ze het niet hebben, maar wie een knuppel hanteerd is niks meer dan alleen maar een flat_gamer welke gebaseerd is op een vlakke horizon TERWIJL er in de ruimte totaal geen horizon namelijk meer aanwezig is. Zodoende sleept daaruit het oordeel dat een knuppel totaal waardeloos namelijk is door het ontbreken van zo'n horizon !!!
JA, ik heb vroeger ook met knuppels gegamed, heb ze zelfs ook gebouwd omdat de knuppelindustrie namelijk hopeloos ouderwets was zo'n 10 tot 20 jaar geleden, zelfs hele cockpits aan toe met bv elke richting een scherm om nog realistiser te vliegen, maar in de ruimte vlieg ik niet !!!!
Maar sinds Windows en de daarvoor ontwikkelde games heb ik een eigen game_muis gebouwd (nu alweer een paar jaar oud, maar pas ik telkens qua software aan als er een andere uit komt) welke meer mogelijkheden heeft dan een knuppeltje , dit inclusief de software om dergelijke muisjes aan te maken (op assembler_niveau), want je moet eens weten hoeveel bytes ervoor nodig is om een om een digitale stick qua vertaling te programmeren terwijl er maar een fractie hiervan nodig is qua muisbesturingen.
Nobody