Hoe te beginnen??????????

Moderators: X-Warrior B AS, Henkie

Wolfsflames
Posts: 30
Joined: Tue, 23. Mar 04, 14:05
x2

Post by Wolfsflames » Tue, 6. Apr 04, 08:44

Wel juist :)

Vind ik ^^

Maar hoe kan ik makkelijk aan een mercury komen, ben nu 2 uur bezig en heb 7000 euro. Ben eik voor een Trade Extension aan het sparen :)
I love the smell of napalm in the morning... It smells like... VICTORY!!!

De Laatste Macht
Posts: 9
Joined: Sat, 20. Mar 04, 23:59
x2

Post by De Laatste Macht » Tue, 6. Apr 04, 18:05

Met mijn Mercury kan ik tot nu toe alleen M-goederen op halen en de XL-goederen acepteerd hij niet :(

User avatar
Frigonius
Posts: 424
Joined: Wed, 6. Nov 02, 20:31
x2

Post by Frigonius » Wed, 7. Apr 04, 09:16

Wolfsflames wrote:Maar hoe kan ik makkelijk aan een mercury komen, ben nu 2 uur bezig en heb 7000 euro. Ben eik voor een Trade Extension aan het sparen :)
Bij het succesvol voltooien van Missie 2 krijg je er zo één cadeau. In die missie moet je met een geleend TP-transportschip taxietje spelen. Je hebt twee mogelijkheden : voordat je het geleende TP-schip terugbezorgt, kun je al zijn onderdelen verkopen (schilden, wapens, enzovoort) - dat brengt wel 500.000 Cr op. Maar dit is behoorlijk sneaky :twisted: , en daarom wordt je beloning, zijnde die Mercury, wat in elkaar geslagen :wink: : het ding heeft maar een hull meer van 3% of zo.

Als je het eerlijk wil spelen, breng je het geleende TP-schip netjes terug, en krijg je een degelijke Mercury waarmee je ogenblikkelijk handel kunt drijven. Het is maar wat je prefereert. Als je de dark side toer opgaat en de TP-equipment verkoopt, heb je wel meteen al genoeg om een winstgevende Solar Power Plant te bouwen, of om een Boron Manta te kopen waarmee je heel goed handel kunt drijven (snel + veel cargo + kan XL-cargo aan).
"Don't mind the mess, mess the mind !"

User avatar
Frigonius
Posts: 424
Joined: Wed, 6. Nov 02, 20:31
x2

Post by Frigonius » Wed, 7. Apr 04, 09:19

Sebas79 wrote:Met mijn Mercury kan ik tot nu toe alleen M-goederen op halen en de XL-goederen acepteerd hij niet :(
Vreemd, ik moet zeggen dat ik zelf nooit met een Mercury heb rondgetoerd. Ik kocht meteen een Boron Manta (een TP), en pas daarna een Boron Dolphin (TS). Je kunt achterhalen welk type goederen het schip aankan door de shipstats te onderzoeken (druk hiervoor op 's' terwijl je rondvliegt). Ik dacht dat een Mercury XL goederen aankon, maar misschien heb ik me vergist. Volgens mij moet hij minstens L goederen aankunnen, anders is het maar een behoorlijk crappy TS-schip :x ...
"Don't mind the mess, mess the mind !"

Wolfsflames
Posts: 30
Joined: Tue, 23. Mar 04, 14:05
x2

Post by Wolfsflames » Wed, 7. Apr 04, 13:52

LOl ik ben met een skirmish begonnen, niet aan de missie zijde nu dan :)

Naja begin wel opnieuw met de campagne ;)
I love the smell of napalm in the morning... It smells like... VICTORY!!!

Wolfsflames
Posts: 30
Joined: Tue, 23. Mar 04, 14:05
x2

Post by Wolfsflames » Thu, 8. Apr 04, 07:47

Ik heb nu een Disco en een Mercury, wat kan i khet beste doen?

De Disco verkopen en op de trade tour gaan?

Of de Mercury verkopen? En waar krijg ik er veel voor terug? :)

Alvast bedankt!

Oja als ik een Trading System Extension koop voor 1 van mijn schepen... Hoe gebruik ik hem want dat wil hij niet doen :(
I love the smell of napalm in the morning... It smells like... VICTORY!!!

User avatar
Frigonius
Posts: 424
Joined: Wed, 6. Nov 02, 20:31
x2

Post by Frigonius » Thu, 8. Apr 04, 08:03

Wolfsflames wrote:Ik heb nu een Disco en een Mercury, wat kan i khet beste doen?

De Disco verkopen en op de trade tour gaan?

Of de Mercury verkopen? En waar krijg ik er veel voor terug? :)

Alvast bedankt!

Oja als ik een Trading System Extension koop voor 1 van mijn schepen... Hoe gebruik ik hem want dat wil hij niet doen :(
Best handel drijven met de Mercury. De Disco zou ik bewaren, maar da's jouw keuze. Heb je weinig cash, best eerst energy cells versleuren in The Wall. Een best buys locator + best selling locator is heel handig; te vinden in een Teladi equipment dock (in Ceo's Buckzoid, Seizewell, en Company Pride staat er eentje), en activeer je door op de '5' en '6' toetsen te duwen (niet op het numpad).

Als je eenmaal meer cash hebt, gestadig je Mercury upgraden in het lokale equipment dock (meer cargobayruimte, engine tuning, etcetera). Is je Mercury volledig uitgerust, en heb je zo'n 100.000 Cr, probeer dan siliconen te versleuren zoals aangehaald in één van m'n eerdere posts. Missies op het BBS met een TS kunnen ook soms een aardig bedrag opleveren, dus zeker eens een kijkje nemen af en toe.

Als je een schip wil verkopen, moet je in de lokale shipyard zijn (of je schip er naar toe sturen). Het schip kun je niet verkopen als je er zelf nog inzit, dus moet je ejecten. Wil je een schip herstellen, even de lokale Warf bezoeken.
"Don't mind the mess, mess the mind !"

User avatar
tylium
Posts: 634
Joined: Sun, 30. Nov 03, 09:23
x2

Post by tylium » Thu, 8. Apr 04, 11:00

zie je het voor je dat een Disco met genoeg compressie een station me zou sleuren of een peggasus die dat doet :lol:
:P somebody did something stupid o no its me :P

Wolfsflames
Posts: 30
Joined: Tue, 23. Mar 04, 14:05
x2

Post by Wolfsflames » Thu, 8. Apr 04, 13:17

Een best buys locator + best selling locator is heel handig; te vinden in een Teladi equipment dock (in Ceo's Buckzoid, Seizewell, en Company Pride staat er eentje)
Nog nooit van gehoord :o

Zijn er geen in de buurt? Of een richting waat ik heen moet dan? :)
I love the smell of napalm in the morning... It smells like... VICTORY!!!

User avatar
Frigonius
Posts: 424
Joined: Wed, 6. Nov 02, 20:31
x2

Post by Frigonius » Thu, 8. Apr 04, 16:11

Wolfsflames wrote:
Een best buys locator + best selling locator is heel handig; te vinden in een Teladi equipment dock (in Ceo's Buckzoid, Seizewell, en Company Pride staat er eentje)
Nog nooit van gehoord :o

Zijn er geen in de buurt? Of een richting waat ik heen moet dan? :)
Mapje bestuderen 8) ...
"Don't mind the mess, mess the mind !"

Wolfsflames
Posts: 30
Joined: Tue, 23. Mar 04, 14:05
x2

Post by Wolfsflames » Thu, 8. Apr 04, 16:51

WOOOW gek zoveel :o

Wist dit helemaal niet :D
I love the smell of napalm in the morning... It smells like... VICTORY!!!

User avatar
Frigonius
Posts: 424
Joined: Wed, 6. Nov 02, 20:31
x2

Post by Frigonius » Thu, 8. Apr 04, 18:52

Wolfsflames wrote:WOOOW gek zoveel :o

Wist dit helemaal niet :D
Much to learn you still have 8) ...

Btw, da's de map zonder de hidden sectors :D ...
"Don't mind the mess, mess the mind !"

De Laatste Macht
Posts: 9
Joined: Sat, 20. Mar 04, 23:59
x2

Post by De Laatste Macht » Fri, 9. Apr 04, 10:31

Zo'n map is best wel handig. Ik wist niet dat er zoveel sectoren zijn! Bedankt!!
Ik denk er over om helemaal op nieuw te beginnen om dan de geleende TP-schip in onderdelen te verkopen en dan de dark side te proberen :twisted: . Ben benieuwd hoe het aan toe gaat als ik een volk de oorlog verklaar :) .

Jullie krijgen wel te horen hoe het afgelopen is. En als het inderdaad leuker en spannender is. Misschien is het ook wel een stuk moeilijker, maar daar kom ik vanzelf wel achter :twisted: :twisted:

Post Reply

Return to “Nederlands / Dutch X-Forum”