EAX button

Moderators: X-Warrior B AS, Henkie

Post Reply
fredddd
Posts: 90
Joined: Wed, 10. Mar 04, 19:40
x3tc

EAX button

Post by fredddd » Thu, 1. Apr 04, 15:46

waar is de EAX button voor ?

User avatar
X-Warrior B AS
Moderator (Nederlands)
Moderator (Nederlands)
Posts: 2967
Joined: Wed, 6. Nov 02, 20:31
x3tc

Post by X-Warrior B AS » Thu, 1. Apr 04, 18:33

Om EAX aan en uit te schakelen.








Uhm... ok, misschien niet wat je wilde horen.

Creative EAX is een of ander geluidseffect, meestal aanwezig op de wat nieuwere geluidskaarten van Creative (ook enkele anderen heb ik recent vernomen, maar Creative kaarten doen het beter), zoals mijn SB Live! Platinum 5.1. Het resultaat is een verbeterd 5.1 Dolby Digital geluid (voor mij in elk geval :)). En ik spreek uit ervaring: als je pc het ondersteund, lekker aanzetten ;)

fredddd
Posts: 90
Joined: Wed, 10. Mar 04, 19:40
x3tc

Post by fredddd » Thu, 1. Apr 04, 20:23

aan uit wist ik ook wel bedankt voor de andere info :)

User avatar
HawK53
Posts: 225
Joined: Fri, 22. Aug 03, 09:36
x3tc

Post by HawK53 » Thu, 1. Apr 04, 22:39

X-Warrior B AS wrote: Creative EAX is een of ander geluidseffect, meestal aanwezig op de wat nieuwere geluidskaarten van Creative (ook enkele anderen heb ik recent vernomen, maar Creative kaarten doen het beter), zoals mijn SB Live! Platinum 5.1. Het resultaat is een verbeterd 5.1 Dolby Digital geluid (voor mij in elk geval :)). En ik spreek uit ervaring: als je pc het ondersteund, lekker aanzetten ;)
Mag ik hiermee oneens zijn ?

Mijn geluidskaart ondersteund: Sensaura 3D positional Audio, Directsound, EAX 1.0, EAX 2.0, A3D, MacroFX, ZoomFX, EnviromentFX, 2.1, 5.1, 7.1 speakers, aparte Koptelef. uitgang (direct instelbaar op de mixer) en heel wat betere en stabielere drivers! en geen zware CPU belasting met EAX, en EAX klinkt op deze kaart ook nog beter dan op Creative SBL Kaarten. (kan niet oordelen over de nieuwere Audigy2)
Heb zelf een SBLive Pl. 5.1 gehad dus ik weet waar over ik praat..
de kaart? Hercules FortissimoIII met een prijskaartje van 50 euro :)

_Darky_
Posts: 279
Joined: Wed, 6. Nov 02, 20:31
x4

Post by _Darky_ » Sun, 11. Apr 04, 13:38

denk dat het al duidelijk genoeg was door bas maar goed verder goed uit gelegt jongens. en nu hier bij laten en niet verder op in gaan :D

Post Reply

Return to “Nederlands / Dutch X-Forum”