Krijg nou wat?!

Moderators: X-Warrior B AS, Henkie

Post Reply
Creston
Posts: 1409
Joined: Tue, 3. Feb 04, 21:48
x3tc

Krijg nou wat?!

Post by Creston » Sat, 3. Apr 04, 10:40

Een Nederlands forum! :)

Hallo mannen (en dames). Ik zit al een geruime tijd op het engelse forum te ouwehoeren, maar ik zal me van tijd tot tijd ook hier laten zien. Ik speel het spel al een tijdje en heb zo'n beetje alle nuances wel door nou, dus als je een probleem of een vraag hebt, kan je me altijd een pm'ettje sturen.

Veel plezier met spelen!

Groetjes!

Creston

D_Zorro
Posts: 2027
Joined: Wed, 6. Nov 02, 20:31
x3tc

Re: Krijg nou wat?!

Post by D_Zorro » Sun, 27. Jun 04, 00:46

Creston wrote:Een Nederlands forum! :)

Hallo mannen (en dames). Ik zit al een geruime tijd op het engelse forum te ouwehoeren, maar ik zal me van tijd tot tijd ook hier laten zien. Ik speel het spel al een tijdje en heb zo'n beetje alle nuances wel door nou, dus als je een probleem of een vraag hebt, kan je me altijd een pm'ettje sturen.

Veel plezier met spelen!

Groetjes!

Creston

Inderdaad, ben al drie jaar bij Egosoft. En dit is de eerste keer dat ik een Nederlandse forum hier zie. Goh dat me dit niet eerder is opgevallen.


Ben altijd in het Engelse forum aanwezig. :D






DZorro,
System spec: Pentium (R) D 2.66 Ghz, Ram : 2048 DDR, HD : 250 GIG 7200 RPM intern 8 MB cash
Videocard : Nvidia Geforce 8800 GTS 320mb : Realtek
Laptop : AMD athlon 64 3200 + 1024 DDR 80 gig HD Conexant AMC Audio, Ati mobility Radeon Express 200

BigStone
Posts: 308
Joined: Sat, 7. Feb 04, 00:52
x2

Re: Krijg nou wat?!

Post by BigStone » Sun, 27. Jun 04, 01:22

Creston wrote:nou, dus als je een probleem of een vraag hebt, kan je me altijd een pm'ettje sturen.


Creston
Ok laten we dan maar beginnen (wordt Telekoe misschien ook een beetje blij :P )

Wat is het meest winstgevende product dat je kan produceren in X2 (zonder moeilijk te doen over in-verkoopprijzen) :?:

Cheers and may profit go with you !

Telekoe
Posts: 22
Joined: Thu, 5. Feb 04, 20:43
x4

Post by Telekoe » Mon, 28. Jun 04, 15:03

Ik heb momenteel 2 SPP `s die lekker lopen.
Ik heb ongeveer een 3.000.000 centjes te besteden en ik ben momenteel nog op zoek om een nieuw fabriekje op te starten.
Maar wat is er mogelijk met dit beginkapitaal ?

Er zijn blijkbaar wel wat mogelijkheden maar nergens zijn er echte uitgewerkte kosten (oprichtingskosten/werkingskosten/verlies van schepen) en baten (winst over een bepaalde termijn ) te vinden.

Nu kan je misschien een tip geven over hoe je zo een kosten/ batenanalyse opmaakt (formule)?
:idea: Of bestaan er reeds uitgewerkte modellen ? joepie !!!

:arrow:
Creston heeft trouwens een mooie Newbie gids geschreven (in het engels) over geld verdienen met handel (Silicon).

Groetjes

User avatar
Henkie
Moderator (Nederlands)
Moderator (Nederlands)
Posts: 639
Joined: Wed, 6. Nov 02, 20:31
x4

Post by Henkie » Mon, 28. Jun 04, 19:40

Kosten&Baten is niet zo moeilijk.
Kosten = Benodigde producten per productie cycle x prijs
Baten = Gemaakte producten per cycle x prijs

Trek de Baten van de kosten en je weet wat je per cycle verdient.
Neem de prijs van het station + ships en deel dat door de winst.
Dan weet je hoelang het duurt voordat de station geld opleverd en zichzelf heeft terugverdient.

BigStone
Posts: 308
Joined: Sat, 7. Feb 04, 00:52
x2

Post by BigStone » Tue, 29. Jun 04, 23:47

Telekoe wrote:Ik heb ongeveer een 3.000.000 centjes te besteden en ik ben momenteel nog op zoek om een nieuw fabriekje op te starten.
Maar wat is er mogelijk met dit beginkapitaal ?
Het ligt er helemaal aan hoe je dit spel wilt spelen.Je kan als een soort Conan de Barbaar je gang gaan en met die 3 miljoen kan je bv een paar Novaas kopen en deze max upgraden om daarmee andere schepen te gaan enteren.Kan een leuk kapitaal opleveren.
Of je kan ,zoals in mijn geval, de zakelijke kant opgaan om een soort tycoon te worden.Spendeer dan je geld in nieuwe fabrieken.
Probeer 'loops' op te bouwen, dus: wat hebben je SPP's nodig ?... juist crystals.Ga deze dan zelf maken.Wat heeft je crystalfab nodig ? etc etc.
Uiteindelijk kom je weer terug op de E.cell's

Sterkte.... and may profit go with you !

User avatar
X-Warrior B AS
Moderator (Nederlands)
Moderator (Nederlands)
Posts: 2967
Joined: Wed, 6. Nov 02, 20:31
x3tc

Post by X-Warrior B AS » Wed, 30. Jun 04, 17:31

BigStone wrote:met die 3 miljoen kan je bv een paar Novaas kopen en deze max upgraden
Ik weet niet waar jij je Nova's vandaan haalt, maar voor 3 miljoen heb ik er toch echt maar eentje volledig opgewaardeerd!

BigStone
Posts: 308
Joined: Sat, 7. Feb 04, 00:52
x2

Post by BigStone » Thu, 1. Jul 04, 00:50

X-Warrior B AS wrote:
BigStone wrote:met die 3 miljoen kan je bv een paar Novaas kopen en deze max upgraden
Ik weet niet waar jij je Nova's vandaan haalt, maar voor 3 miljoen heb ik er toch echt maar eentje volledig opgewaardeerd!
Ik moet toegeven dat het een beetje krapjes wordt als je zo'n schip helemaal "state of the art' uitrust.En ik was vergeten dat ik in een luxueuse positie verkeer dat ik alle max schilden en wapens zelf produceer.... dus dat scheelt natuurlijk :D
Maar als je een Nova S koopt en deze, behalve max schilden en wapens, upgrade ben je ongeveer 900.000 cr / schip kwijt.Je hebt dan nog zo'n 600.000 cr over om schilden en wapens te kopen.En met die 600K kan je toch een aantal leuke dingetjes aanschaffen.
Misschien nog niet alles max maar dat komt later wel.

Cheers

Telekoe
Posts: 22
Joined: Thu, 5. Feb 04, 20:43
x4

Post by Telekoe » Fri, 2. Jul 04, 17:32

Ok fabriekje met crystals heb ik.
Aankopen van items gaat ook automatisch. :lol:
Hoe krijg ik die Crystals nu naar mijn spp :?:
Manueel een scheepje laden en lossen lijkt mij nogal onhandig als je veel fabriekjes hebt. :?
Hoe moeten de instellingen staan per fabriekje indien ik een scheepje automatisch de crystals wil opladen in CF / lossen in SPP. :gruebel:

BigStone
Posts: 308
Joined: Sat, 7. Feb 04, 00:52
x2

Post by BigStone » Fri, 2. Jul 04, 18:14

Telekoe wrote:Hoe moeten de instellingen staan per fabriekje indien ik een scheepje automatisch de crystals wil opladen in CF / lossen in SPP. :gruebel:
Je moet het eigenlijk andersom doen: dus je SPP moeten crystals kopen :!:
Stel daarvoor je verkoopprijs van je crystals iets lager in dan de inkoopprijs van je SPP ( bv. verkoopprijs crystals = 1700, inkoopprijs =1710 maar je bent helemaal vrij om je prijzen zelf te bepalen)
Je "inkooptransporter" met opdracht -buy for best price- zal dan geneigd zijn om in je eigen fab de spullen te kopen.Tenzij er ergens iets goedkopers wordt aangeboden :!:

Cheers

Telekoe
Posts: 22
Joined: Thu, 5. Feb 04, 20:43
x4

Post by Telekoe » Sat, 3. Jul 04, 17:05

Ik zal dat eens proberen op deze manier.
Bedankt voor de tip.
Groetjes :D

Post Reply

Return to “Nederlands / Dutch X-Forum”