Best M3?

Moderators: X-Warrior B AS, Henkie

Post Reply

Wat is de beste M3

Argon Nova
14
64%
Boron Barracuda
1
5%
Paranid Perseus
5
23%
Andere
2
9%
 
Total votes: 22

meneer123
Posts: 104
Joined: Thu, 26. Feb 04, 13:03
x3tc

Best M3?

Post by meneer123 » Mon, 12. Apr 04, 20:59

Ik wil binnenkort mijn eerste M3 gaan kopen, maar welke is het beste en waarom?

Stevie13
Posts: 18
Joined: Thu, 12. Feb 04, 20:37
x2

Post by Stevie13 » Mon, 12. Apr 04, 21:29

Ik heb voor de Nova gekozen, maa dat is eigenlijk omdat ik nog geen echte andere M3 gevlogen heb.

Ben namelijk aan het sparen voor een Osprey.

Maar Nova voldoet perfecto.

gr,

User avatar
X-Warrior B AS
Moderator (Nederlands)
Moderator (Nederlands)
Posts: 2967
Joined: Wed, 6. Nov 02, 20:31
x3tc

Post by X-Warrior B AS » Mon, 12. Apr 04, 21:38

Kwestie van persoonlijke voorkeur.

even op een rij:

- Argon Nova
Niet bepaald de snelste, maar de meeste vuurkracht, en zwaar schild. Enige M3 met een turret, maar daar moet je naar mijn nederige mening niet al te veel waarde aan hechten.

- Boron Barracuda
Sneller dan de Nova, met gelijke voorwaartse vuurkracht, maar geen turret. Ook minder stevig met 'slechts' 2x25MW schild.

- Teladi Falcon
Inferieure vuurkracht. Was het nou 2 of 3 25MW schilden ? Bovendien traag. Grootste cargo bay, maar wat heb je daaraan als je de lading niet fatsoenlijk kan verdedigen ?

- Split Mamba
In het algemeen mijn persoonlijke voorkeursschip. Verreweg de snelste, met goede voorwaartse vuurkracht (zelfde als barracuda). Ook een goede laadruimte. Enige nadelen zijn het niet kunnen afvuren van hornets (die vind ik toch te duur om te gebruiken) en slechts 1x25MW schild.

- Paranid Perseus
Nog niet zelf geprobeerd, maar ik ben zeker geinteresseerd. Goede voorwaartse vuurkracht, iets sneller dan de Barracuda en 3x25MW schild. Kan bovendien PSG's gebruiken. Nadeel is de nogal kleine laadruimte, dus ver zul je niet komen met een jumpdrive.

- Pirate Orinoco
Kun je niet kopen, maar wel capturen. Zwakke voorwaartse vuurkracht, en maar 2x25MW schild. Ook niet echt snel, maar toch iets sneller dan de Nova. De cockpit is bepaald geen lust voor het oog. Wel een aardig goede laadruimte. Leuk om er een paar te houden als goedkope wingmannen, als je ze gecaptured hebt.

- Xenon L
Traag, zwakke vuurkracht, maar goed schild, 3x25MW. Niet zeker van de laadruimte, zal wel gemiddeld zijn. Ook alleen maar gecaptured. Niet de kosten van het repareren en upgraden waard.

- Khaak M3
Die kun je toch (nog) niet krijgen, tenzij je gaat scripten. Maar dan nog: Niet echt snel, maar goede vuurkracht en goed schild (3x25MW).

User avatar
luna-x
Posts: 39
Joined: Wed, 6. Nov 02, 20:31
x2

Post by luna-x » Tue, 13. Apr 04, 01:01

Voor de moment vlieg ik rond met mijn Nova,zeker niet slecht.
De volgende die ik ga proberen is een Perseus.

armand01
Posts: 2
Joined: Sun, 7. Mar 04, 21:47
x2

Post by armand01 » Sun, 18. Apr 04, 22:42

Ook ik koos voor een Nova, sterk, flinke vuurkracht, 3X 25 W schild en vooral een turret. Perfect voor raket afweer.
kicken als je een cluster Kha'ak induikt en vernietigd.
Let wel, net als een slang eerst de kop mollen dan de rest.

:lol:

User avatar
S. Heron
Posts: 440
Joined: Mon, 19. Apr 04, 19:46
x3

Post by S. Heron » Tue, 20. Apr 04, 13:02

Mijn voorkeur: Split Mamba
Zijn snelheid maakt het iets leuker om de achtervolging in te zetten op de M5'jes, en er is dan tenminste een uitdaging om zeg maar een Xenon L proberen te vangen. Je moet dan wel een beetje kunnen sturen want zo'n ding ramt je voor je er erg in hebt. ('Beta HEPT damaged', 'Cargo bay extension destroyed', enz)
Toegegeven: hij ziet er niet uit. Ik heb de mijne 'bird of prey' genoemd. Nu nog een likje groene verf en een cloaking device...

meneer123
Posts: 104
Joined: Thu, 26. Feb 04, 13:03
x3tc

Post by meneer123 » Tue, 20. Apr 04, 13:43

Haha, zo heet mijn Mako ook. :D :D

meneer123
Posts: 104
Joined: Thu, 26. Feb 04, 13:03
x3tc

Post by meneer123 » Thu, 22. Apr 04, 14:18

Oke, ik heb al mijn spaarcredits bij elkaar geraapt en de grote aankoop gedaan en het is geworden ...TRATADA: de Nova. :D

Ik heb lang getwijfeld of ik deze of de Barracuda zou kopen, maar ik ben toch maar voor de nova gegaan ook al is het wat standaard. De hogere wendbaarheid en 3x25MW waren doorslaggevend.

In de Barracuda zit wel een 250MW generator en in de Nova maar een 150MW, heeft dit te maken met hoe lang je achter elkaar de trekker kan overhalen en hoe snel je schild herlaadt? Ik kan dit nergens vinden.

Die Khaak-clusters zijn nu echt een makkie, alleen die hele snelle M5-Khaaks met +300m/s zijn lastig uit te schakelen, je bent dan toch op Wasp raketten aangewezen.

Ik zit alleen nog met het volgende, wat kan je het beste als commando geven aan de rear-turrent van de nova? Kan iemand mij uitleggen wat elk commando exact doet. Beschermt "attack my enemies" en "protect ship" ook tegen rakketen enz?

_Darky_
Posts: 279
Joined: Wed, 6. Nov 02, 20:31
x4

Post by _Darky_ » Thu, 22. Apr 04, 16:50

Stevie13 wrote:Ik heb voor de Nova gekozen, maa dat is eigenlijk omdat ik nog geen echte andere M3 gevlogen heb.

Ben namelijk aan het sparen voor een Osprey.

Maar Nova voldoet perfecto.

gr,
osprey lol je bent niet in eve !!! BTW hebben we een osprey in X² ??

User avatar
X-Warrior B AS
Moderator (Nederlands)
Moderator (Nederlands)
Posts: 2967
Joined: Wed, 6. Nov 02, 20:31
x3tc

Post by X-Warrior B AS » Thu, 22. Apr 04, 21:50

__darky__ wrote:
Stevie13 wrote:Ik heb voor de Nova gekozen, maa dat is eigenlijk omdat ik nog geen echte andere M3 gevlogen heb.

Ben namelijk aan het sparen voor een Osprey.

Maar Nova voldoet perfecto.

gr,
osprey lol je bent niet in eve !!! BTW hebben we een osprey in X² ??
Sinds patch 1.3 is de Osprey gewoon te koop.
meneer123 wrote:Ik zit alleen nog met het volgende, wat kan je het beste als commando geven aan de rear-turrent van de nova? Kan iemand mij uitleggen wat elk commando exact doet. Beschermt "attack my enemies" en "protect ship" ook tegen rakketen enz?
Attack my target: lijkt me duidelijk... de turret valt jouw doelwit aan.
Protect me: Schiet op vijanden die jouw minstens een keer geraakt hebben.
Attack all enemies: Ook vrij voor de hand liggend. De turret schiet op willekeurige vijanden binnen vuurbereik.
Destroy incoming missiles (of zoiets): de turret schiet op raketten die op je afkomen. Bij geen inkomende raketten geldt dit als 'protect me' als ik me niet vergis (bij eerdere patches was dit 'attack all').

Post Reply

Return to “Nederlands / Dutch X-Forum”