En ....wat vinden we van V1,4 ?

Moderators: X-Warrior B AS, Henkie

Post Reply
BigStone
Posts: 308
Joined: Sat, 7. Feb 04, 00:52
x2

En ....wat vinden we van V1,4 ?

Post by BigStone » Tue, 20. Jul 04, 02:01

Ok...we zitten allemaal op het Eng.forum ( :?: )
Dus laat ik maar eens wat op ons Dutch-forum posten .... :wink:

Ik heb de komende periode niet zoveel tijd om V1,4 eens duchtig
aan de tand te voelen (heb de afgelopen 2 dagen slechts 3 uur gespeeld :oops: )
Maar ik heb een complete nieuwe install gedaan en kan eigenlijk (nog steeds) geen echte verbeteringen ontdekken :?

Misschien iemand wel :?:
En wat dan :?:

Bedankt en ...may profit go with you

User avatar
Henkie
Moderator (Nederlands)
Moderator (Nederlands)
Posts: 639
Joined: Wed, 6. Nov 02, 20:31
x4

Post by Henkie » Tue, 20. Jul 04, 08:39

Er zijn natuurlijk een aantal bugs eruit gehaald.
Spelers kunnen nu ook een Equipment Dock kopen en een Trading Station.
Ze kunnen heel goed gebruikt worden voor opslag. En die Equipment Dock ook om je M6 schepen te bevooraden.
Voor de rest is de AI helemaal herschreven, dat zal je wel merken in de gevechten.
Ze hebben nu ook "AL" geintroduceerd. Dit wilden ze al doen in X-Tension maar is nu pas mogelijk. Deze AL maakt het X-Universum levendig.
En er zijn nog een aantal dingen gedaan, maar dat is aan jullie om dit uit te vinden ;)

Yellowman
Posts: 627
Joined: Mon, 3. May 04, 12:54
x4

Post by Yellowman » Tue, 20. Jul 04, 12:00

Wel raar om nu in 1 keer nederlands te typen ik zit ook idd altijd op het eng forum :D :D .

Maar ja 1.4 sommige dingen zijn wel beter maar sommige ook niet dus eigelijk vind ik het een beetje gemiddeld :)

Merroc
Posts: 5920
Joined: Mon, 16. Feb 04, 20:01
x3tc

Post by Merroc » Tue, 20. Jul 04, 13:54

en bij 'r' (property owned) komt nu ook de naam van de homebase te staan samen met de opdracht die het schip heeft. :o

Laat ik dat nou net ook in de naam van het schip zelf hebben staan.....
kan ik wéér alle namen van de schepen aanpassen...
en met iets van 40 schepen is dat al geen pretje (moet ik blij zijn dat ik er niet 200+ heb).

*zucht*
ik denk dat ik maar weer eens overnieuw begin
(het leven is hard :( )
*zucht*

Asmodan
Posts: 27
Joined: Tue, 27. Jan 04, 12:01
x3tc

Post by Asmodan » Tue, 20. Jul 04, 15:50

Ben gister met een restart begonnen. Ben erg benieuwd hoe alles nu is met de nieuwe patch.
Heb alleen nog een beetje problemen met de teksten die her en der dubbel worden weergegeven waardoor lezen bijna onmogelijk is... zal wel een instelling zijn die ik verkeerd heb gezet :shock:
Eerst nog even daar naar zoeken en dan weer opnieuw de X-universe verkennen :D

BigStone
Posts: 308
Joined: Sat, 7. Feb 04, 00:52
x2

Post by BigStone » Wed, 21. Jul 04, 04:18

Asmodan wrote:zal wel een instelling zijn die ik verkeerd heb gezet :shock:
Waarschijnlijk heb je in het optiemenu " 3D Text " on staan.Effe off zetten dus.

Cheers..... of moet ik nu eigenlijk Proost zeggen :)

Asmodan
Posts: 27
Joined: Tue, 27. Jan 04, 12:01
x3tc

Post by Asmodan » Wed, 21. Jul 04, 07:50

Waarschijnlijk kwam het doordat ik de EU patch ipv de US versie had gepakt =S
Schone reinstal en het probleem was verholpen.

_Darky_
Posts: 279
Joined: Wed, 6. Nov 02, 20:31
x4

Post by _Darky_ » Sat, 24. Jul 04, 11:19

Henkie wrote:Ze hebben nu ook "AL" geintroduceerd. Dit wilden ze al doen in X-Tension maar is nu pas mogelijk.
wat is AL ??

naar een paar maanden niet spelen wilde ik 1,4 eens uit testen vet veel beter nu maar wat is AL ?

grts dark

User avatar
X-Warrior B AS
Moderator (Nederlands)
Moderator (Nederlands)
Posts: 2967
Joined: Wed, 6. Nov 02, 20:31
x3tc

Post by X-Warrior B AS » Sat, 24. Jul 04, 11:43

__darky__ wrote:
Henkie wrote:Ze hebben nu ook "AL" geintroduceerd. Dit wilden ze al doen in X-Tension maar is nu pas mogelijk.
wat is AL ??

naar een paar maanden niet spelen wilde ik 1,4 eens uit testen vet veel beter nu maar wat is AL ?

grts dark
Artificial Life.

Dat houdt in dat je een paar sector patrols hebt (M6en die meerdere sectors bezoeken), TP's die rondvliegen met passagiers en 'task forces' die naar Presidents End toevliegen om de Khaak in de pan te hakken (1 boron en 1 argon M6 en een paar M3en geloof ik)

_Darky_
Posts: 279
Joined: Wed, 6. Nov 02, 20:31
x4

Post by _Darky_ » Sat, 24. Jul 04, 19:09

tnx

User avatar
Henkie
Moderator (Nederlands)
Moderator (Nederlands)
Posts: 639
Joined: Wed, 6. Nov 02, 20:31
x4

Post by Henkie » Sat, 24. Jul 04, 23:25

Ik denk dat het in de toekomst veel meer word. Het geeft het gevoel dat de universum is meer levendig.

User avatar
Bikkel205
Posts: 112
Joined: Wed, 6. Nov 02, 20:31
x4

Post by Bikkel205 » Mon, 2. Aug 04, 13:01

Zou het niet leuk zijn als je wat meer aangesproken werd? Bv door een freigther die wat goedkope spullen heeft oid? Dan krijg je echt het gevoel dat er wat leeft.
Was toch ook in x-tension? Kan me tenminste herinneren dat er zo'n gast tegen je wil racen wie het eerste in de goner tempel is.
De enige berichten die je nu krijgt is dat je gescannerd wordt op illegale goedtjes.

Die taskforces zijn super trouwens. Presidents end is nu wat meer beveiligd zonder er zelf een M6 in te plaatsen.

L0k1-
Posts: 13
Joined: Sun, 25. Jul 04, 13:05

Post by L0k1- » Wed, 11. Aug 04, 22:53

heb overlaatst 1.4 ook geinstalleerd, en ik moet zeggen dat het zeer zalig is, de info over uw eigendom is veel uitgebreider en dat staat me wel aan :)

en ik heb ook gemerkt da de vrouwenstem die langs de luidsprekers spreekt van de stations nieuwe dingen zegt, zo had ik eens een gans leger piraten achter mij, schuilde ik in een solar power plant en zei die na een tijd

"to all departing pilots, there has been seen pirate activity in this sector, take your precautions when leaving the station"

was zalig dat die zo iets zei, ma vraagske, de khaak wanneer ziede die voor het eerst?? :D , kben nog maar net opnief begonnen, ma heb toch al enkele m4's van de piraten kunnen cappen, en die leveren vinnik wel pakske geld op 8)


ma had nog een vraagske, elke keer dak een schip cap dan is die alles kwijt, zijn schild/wapens/cargo.Is er ook kans dat je schepen kunt cappen met nog een schild of wapen intact?? :?

User avatar
X-Warrior B AS
Moderator (Nederlands)
Moderator (Nederlands)
Posts: 2967
Joined: Wed, 6. Nov 02, 20:31
x3tc

Post by X-Warrior B AS » Thu, 12. Aug 04, 00:26

L0k1- wrote:ma had nog een vraagske, elke keer dak een schip cap dan is die alles kwijt, zijn schild/wapens/cargo.Is er ook kans dat je schepen kunt cappen met nog een schild of wapen intact?? :?
D'r is een kans ja... niet al te groot helaas. Soms schilden, soms wapens, meestal andere rommel die je toch meeverkoopt.

BigStone
Posts: 308
Joined: Sat, 7. Feb 04, 00:52
x2

Post by BigStone » Thu, 12. Aug 04, 07:33

Ik weet het niet helemaal zeker maar volgens mij zijn er twee dingen die de Khaak trickeren ....na de tweede missie..

1) Speeltijd (geloof 48 uur :?: )
2) Het plaatsen van je tweede fabriek

Ik ben niet zo'n vechtersbaas maar je moet je vijanden niet meteen aan gort schieten.Langzaam gaar laten koken.Iondisruptors zijn hiervoor ideaal !

Cheers

L0k1-
Posts: 13
Joined: Sun, 25. Jul 04, 13:05

Post by L0k1- » Sat, 14. Aug 04, 15:19

ok bedankt, kheb just de khaak ontmoet ^^

mijne pirate m4 is toch nie opgewassen tegen een stuk of 20 van die kleintjes :P

Post Reply

Return to “Nederlands / Dutch X-Forum”