enige ervaring met deze joysticks??

Moderators: X-Warrior B AS, Henkie

Post Reply
L0k1-
Posts: 13
Joined: Sun, 25. Jul 04, 13:05

enige ervaring met deze joysticks??

Post by L0k1- » Sun, 25. Jul 04, 13:11

hallo, ik heb me X2 aangeschaft, en ik moet zeggen dat het zeer verslavend is :twisted:

nu het enige nadeel dat ik vond was de muisbesturing, maar da ga ik morgen oplossen door een logitech joystick te gaan halen 8)

mijn vraag is nu of iemand ervaring heeft met deze 2 joysticks van logitech?


http://www.logitech.com/index.cfm/produ ... ENTID=5032
http://www.logitech.com/index.cfm/produ ... ENTID=5016

en zo ja, wat is uw mening over hen :)

greetz L0k1-

BigStone
Posts: 308
Joined: Sat, 7. Feb 04, 00:52
x2

Post by BigStone » Mon, 26. Jul 04, 02:09

Sorry ik kan je niet helpen met je vraag :(
Ik speel het spel hoofdzakelijk met toetsenbord en een beetje muis.
Maar kijk even op het Eng.forum.Daar zijn , zover ik weet, genoeg vragen gesteld over joyknuppels.

Groetjes en succes

D_Zorro
Posts: 2027
Joined: Wed, 6. Nov 02, 20:31
x3tc

Re: enige ervaring met deze joysticks??

Post by D_Zorro » Mon, 26. Jul 04, 10:07

L0k1- wrote:hallo, ik heb me X2 aangeschaft, en ik moet zeggen dat het zeer verslavend is :twisted:

nu het enige nadeel dat ik vond was de muisbesturing, maar da ga ik morgen oplossen door een logitech joystick te gaan halen 8)

mijn vraag is nu of iemand ervaring heeft met deze 2 joysticks van logitech?


http://www.logitech.com/index.cfm/produ ... ENTID=5032
http://www.logitech.com/index.cfm/produ ... ENTID=5016

en zo ja, wat is uw mening over hen :)

greetz L0k1-
Ik heb zelf geen ervaring met deze joysticks, maar mijn vader heeft de eerste joystick, en speelt er regelmatig mee, ook met andere flightsimulators. En heeft er geen problemen mee.




DZorro,
System spec: Pentium (R) D 2.66 Ghz, Ram : 2048 DDR, HD : 250 GIG 7200 RPM intern 8 MB cash
Videocard : Nvidia Geforce 8800 GTS 320mb : Realtek
Laptop : AMD athlon 64 3200 + 1024 DDR 80 gig HD Conexant AMC Audio, Ati mobility Radeon Express 200

meneer123
Posts: 104
Joined: Thu, 26. Feb 04, 13:03
x3tc

Post by meneer123 » Mon, 26. Jul 04, 13:22

Ik heb de Wingman Extreme Digital 3D, die lijkt erg op de tweede die jij noemt, maar dan zonder force feedback. Ik heb hem al een paar jaartjes en hij werkt prima, alleen is de rudder nu stuk die reageert erg heftig en ongecontrolleerd en daarom heb ik die uitgezet. Maar ik ben over het algemeen zeer tevrede met deze joystick.

Voor 1.4 had ik wel last van de beroemde trillen van de cockpit maar dat is nu verholpen.

User avatar
Henkie
Moderator (Nederlands)
Moderator (Nederlands)
Posts: 639
Joined: Wed, 6. Nov 02, 20:31
x4

Post by Henkie » Mon, 26. Jul 04, 14:44

Ik heb Xbtf en X-Tension altijd gespeelt met een Microsoft Sidewinder Freestyle.
En dat ging erg goed.
Maar nu met X2 is het muis en toetsenbord.

L0k1-
Posts: 13
Joined: Sun, 25. Jul 04, 13:05

Post by L0k1- » Mon, 26. Jul 04, 16:41

ok bedankt, maar ik ga de eerste gaan kopen, heb wat rondgekeken op internet en zijn er vrij positief over 8)

jazzcat
Posts: 20
Joined: Wed, 4. Feb 04, 13:01
x3tc

Post by jazzcat » Tue, 27. Jul 04, 06:56

Ik had ook een 3d extreme, gesneuveld tijdens een wat onheuse behandeling ervan omdat ik er gek van werd dat dat ding naar links bleef driften; ook heb ik de software ervan nooit behoorlijk aan de praat gekregen.
Ik heb nu een Saitek Cyborg Evo: fijne joystick, erg lichte bediening in vergelijking met de 3d extreme, mooie lichtjes en knoppen redelijk bereikbaar. Allen hier geldt ook weer: de software zuigt.

User avatar
X-Warrior B AS
Moderator (Nederlands)
Moderator (Nederlands)
Posts: 2967
Joined: Wed, 6. Nov 02, 20:31
x3tc

Post by X-Warrior B AS » Tue, 27. Jul 04, 13:28

Och... de Extreme 3D Pro...

Bij mij schiet ie regelmatig naar rechts in reactie op een beweging naar rechtsonder binnen het spelingsvlak waneer hij gecentreerd staat. Oftewel, geen goeie center positie. Met een beetje heen en weer halen gaat het weer <5 minuutjes goed. Het geheel slijt natuurlijk asociaal snel, en na een half jaartje gebruik ben ik er volgens mij al aardig doorheen. Die draadloze variant schijnt hetzelfde apparaat te zijn, maar dan draadloos. Ik kan hem niet aanraden...

M'n ouders vinden zo'n Cougar een tikkie te duur ('t is nog altijd onder de 400 euro...) helaas (en de vraag is maar of deze pc-tafel het gewicht kan dragen). Ik hoor een hoop goeie dingen over die stuk betaalbaardere Saitek Cyborg Evo... centreerd dat ding wel een beetje fatsoenlijk ?

Post Reply

Return to “Nederlands / Dutch X-Forum”