Ore mine vraag

Moderators: X-Warrior B AS, Henkie

T@k3z0
Posts: 118
Joined: Sat, 2. Oct 04, 22:00
x2

Ore mine vraag

Post by T@k3z0 » Sat, 20. Nov 04, 17:15

Ik wil graag een ore mine neerzetten in argon prime maar moet zon ding ook op een astroid geplaatst worden?

ik heb een 25MW shield factory in AP gezet met de gedachte dat de argon die wel van me zouden willen kopen, helaas.

Nu kost het heel veel moeite om die krengen veilig te vervoeren naar split gebied, en om mijn dolphins verder te ontzien wil ik graag de toevoer van grondstoffen eenvoudig houden, de rest heb ik al, nostrop oil en chelt meat. maar ore is ook lastig te verkrijgen, vandaar mijn vraag.

BigStone
Posts: 308
Joined: Sat, 7. Feb 04, 00:52
x2

Re: Ore mine vraag

Post by BigStone » Sat, 20. Nov 04, 17:43

T@k3z0 wrote:Ik wil graag een ore mine neerzetten in argon prime
Ik lig er al een tijdje uit... maar astroiden in Argon Prime :?

Cheers

T@k3z0
Posts: 118
Joined: Sat, 2. Oct 04, 22:00
x2

Post by T@k3z0 » Sat, 20. Nov 04, 18:07

In ieder geval iets in de buurt van AP

mogul
Posts: 216
Joined: Sun, 2. May 04, 20:48
x3

Post by mogul » Sat, 20. Nov 04, 18:17

wat redelijk dichtbij is is ore belt 2 sectors zuid. 8)
helaas is hier ook veel khaak en piraaten dus die willen wel eens een scheepje slopen. :evil:
hier zijn wel goede astroids te vinden met een hoge hield :P
Trading rank shipping Magnate
fighting rank combat ace 1st grade

T@k3z0
Posts: 118
Joined: Sat, 2. Oct 04, 22:00
x2

Post by T@k3z0 » Sat, 20. Nov 04, 18:19

Maar dan, dan plaats ik er gewoon een ore mine naast? of tussen?

25 yield genoeg?

Hoop khaak idd in ore belt, ik heb hun unknown thingy al verwijdert maar ze hebben het er blijkbaar goed naar hun zin.

mogul
Posts: 216
Joined: Sun, 2. May 04, 20:48
x3

Post by mogul » Sat, 20. Nov 04, 18:25

met een mineral scanner zoek je eerst een goede astroid op.
gewoon targeten.
kijk wat voor hield hij heeft met i
als je goede heb gevonden koop bij een shipyard een ore mine.
neemt deze mee naar deze astroid (zord dat er dicht in de buurt bent)
en dan kun hem net zo builden als een gewoon station.
hij word dan op die astroid gezet en voila :wink:
Trading rank shipping Magnate
fighting rank combat ace 1st grade

mogul
Posts: 216
Joined: Sun, 2. May 04, 20:48
x3

Post by mogul » Sat, 20. Nov 04, 18:31

ik even gekeken de hoogste was 25 yield ore en 64 yield sillecon.
dus 25 is daar hoog en ik denk wel genoeg.
Trading rank shipping Magnate
fighting rank combat ace 1st grade

BigStone
Posts: 308
Joined: Sat, 7. Feb 04, 00:52
x2

Post by BigStone » Sat, 20. Nov 04, 19:04

En nog wat.... als je een 25MW fabriek van de Split hebt gekocht
dan heb je RASTAR oil nodig ipv nostrop oil

En ga je mijnen in de OreBelt zorg dan wel voor een goede sectordefensie.

Sterkte

T@k3z0
Posts: 118
Joined: Sat, 2. Oct 04, 22:00
x2

Post by T@k3z0 » Sat, 20. Nov 04, 19:07

<edit>Rastar oil it is</edit>

T@k3z0
Posts: 118
Joined: Sat, 2. Oct 04, 22:00
x2

Post by T@k3z0 » Sat, 20. Nov 04, 19:10

Ore mine defence moet wel minimaal een m2 zijn denk ik.

Maar de 25 yield mine zit een beetje in het midden, dat scheelt en misschien als ik de pirate base nuke is de dreiging ook wat minder.

Ore is momenteel 8 jumps verderop. Ik raak de helft van mijn schepen kwijt :(

BigStone
Posts: 308
Joined: Sat, 7. Feb 04, 00:52
x2

Post by BigStone » Sat, 20. Nov 04, 19:54

Ik gebruik een Centaur (beschermt door een Nemesis) in de OreBelt.
Gaat prima (alleen even die piratebase uitschakelen)
En ik meen dat de grootste oreyield in die sector ongeveer 50 is.
Even zoeken met je mineralscanner....

Cheers

T@k3z0
Posts: 118
Joined: Sat, 2. Oct 04, 22:00
x2

Post by T@k3z0 » Sat, 20. Nov 04, 20:09

centaur+nemesis is gelijk aan 1,5 maal mijn banrekening :(
Kan een full loaded ospray geholpen door een Nova de klus klaren?

Dan is het nog een overwegeng.

:evil: Khaak

mogul
Posts: 216
Joined: Sun, 2. May 04, 20:48
x3

Post by mogul » Sat, 20. Nov 04, 22:51

dat denk ik niet moet minimaal een m6 zijn. :shock:
wat mischien ook wel zal lukken is mimaal 2 laser towers per station om deze te beschermen.
nadeel hievan is dat vrachters een stuk zonder begleiding moeten doen.
als ze dan een khaak m3 of cluster tegenkomen is het fini frachtertje :x
ik weet effe niet of ore ook xl is anders kun mischien een snelle tp nemen.
die gaan net iets sneller dan een ts :idea:
Trading rank shipping Magnate
fighting rank combat ace 1st grade

mogul
Posts: 216
Joined: Sun, 2. May 04, 20:48
x3

Post by mogul » Sat, 20. Nov 04, 23:00

O en als je daar rastar oil gaat maken heb dus ook chelt meat nodig. :?
dus een hele rij fabrieken om alles goed en snel te kunnen bevoorraden :roll:
Trading rank shipping Magnate
fighting rank combat ace 1st grade

BigStone
Posts: 308
Joined: Sat, 7. Feb 04, 00:52
x2

Post by BigStone » Sun, 21. Nov 04, 03:45

mogul wrote:O en als je daar rastar oil gaat maken heb dus ook chelt meat nodig. :?
dus een hele rij fabrieken om alles goed en snel te kunnen bevoorraden :roll:
Plaats zo min mogelijk fabrieken in de OreBelt.Alleen mijnen (en misschien een paar powerplants).Produceer je schilden en halffabricaten in ArgonPrime dicht bij de werf.

Cheers

mogul
Posts: 216
Joined: Sun, 2. May 04, 20:48
x3

Post by mogul » Sun, 21. Nov 04, 10:49

lijkt mij wel handig. :D
ik heb alleen een pp en een silecon mine daar.
en heb daar al een paar vrachtertjes verloren :evil:
Trading rank shipping Magnate
fighting rank combat ace 1st grade

T@k3z0
Posts: 118
Joined: Sat, 2. Oct 04, 22:00
x2

Post by T@k3z0 » Sun, 21. Nov 04, 14:56

BigStone wrote:
mogul wrote:O en als je daar rastar oil gaat maken heb dus ook chelt meat nodig. :?
dus een hele rij fabrieken om alles goed en snel te kunnen bevoorraden :roll:
Plaats zo min mogelijk fabrieken in de OreBelt.Alleen mijnen (en misschien een paar powerplants).Produceer je schilden en halffabricaten in ArgonPrime dicht bij de werf.

Cheers
Gek genoeg snapt de ai niet dat alle equipmentdocks die schilden willen inkopen, dus moet ik ze handmatig afleveren :( De ai denkt dat aleen split Eq. Do. ze willen hebben.

the thunder dragon
Posts: 135
Joined: Tue, 3. Aug 04, 19:30
x3

Post by the thunder dragon » Sun, 21. Nov 04, 14:58

ik weet niet of je nog met het verhaal missies speeld maar houd er wel rekening mee dat naast een piratenbasis ook ergens een verborgen khaak station light verborgen in een asteroid
dus ik raad je aan om minimaal een ospray in orbelt laat voor je beschreming van je stations en schepen
playing other games

T@k3z0
Posts: 118
Joined: Sat, 2. Oct 04, 22:00
x2

Post by T@k3z0 » Sun, 21. Nov 04, 15:00

Dat khaak station is reeds in onderdelen afgeleverd bij De lokale m1 :)
Oef, die khaak waren goed pissig

T@k3z0
Posts: 118
Joined: Sat, 2. Oct 04, 22:00
x2

Post by T@k3z0 » Sun, 21. Nov 04, 19:10

Ik heb een ore mine geplaatst, toch op de 25 yield astroid want die betere kon ik niet vinden.

Ik denk dat als deze wat op gaat leveren dat ik er een heel stel naast zet plus een aantal power plants. en dan de toegangs route voor mijn dolphins aan beide zijdes ga voorzien van lasertowers + een agressieve m6. Eerst natuurlijk de pirate base verwijderen. en dan hopen dat de khaak zo snel geroosterd worden dat ik het in stand kan houden.

Lijkt me wel leuk een miningsector met een stuk of 15 mines verweven van lasertowers.

Misschien toch de pirate base in stand houden :)

Levert dat punten op als je lasertowers een piraat mollen?
En raken astroiden uitgeput op den duur?

Post Reply

Return to “Nederlands / Dutch X-Forum”