[X3 TC mod]XTC 2.0 wydany + patch 2.2 / Xperymentalna wersja XTC dla AP

Forum do dyskusji o x-grach i problemach technicznych

Moderators: Alan Phipps, Moderatorzy polskiego forum

User avatar
Sorkvild
Posts: 3431
Joined: Thu, 8. Jun 06, 14:07
x3tc

[X3 TC mod]XTC 2.0 wydany + patch 2.2 / Xperymentalna wersja XTC dla AP

Post by Sorkvild » Tue, 25. Dec 12, 18:24

[ external image ]

Dlugo oczekiwany patch, majacy uzuplenic brakujacy content zostal wydany. Dodano niesamowicie duza liczbe rzeczy oraz naprawiono i zbalansowano wiele aspektow gry.
XTC to tzw. calkowita konwersja oryginalnej gry X3TC, ktora przenosi nas na tereny nowoodkryte poza glowna mapa znana z poprzednich gier. Do dyspozycji gracza jest wiele unikalnych statkow, broni i ekwipunku. Gra toczy sie nowej mapie, ktorej to nowe sektory sa zasiedlene przez rasy wraz z postepem gracza. Na pewno na nude i schematy nie da sie narzekac.

http://forum.egosoft.com/viewtopic.php? ... 08#3760708

edit: dla leniwych link do pierwszego postu
http://forum.egosoft.com/viewtopic.php? ... sc&start=0

____

Aktualizacja 2.2 (wrzesien 2013) click

Patch 2.2 info
http://www.thexuniverse.com/threads/239 ... -Patch-2-2

DL patch 2.2:
http://downloads.thexuniverse.us/X-Tend ... h_V2-2.zip

Manual 2.1
http://downloads.thexuniverse.us/X-Tend ... l_V2-1.pdf

Statystyki statkow
http://downloads.thexuniverse.us/X-Tend ... istics.zip

Eksperymentalne XTC dla AP (nie nalezy oczekiwac pelnej kompatybilnosci)
http://www.thexuniverse.com/threads/239 ... al-Version
Last edited by Sorkvild on Sat, 7. Sep 13, 23:14, edited 5 times in total.
Elite Dangerous| I survived the Dragon Incident ... then I took an arrow to the knee
We want the Boron back!

Sauron11
Posts: 6193
Joined: Wed, 6. Nov 02, 20:31
x3tc

Post by Sauron11 » Fri, 4. Jan 13, 14:53

Niestety link, który podałeś, odnosi się wciąż tylko do zapowiedzi wydania patcha. Jeśli jest jakiś dokładniejszy opis, zestawienie statków, stacji, dodatków itp, wklej proszę linka. Nie śledzę na bieżąco innych for, ale ten dodatek mnie ciekawi :).
I used to be a moderator like you, until I took an arrow to the knee.
Core i5-3570_3,4 GHz, 8GB 1600MHz, Asus GTX660TiOC 2GB, Audigy, Iiyama B2776HDS.

User avatar
Yacek
Posts: 3157
Joined: Wed, 18. Jul 07, 11:44
x3tc

Post by Yacek » Fri, 4. Jan 13, 15:19

Sauron11 wrote:Niestety link, który podałeś, odnosi się wciąż tylko do zapowiedzi wydania patcha. Jeśli jest jakiś dokładniejszy opis, zestawienie statków, stacji, dodatków itp, wklej proszę linka. Nie śledzę na bieżąco innych for, ale ten dodatek mnie ciekawi :).
Przejdź do pierwszej strony w temacie z linku, znajdziesz wszystko (albo prawie wszystko) o XTC 2.0

I nie jest to patch, a kompletnie nowa wersja XTC. Nie wymaga (a wręcz przeciwnie) instalacji wcześniejszej wersji. Instaluje się tylko wersję 2.0, na czystej instalce TC, stare savy (zarówno z XTC 1.2a jak i vanilii) nie działają, należy rozpocząć nową grę.
X3:AP 3.1+XRM 1.30d+MSP 1.7+LoCo 2.01+IR 2.0
Zapraszamy wszystkich chętnych na forum XUDB, gdzie znajdziesz FAQ, opisy skryptów, modów i fabuł, oraz Mamut HQ.
[ external image ]

bufi
Posts: 1340
Joined: Wed, 3. Dec 03, 23:49
x4

Post by bufi » Fri, 4. Jan 13, 16:55

Yacek wrote: I nie jest to patch, a kompletnie nowa wersja XTC. Nie wymaga (a wręcz przeciwnie) instalacji wcześniejszej wersji. Instaluje się tylko wersję 2.0, na czystej instalce TC, stare savy (zarówno z XTC 1.2a jak i vanilii) nie działają, należy rozpocząć nową grę.
Wlasnie dlatego przestalem sie interesowac modami itp. Nie lubie co chwila rozpoczynac gry od nowa. Wręcz przeciwnie, jak już uruchamiam grę, to tylko na tym profilu gram. Potrafie jedną grę prowadzić latami :)

ps. Jakby był taki wielki mod w klimatach StarWars to bez wahania go instaluje :) ZTCP ostatni taki był do Reuniona.

P.

User avatar
Yacek
Posts: 3157
Joined: Wed, 18. Jul 07, 11:44
x3tc

Post by Yacek » Fri, 4. Jan 13, 17:06

bufi wrote:Wlasnie dlatego przestalem sie interesowac modami itp. Nie lubie co chwila rozpoczynac gry od nowa. Wręcz przeciwnie, jak już uruchamiam grę, to tylko na tym profilu gram. Potrafie jedną grę prowadzić latami :)
Kwestia gustu. Mnie najbardziej gra wciąga właśnie na samym początku. Potem, gdy mam już kasę, wielka flotę itp. jest coraz nudniej (dla mnie).
bufi wrote:ps. Jakby był taki wielki mod w klimatach StarWars to bez wahania go instaluje :) ZTCP ostatni taki był do Reuniona.
Stary (sprzed trzech lat) mod DDTC dodaje do gry statki SW. To samo czyni mod Multi Galaxy. Powstawał mod SW, ale nie został chyba ukończony.
X3:AP 3.1+XRM 1.30d+MSP 1.7+LoCo 2.01+IR 2.0
Zapraszamy wszystkich chętnych na forum XUDB, gdzie znajdziesz FAQ, opisy skryptów, modów i fabuł, oraz Mamut HQ.
[ external image ]

User avatar
Sorkvild
Posts: 3431
Joined: Thu, 8. Jun 06, 14:07
x3tc

Post by Sorkvild » Fri, 4. Jan 13, 19:45

Sauron11 wrote:Niestety link, który podałeś, odnosi się wciąż tylko do zapowiedzi wydania patcha. Jeśli jest jakiś dokładniejszy opis, zestawienie statków, stacji, dodatków itp, wklej proszę linka. Nie śledzę na bieżąco innych for, ale ten dodatek mnie ciekawi :).

Tu masz manual, wszytsko jest pieknie napisane. Co mod oferuje, jakie sa statki, frakcje, korporacje, klany pirackie, bron, pluginy AL, dodatkowy ekwipunek statku.

http://downloads.thexuniverse.us/XTC_Re ... l_1_0_4.7z

Opis moda i download jest w pierwszym poscie linka z mojego pierwszego posta w temacie.

Na razie zaczalem grac, Mocno hardkorowy poczatek X-Treme, ale doszedlem juz do dobrze wyekwipowanego splickiego M4. Jakies lekkie misje bojowe, nieco zbierania wyrzuconych towarow. Zbieram na statek towarowy z napedem skokowym. Na razie gra sie calkiem fajnie, jest swietny klimacik ktory jest potegowany przez dynamiczny system wiadomosci Galnet (to taki bbs, gdzie na biezaco pojawiaja sie informacje o wydarzeniach z sektorow oraz oferty komercyjne).
Warto bylo czekac, wszystko jest ladnie dopracowane bez baboli. Ciekawym rozwiazaniem jest elastyczny system poziomu trudnosci, gdzie mozemy dopasowac gre do swych wymagan.
Elite Dangerous| I survived the Dragon Incident ... then I took an arrow to the knee
We want the Boron back!

User avatar
Sorkvild
Posts: 3431
Joined: Thu, 8. Jun 06, 14:07
x3tc

Post by Sorkvild » Fri, 4. Jan 13, 19:50

Trafilem do sektora pirackiego, na mapie odszukalem stocznie i lece dosc dlugo i widze tylko ordynarna asteroide, dopiero po jej calym okrazeniu zobaczylem prawdziwe oblicze tej budowli :)
http://i.imgur.com/FNRyE.jpg
Elite Dangerous| I survived the Dragon Incident ... then I took an arrow to the knee
We want the Boron back!

Kajdorf
Posts: 288
Joined: Thu, 27. May 04, 18:54
x4

Post by Kajdorf » Fri, 4. Jan 13, 22:53

Jak wygląda współpraca z polska wersją gry?
HDDToshiba 2TB7200obr. 64MB / RAM DDR4 Corsair 32GB2666MH / Socket 1151Gigabyte Z390 AORUSPROWIFI / Intel Core i7 Intel i7-9700K3.6GHz12MBBOX / SilentiumPC600W / SSD Samsung 500GB2,5'' SATASSD860 / LED 32"Samsung U32 / NVIDIA Gigabyte GeForce RTX3070Ti Gaming 8GB OC

User avatar
Yacek
Posts: 3157
Joined: Wed, 18. Jul 07, 11:44
x3tc

Post by Yacek » Fri, 4. Jan 13, 23:40

Kajdorf wrote:Jak wygląda współpraca z polska wersją gry?
Polskie pliki XTC 2.0 znajdziesz na Mamucie. Informacja o tym jak wygląda tłumaczenie XTC 2.0 znajduje się w linku dostępnym poniżej opcji download tłumaczenia XTC.
X3:AP 3.1+XRM 1.30d+MSP 1.7+LoCo 2.01+IR 2.0
Zapraszamy wszystkich chętnych na forum XUDB, gdzie znajdziesz FAQ, opisy skryptów, modów i fabuł, oraz Mamut HQ.
[ external image ]

bufi
Posts: 1340
Joined: Wed, 3. Dec 03, 23:49
x4

Post by bufi » Sat, 5. Jan 13, 11:56

Czy w tym modzie mapa sektora jest w tej 'duzej i czytelniejszej' wersji jak w AP, czy jest standardowa z TC? Jakos we 'fjuczersach' nie moge sie tego doszukac.

P

User avatar
Yacek
Posts: 3157
Joined: Wed, 18. Jul 07, 11:44
x3tc

Post by Yacek » Sat, 5. Jan 13, 12:04

bufi wrote:Czy w tym modzie mapa sektora jest w tej 'duzej i czytelniejszej' wersji jak w AP, czy jest standardowa z TC? Jakos we 'fjuczersach' nie moge sie tego doszukac.

P
XTC jest tylko dla TC, więc wszystko co dodawał do gry AP jest w nim nie dostępne.
Niestety, to jest jeden z minusów XTC.
X3:AP 3.1+XRM 1.30d+MSP 1.7+LoCo 2.01+IR 2.0
Zapraszamy wszystkich chętnych na forum XUDB, gdzie znajdziesz FAQ, opisy skryptów, modów i fabuł, oraz Mamut HQ.
[ external image ]

User avatar
Sorkvild
Posts: 3431
Joined: Thu, 8. Jun 06, 14:07
x3tc

Post by Sorkvild » Sat, 5. Jan 13, 12:49

@bufi

W TC byla dosc koszmarna mapka, gdzie sektory byly laczone jakimis koslawymi sciezkami. W XTC sektory na mapie polaczone sa prostymi odcinkami, nie powiem by mapa byla nieczytelna. Za pomoca strzalek latwo sie po niej porusza.
Elite Dangerous| I survived the Dragon Incident ... then I took an arrow to the knee
We want the Boron back!

User avatar
Yacek
Posts: 3157
Joined: Wed, 18. Jul 07, 11:44
x3tc

Post by Yacek » Sat, 5. Jan 13, 15:52

Sorkvild wrote:W TC byla dosc koszmarna mapka, gdzie sektory byly laczone jakimis koslawymi sciezkami. W XTC sektory na mapie polaczone sa prostymi odcinkami, nie powiem by mapa byla nieczytelna. Za pomoca strzalek latwo sie po niej porusza.
Ale to nie o to chodzi. W vanilli AP również sektory są łączone "koślawymi ścieżkami". W modach to inna sprawa, tam używany jest najczęściej zmodyfikowany plik 00749.bod (tak zwany flat map), który bardzo ułatwia tworzenie nowej lub rozszerzonej mapy galaktyki.
X3:AP 3.1+XRM 1.30d+MSP 1.7+LoCo 2.01+IR 2.0
Zapraszamy wszystkich chętnych na forum XUDB, gdzie znajdziesz FAQ, opisy skryptów, modów i fabuł, oraz Mamut HQ.
[ external image ]

bufi
Posts: 1340
Joined: Wed, 3. Dec 03, 23:49
x4

Post by bufi » Mon, 7. Jan 13, 18:16

Yacek wrote: Ale to nie o to chodzi. W vanilli AP również sektory są łączone "koślawymi ścieżkami". W modach to inna sprawa, tam używany jest najczęściej zmodyfikowany plik 00749.bod (tak zwany flat map), który bardzo ułatwia tworzenie nowej lub rozszerzonej mapy galaktyki.
No właśnie, nie o to szło. Mapa galaktyki mnie nie interesuje. Sektory moga sie jak dla mnie, nawet łączyć po okręgu ;)

Jest prawdopobnie tak jak pisales wyzej, ze te nowości z AP nie działają w TC.
By było potrzeba jakiegoś ciezkiego grzebania w samych źródłach gry.
Kiedyś już afair pisano o tej mapie, ze nie da jej sie przenieść do TC ze względu na ograniczenia 'techniczne'.

P.

User avatar
Yacek
Posts: 3157
Joined: Wed, 18. Jul 07, 11:44
x3tc

Post by Yacek » Mon, 7. Jan 13, 19:07

Ale XTC dałoby się przenieść do AP. Tylko zapewne czekalibyśmy kolejne dwa lata, aż Team X-Tendend by się z tym uporał. Wcześniej X-Rebirth wyjdzie, więc cieszmy się tym co jest.
X3:AP 3.1+XRM 1.30d+MSP 1.7+LoCo 2.01+IR 2.0
Zapraszamy wszystkich chętnych na forum XUDB, gdzie znajdziesz FAQ, opisy skryptów, modów i fabuł, oraz Mamut HQ.
[ external image ]

Sauron11
Posts: 6193
Joined: Wed, 6. Nov 02, 20:31
x3tc

Post by Sauron11 » Tue, 8. Jan 13, 11:02

Yacek, mniej więcej w ilu procentach spolszczenie do obecnej wersji moda jest gotowe? Kiedy może być w 100%? Wg posta na XUDB jedne pliki tekstowe są nadal po angielsku, a inne wciąż opracowywane. Które obszary tekstu są jeszcze do zrobienia (biuletyny, misje, opisy statków itp)?
I used to be a moderator like you, until I took an arrow to the knee.
Core i5-3570_3,4 GHz, 8GB 1600MHz, Asus GTX660TiOC 2GB, Audigy, Iiyama B2776HDS.

User avatar
Yacek
Posts: 3157
Joined: Wed, 18. Jul 07, 11:44
x3tc

Post by Yacek » Tue, 8. Jan 13, 15:27

Na razie kopiowane są przetłumaczone teksty z wersji XTC 1.0. Może za tydzień, dwa skończę kopiować.
Do tłumaczenia pozostanie bardzo dużo tekstu, właśnie opisy statków, broni, sektorów, misji i fabuł.
Nie wiem czy będę dalej tłumaczył XTC, wszystko zależy od jego popularności, chęci i czasu. Jak na razie szanse są znikome.
Jeśli już, to jeśli będę to robił sam, ze względu na ilość tekstu, to pewnie z pół roku.
X3:AP 3.1+XRM 1.30d+MSP 1.7+LoCo 2.01+IR 2.0
Zapraszamy wszystkich chętnych na forum XUDB, gdzie znajdziesz FAQ, opisy skryptów, modów i fabuł, oraz Mamut HQ.
[ external image ]

Sauron11
Posts: 6193
Joined: Wed, 6. Nov 02, 20:31
x3tc

Post by Sauron11 » Wed, 9. Jan 13, 11:12

Zmian w stosunku do 1.0 jest tak wiele, że wymagają osobnego tłumaczenia? I sam wszystko tłumaczysz? Zdaje się mieliście na xudb jakiś zespół, to się posypało? W pojedynkę to z pewnością niełatwe zadanie :).

A czy pliki tekstowe, których gra używa w swoim folderze, są tam zapisane w formacie xml umożliwiającym bieżące tłumaczenie, zapisywanie i testowanie w grze przez dowolnego gracza, czy to jakiś specjalny format spakowany?
Możesz przesłać mi jeden z tych nieprzetłumaczonych plików xml na maila?
I used to be a moderator like you, until I took an arrow to the knee.
Core i5-3570_3,4 GHz, 8GB 1600MHz, Asus GTX660TiOC 2GB, Audigy, Iiyama B2776HDS.

User avatar
Yacek
Posts: 3157
Joined: Wed, 18. Jul 07, 11:44
x3tc

Post by Yacek » Wed, 9. Jan 13, 16:40

Sauron11 wrote:Zmian w stosunku do 1.0 jest tak wiele, że wymagają osobnego tłumaczenia? I sam wszystko tłumaczysz? Zdaje się mieliście na xudb jakiś zespół, to się posypało? W pojedynkę to z pewnością niełatwe zadanie :).
Sporo zmian w plikach. Np. w wersji 1.0 była tylko jedna fabuła "Leviatan" w wersji 2.0 jet kilka fabuł, każda to spory kawałek do tłumaczenia.

Zespół był, ale ze względu na bugi wersji 1.0 wszyscy przestali grać w XTC 1.0, a co za tym idzie tłumaczyć go. Ja zająłem się później tłumaczeniem moda TOTT, XRM i Encyklopedii X Universum. Część (większość) zespołu już nie gra X, więc i nie pomogą.
Sauron11 wrote: A czy pliki tekstowe, których gra używa w swoim folderze, są tam zapisane w formacie xml umożliwiającym bieżące tłumaczenie, zapisywanie i testowanie w grze przez dowolnego gracza, czy to jakiś specjalny format spakowany?
Możesz przesłać mi jeden z tych nieprzetłumaczonych plików xml na maila?
W formacie .xml. Możesz ściągnąć z Mamuta.
X3:AP 3.1+XRM 1.30d+MSP 1.7+LoCo 2.01+IR 2.0
Zapraszamy wszystkich chętnych na forum XUDB, gdzie znajdziesz FAQ, opisy skryptów, modów i fabuł, oraz Mamut HQ.
[ external image ]

Sauron11
Posts: 6193
Joined: Wed, 6. Nov 02, 20:31
x3tc

Post by Sauron11 » Thu, 10. Jan 13, 09:45

Byłem, widziałem pliki ale właściwego nie znalazłem, wyszukiwarka też nie pomogła. Przydałby się jakiś link, jeśli naprawdę nie możesz przesłać pliku (co o tyle dziwne, że przecież je tłumaczysz, więc pewnie masz na twardym ;) ).
I used to be a moderator like you, until I took an arrow to the knee.
Core i5-3570_3,4 GHz, 8GB 1600MHz, Asus GTX660TiOC 2GB, Audigy, Iiyama B2776HDS.

Post Reply

Return to “Polskie / Polish X-Forum”