Nieuwe installatie X3 - vragen

Moderators: X-Warrior B AS, Henkie

Post Reply
User avatar
Zero Tolerance
Posts: 143
Joined: Sat, 11. Feb 06, 15:49
xr

Nieuwe installatie X3 - vragen

Post by Zero Tolerance » Wed, 2. Apr 08, 20:57

Hallo mensen,

Op dit moment gebruik ik de Steam versie van X3 - echter, die is niet handig als je meerdere installs naast elkaar wil draaien.

Ik heb dus een DVD gekocht bij onze vrienden Dynabite (wel € 4,99).

Dit blijkt de 2007 versie te zijn (V2.0.0.2) met allerlei spul erbij.

Als ik nu een echt schone install wil maken is het dan het handigst dat ik van die DVD alleen X3 installeer? Dus zonder bonus-pack, cockpit mod, etc, etc?
Volgende stap: Patchen naar 2.5
Laatste stap: Het bonus Pack.

Dat lijkt mij de "schoonste" install.

Kun je nog discussieren over het Bonus Pack misschien. Maar dat is "officieel". Toch?

Gaarne wat input.

Groet, Zero T
Do not meddle in the affairs of dragons. For thou art crunchy an taste good with ketchup.
Notice: My website is not always up and running - mostly during the day, but not always - will change soon.

User avatar
X-Warrior B AS
Moderator (Nederlands)
Moderator (Nederlands)
Posts: 2967
Joined: Wed, 6. Nov 02, 20:31
x3tc

Post by X-Warrior B AS » Wed, 2. Apr 08, 21:50

Dat is wat ik waarschijnlijk zou doen... eerst patchen, dan de extras. Hoewel andersom op zich geen probleem zou moeten zijn denk ik.

Wubinator
Posts: 37
Joined: Tue, 25. Mar 08, 17:56

Post by Wubinator » Thu, 3. Apr 08, 11:22

wat ik had gedaan was installatie (samen met de bonus pack optie, kon ik kiezen tijdens de installatie), daarna update naar 2.5 van x3. vervolgens had ik xtm erop gezet en daarna een patch van xtm.

ging allemaal zonder problemen
Quitters never win. Winners never quit

User avatar
Zero Tolerance
Posts: 143
Joined: Sat, 11. Feb 06, 15:49
xr

Post by Zero Tolerance » Thu, 3. Apr 08, 11:34

@ Wubinator.

Het gaat mij niet zozeer om problemen (hoewel het wel handig is die te voorkomen), maar om een schone install te maken.

Ik heb nu bv de vraag gekregen of ik een beta van een script wil testen, dan is het handig om zo "clutterfree" mogleijk te doen in het begin.
(ik heb wat "professionale" Beta-test-ervaring; een schone start is essentieel voor nuttig testen - anders teveel variabelen waarom iets mis gaat)

En daarna pas kijken of er gekke dingen tussen scripts onderling gebeuren. Of dingen als niet goed (de)installeren enzo.

Ben er ondertussen achter dat je X3 niet hoeft te installeren: Copy de "Data"-map van de DVD naar je PC en je hebt een werkende schone install.

Daar gooi je vervolgens PAtch 2.0.0.2 -> 2.5 overheen en voila. schoner wordt ie niet denk ik.

Ik ben wel van mening dat het Bonus-Pack er ook bijhoort - tis tenslotte een "officieel" uitgeprachte extra. -> Wel de laatste versie - niet die van de DVD.

Groetjes, Zero T
Do not meddle in the affairs of dragons. For thou art crunchy an taste good with ketchup.
Notice: My website is not always up and running - mostly during the day, but not always - will change soon.

Wubinator
Posts: 37
Joined: Tue, 25. Mar 08, 17:56

Post by Wubinator » Thu, 3. Apr 08, 14:22

Ah dan las ik iets te snel net .... my bad.

Ja ik ben zelf ICT'er .... testen is 3 kwart van het vak :D Dus weet er ook wel wat van :)
Quitters never win. Winners never quit

Post Reply

Return to “Nederlands / Dutch X-Forum”