Noob vraagjes

Moderators: X-Warrior B AS, Henkie

Post Reply
User avatar
Kold
Posts: 8
Joined: Mon, 29. Dec 03, 00:52
x3

Noob vraagjes

Post by Kold » Fri, 2. Jan 04, 12:31

Ok, heb nu zo'n 40 uur X2 onder de knie, blijf ik toch met een paar vraagjes zitten:

:arrow: hoe wissel ik items (wapens, goederen) tussen schepen?

:arrow: eindelijk genoeg cash voor een Solar Power Plant te plaatsen, zie ik dat er ineens Crystals staan als Primary Resource, terwijl bij de ander Plants het als secondary staat, moet ik nu WEL of NIET Crystals kopen voor mijn Plant?

*eigenlijk een paar suggesties voor de volgende patch*
:arrow: alsjeblieft een . of een , in de getallen. Of een ander font, nu lijkt 111111 kleiner dan 77777

:arrow: Misschien al vaker gezegd, maar de besturing...misschien als Freelancer, misschien ???

Mar voor alsnog is het een te gek spel, lekker beetje traden, pirates uit de 'lucht' knallen, friggin aso captain in zijn Argon One ontwijken (al 2 keer met autopilot tegengeknald :lol: )

See you in space,

Kold

User avatar
X-Warrior B AS
Moderator (Nederlands)
Moderator (Nederlands)
Posts: 2967
Joined: Wed, 6. Nov 02, 20:31
x3tc

Re: Noob vraagjes

Post by X-Warrior B AS » Fri, 2. Jan 04, 13:53

Kold wrote: :arrow: hoe wissel ik items (wapens, goederen) tussen schepen?
Drie manieren:
- Beide schepen landen in hetzelfde station, het andere schip selecteren, en vervolgens 'freight exchange'.
- Lading droppen in de ruimte (f, dan o, of de ander laten droppen via target -> i -> freight (of zoiets) en droppen maar) en oppikken met het andere schip.
- Een transporter device kopen in de Goner temple. Zorg dat je zelf in het schip vliegt met dit apparaat, selecteer het schip waar je iets in of uit wilt hebben, druk op i -> freight beamer en voila.
:arrow: eindelijk genoeg cash voor een Solar Power Plant te plaatsen, zie ik dat er ineens Crystals staan als Primary Resource, terwijl bij de ander Plants het als secondary staat, moet ik nu WEL of NIET Crystals kopen voor mijn Plant?
Je moet wel crystals kopen. 2 crystals per 276 (?) energy cells. Je zult ze voor tenminste 15 credits moeten verkopen om de productiekosten eruit te slepen. Maar over het algemeen lukt 20 credits wel met de verkoop.
*eigenlijk een paar suggesties voor de volgende patch*
:arrow: alsjeblieft een . of een , in de getallen. Of een ander font, nu lijkt 111111 kleiner dan 77777
niet echt last van...
:arrow: Misschien al vaker gezegd, maar de besturing...misschien als Freelancer, misschien ???
Heel wat keren vaker gezegt, en ik hoop ook serieus dat ik nog eens analoge joystickbesturing krijg... op het moment zijn er maar 2 stappen: langzaam of snel sturen.

User avatar
Kold
Posts: 8
Joined: Mon, 29. Dec 03, 00:52
x3

Post by Kold » Fri, 2. Jan 04, 16:00

Bedankt voor de vlugge reactie, X-Warrior...

Dan maar voorlopig langzaam sturen(keyboard) en een groot wapen dragen :)

See you in space,

Kold

Aekhiv
Posts: 156
Joined: Mon, 29. Dec 03, 15:38
x3

Post by Aekhiv » Sat, 3. Jan 04, 01:01

Begin het steeds toffer te vinden :)
"Willekeurige" missies zijn een stuk beter dan Freelancer, al betalen ze soms (te) slecht voor de moeite. Handelen is ook best leuk :) Ik heb ook wat vraagjes;


-Kun je meerdere schilden op 1 schip installeren; bijvoorbeeld op de Argon Mercury die ik nu heb? En ook door elkaar? (1 van 25MW, 1 van 1MW ; bij elkaar 26MW? )
-Hoe kun je succesvolle handelsroutes maken zonder "best buy locator" ? Gewoon een sector nemen met "veel" solarplants, en dan naar 1 met weinig? En eventueel doorvliegen als prijs niet hoog genoeg is?
-Nog eentje: Wat gebeurd d'r als je je schip kwijtraakt, maar niet dood gaat? (als dat kan met optijd ejecten natuurlijk)
Voorderest zijn tips natuurlijk ook welkom :)

User avatar
Henkie
Moderator (Nederlands)
Moderator (Nederlands)
Posts: 639
Joined: Wed, 6. Nov 02, 20:31
x4

Post by Henkie » Sat, 3. Jan 04, 10:10

Als je bepaalde missies vaak doet betalen ze steeds meer.

_Darky_
Posts: 279
Joined: Wed, 6. Nov 02, 20:31
x4

Post by _Darky_ » Sat, 3. Jan 04, 11:10

Aekhiv wrote:Begin het steeds toffer te vinden :)
"Willekeurige" missies zijn een stuk beter dan Freelancer, al betalen ze soms (te) slecht voor de moeite. Handelen is ook best leuk :) Ik heb ook wat vraagjes;

Gewoon een sector nemen met "veel" solarplants, en dan naar 1 met weinig? En eventueel doorvliegen als prijs niet hoog genoeg is?
-Nog eentje: Wat gebeurd d'r als je je schip kwijtraakt, maar niet dood gaat? (als dat kan met optijd ejecten natuurlijk)
Voorderest zijn tips natuurlijk ook welkom :)

1 dit is de beginstadium om je imperium op te bouwen dus het beste begin manier
2 als je schip kapot is en jij niet en is verder geen gevaar meer dan kun je verder spelen of een nieuwe of je bestaande schip naar je toe laten komen , of naar een scheeps werf vliegen en een nieuwe bestellen .

User avatar
X-Warrior B AS
Moderator (Nederlands)
Moderator (Nederlands)
Posts: 2967
Joined: Wed, 6. Nov 02, 20:31
x3tc

Post by X-Warrior B AS » Sat, 3. Jan 04, 11:44

Aekhiv wrote:"Willekeurige" missies zijn een stuk beter dan Freelancer, al betalen ze soms (te) slecht voor de moeite.
Net wat je te slecht noemt... ik had een set missies die enkele miljoenen opbracht, voor effe iemand z'n 'important documents' te laten bezorgen. Recordbedrag voor 1 rit kwam boven de 400.000. Toen had ik ineens een wheatfarm en crystal fab inclusief bijbehorende dolphins L :)

User avatar
Dutchman
Posts: 803
Joined: Wed, 6. Nov 02, 20:31
x2

Post by Dutchman » Sat, 3. Jan 04, 11:54

X-Warrior B AS wrote:
Aekhiv wrote:"Willekeurige" missies zijn een stuk beter dan Freelancer, al betalen ze soms (te) slecht voor de moeite.
Net wat je te slecht noemt... ik had een set missies die enkele miljoenen opbracht, voor effe iemand z'n 'important documents' te laten bezorgen. Recordbedrag voor 1 rit kwam boven de 400.000. Toen had ik ineens een wheatfarm en crystal fab inclusief bijbehorende dolphins L :)
En mischien een slechte reputatie bij de Argons ofzo ? :wink:
Sommige missies maken je niet zo populair bij een bepaald ras, tenminste dat heb ik ergens gelezen, zelf heb ik dat nog niet meegemaakt.

User avatar
X-Warrior B AS
Moderator (Nederlands)
Moderator (Nederlands)
Posts: 2967
Joined: Wed, 6. Nov 02, 20:31
x3tc

Post by X-Warrior B AS » Sat, 3. Jan 04, 15:30

Dutchman wrote:
X-Warrior B AS wrote:
Aekhiv wrote:"Willekeurige" missies zijn een stuk beter dan Freelancer, al betalen ze soms (te) slecht voor de moeite.
Net wat je te slecht noemt... ik had een set missies die enkele miljoenen opbracht, voor effe iemand z'n 'important documents' te laten bezorgen. Recordbedrag voor 1 rit kwam boven de 400.000. Toen had ik ineens een wheatfarm en crystal fab inclusief bijbehorende dolphins L :)
En mischien een slechte reputatie bij de Argons ofzo ? :wink:
Sommige missies maken je niet zo populair bij een bepaald ras, tenminste dat heb ik ergens gelezen, zelf heb ik dat nog niet meegemaakt.
Nope, geen last van. Die missies begonnen met 30k beloofde beloning, resulterend in 60k+ daadwerkelijk gekregen (31500 meer dan beloofd elke missie in deze reeks). Hoe verder weg van het beginpunt je komt, hoe hoger de beloning. Uiteindelijk zat ik in Family Zein, het beginpunt was Ore Belt. Dat tikte dus aardig aan...

Graaf
Posts: 4155
Joined: Fri, 9. Jan 04, 16:36
x3tc

Post by Graaf » Sat, 17. Jan 04, 16:49

Leuk die afzonderlijke missies, vooral delex wheat en cloth rimes leveren mooie beloningen op. :D

Minpuntje:
Heb 2 missies aangenomen in Elena's Fortune, maar zodra men mij wel accepteerd krijg ik meteen bericht #2, dat ik niet goed genoeg ben, of dat ik niet meer in het station mag docken? :?

Komen er meer van deze reacties :?:

_Darky_
Posts: 279
Joined: Wed, 6. Nov 02, 20:31
x4

Post by _Darky_ » Sat, 17. Jan 04, 17:26

Graaf wrote:Leuk die afzonderlijke missies, vooral delex wheat en cloth rimes leveren mooie beloningen op. :D

Minpuntje:
Heb 2 missies aangenomen in Elena's Fortune, maar zodra men mij wel accepteerd krijg ik meteen bericht #2, dat ik niet goed genoeg ben, of dat ik niet meer in het station mag docken? :?

Komen er meer van deze reacties :?:
het komt meetal dat je rank niet hoog genoeg is en dat kun je zien onder aan de bericht/missie die je leest daar onder staat meestal de rank die je moet hebben.

en hoe kan ik zien welke rank ik heb in game moet je op letter P drukken en dan kun je zien wat je ranks zijn

is je rank hoger dan de missie die je aan neemt dan kun je de missie doen :twisted: :twisted:


grts

Aekhiv
Posts: 156
Joined: Mon, 29. Dec 03, 15:38
x3

Post by Aekhiv » Sat, 17. Jan 04, 20:24

Missies betalen nu veel meer inderdaad :)

Heb net m'n eerste factory, een solar plant in Red Light; gaat best aardig. Nu voor een wheat farm sparen :)

Graaf
Posts: 4155
Joined: Fri, 9. Jan 04, 16:36
x3tc

Post by Graaf » Sat, 17. Jan 04, 20:30

Bedankt darky (wist ik helaas al)

Heb het al een paar x geprobeerd met een mindere rang, krijg direct een :twisted: opmerking retour over IQ of slechte ogen 8)

even voor de duidelijkheid:
krijg eerst de lijst met stations waar ik het vandaan mag halen en daarna een bericht dat ik het station niet meer in mag :cry: ,niet dat ik een te lage rang heb

thnx anyway

_Darky_
Posts: 279
Joined: Wed, 6. Nov 02, 20:31
x4

Post by _Darky_ » Sun, 18. Jan 04, 00:29

kan zijn dat je mischien geen goede vrienden bent door dat je op ze hebt geschoten of je moet de split en de paranid tot je vrienden te maken om door piraten te beuken . anders snap ik er ook niets van wat je heb gedaan


grts

Post Reply

Return to “Nederlands / Dutch X-Forum”