newbie vraagjes

Moderators: X-Warrior B AS, Henkie

Post Reply
Subslider
Posts: 13
Joined: Thu, 19. Feb 09, 19:15
x4

newbie vraagjes

Post by Subslider » Thu, 19. Feb 09, 19:22

Heyhey,

ben net sinds een week of anderhalf bezig met X3:TC maar er beginnen nu wel een aantal vragen te rijzen die ik zo niet snel in de manual kan terug vinden (of niet duidelijk genoeg)

- Missiles, wat kan ik hiertegen doen?
krijg namelijk telkens nu een aantal pirates op me dak.. ik krijg die pirates wel dood maar net op het laatste moment launchen ze nog een missile waardoor ik alsnog dood ga..

- Stations
Hoe kan ik nou precies tegen zoon soort npc ship zeggen dat hij voor mij iets moet vervoeren? ben die optie namelijk nog niet tegen gekomen..

- Jumpdrive
hoe kom ik hier precies? zag in sommige guides dat je ze al bij de start kreeg?? ik heb hem daar iig nog niet gehad.
ook gelezen dat je ze bij Earth kan kopen maar daar kan ik nog niet bij komen.. The Moon is nog gelockt voor mij.


hopenlijk kunnen jullie wat meer duidelijkheid hier geven ^^
Alvast bedankt!

User avatar
X-Warrior B AS
Moderator (Nederlands)
Moderator (Nederlands)
Posts: 2967
Joined: Wed, 6. Nov 02, 20:31
x3tc

Re: newbie vraagjes

Post by X-Warrior B AS » Thu, 19. Feb 09, 23:06

Welkom op het forum :)
Subslider wrote:- Missiles, wat kan ik hiertegen doen?
krijg namelijk telkens nu een aantal pirates op me dak.. ik krijg die pirates wel dood maar net op het laatste moment launchen ze nog een missile waardoor ik alsnog dood ga..
Je kunt proberen ze te ontwijken. Maar dan komen ze vaak gewoon terug voor de volgende ronde. Je kunt ze ook neerschieten, gewoon met je lasers. Sommige schepen hebben een turret op de achterkant. Erg handig om die ellendige raketten voortijdig te detoneren.
- Stations
Hoe kan ik nou precies tegen zoon soort npc ship zeggen dat hij voor mij iets moet vervoeren? ben die optie namelijk nog niet tegen gekomen..
Alleen TL klasse schepen kunnen stations vervoeren. Zoals ook andere schepen zijn deze te herkennen aan de letters TL op plaats 2 en 3 in hun 'nummerbord'. De standaard varianten zijn Terran Mobile Mining Base Ship, Argon Mammoth, Boron Orca, Teladi Albatross, Split Elephant en Paranid Hercules. Er zijn er nog een paar, zoals de Yaki Ryu, maar die zul je minder snel tegenkomen.
Eenmaal gevonden is het een kwestie van oproepen (c), en de juiste verzoeken plaatsen.
- Jumpdrive
hoe kom ik hier precies? zag in sommige guides dat je ze al bij de start kreeg?? ik heb hem daar iig nog niet gehad.
ook gelezen dat je ze bij Earth kan kopen maar daar kan ik nog niet bij komen.. The Moon is nog gelockt voor mij.
Hmmm... mijn eerste jumpdrives kwamen van gekaapte schepen. Iets wat helaas in de laatste versie niet meer gaat lukken. Er zijn meerdere plaatsen waar je ze kunt krijgen...
Spoiler
Show
...zoals Legend's Home, Queen's Harbour en Home of Light.

Subslider
Posts: 13
Joined: Thu, 19. Feb 09, 19:15
x4

Post by Subslider » Sun, 22. Feb 09, 01:02

mm ok thnx.

kheb inmiddels ook een freighter erbij.. heb em geupgraded met Trade command I & II..

Volgens de ingame hulp zou ik er dan een aantal trade opties bij me command console krijgen (waaronder buy/sell wares en buy/sell best price) maar deze kan ik hier niet onder terug vinden?

ik zie alleen onder command console de Navigation optie en de None optie... verder in CC kan ik ook niets hierover terug vinden.


hoe werkt dit precies? ik heb die Trade extension er ook op gezet voor op afstand prijzen te zien btw

ladys
Posts: 163
Joined: Mon, 10. Mar 08, 15:44

Post by ladys » Mon, 23. Feb 09, 01:45

Je hebt het schip gekocht als het goed is gaat die automatisch naar de equipment dock als het een vracht schip is heeft die al trade command software 1 je hoeft alleen trade command software 2 te kopen. Verder nog de spulletjes en upgrades naar wens.
Als je dat goed gedaan hebt kan je het schip op afstand laten trade. Maar de software 2 word gebruikt als je het schip koppelt aan 1 van je fabrieken. Kan je hem dus automatisch dingen laten inkopen of verkopen. Bijvoorbeeld energie cells koop het ene schip in. En het andere schip laat je het eindproduct verkopen. Je koppelt het schip daar het desbetreffende fabriek als home bass in te stellen. dan command, trade, buy/sell wares voor best prijs. Als je een schip automatisch wilt laten trade ZONDER fabriek moet je trade command software 3 hebben. kosten ongeveer 500.000cr. (tekoop in bijv. sector home of light)
Nu als het goed is en als ik het goed begrijp moet je nu je transport schip gewoon opdrachten blijven geven. Om hem te laten trade tussen A en B.

De trade extension is makkelijk als je die op je eigen schip zet.

MVG ladys

Post Reply

Return to “Nederlands / Dutch X-Forum”