Nog een noob vraag!!

Moderators: X-Warrior B AS, Henkie

Post Reply
markwout31
Posts: 5
Joined: Sat, 19. Dec 09, 16:56

Nog een noob vraag!!

Post by markwout31 » Sun, 27. Dec 09, 13:45

Hallo mensen ik speel dit spel sinds kort en ik vind em geweldig.
Tot heden ben ik al een keer geholpen maar dit spel is echt oneindig met weetjes.

Mijn vraag betrekt tot het instellen van een station om goed geld te verdienen. Tot heden verdien ik nog slechter dan dat ik ships instelt om te trade.
Dis niet goed toch....
Kan ik aan zo station een ship koppelen die dus de benodigheden haalt om zo te blijven functioneren en geld te blijven te verdienen.

Dit spel is gaaf maar mijn engels lezen is dus een ramp vandaar misschien de noob vragen.

Kan mij iemand een nederlandse handleiding sturen of misschien linke.

Hey bedankt iedergeval om dit topic te lezen :)

Gr Mark

User avatar
X-Warrior B AS
Moderator (Nederlands)
Moderator (Nederlands)
Posts: 2967
Joined: Wed, 6. Nov 02, 20:31
x3tc

Post by X-Warrior B AS » Mon, 28. Dec 09, 11:32

Volgens mij is er geen Nederlandse handleiding, helaas...

Maar natuurlijk kun je een schip koppelen aan een station. Anders zijn die dingen niet erg zinvol.

- Koop een schip (TS is meestal het meest geschikt).
- Command Console - Set homebase to -jouw station-
- Command Console - Trade - Buy Ware For Best Price

Vergeet niet de prijs van je 'resources' goed in te stellen. Als je die te hoog zet koopt je transportschip nogal duur in. Zet je hem te laag, dan is het goedje mogelijk nergens te koop voor die prijs en blijft je fabriek leeg. In beide gevallen is dit niet zo goed voor je winst.

Het getal dat je achter de prijsinstelling ziet is het aantal jumps dat een schip moet maken om het spul voor die prijs te kunnen kopen. Erg handig hulpmiddel om de juiste prijs vast te stellen. De optie 'maximum jumps' moet uiteraard hoger dan of gelijk zijn aan het aantal benodigde jumps om een goedje te kunnen kopen.

De optie 'Buy Ware' of zoiets, die je in staat stelt een specifiek station aan te wijzen waar je iets wilt kopen werkt maar eenmalig. Niet erg handig om in te stellen en te vergeten, wat bij 'Buy Ware For Best Price' wel werkt. Deze gaat dus steeds weer kopen.


Wil je gegarandeerd je producten ook verkopen, dan kun je het beste nog een transportschip aanschaffen en deze op 'Sell Ware For Best Price' zetten. Is verder een beetje het zelfde verhaal als inkopen.
Er zijn bepaalde producten die de AI komt halen, maar dat zijn er niet zo heel veel (bijv. Computer Components en Microchips).


Het aantal benodigde stoffen en het aantal geproduceerde dingen per ronde (de tijd per ronde staat ergens aangegeven in de details van het station) staat ergens tussen haakjes achter/onder het product. Volgens mij ook in de details (bijv. Resource: Crystals [2], Product: Energy Cells [536] betekent dat voor elke 2 crystals er 536 energy cells worden gemaakt). Met behulp van deze getallen kun je berekenen hoeveel winst (of verlies) je nu eigenlijk maakt.


Zo, als ik nog iets vergeten ben dan hoor ik het wel :)

markwout31
Posts: 5
Joined: Sat, 19. Dec 09, 16:56

Post by markwout31 » Mon, 28. Dec 09, 12:12

Mooiere info is er haast niet :)

De details van tussen de haakjes :) thx

Bedankt hey en ik ga gelijk is verder kieken.


Gr mark

Post Reply

Return to “Nederlands / Dutch X-Forum”