avatar

Moderators: X-Warrior B AS, Henkie

Post Reply
Merroc
Posts: 5920
Joined: Mon, 16. Feb 04, 20:01
x3tc

avatar

Post by Merroc » Thu, 29. Apr 04, 20:22

misschien een stomme vraag maar hoe maak je een avatar. Ik heb een plaatje dat op floppy staat, maar als ik bij mijn profile kijk staat er enkel vanaf een andere url. is dit de enige manier of kan ik wel van mijn floppy een avatar kiezen?

User avatar
X-Warrior B AS
Moderator (Nederlands)
Moderator (Nederlands)
Posts: 2967
Joined: Wed, 6. Nov 02, 20:31
x3tc

Post by X-Warrior B AS » Thu, 29. Apr 04, 21:01

Elk plaatje dat je hier wilt laten zien moet op het internet staan. Dit kan vrijwel niet vanaf een floppy, tenzij je echt ingewikkeld en waarschijnlijk duur gaat doen.

Waarschijnlijk heb je bij je provider een brokje webruimte gekregen. Soms moet je dit eerst even op hun website activeren. Download een FTP programma (bijvoorbeeld 1stTransfer op www.evrsoft.com of CoffeeCup free FTP), vind de juiste instellingen (weer op de website van je provider) en upload vervolgens het plaatje naar de juiste plaats op je website.

Link vervolgens naar die URL.

Mocht je geen eigen webruimte hebben, d'r schijnen er heel wat te zijn op het internet die gratis een en ander aanbieden. Wel opletten dat het zogenaamde 'remote-linking' is toegestaan, anders bereik je nog niks.

:)

Merroc
Posts: 5920
Joined: Mon, 16. Feb 04, 20:01
x3tc

Post by Merroc » Thu, 29. Apr 04, 21:22

juist ja.

Ten eerste is dit niet mijn pc en dus weet ik ook bar weinig van de provider die hier op zit.
Ten tweede was ik niet van plan om een site te maken voor dat plaatje (misschien als m'n clan online is en er iemand een site maakt).
En ten laatste toch bedankt.

User avatar
X-Warrior B AS
Moderator (Nederlands)
Moderator (Nederlands)
Posts: 2967
Joined: Wed, 6. Nov 02, 20:31
x3tc

Post by X-Warrior B AS » Thu, 29. Apr 04, 23:42

Merroc wrote: Ten tweede was ik niet van plan om een site te maken voor dat plaatje (misschien als m'n clan online is en er iemand een site maakt).
Hoeft ook niet. De ruimte op je homepage moet je zien als een stukje harde schijf op een van de pc's van je provider/server waar je alles op kunt dumpen wat je wilt, en wat dan beschikbaar is voor online gebruik. Iedereen kan er zonder ingewikkelde beveiliging ook bij natuurlijk, maar zo'n avatar lijkt me nou niet echt gevoelige informatie. Een URL moet je ook zien als een directory met bestandsnaam, maar dan op het internet.

Blueman
Posts: 715
Joined: Sat, 24. Apr 04, 09:09
x3tc

Post by Blueman » Fri, 30. Apr 04, 10:00

inderdaad maar FTP is helemaal niet nodig meestal heb je gewoon een upload map waarin je kan plakken. Dat heb ik tenminste bij @home en ik weet dat andere dat ook hebben :idea:

Merroc
Posts: 5920
Joined: Mon, 16. Feb 04, 20:01
x3tc

Post by Merroc » Tue, 4. May 04, 19:48

Ten eerste is dit niet mijn pc en dus weet ik ook bar weinig van de provider die hier op zit.
Misschien een belangrijk punt dat jullie over het hoofd gezien hebben. Ik weet wel dat het een bijna gratis abo is dus zal er wel geen homepage bij zitten. Maar ik zal m'n vader 't eens vragen. En anders komt het dit najaar wel.

Bedankt

Post Reply

Return to “Nederlands / Dutch X-Forum”