Paar Vraagjes

Moderators: X-Warrior B AS, Henkie

Shalloa
Posts: 57
Joined: Thu, 11. Sep 08, 11:12
x3tc

Paar Vraagjes

Post by Shalloa » Thu, 11. Sep 08, 11:35

Hallo
Ik ben net begonnen met X3-reunion
had hem al eentijdje in de kast liggen. deed er alleen nooit iest mee..
erg jammer want ik zie nu ( 3 weken spelen ) dat het een ONWIJS mooi en Groot Game spectakel is!

Anw. ik had een paar vraagjes. er zijn een paar dingen waar ik niet uit kom.

het mobiel minene gaat me redelijk goed af. hier haal ik dan ook wat geld mee binnen. het duurt mij alleen veel te lang.
ik heb een save staan met daar op 100.000 crits. en 2 schepen
Kan ik hier mee een Bedrijf maken?
en zo ja.. wat voor advise hebben jullie daar voor.

hoe kom ik aan een 3e schip "Groot!" ( ik heb fechter. en een grote cargo ship iets) Kan ik deze kopen en zo ja waar?

als ik een tijdje aan het mine ben bots ik wel eens tegen een anderen rotsblok op. hier door loop ik schade op ( groen balkje ) Kan ik dat maken? zo ja waar?

Zo als jullie wel zien ben ik echt nieuwe en noby in het spel.
mochten jullie anderen advise hebben of tips Geef ze me alsjeblieft!
:roll:
ik ken de afkortingen nog niet dus svp in reactie niet gebruiken of de betekenis er van er bij :D
Alvast bedankt!!!

User avatar
X-Warrior B AS
Moderator (Nederlands)
Moderator (Nederlands)
Posts: 2967
Joined: Wed, 6. Nov 02, 20:31
x3tc

Re: Paar Vraagjes

Post by X-Warrior B AS » Thu, 11. Sep 08, 19:22

Welkom op het forum. Altijd leuk om weer iemand te zien die het spel goed vindt :)
Shalloa wrote:het mobiel minene gaat me redelijk goed af. hier haal ik dan ook wat geld mee binnen. het duurt mij alleen veel te lang.
ik heb een save staan met daar op 100.000 crits. en 2 schepen
Kan ik hier mee een Bedrijf maken?
en zo ja.. wat voor advise hebben jullie daar voor.
100.000 Credits is niet zo veel. Bij het tienvoudige, dus zo'n 1.000.000 Credits, kun je gaan denken aan een klein eigen fabriekje.
hoe kom ik aan een 3e schip "Groot!" ( ik heb fechter. en een grote cargo ship iets) Kan ik deze kopen en zo ja waar?
Allereerst geld verdienen. Een beetje schip kost al gauw een paar ton. Exclusief uitrusting (wapens, schilden, etc.). Je bent denk ik beter af om eerst je huidige schip te upgraden (Argon Discoverer of Buster neem ik aan ?). Als je met "Groot" een destroyer of carrier bedoeld, ehm... speel eerst nog maar een paar weekjes (speltijd welteverstaan). Die worden bepaald niet voor een prikkie weggegeven...
Alle schepen zijn overigens te koop bij de Shipyards, te vinden in belangrijke sectoren van elk ras.
als ik een tijdje aan het mine ben bots ik wel eens tegen een anderen rotsblok op. hier door loop ik schade op ( groen balkje ) Kan ik dat maken? zo ja waar?
Ook hiervoor moet je bij de Shipyard wezen. Repareren is behoorlijk duur trouwens. Mijn voorkeursmethode is het spel vaak opslaan, en herladen bij schade.
Zo als jullie wel zien ben ik echt nieuwe en noby in het spel.
mochten jullie anderen advise hebben of tips Geef ze me alsjeblieft!
:roll:
ik ken de afkortingen nog niet dus svp in reactie niet gebruiken of de betekenis er van er bij :D
Alvast bedankt!!!
Regelmatig opslaan. Verder gewoon een beetje rondkijken overal. Elk station even aandoen om te kijken wat er loos is. Alle menuutjes doorwerken. Dan leer je vanzelf een hele boel van het spel :)
Als je in een shipyard bent, kun je door op 'i' de drukken details van het geselecteerde schip zien (werkt niet voor fabrieken, die daar ook te koop zijn). Kijk ook goed wat er rondvliegt. Doelwit selecteren, en wederom met 'i' details bekijken. Als je dit regelmatig doet leer je vanzelf wat er zoal te krijgen is. Nagenoeg alles wat rondvliegt is ook wel ergens te koop.


Kom je niet vaak tegen trouwens, een nieuwe speler die begint met mobiel mijnen :)

Shalloa
Posts: 57
Joined: Thu, 11. Sep 08, 11:12
x3tc

Post by Shalloa » Thu, 11. Sep 08, 21:50

Bedankt voor je reactie
ik had stomtoevallig vanochten een ship yard gevonden en idd ze zijn niet bepaalt goed koop.
ik heb nu een Baster en een Mercury.
ik weet niet welk welk is heb ze gelijk een anderen naam gegeven.. beetje stom van me... nouja..

Ik zit bijna in elk station te kijken wat ze hebben. en bij "i"kan je ook contact op vragen met "info station" of zo dit heeft me op het idee gebracht om te gaan mine.

ik ben er nu achter dat ik met me grote schip ( weet niet welk dat is )
automatich kan laten mine. en zelf met me gevechts vliegtuigje kan rond kijken.
dit heeft me ook al wat tijd bespaard.

ik ga vavond alle patch downloaden. had ergens bij google gezien dat je in patch 2.0 je eigen station kan bouwen... Dit klinkt als muziek in me oren :D

Waarmee kan ik eigenlijk nou het meesten geld mee verdienen in een korte tijd... ??

ik wil zo snel mogelijk een bedrijfje opzetten en kijken wat ik er allemaal me kan doen. :D
ik vind Marketing erg leuk zo doenden. :D

Nog maals Bedankt voor je Reactie!
Oja. is er ergens een beschrijfing's boekje of zo.. ?
ik heb het spel wel maar daat zit verder niks van een boekje bij of zo... :S
enig idee?

User avatar
X-Warrior B AS
Moderator (Nederlands)
Moderator (Nederlands)
Posts: 2967
Joined: Wed, 6. Nov 02, 20:31
x3tc

Post by X-Warrior B AS » Thu, 11. Sep 08, 22:01

Shalloa wrote:Waarmee kan ik eigenlijk nou het meesten geld mee verdienen in een korte tijd... ??
In het begin is het kapen van piratenschepen een lucratieve optie, mits je goede wapens hebt. De Buster is in principe sterk genoeg om met een beetje oefening wat voor elkaar te krijgen.
Heb je eenmaal wat kapitaal, is het handig om dit te investeren in automatisch lopende projecten. Dat is een wat vastere (en veel later ook grotere) inkomstenbron. Is bovendien heel goed te combineren met kapen... het is geen of/of situatie ;)

En wat je nu inmiddels al had begrepen:
Mercury is het grote handelsschip.
Buster is een fighter (M4 klasse, de middenmoter zeg maar).

Zoek wat rond of je Beta Particle Accelerator Cannons kunt vinden Dat is het sterkste wat de Buster kan gebruiken. Erg nuttig als je op de agressieve toer gaat. Je kunt ze waarschijnlijk vinden in Equipment Docks, maar soms ook bij fabrieken (dit kán goedkoper zijn, maar let op: het kan ook duurder).

ladys
Posts: 163
Joined: Mon, 10. Mar 08, 15:44

Post by ladys » Sat, 13. Sep 08, 01:29

Verkoop je buster koop een discoverer je hebt dan een goede 500000cr huur een tl schip en koop een fabriek. Plankton farm bij boron shipyard in kingdoms end en verscheep hem naar argon prime of ringomoon.
Zo ben ik begonnen. :P

Oja zo'n vet groot schip zeg maar dan is het geld geen probleem hoor je kan er op den duur zat kopen alleen moet je wel goede vriendjes zijn met de rassen en dat duurt maar en duurt maar.

Shalloa
Posts: 57
Joined: Thu, 11. Sep 08, 11:12
x3tc

Post by Shalloa » Thu, 22. Jan 09, 11:04

hallo
waar vind ik een TL schip?

ik ben nu in kingdoms end
buster heb ik al is verkocht ( save )
ik kan alleen niet de plakton kopen. ik neem aan dat ik hier voor een TL nodig heb in de buurd.

waar vind ik die. en hoe krijg ik hem mee naar Kingdoms.. ?

pleas help



ps: ben dislecties dus geen kwaad over me nl svp.

User avatar
X-Warrior B AS
Moderator (Nederlands)
Moderator (Nederlands)
Posts: 2967
Joined: Wed, 6. Nov 02, 20:31
x3tc

Post by X-Warrior B AS » Thu, 22. Jan 09, 19:31

D'r moet er eentje rondzweven in Kingdom End - Boron Orca is wat je zoekt.
Schip selecten (target) en vervolgens oproepen (c) en huren.
Eenmaal gehuurd, nogmaals oproepen en vertellen dat ie moet aanmeren aan de scheepswerf.
Vervolgens station kopen en in Orca plaatsen.
Oproepen weer en vertellen je te volgen, of iets anders, net wat je wilt.
Op de plaats van bestemming, weer oproepen en de opdracht geven je fabriek te bouwen. Je kunt vanaf een ruime afstand bouwen, dus de TL hoeft niet zo heel dicht bij de daadwerkelijke bouwput te zijn.
Bij het bouwen van een fabriek wordt dacht ik het huurcontract automatisch beëindigd, indien er geen andere fabriek in zit.

Shalloa
Posts: 57
Joined: Thu, 11. Sep 08, 11:12
x3tc

Post by Shalloa » Fri, 23. Jan 09, 00:38

hehe het werkt het staat en het draait...

nou nog de shells en het begint te komen. :D
weet iemand waar ik die kan vinden en in welk gebied :D?
ik weet dat he zo'n powerplant achte iets is. maar weet verder niet echt veel :p

ik heb zo'n navagatuinrelay satalitie gekocht met de hoop dat ik die
ergens in een anderen plaats kon plaatsen.. maar ik ben bang dat ik dat niet goed heb... :( wat kan ik er nu wel me doen wat meschien nu/later makelijk is om te gebruiken

hoop tot nel :D

ps: its good to play again :D

User avatar
X-Warrior B AS
Moderator (Nederlands)
Moderator (Nederlands)
Posts: 2967
Joined: Wed, 6. Nov 02, 20:31
x3tc

Post by X-Warrior B AS » Fri, 23. Jan 09, 20:07

Solar Power Plant is wat je zoekt. Die zijn her en der verspreid over het hele universum. Vanaf Kingdom End kan het een paar sectors vliegen zijn... één of twee sectors naar het oosten vind je al wat geloof ik.

Om een satelliet te plaatsen moet je hem gewoon uit je laadruimte dumpen (sneltoets f). Hij gaat dan automatisch werken. Doet overigens niet veel meer dan een stukje sensordata geven. Maar dat kan heel handig zijn op z'n tijd. Bedenk je je later, kun je er gewoon weer overheen vliegen om 'm op te pikken.

Shalloa
Posts: 57
Joined: Thu, 11. Sep 08, 11:12
x3tc

Post by Shalloa » Fri, 23. Jan 09, 20:29

ik zocht idd Solar Power Plant
heb er ook 1 gevonden ben nu aan het trade met me eigen plakton farm.
nou mijn vraag... hoe of waar word plakton gebruikt en hoe verkoop ik het?? of komen ze naar mij toe?

waar vind ik trounes een transported device?

User avatar
X-Warrior B AS
Moderator (Nederlands)
Moderator (Nederlands)
Posts: 2967
Joined: Wed, 6. Nov 02, 20:31
x3tc

Post by X-Warrior B AS » Fri, 23. Jan 09, 23:38

Als je prijs goed is, zouden de kopers in principe vanzelf moeten komen. Hou het iets onder het gemiddelde, dan zou het redelijk moeten werken, mits er niet te veel concurrentie in de buurt is.
Zelf vind ik het effectiever om m'n eigen transportschip aan te schaffen die het voor me verkoopt. Dan kan ik een iets minder concurrerende prijs krijgen ;). Ook voor het kopen van Energy Cells koop ik altijd een transporter. Een inkoopsprijs van 14Cr per cell geeft meestal voldoende voorraad tegen een goede prijs.
Als ik me niet vergis zijn het trouwens de Stott Mixeries die plankton gebruiken.


Een transporter device kun je geloof ik onder andere kopen in het Terracorp HQ, in Home of Light, ten zuiden van Argon Prime.

Shalloa
Posts: 57
Joined: Thu, 11. Sep 08, 11:12
x3tc

Post by Shalloa » Fri, 23. Jan 09, 23:43

hehe klopt. heb met me discov. een heel stuk gereist en ben van alles tegen gekomen.

weet je mss waar ik een ecliptic projector kan kopen.
heb een nieuwe buster gekocht. moet alleen dat ding er inkallen voor me wapens enz.. zoek me rot naar dat ding :D

User avatar
X-Warrior B AS
Moderator (Nederlands)
Moderator (Nederlands)
Posts: 2967
Joined: Wed, 6. Nov 02, 20:31
x3tc

Post by X-Warrior B AS » Sat, 24. Jan 09, 11:12

Een Boron Equipment Dock moet die dingen volgens mij wel verkopen.

Oh, ik zie trouwens net dat je Reunion speelt en niet TC :oops: . Voor de verkoop van je produkten kan het dan zijn dat je meer aangewezen bent op het zelf verkopen van je spullen.
En de Terracorp HQ heeft geen Transporter Device - je moet wezen in de Goner Temple in Cloudbase South West.

Shalloa
Posts: 57
Joined: Thu, 11. Sep 08, 11:12
x3tc

Post by Shalloa » Sat, 24. Jan 09, 12:42

is tc de nieuwe of de oude versie? Las wel dat er een nieuwe is. (versie)

Ik ben is voor de grap wat piraten overhoop weze schieten maar ik belande zelf dood.. Iemand een iedee wat ik fout doe? Ik gebruik een M buster met plasma wapens en wat raketten maar ze tog met te veel. Bedoeling is hun schip en evt cargo overnemen. Tips? :D

Op een anderen save ben ik begonnen met 1 "marcus" ( begin vracht schip ) met de bedoeling er 2 te kopen en zo te trade geld heb ik alleen rep niet. Waar Kan ik evt wel zo'n ding kopen of hoe kom ik aan de rep. ( argone)

Heb trouwens de plankthon gevonden, wie het nodigt heeft zit links van argone prime ( uit me hoofd ) Cheers :D

Shalloa
Posts: 57
Joined: Thu, 11. Sep 08, 11:12
x3tc

Post by Shalloa » Sat, 24. Jan 09, 16:36

oja waar koop ik
Best buys locater en een best selling price locater?

ik heb aardig wat afgezocht maar tot op heden nog niet gevonde..

is er meschien een link waar ik alle of bijna alle producten kan vinden.
soort enceklopedie of zo ( ben dislecties ).
dan hoef ik jullie niet altijd lastig te vallen.. :D

welk schip is snel en heeft veel laad vermogen ivm trade. :D
let me know :D

User avatar
X-Warrior B AS
Moderator (Nederlands)
Moderator (Nederlands)
Posts: 2967
Joined: Wed, 6. Nov 02, 20:31
x3tc

Post by X-Warrior B AS » Sat, 24. Jan 09, 17:46

Tja. dit is nu eenmaal zo'n spel waar je eens niet in je eentje een hele vloot vijanden kapot kunt schieten... Maar plasma wapens op een buster ? Welke precies ? Als je High Energy Plasma Throwers bedoelt, dan gaan die volgens mij niet echt werken. Die passen niet op een Buster. Zie info scherm, druk op y wanneer je in het schip zit, daar staat een lijst van wat er allemaal past.

TC is de nieuwste editie van de serie trouwens :)

Reputatie kun je krijgen door piraten/Xenon/Kha'ak neer te schieten, of te handelen.

Best Buys en Best Selling price locators zijn te koop bij de equipment docks van de Teladi. Vanuit Kingdom End een eindje naar het oosten en je komt er vanzelf.

Alle produkten van X3 reunion... weet ik niet zo direct uit m'n hoofd. Is er wel ergens dacht ik..

Split schepen zijn door de regel vrij snel, voor transportschepen dan. Maar de Mercury is ook niet slecht trouwens...

Shalloa
Posts: 57
Joined: Thu, 11. Sep 08, 11:12
x3tc

Post by Shalloa » Sat, 24. Jan 09, 18:50

als ik TC koop. behoud ik dan me save's?
of moet ik overnieuwe beginnen?


of zien ik het verkeerd en is het geen patch? :D

User avatar
X-Warrior B AS
Moderator (Nederlands)
Moderator (Nederlands)
Posts: 2967
Joined: Wed, 6. Nov 02, 20:31
x3tc

Post by X-Warrior B AS » Sat, 24. Jan 09, 23:48

Het is een compleet nieuw spel - geen oude saves dus.

Ik zou eerst nog even genieten van Reunion alvorens de overstap te maken ;)

ladys
Posts: 163
Joined: Mon, 10. Mar 08, 15:44

Post by ladys » Sun, 1. Feb 09, 13:02

Hallo heb eigenlijk een paar vraagjes?

Wat doet explorer software??
En kan ik mijn vrachtschepen uitrusten met jumpdrive en die dan koppelen aan een fabriek en dat die dan gaat jumpen om zijn spullen te verkopen of kopen????

Kan je een TL schip laten werken voor een gewone fabriek??
(misschien "TE", maar wel gaaf)

Hopelijk kan iemand me een beetje helpen.

MVG ladys

User avatar
X-Warrior B AS
Moderator (Nederlands)
Moderator (Nederlands)
Posts: 2967
Joined: Wed, 6. Nov 02, 20:31
x3tc

Post by X-Warrior B AS » Mon, 2. Feb 09, 17:50

ladys wrote:Wat doet explorer software??
Nooit gebruikt, maar ik geloof dat je met zo'n ding op een schip sectoren kunt laten verkennen. Krijg je alles op je map, zonder het zelf te hoeven doen :)
En kan ik mijn vrachtschepen uitrusten met jumpdrive en die dan koppelen aan een fabriek en dat die dan gaat jumpen om zijn spullen te verkopen of kopen????
Ja! Geweldige nieuwe mogelijkheid in TC. In het command console vind je de optie 'autojump', gevolgd door 'minimum jump range' (of zoiets) en iets van 'resupply quantity'. Het schip laadt altijd de hoeveelheid energy cells van z'n eigen fabriek die nodig is voor het aantal jumps dat je bij die laatste optie ingeeft. Let op: hij moet ook nog terug, dus zet deze minimaal op tweemaal het aantal jumps, plus twee (omdat een jump ook een basisbedrag aan energy cells kost, gelijk aan 1 gate afstand). Heb je dus een TS (10 EC's per sector) en je fabriek heb je ingesteld op maximaal 5 jumps, dan heeft het schip 2 * 60 = 120 energy cells nodig voor de langst mogelijke reis, heen en terug. Zet dan dus je resupply quantity op 12.
Kan je een TL schip laten werken voor een gewone fabriek??
(misschien "TE", maar wel gaaf)
Een TL kan niet aanmeren aan een gewone fabriek. Nee dus...

Post Reply

Return to “Nederlands / Dutch X-Forum”