[Info] X3 Albion Prelude - Überlebensguide

Allgemeine Diskussionen rund um X-BTF, X-Tension, X²: Die Bedrohung, X³: Reunion, X³: Terran Conflict und X³: Albion Prelude.

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NaahsTea
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[Info] X3 Albion Prelude - Überlebensguide

Post by NaahsTea » Thu, 15. Dec 11, 23:25

Da schon Viele Fragen aufgekommen sind möchte ich den englischen Survival Guide ins Deutsche übersetzen. Ich bitte um eure Hilfe bei der Übersetzung. Ihr werdet hier den Index sehen. Bitte postet die deutschen Übersetzungen darunter. Den Index werde ich später im Laufe der Zeit Übersetzen. Die englische Version ist HIER.


Der Guide ist noch in Arbeit. Die fehlenden Teile werden von mir oder von anderen Forenusern ergänzt. Ich werde diesen Post bearbeiten.



X3: Albion Prelude - Überlebensguide


Dieser Guide zeigt dir was neu und anders in X3: Albion Prelude ist. Dieser Guide geht davon aus, dass du Funktionen und Feature aus X3:TC kennst.

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Index
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Optionen und Einstellungen

Gafikeinstellungen

Neue Grafikeinstellungen, um den Weltraum noch spektakulärer zu machen.
• Sichtweite - Neue Einstellungen für High-end-Systeme, um mehr Details auf weite Entfernung sichtbar zu machen.
• Fenstermodus - Größere Auswahl der Auflösung im Fenstermodus, zur individuellen Anpassung.

Head Tracking

Head tracking support takes immersion to a whole new level.
• TrackIR - Support for TrackIR hardware in two axes, with customisation available.
• FaceTrackNoIR - Additional support for a web-cam using free FaceTrackNoIR software.

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Gameplay

Spielstart

A selection of gamestarts to suit your style of play.
• Krieg - Zwei neue Startszenarien ermöglichen es dir auszuwählen auf welcher der beiden Seiten des Kampfes du mitzumischen möchtest.
• Andere - Andere Startszenarien sind auch möglich. Allerdings nimmst du nicht direkt am Krieg teil.

Karte

Neue Sektoren sind wichtiger Bestandteil von X3:AP.
• Albion - Es gibt die Albion Sektoren, welche eine große Rolle in X Rebirth spielen werden.
• Ander- Es haben sich auch andere Dinge auf der (Universums-& Sektor-) Karte geändert, damit Entdecker erkunden können.

Krieg!

Die Terraner dringen in andere Sektoren ein, um dort den Weltraum und die Resourcen für sich zu sichern.
• Kriegs Mission - Nehm am Kampfgeschehen auf eine der Beiden Seiten teil.
• Kriegnachrichten - Es wird immer über den aktuellen Stand des Krieges berichtet werden.

Börse

Ein komplett neuer Weg das Spiel zu spielen.
• Börsenhandel - Wirst du dein Geld vermehren oder dein T-Shirt verlieren?

Graphs

A new Graph display to present useful data in a format that is easy to understand.
• Player Graphs - Graphs to show your progess through the game.
• Object Graphs - Graphs to show how your stations have been doing.

Flotte

A Fleet system to complement the Wing system.
• Setup - Ships can be assigned to Fleets with a Fleet Commander.
• Commands - Special Fleet Commands can be issued to the Fleet.
• Supply - Automatic resupply of Fleet ships can be configured.

Race Response

Other races will no longer sit idly by while their assets are being attacked.
To be completed.

New Assets

No expansion would be complete without new ships and other objects for you to own and fly.
• Ships - Several new ships for you to discover and fly.
• Stations - New stations including special Stock Exchanges that are visibly different.
• Jump Beacons - Place these carefully to allow you to jump to specific locations within a sector.
• Recon Drones - Send these off to scout sectors before you commit expensive ships.

Equipping Ships

Equipping the ships in your fleet just became a whole lot easier.
• Upgrading -Equip groups of identical ships at Shipyards any time you like.
• Loadouts - Save and restore loadouts for specific ship types at the Player HQ.

Missiles

New, more versatile, missile and anti-missile behaviour makes them an important strategic weapon.
• Heavy - Really big, slow-moving missiles may now take several shots to stop.
• Counter - Mosquito missiles are now real counter-missiles and will be used as such.
• Missile Defence - Missile defence can and will be used by NPCs. You can also configure your turrets to defend you.

Rebalancing

We have carefully rebalanced the game to provide a more interesting combat experience.
• Hull - Larger ships now have much tougher hulls making them formidable adversaries.
• OOS - Out of Sector (OOS) combat results in outcomes that are more similar to in-sector battles.
• Ships - Several ships have been given some much-needed love and attention.
• Lasertowers - Lasertowers, especially those belonging to the Terrans, should not be underestimated.

Spieler Credits

Who wants to be a billionaire?
• Player - Your account can now hold 2,000,000,000,000,000,000 credits instead of a measly 2 billion.
• Other - Station accounts and individual transactions are still limited to 2 billion.

Benutzeroberfläche

Several improvements make the user interface easier to use.
• Sizing - On larger screens, maps and menus make better use of the available space.
• Maps - Find the sector you are looking for in the Galaxy Map much more easily and quickly.
• Menus - Various menus have been upgraded to use icons and colours for ship lists.

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Anderes

Scripts und Modding

We haven't forgotten how much you like to get under the hood and change how the game works.
• New Script Commands - Lots of new script commands for you to play with.
• Custom Menus - Custom menus created by scripts are now more powerful and flexible.
• Graphs - You can create your own graphs and add them to the Graphs menu.
• Configuration - Scripts with configuration options can add themselves to the Options menu.
• Mission Director - New conditions, actions, attributes and variables to give more options for your missions.
• Global Parameters - The mysterious Globals.txt file is now accessible from scripts.

Bug Fixes (behobene Fehler)

Wir (EGOSOFT) habe nebenbei noch ein paar Fehler im Spiel beseitigt, diese solltest du davon kennen.
• Du reist nicht mehr in einen Sektor zurück, wenn du nach dem Austrit asu dem Tor den Antrieb boostest (Boost-Erweiterung).
• The docking computer no longer gets stuck just short of the docking clamps.
• Various exploits involving the Trade menu have been eliminated.
Last edited by NaahsTea on Tue, 20. Dec 11, 14:18, edited 4 times in total.

Kahitar
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x4

Post by Kahitar » Fri, 16. Dec 11, 07:47

New graphics options to make space even more spectacular.
• View Distance - New settings for higher-end systems, to show more detail at longer distances.
• Windowed Mode - Wider selection of windowed mode resolutions, which can be customised.

Neue Grafikeinstellungen, um den Weltraum noch spektakulärer zu machen.
• Sichtweite - Neue Einstellungen für High-end-Systeme, um mehr Details auf weite Entfernung sichtbar zu machen.
• Fenstermodus - Größere Auswahl der Auflösung im Fenstermodus, zur individuellen Anpassung.

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