Hoe boze mensen (en aliens!) te voorkomen?

Moderators: X-Warrior B AS, Henkie

Post Reply
Aekhiv
Posts: 156
Joined: Mon, 29. Dec 03, 15:38
x3

Hoe boze mensen (en aliens!) te voorkomen?

Post by Aekhiv » Thu, 11. Mar 04, 18:39

Hoi,

'K ben een beetje pissig nu. Ik was in m'n pegasus die M5 missies aan het doen; en tegelijk liet ik m'n Dragon de beste vechtmissies doen. Je clickt dan op zo'n sector; je ziet 4 rooie; DUS je gooit je Dragon op "attack all enemies", tenminste zo dacht ik. Kom ik later in die sector en dock ik weer met m'n Dragon is opeens de hele sector een vijand geworden....


Wat doe ik hier fout? Hoe kan ik deze ellende (want ik baal hiervan) voorkomen? En nee, ik ben geen SETA misbruiker.....

User avatar
X-Warrior B AS
Moderator (Nederlands)
Moderator (Nederlands)
Posts: 2967
Joined: Wed, 6. Nov 02, 20:31
x3tc

Post by X-Warrior B AS » Thu, 11. Mar 04, 20:09

Ergens in je menu's zit de optie 'friend/foe'. Zet deze juist en alles zou weer blauw moeten worden.

Aekhiv
Posts: 156
Joined: Mon, 29. Dec 03, 15:38
x3

Post by Aekhiv » Thu, 11. Mar 04, 20:30

Bedankt, dit help alleen maar een beetje, m'n rating is met 50% naar beneden gegaan omdat ie Teladi aan het aanvallen was. Hoe kan dit komen? Had ik om die assassinatie-missies te voltooien hem alleen die specifieke vulture moeten laten aanvallen?

Aekhiv
Posts: 156
Joined: Mon, 29. Dec 03, 15:38
x3

Post by Aekhiv » Thu, 11. Mar 04, 20:47

Hmm; telkens als je 'm laat aanvallen switcht ie dat ras naar FOE. Hoe dit te vermijden??

User avatar
Dutchman
Posts: 803
Joined: Wed, 6. Nov 02, 20:31
x2

Post by Dutchman » Fri, 12. Mar 04, 15:08

Aekhiv wrote:Hmm; telkens als je 'm laat aanvallen switcht ie dat ras naar FOE. Hoe dit te vermijden??
Ik heb geen antwoord maar het klopt wel !
Toen ik klaar was met het uitroeien van die Teladies die ook achter de AP Gunner aanzaten waren opeens alle teladies mijn vijanden.
Het spel had de teladies op Foe gezet in die missie :gruebel:

_Darky_
Posts: 279
Joined: Wed, 6. Nov 02, 20:31
x4

Post by _Darky_ » Sun, 11. Apr 04, 13:44

Aekhiv wrote:Bedankt, dit help alleen maar een beetje, m'n rating is met 50% naar beneden gegaan omdat ie Teladi aan het aanvallen was. Hoe kan dit komen? Had ik om die assassinatie-missies te voltooien hem alleen die specifieke vulture moeten laten aanvallen?

er zijn wat scripts die je tot max aan zien helpen :))

maar door dit op een harde manier op te lossen is om in de teladi sectoren vijanden neer te knallen zoals de xenon of de piraten
dan gaat het omhoog en je rank met vechten ook :)

Creston
Posts: 1409
Joined: Tue, 3. Feb 04, 21:48
x3tc

Post by Creston » Mon, 12. Apr 04, 02:01

De reden DAT het gebeurt, overigens, is omdat je Dragon aangevallen wordt door die bodyguards van een bepaald ras, en het is zo geprogrammeerd dat dat schip dat ras dan meteen hostile zet.
Heb je dan toevallig net pech dat je in een sector van dat ras zit, dan gaat je schip wel een beetje overboord ja.

Ik vond een van mijn Centaurs eens in Antigone Memorial, geparkeerd net buiten de Argon Wharf, en hij was fijn bezig met Novas neer te schieten. Mijn rating was gekelderd naar Argon Foe 20%... :|

Beste manier om het weer omhoog te krijgen is Khaak en pirates killen, VEEEEEL traden (via NPC traders), en evt een paar plot missies te doen (geeft altijd goede bonusses op relations).

Creston

Merroc
Posts: 5920
Joined: Mon, 16. Feb 04, 20:01
x3tc

Post by Merroc » Tue, 13. Apr 04, 19:36

Ik zou juist blij zijn met zo'n rating zonder dat ik zelf iets hoefde te doen.

Post Reply

Return to “Nederlands / Dutch X-Forum”