restart

Moderators: X-Warrior B AS, Henkie

Post Reply
Merroc
Posts: 5920
Joined: Mon, 16. Feb 04, 20:01
x3tc

restart

Post by Merroc » Thu, 11. Mar 04, 20:26

mijn pc wil nog wel eens op nieuw opstarten tijdens het spelen van x2 (alleen bij x2), vaak net nadat ik gesaved heb, gelukkig. heeft iemand anders er ook last van? of is het verholpen met 1.3?

mijn systeem:

amd 1400+
club 3d 9800 pro 128mb
20gb hdd
msi moederbord (welke weet ik niet)
creative live 5.1
windows xp (van het weekend nog opnieuw geïnstalleerd maar het hielp niet)

User avatar
Henkie
Moderator (Nederlands)
Moderator (Nederlands)
Posts: 639
Joined: Wed, 6. Nov 02, 20:31
x4

Post by Henkie » Fri, 12. Mar 04, 12:52

Vreemd, heb ik geen problemen mee.
Maar met 1.3 is het hele saven wel goed verbetert en veranderd.
De savegames zijn bv nu nog maar 5MB ipv 25MB.

User avatar
Dutchman
Posts: 803
Joined: Wed, 6. Nov 02, 20:31
x2

Post by Dutchman » Fri, 12. Mar 04, 15:06

@Merroc

Het eerste dat me opviel toen ik je topic las was je systeem specificatie.
Er staat dat je niet weet welk moederbord je hebt....zou ik toch eens checke, het kan zijn dat je nieuwere chipset drivers nodig hebt, vooral als je een Via chipset op jue mobo hebt zitten zoals ik.
Nieuwere mobo drivers kunnen je een hoop ellende besparen!

hth
Dutchman

User avatar
X-Warrior B AS
Moderator (Nederlands)
Moderator (Nederlands)
Posts: 2967
Joined: Wed, 6. Nov 02, 20:31
x3tc

Post by X-Warrior B AS » Fri, 12. Mar 04, 20:17

Zorg ook dat je goeie recente video drivers hebt. Dat spul will ook nog wel eens de boel resetten geloof ik.

Aekhiv
Posts: 156
Joined: Mon, 29. Dec 03, 15:38
x3

Post by Aekhiv » Fri, 12. Mar 04, 23:14

Henkie wrote:Vreemd, heb ik geen problemen mee.
Maar met 1.3 is het hele saven wel goed verbetert en veranderd.
De savegames zijn bv nu nog maar 5MB ipv 25MB.
Het saven duurt alleen wel 3x zo lang =(

Merroc
Posts: 5920
Joined: Mon, 16. Feb 04, 20:01
x3tc

Post by Merroc » Sat, 13. Mar 04, 15:03

Nieuwere mobo drivers kunnen je een hoop ellende besparen!
ze kunnen me ook een hoop ellende brengen zo merkte ik laatst met battlefield 1942, maar dat terzijde.

de videokaart driver is volgens mij nog wel aardig nieuw (van begin dit jaar)

ik weet wel dat de mobo van via is. Maar aangezien ik de pc van mijn neef de digibeet heb gekocht heb ik geen doos meer van de mobo en het boekje is meestal ook zo algemeen. Staat het ook ergens op het moederbord zelf? (ik weet dat ik ook niet alles van pc's afweet)

ik heb het ook niet meer gehad nadat ik de 1.3 patch installeerde (2 donderdag avond), maar zoveel heb ik x2 niet meer gedaan sindsdien.

ik zal kijken of hij het nog een keer doet tijdens het spelen, zo ja dan zal ik de nieuwste via drivers eens downloaden en het even melden hier.

Bedankt voor de reacties

Merroc
Posts: 5920
Joined: Mon, 16. Feb 04, 20:01
x3tc

Post by Merroc » Sun, 14. Mar 04, 17:39

hij deed het vandaag weer (met de 1.3 patch) en dus zal ik even de via 4in1 driver installeren, of is dit de verkeerde?

User avatar
Henkie
Moderator (Nederlands)
Moderator (Nederlands)
Posts: 639
Joined: Wed, 6. Nov 02, 20:31
x4

Post by Henkie » Sun, 14. Mar 04, 17:44

Das de goeie jah

Merroc
Posts: 5920
Joined: Mon, 16. Feb 04, 20:01
x3tc

Post by Merroc » Tue, 11. May 04, 20:14

Sinds ik een nieuw moederbord heb heeft ie niet meer opnieuw opgestart zonder direct aantoonbare reden. Enkel heb ik met dat nieuwe moederbord een ander probleem, nl. dat ie mijn mooie joystick af en toe, met zeer toepasselijke muziek (tuut-tuut), uit zet (hij werkt iig niet meer). 't is een usb, logitech, met draad extreme pro 3d.
Ik heb al een aantal dingen geprobeerd (zoals opnieuw installeren van de joystick, nieuwe moederbord drivers, de instelling dat de usbhub de dingen mag uitzetten voor stroombesparinig).
Weten jullie hier een oplossing voor?

alsvast bedankt (alweer)

User avatar
Dutchman
Posts: 803
Joined: Wed, 6. Nov 02, 20:31
x2

Post by Dutchman » Sat, 15. May 04, 02:07

Merroc wrote:Sinds ik een nieuw moederbord heb heeft ie niet meer opnieuw opgestart zonder direct aantoonbare reden. Enkel heb ik met dat nieuwe moederbord een ander probleem, nl. dat ie mijn mooie joystick af en toe, met zeer toepasselijke muziek (tuut-tuut), uit zet (hij werkt iig niet meer). 't is een usb, logitech, met draad extreme pro 3d.
Ik heb al een aantal dingen geprobeerd (zoals opnieuw installeren van de joystick, nieuwe moederbord drivers, de instelling dat de usbhub de dingen mag uitzetten voor stroombesparinig).
Weten jullie hier een oplossing voor?

alsvast bedankt (alweer)
De enige vraag die ik kan bedenken is of je de joystick in een hubje aangesloten hebt of rechtstreeks in the usb poort van je pc.
Sommige sticks krijgen problemen wanneer ze in een hubje geprikt zijn.

'k hoop dat je er wat aan hebt :)

Merroc
Posts: 5920
Joined: Mon, 16. Feb 04, 20:01
x3tc

Post by Merroc » Sat, 15. May 04, 15:37

ik heb verschillende manieren geprobeerd (de twee die bij de keybord/muis aansluiting zitten, rechtstreeks op het mobo) en de drie die in zo'n pc-sleuf zitten bij de geluidskaart etc. Ze zitten dan met een kabeltje aan het mobo. Maar bij alle 5 geeft ie het probleem.
Ik weet ondertussen wel wat voor tonen windows geeft: eerst dat tuut-tuut van de verbinding met apparaat is verbroken en nog geen seconde later het tuut-tuut dat het apparaat weer verbonden is. Dat is echter lang genoeg voor x2 dat ik verder moet gaan met de muis.

User avatar
Henkie
Moderator (Nederlands)
Moderator (Nederlands)
Posts: 639
Joined: Wed, 6. Nov 02, 20:31
x4

Post by Henkie » Sun, 16. May 04, 17:58

Het zelfde probleem is er nu voor WPA voor Wireless Lans.
Windows wil nog wel eens de configuratie "refreshen".
Je weet ook dat je Joystick nog goed is? (geen kabelbreuk in de USB kabel ofzo).
Tja... Ik weet het... het word een beetje gissen ondertussen, ik had liever eerst de situatie zelf bekeken.

Groet,

Henkie

Merroc
Posts: 5920
Joined: Mon, 16. Feb 04, 20:01
x3tc

Post by Merroc » Tue, 18. May 04, 19:22

Aangezien de joystick aardig nieuw is (begin april) mag ik aannemen dat de stick niet kapot is.
Gelukkig heeft het probleem zich nog niet voorgedaan nadat ik xp er opnieuw heb opgezet. Ook al heb ik nog maar een half uur gespeeld sindsdien. Laten we hopen dat het zo blijft, anders horen jullie het wel.

Toch bedankt voor de hulp!

_Darky_
Posts: 279
Joined: Wed, 6. Nov 02, 20:31
x4

Post by _Darky_ » Sun, 23. May 04, 13:12

hallo mensen

over de resetten van systemen en van de meeste spelen kom door dat de vga's kaarten te warm worden en daar door de sys laten reseten en door nieuwe drivers zorgt did er voor dat de kaart terug geklokt word naar de aan bevolen snelheid .

grts

Merroc
Posts: 5920
Joined: Mon, 16. Feb 04, 20:01
x3tc

Post by Merroc » Tue, 8. Jun 04, 22:09

Niet in mijn geval, nieuw mobo zelfde ati 9800 pro, warmere kast, koelere cpu en hij doet het niet meer...

Wat ik ook nog geprobeerd heb wat betreft die joystick: geruild -> het zelfde probleem. Het moet dus aan de mobo liggen. Ach over een paar maanden komt er toch een nieuw mobo, zolang kan ik er nog wel mee leven. Ie deed het btw dus nog wel na een verse installatie van XP.

Merroc
Posts: 5920
Joined: Mon, 16. Feb 04, 20:01
x3tc

Post by Merroc » Wed, 21. Jul 04, 18:02

ff een ietwat nutteloze update, ik heb pas 1.4 geinstaleerd en toen heb ik ff gespeeld met de joystick, maar hij viel geen een keer uit..... Waar het precies aan lag zou ik niet weten.

User avatar
Henkie
Moderator (Nederlands)
Moderator (Nederlands)
Posts: 639
Joined: Wed, 6. Nov 02, 20:31
x4

Post by Henkie » Thu, 22. Jul 04, 00:31

We hebben naast een hoop nieuwe dingen ook een aantal bugs verholpen en routines verbeterd. Het heeft voor jou dus geholpen.

Post Reply

Return to “Nederlands / Dutch X-Forum”