iagtagelse om sprog

Moderator: ncmohr

Post Reply
DanishEagle
Posts: 327
Joined: Thu, 19. Feb 04, 12:25
x3tc

iagtagelse om sprog

Post by DanishEagle » Wed, 17. Mar 04, 15:37

Jeg har kigget forbi her på det danske forum fra tid til anden, og tænkt på hvorfor der ikke sker mere end der gør. Det kan ikke være fordi der ikke er danskere der spiller X2.

Sjovt nok er det nok fordi (næsten) alle danskere forstår og kan formulere sige tilfredsstillende på engelsk, og derfor går til det engelske forum som første valg, pgså fordi man normalt ikke er vant til at finde et forum på dansk til diverse spil.

Summa summarum: Det danske forum bliver aldrig "livligt" i samme grad som det engelske fordi alle danske X2 spillere hænger ud på det engelse forum.

Jeg har ikke nogen bestemt pointe ud over at jeg synes det er en sjov/spændene iagtagelse.

DanishEagle <- selv mit nick er tilpasset engelsksprogede fora :)
Proud associate of SAS
I want Susie found. Then hung from a tree, shot and gutted, together with her purple dinosaur.
(yup, i played that game too)

Moondog
Posts: 7
Joined: Tue, 30. Dec 03, 23:26
x2

Post by Moondog » Sat, 20. Mar 04, 10:41

Tilslutter mig dine observationer.. med mit eget ikke særligt dansklydende nick...

Gert Arvesen
Posts: 17
Joined: Tue, 10. Feb 04, 19:14
x3

Post by Gert Arvesen » Mon, 22. Mar 04, 16:48

det kunne ellers være rart at få gang i dette forum, er der nogle der har klaret alle missioner.....jeg har store problemer med Omicron Lyrar hent kyle

gert

DanishEagle
Posts: 327
Joined: Thu, 19. Feb 04, 12:25
x3tc

Post by DanishEagle » Mon, 22. Mar 04, 23:18

Ja, jeg har været Omicron Lyrae missionen igennem et par gange. Er det noget specifikst du har problemer med?

Husk at brug spoiler tags, så folk ikke får spillet ødelagt hvis du spørger om noget afslørende for plottet.

De ser sådan ud og virker ved at man markere den usynlige tekst imellem dem.
Spoiler
Show
smart ikke?
Hvis du vidste det i forvejen, så bare ignorer det :wink:

DanishEagle
Proud associate of SAS
I want Susie found. Then hung from a tree, shot and gutted, together with her purple dinosaur.
(yup, i played that game too)

Gert Arvesen
Posts: 17
Joined: Tue, 10. Feb 04, 19:14
x3

Post by Gert Arvesen » Tue, 23. Mar 04, 10:52

Spoiler
Show
hvor skal man være for at beam'e kyle ud, og skal det passe med at de andre også er klar

DanishEagle
Posts: 327
Joined: Thu, 19. Feb 04, 12:25
x3tc

Post by DanishEagle » Tue, 23. Mar 04, 12:42

Spoiler
Show
Midt på skibet hvor det er "tyndest" er der tre markeringer. Når du begynder indflyvningen får du target på det punkt du skal være ved. Den markering du skal være ved roterer sammen med skibet, så det kan godt være lidt vanskeligt. Du kan evt. target Saya eller Bret for at se hvordan de holder deres markeringer, og på den måde se hvordan du selv skal placere dig i forhold til den sidste ledige markering (den du skal være ved).
De to gange jeg har spillet den mission har jeg erfaret at hver gang du selv er langt fra din markering, er enten Saya eller Bret heller ikke på plads, men når du nærmer dig, kommer de også på plads, så du skal bare koncentrere dig om at finde din egen markering og komme så tæt på så muligt.
Jeg håber det hjælper, eller bare spørg løs.

DanishEagle

P.S. Det kan ikke lade sig gøre i en M6, den er for stor.
Proud associate of SAS
I want Susie found. Then hung from a tree, shot and gutted, together with her purple dinosaur.
(yup, i played that game too)

Gert Arvesen
Posts: 17
Joined: Tue, 10. Feb 04, 19:14
x3

Post by Gert Arvesen » Tue, 23. Mar 04, 19:11

Jeg har klaret opgaven nu, tak for hjælpen, at blev klaret i min M6 Split Dragon, så den er der plads til.

gert

DanishEagle
Posts: 327
Joined: Thu, 19. Feb 04, 12:25
x3tc

Post by DanishEagle » Tue, 23. Mar 04, 22:18

Kunne du få din Dragon så tæt på uden at blive mast? I så fald er du en bedre pilot end jeg er :oops:

Da jeg havde min M6 i den mission måtte jeg skifte over til min Pegasus med 1 MW skjold og uden våben for at komme så tæt på.

DanishEagle
Proud associate of SAS
I want Susie found. Then hung from a tree, shot and gutted, together with her purple dinosaur.
(yup, i played that game too)

Gert Arvesen
Posts: 17
Joined: Tue, 10. Feb 04, 19:14
x3

Post by Gert Arvesen » Wed, 24. Mar 04, 10:31

Jeg havde en argon discover med i lasten, men glemte at skifte til den, Men jeg måtte også prøve mange gange.

gert
Spoiler
Show
Jeg har læst andre steder at man har fået en fabrik gratis, hvornår skulle det ske, eller er det mig der har misforstået

DanishEagle
Posts: 327
Joined: Thu, 19. Feb 04, 12:25
x3tc

Post by DanishEagle » Thu, 25. Mar 04, 00:31

Spoiler
Show
Var det Discoen du fløj ind i, eller fik du Dragonen manøvreret derind? Jeg gjorde noget tilsvarende 1. gang, bare med en Centaur/Pegasus combo.

Den fabrik du kan få, er efter Nyanas Hideout missionen. Det er ikke altid man får den, og der er ikke indtil videre nogen der ved nøjagtig hvad der udløser den. Jeg har prøvet for sjov at flyve den to gange i træk fra et savegame lige inden jeg flyver flyver ind. Den ene gang fik jeg den, den anden gang fik jeg ikke noget. Jeg synes ikke der var den store forskel på hvor hurtigt jeg klarede den, men man skal være rimelig hurtig, og formodentlig også slå en hvis andel fjender ihjel.

Men man hved om man har fået den lige efter missionen, for hvis man har udløst den, så siger Elana noget om en "promotion and reward". Så går der lidt tid, og så får man fabrikken. Jeg tror jeg nåede at flyve gennem 2½ sektor sidste gang før jeg fik den. Placeringen af fabrikken varierer, nogen gange bliver den smidt et helt håbløst sted, så man kan vælge at gemme efter kampen men før man får fabrikken. Jeg tror det eneste der er forudbestemt med hensyn til placering, er at det er i en Argon sektor.
DanishEagle
Proud associate of SAS
I want Susie found. Then hung from a tree, shot and gutted, together with her purple dinosaur.
(yup, i played that game too)

Conan1
Posts: 330
Joined: Wed, 6. Nov 02, 20:31
x3tc

Post by Conan1 » Thu, 25. Mar 04, 14:06

Man skal klare missionen perfekt. Efter min bedste overbevisning, så betyder det, at man blandt andet ikke rammer andre skibe + man gør det forholdsvist hurtigt.
Intel i7 quad core, 3200 MHz. Gainward Geforce 770 (4 GB). 8 GB ram.

Quickmcj
Posts: 27
Joined: Fri, 19. Mar 04, 23:35
x2

Post by Quickmcj » Sun, 28. Mar 04, 16:35

Det er nok rigtigt at der aldrig kommer "rigtigt" gang i det danske x2 fora, men så er det måske også mere hyggeligt...

Dansk X2 hyggeklub 8)

User avatar
RiddlerX
Posts: 65
Joined: Wed, 6. Nov 02, 20:31
x3

Post by RiddlerX » Wed, 14. Apr 04, 13:40

ikke så mærkeligt at forumet ser dødt ud med den indstilling i har, men der er heller ikke mange der ved at der er et dansk forum på egosoft, da der ikke lige frem er en slags "reklame" for forumet....

Vi er dog et par stykker der vil launche en dansk X2 side.... more 2 come.

Post Reply

Return to “Dansk / Danish X-Forum”