Конец Egosoft? :(
Moderator: Moderators for Russian X-Forum
Конец Egosoft? :(
Неужели правда?.. Неужели ничего уже не сделать?.. (((
И снится нам не рокот космодрома...
Re: Конец Egosoft? :(
Откуда такая информация? Я уже вроде как настроился ждать Х4Lista wrote:Неужели правда?.. Неужели ничего уже не сделать?.. (((
- aleksandrx3
- Posts: 131
- Joined: Thu, 21. Apr 11, 17:51
Так полгода то уже прошло , все уже наигрались ) вон в WoW при выпуске нового аддона набегает постоянно народ , через месяц-два пройдут сюжет и разбегаеются, кто то подольше играет . Так же и тут сюжет прошли, игру на полочку ...kurush wrote: Steam график активных игроков провалился под 300 на днях. Надо будет перекличку провести кто ещё играет.
Просто - логический вывод о том, что происходит с компаниями оставшимися без денег и проектов приносящих таковые. Откуда им взять финансирование? Какие текущие проекты приносят им деньги? И чем всё это может окончиться с высокой вероятностью?..RaZoR 729 wrote:а шО случилося ?
После таких вопросов я и пришла к подобному выводу. Быть может, компанию хотя бы купит кто-нибудь, кто не положит конец серии X... НО. Для этого - серия должна быть перспективной. И мало того, что в Egosoft отсутствуют перспективные проекты - так ещё и то, что о космосимах считает большинство крупных представителей игровой индустрии - тоже приводит к неутешительным выводам...
Ведь вопрос ещё и в том - есть ли деньги и ресурсы у компании на доработку текущего продукта. Судя по новостям и внешней активности разработчиков, руководящего и ведущего составов компании - всё плавно затухает. То есть я опасаюсь, что до 2.0 дело может и не дойти. А если и дойдёт - то это будет трудно назвать "дванолью". Ни конкретных планов разработки, ни Roadmap'ов, ни релиз кандидатов ни анонсов, ни сроков - компания не предоставляет... а то, что предоставляет - сложно назвать таковыми. Всё это в совокупности говорит о том, что дела на проекте, мягко говоря - не очень.
И снится нам не рокот космодрома...
Никакой паники - захотела обсудить понимание ситуации. Объяснила причины сделанных выводов. Анонсы я не могу делать - я не располагаю такой информацией. Располагаю только тем что описала. Быть может, кто-то располагает большим и напишет тут вместо шума из-за вынесенной кем-то оценки.Helian wrote:Не совсем понятно, зачем что-то сейчас анонсировать, если уже были озвучены примерные планы по доработке Rebirth. Релиз кандидаты штампуются, баги правятся, даже новый контент добавляется. К чему паника?
И снится нам не рокот космодрома...
судя по радости самих разработчиков, и разговорах об очень хороших продажах Х-ребет при релизе. Финансово Х-ребет очень удачный проэкт для Егософт ..Lista wrote:Просто - логический вывод о том, что происходит с компаниями оставшимися без денег и проектов приносящих таковые. Откуда им взять финансирование?
Дык в AP до сих пор играет больше народу, в среднем человек на 80 И это с учётом того что есть экзешник без стима, который очевидно в статистику не попадает. То что эгософт сумел обуть большое количество фанатов это конечно для них хорошо в финансовом плане, но на сколько хорошо мы не знаем. Ну и понятно второй раз у них такой фокус не получится - придётся что-нибудь приличное выдать.RaZoR 729 wrote:Так полгода то уже прошло , все уже наигрались
А сколько играет в Х3 Земной Конфликт вообще загадка , так как он изначально был без стима. а лично я его считаю Полноценнным и выглядищим более завершенным дополнением чем Х3-Альбион .kurush wrote:Дык в AP до сих пор играет больше народу, в среднем человек на 80 И это с учётом того что есть экзешник без стима, который очевидно в статистику не попадает.
-
- Posts: 240
- Joined: Thu, 13. Sep 07, 17:30
Полностью поддерживаю ну не доделали чуток X-Rebirth с этим согласен но вспомните все предыдущие части серии Х в особенности X3-Reunion в день релиза тоже было куча багов и недороботок а сейчас отличная игра и продолжение имеются на ее базеBabenko Gennadiy wrote:Я думаю рано ещё панику поднимать . Эгософт - компания замечательная и люди там работают гениальные ! Они нас ещё не раз порадуют своими прекрасными творениями !! Всё будет хорошо !!!
Полностью такого же мнения. Игра лежит пока "на полке", жду полноценной локализации и доработки. Даже в Земном конфликте штаб-квартиру не сразу прикрутили, не говоря уже про земные верфи, продающие станции.sanya1610 wrote:ну не доделали чуток X-Rebirth с этим согласен но вспомните все предыдущие части серии Х в особенности X3-Reunion в день релиза тоже было куча багов и недороботок а сейчас отличная игра и продолжение имеются на ее базе
Вот и очередное обновление 1.30. Внушительный список исправлений, новые типы кораблей, мастерская Steam и улучшение производительности для некоторых видеокарт AMD:
- • New Feature: Steam Workshop support.
• Improved support for joysticks and multiple input devices.
• Improved mining behaviour for all sizes of ships.
• Improved trade ship behaviour to favour profitable, non-empty runs.
• Improved station scan mode which no longer highlights objects that are not relevant.
• Improved attack and evasive maneuvers and AI.
• Improved flight pathing during normal flight, when following other ships, and when docking.
• Improved collector drone flight behaviour near large objects.
• Improved map handling of ship command hierarchies.
• Improved trade menu, including text search, sorting and colours.
• Improved appearance of small ships flying in lanes around stations.
• Enabled comm/info interactions with player property that is more than 10 km away.
• Added missions relating to the upkeep of ships and stations.
• Added new ship types to DeVries.
• Added list of platform NPCs to station menu (only available if you're in the same zone).
• Added more information and command hierarchy to player property menu.
• Added information to encyclopedia about stations/ships that can be built.
• Added option to stop displaying steering mode message.
• Fixed missing manager comm option.
• Fixed wrong mouse-steering mode being entered in some cases incorrectly when leaving a menu.
• Fixed several other incorrect or inconvenient menu behaviours.
• Fixed calculations for gathering certain resources out-of-sector.
• Fixed player being sent to NPCs on ships or on hostile stations when asking for directions.
• Fixed some objects left in construction state after building finished (still at least one rare case remaining).
• Fixed trade missions not completing if the station storage was full, notably the food trade plot mission.
• Fixed trade ships not stopping their current order after clearing their shopping list.
• Fixed trade orders for selling items using ships in player squad.
• Fixed ships blocking docking bays after having docking interrupted.
• Fixed incorrect docking icons under certain circumstances.
• Fixed not being able to unlock skills of defence officers on platforms.
• Fixed displayed total counts of stored units.
• Fixed drones that should have a commander appearing in property owned menu.
• Fixed destroyed drones not being properly removed from drone storage.
• Fixed incorrect ship position after leaving a highway with a menu open.
• Fixed stations creating trade offers with higher value than it can afford.
• Fixed building and production remaining paused after modules having been hacked.
• Fixed ships assigned to stations being incorrectly assigned mining jobs.
• Fixed outdated trade offer information appearing on event monitor.
• Fixed trade ships assigned to player stations sometimes not updating their range.
• Fixed object menu not restoring after closing station trade offers.
• Fixed production menu information not updating correctly.
• Fixed production showing very long production times in certain cases.
• Fixed production stalling due to stations filling up with intermediate wares.
• Fixed several pathfinding problems, which should prevent ships from flying through stations.
• Fixed ships equiping drones or ammo getting stuck in the shipyard.
• Fixed problem that could cause following ships to get stuck when the target changes zones.
• Fixed most cases of dropped containers being stuck inside each other (can still happen occasionally).
• Fixed architect destroying drones in storage without adding them to the station.
• Fixed issue with parking ships when manager (stations) or pilot (construction vessel) are not present.
• Fixed trade ships waiting too long for a free parking location when intended trade is no longer possible.
• Fixed calculation of required funds when trading with other player property.
• Fixed pilot not being placed on ship's platform.
• Fixed ships trying to go to the same coordinates by default.
• Fixed mining for medium size ships.
• Fixed incorrect mining order for ships which can't transport the mining wares.
• Fixed blocked trades involving discounts if there is only enough money for the discounted amount not the full amount.
• Fixed built ships not leaving the shipyard after shipyard construction module has been destroyed and subsequently repaired.
• Fixed several other cases of ships getting stuck, not moving when they should.
• Fixed owner of fuel station in Gemstone Manufacture.
• Fixed incorrect lasers being used by medium ice collector ships.
• Fixed problem with accuracy of time data in savegames with long play time.
• Fixed rotation of construction ships after flying to build location.
• Fixed visual glitch on map when targeting/entering/leaving highways.
• Fixed animation problem with highways in games with long play time.
• Fixed stalls when entering highways in savegames that have been saved/loaded many times.
• Fixed another cause of the game stalling for a short time.
• Fixed crash when loading certain savegames.
• Fixed several causes of apparently random crashes.
• Various optimisations resulting in performance improvements.
• Significant performance improvements on some AMD graphics cards, particularly R9.
Вашими бы устами... ) Но да, надежда есть, конечно, пока жив эгософт.Babenko Gennadiy wrote:Я думаю рано ещё панику поднимать . Эгософт - компания замечательная и люди там работают гениальные ! Они нас ещё не раз порадуют своими прекрасными творениями !! Всё будет хорошо !!!
Спасибо всем - обнадёжили
И снится нам не рокот космодрома...