Det at tjene penge og forsvare ens ejendom

Moderator: ncmohr

Post Reply
User avatar
RiddlerX
Posts: 65
Joined: Wed, 6. Nov 02, 20:31
x3

Post by RiddlerX » Thu, 15. Apr 04, 11:34

Andre end SPP kan godt give en stor profit, men kræver "lidt" mere forarbejde.. personligt har jeg et crystal fab i AP som giver meget mere end nogen af mine spp gør, det man så skal være forberedt på er at man dræner argon for meatsteak's, hvilket gør at argons Highend plants ikke kan producere..

mange andre plant kun giver en god profit, men kræver at man også selv producere resourcerne til dem.

Quickmcj
Posts: 27
Joined: Fri, 19. Mar 04, 23:35
x2

Post by Quickmcj » Thu, 15. Apr 04, 21:24

Det du skriver der er netop det der er modbevist såvidt jeg husker fra det jeg læste.

At loops på ingen måde kan betale sig, når man sammenligner den beskedne forøgelse i kroner ører og det arbejde man ligger i det.

User avatar
RiddlerX
Posts: 65
Joined: Wed, 6. Nov 02, 20:31
x3

Post by RiddlerX » Fri, 16. Apr 04, 12:12

hehe, så laver de det ikke ordenligt, mit crystal fab indtjener betydeligt mere end nogen af de SPP jeg er har. Gælder bare om at evalurere market korrekt, man skal jo tænke på at for hver station du selv bygger, tager du en %'del af market, så balancen bliver forskudt og et bestemt produkt svinder ind og kan næsten ikke skaffes.

Freks. mit Crystal Fab køber alt meatsteak cahoona, så alle argon high-end stations står stille, og demand for MC er i max. Her skal man selv sørge for at balancere market igen og hvis man sætte jumps/priser korrekt kan man faktisk maksimere sit sprofit.

I teorien kan "player" heller ikke konkurrere mod AI SPP så længe de kan sælge til 6cr, På den anden sidde kan AI SPP heller ikke overleve med den pris... tale om økonomisk ubalance...

Quickmcj
Posts: 27
Joined: Fri, 19. Mar 04, 23:35
x2

Post by Quickmcj » Sun, 2. May 04, 01:39

Ahh...så den der tråd på jeg ved ikke hvor mange indlæg og som er skrevet af en moderator der har spillet fire gange så meget som os tager altså fejl?

Gnavpot
Posts: 764
Joined: Sat, 21. Feb 04, 14:09
x2

Post by Gnavpot » Mon, 3. May 04, 08:55

Quickmcj wrote:Ahh...så den der tråd på jeg ved ikke hvor mange indlæg og som er skrevet af en moderator der har spillet fire gange så meget som os tager altså fejl?
RiddlerX må spille en meget gammel version af spillet, eftersom en pris på 6Cr for E-cells ikke er mulig i nyere versioner.

Økonomien er ændret i senere versioner, så det er muligt, at I begge har ret.

I version 1.3 er der ingen tvivl. Et SPP skal være drevet rigtigt dårligt, hvis det skal nå ned på den indtjening, som et Crystal Fab teoretisk kan nå op på.

Post Reply

Return to “Dansk / Danish X-Forum”