Hoe te beginnen??????????

Moderators: X-Warrior B AS, Henkie

De Laatste Macht
Posts: 9
Joined: Sat, 20. Mar 04, 23:59
x2

Hoe te beginnen??????????

Post by De Laatste Macht » Sun, 28. Mar 04, 13:33

Ik heb het spel nog maar net en ik snap niet hoe je veel geld kunt verdienen. Ik heb een aantal missies gedaan zodat ik nu een Argon Mercury heb. Als ik energy cells ga kopen en verkopen duurt het een behoorlijke tijd voor dat ik ruim 10.000 credits heb. Hoe kun je nu snel geld verdienen? :? zodat ik een eigen fabriek kan kopen!

Stevie13
Posts: 18
Joined: Thu, 12. Feb 04, 20:37
x2

Post by Stevie13 » Sun, 28. Mar 04, 16:18

Heb geduld, ikzelf speel het al een behoorlijk tijdje, en heb (tegen de tijd dat ik speel) niet echt behoorlijk veel geld, en vooral in het begin niet.

Ik speel overigens niet op de manier van. fabriek hier, en dan time accelerator, 2 uur later terug en heel veel geld.

Ergens is hier ook een topic hoe je snel geld kan verdienen. Of ga xenon L' s capturen, dat levert ook geld op. Had er net eentje die 7 ton opleverde :-) :-)

Merroc
Posts: 5920
Joined: Mon, 16. Feb 04, 20:01
x3tc

Post by Merroc » Sun, 28. Mar 04, 23:00

Had er net eentje die 7 ton opleverde
Je hebt toch wel de schilden, wapens etc. apart verkocht. Dan levert het namelijk meer geld op had ik toevallig een keer gemerkt toen ik zo'n L met hornets gecaptured had. De hornets leverden nog maar iets van 5000 op ipv de normale 10000.

De Laatste Macht
Posts: 9
Joined: Sat, 20. Mar 04, 23:59
x2

Post by De Laatste Macht » Mon, 29. Mar 04, 17:14

Dus gewoon e.c. inkopen/verkopen en geduld hebben en schepen "proberen" te overmeesteren wat niet altijd makkelijk is :cry:

User avatar
Frigonius
Posts: 424
Joined: Wed, 6. Nov 02, 20:31
x2

Post by Frigonius » Mon, 29. Mar 04, 18:09

Sebas79 wrote:Dus gewoon e.c. inkopen/verkopen en geduld hebben en schepen "proberen" te overmeesteren wat niet altijd makkelijk is :cry:
Met je Argon Mercury kun je silicons kopen in Herron's Nebula als ze aan +/- 227 Cr staan, en verkopen in Power Circle, Three Worlds of Cloud Base North West in de fabriek die er het meest voor betaalt (soms wel +/- 700 Cr). Met zo'n handelsroute maak je de grootste winsten, nl. zo'n +/- 100.000 Cr per keer. Je doet er goed aan om in de Teladi Equipment Dock een 'best buys locator' en 'best selling locator' te kopen - kun je met één druk op de knop zien welke fabriek in een sector het meest betaalt voor je cargo, of de goedkoopste producten heeft. Als je op de BBS kijkt, vind je soms ook missies die een bonus van 25.000+ Cr betalen bovenop de winst voor aangesleurde resources.

Je moet een beetje uitkijken in het spel - handelsroutes ontdekken, naar BBS missies zoeken, enzovoort. Iedereen start laag, en moet zich opwerken, maar als je eenmaal aan fabrieken begint krijg je steeds meer en sneller geld binnen. Eerst bouw je in een bepaald tijdsinterval 1 fabriek, dan bouw je door de binnenkomende winst 2 fabrieken in hetzelfde tijdsinterval, dan 4, dan 8, enzoverder. Patience :) ...
"Don't mind the mess, mess the mind !"

Aekhiv
Posts: 156
Joined: Mon, 29. Dec 03, 15:38
x3

Post by Aekhiv » Tue, 30. Mar 04, 09:00

Troost je jongens, jullie kunnen dit spel dankzij het forum veel sneller spelen. Ik keek er eerst niet zoveel op; met als gevolg dat ik vorige week m'n eerste destroyer kon betalen. (Zie reg. datum hoe lang dat geduurt heeft :) ) Het moet wel binnen een maandje kunnen.

Stevie13
Posts: 18
Joined: Thu, 12. Feb 04, 20:37
x2

Post by Stevie13 » Fri, 2. Apr 04, 09:33

Merroc wrote:
Had er net eentje die 7 ton opleverde
Je hebt toch wel de schilden, wapens etc. apart verkocht. Dan levert het namelijk meer geld op had ik toevallig een keer gemerkt toen ik zo'n L met hornets gecaptured had. De hornets leverden nog maar iets van 5000 op ipv de normale 10000.

Hmmmmmmmmmmm, uiteraard niet (ben lui). Maar volgende keer laat ik deze eerst ff langs het equipment dock vliegen. Gelukkig maar dat ik de 25mw schilden nooit verkoop (heb ik nodig voor de andere schepen die ik dus hou).

Maar bedankt voor de tip, zo leer ik weer wat :-) (en eigenlijk weet ik nog niet zoveel denk ik)

De Laatste Macht
Posts: 9
Joined: Sat, 20. Mar 04, 23:59
x2

Post by De Laatste Macht » Fri, 2. Apr 04, 09:46

Inkopen en verkopen gaat nu wel redelijk tot goed, maaaaaaar...
piraten schepen van de XL klasse zijn zeer moeilijk te enteren met een Argon discoverer! Had 10 wasp missiles en de shield van de piraten schip werd maar een beetje minder. Had geen missiles meer en met mijn boord kanon kon ik helemaal niks aanrichten :( . Dussss wachten totdat ik een beter schip heb en dan probeer ik wel weer opnieuw. 8) . En dan .... vernietigen :twisted: :twisted:

User avatar
Dutchman
Posts: 803
Joined: Wed, 6. Nov 02, 20:31
x2

Post by Dutchman » Fri, 2. Apr 04, 11:58

Als je van een agressieve aanpak houdt dan kun je hetzelfde doen als ik.
Toen ik eenmaal de mercury kreeg na missie 2 heb ik de Disco en de Merc gelijk verkocht in Kindom End en een M4 Mako gekocht met 2 BPac's als wapens.
De Mako is een perfect schip om mee te beginnen als het om kapen gaat.
Als je eenmaal wat schepen gekaapt en verkocht hebt koop je een Ion Disruptor en gaat het allemaal nog en beetje beter :)
Prebeer zoveel mogelijk m3's te kapen, de Pirate Orinoco of de Xenon L bijv. die leveren het meest op.

Oh ja, als je missie 2 doet ga dan met je geleende TP langs een equipment dock en verkoop allles wat los en vast zit voordat je de TP terug brengt. De schilden van de TP leveren je zo'n ruwweg 300.000cr op.
De Merc die je dan als beloning krijgt is dan bijna een wrak maar levert toch nog wel aardig wat credits op :) Omdat de Merc enorm traag is kun je doe het beste verkopen in Argon Prime, dan ga je met je Disco naar Kindom End en verkoop je die.

De Laatste Macht
Posts: 9
Joined: Sat, 20. Mar 04, 23:59
x2

Post by De Laatste Macht » Fri, 2. Apr 04, 17:00

Bedankt voor de info.

Creston
Posts: 1409
Joined: Tue, 3. Feb 04, 21:48
x3tc

Post by Creston » Sat, 3. Apr 04, 10:42

Ik heb een guide geschreven over hoe je makkelijk geld kan verdienen met het handelen in Silicon. Deze guide is echter wel in het Engels, en hij is te groot om te vertalen, eerlijk gezegd.

http://www.egosoft.com/x2/forum/viewtopic.php?t=27148

Kijk hem door, en als je vragen hebt, mijn pm knopje zit ergens vlakbij :)

Groetjes

Creston

Wolfsflames
Posts: 30
Joined: Tue, 23. Mar 04, 14:05
x2

Post by Wolfsflames » Mon, 5. Apr 04, 18:18

Frigonius wrote:
Sebas79 wrote:Met je Argon Mercury kun je silicons kopen in Herron's Nebula als ze aan +/- 227 Cr staan, en verkopen in Power Circle, Three Worlds of Cloud Base North West in de fabriek die er het meest voor betaalt (soms wel +/- 700 Cr). Met zo'n handelsroute maak je de grootste winsten, nl. zo'n +/- 100.000 Cr per keer.
Nou maar welke fabrieken moet ik gaan. Want als ik naar een fabriek ga, willen ze ze niet verkopen :(

Ik heb een Argon Discoverer, dus mioet kunnen. Niet veel maar rijd wel ff een paar op en neer :)
I love the smell of napalm in the morning... It smells like... VICTORY!!!

User avatar
Frigonius
Posts: 424
Joined: Wed, 6. Nov 02, 20:31
x2

Post by Frigonius » Mon, 5. Apr 04, 19:04

Wolfsflames wrote:
Frigonius wrote:
Sebas79 wrote:Met je Argon Mercury kun je silicons kopen in Herron's Nebula als ze aan +/- 227 Cr staan, en verkopen in Power Circle, Three Worlds of Cloud Base North West in de fabriek die er het meest voor betaalt (soms wel +/- 700 Cr). Met zo'n handelsroute maak je de grootste winsten, nl. zo'n +/- 100.000 Cr per keer.
Nou maar welke fabrieken moet ik gaan. Want als ik naar een fabriek ga, willen ze ze niet verkopen :(

Ik heb een Argon Discoverer, dus mioet kunnen. Niet veel maar rijd wel ff een paar op en neer :)
Nope. Een Argon Discoverer kan geen XL-cargo aan boord nemen, en daar behoren ook Silicons toe. Je hebt daarvoor echt wel je Argon Mercury nodig. Ook opletten: die silicons staan niet altijd zo goedkoop - je moet het een beetje treffen.
"Don't mind the mess, mess the mind !"

Wolfsflames
Posts: 30
Joined: Tue, 23. Mar 04, 14:05
x2

Post by Wolfsflames » Mon, 5. Apr 04, 22:19

Aaah nu snap ik het :)

Ook niet door een cargo-extension?
I love the smell of napalm in the morning... It smells like... VICTORY!!!

User avatar
Frigonius
Posts: 424
Joined: Wed, 6. Nov 02, 20:31
x2

Post by Frigonius » Tue, 6. Apr 04, 07:25

Wolfsflames wrote:Aaah nu snap ik het :)

Ook niet door een cargo-extension?
Nope. Cargo-extension verruimen enkel je cargobay, niet het type van goederen dat je kunt versleuren. Die verschillende goederentypes is feitelijk iets nieuws in X2 (tov de eerdere X-games), en ik ben niet helemaal zeker of dat wel zo'n goed idee was :gruebel: ...
"Don't mind the mess, mess the mind !"

Wolfsflames
Posts: 30
Joined: Tue, 23. Mar 04, 14:05
x2

Post by Wolfsflames » Tue, 6. Apr 04, 08:44

Wel juist :)

Vind ik ^^

Maar hoe kan ik makkelijk aan een mercury komen, ben nu 2 uur bezig en heb 7000 euro. Ben eik voor een Trade Extension aan het sparen :)
I love the smell of napalm in the morning... It smells like... VICTORY!!!

De Laatste Macht
Posts: 9
Joined: Sat, 20. Mar 04, 23:59
x2

Post by De Laatste Macht » Tue, 6. Apr 04, 18:05

Met mijn Mercury kan ik tot nu toe alleen M-goederen op halen en de XL-goederen acepteerd hij niet :(

User avatar
Frigonius
Posts: 424
Joined: Wed, 6. Nov 02, 20:31
x2

Post by Frigonius » Wed, 7. Apr 04, 09:16

Wolfsflames wrote:Maar hoe kan ik makkelijk aan een mercury komen, ben nu 2 uur bezig en heb 7000 euro. Ben eik voor een Trade Extension aan het sparen :)
Bij het succesvol voltooien van Missie 2 krijg je er zo één cadeau. In die missie moet je met een geleend TP-transportschip taxietje spelen. Je hebt twee mogelijkheden : voordat je het geleende TP-schip terugbezorgt, kun je al zijn onderdelen verkopen (schilden, wapens, enzovoort) - dat brengt wel 500.000 Cr op. Maar dit is behoorlijk sneaky :twisted: , en daarom wordt je beloning, zijnde die Mercury, wat in elkaar geslagen :wink: : het ding heeft maar een hull meer van 3% of zo.

Als je het eerlijk wil spelen, breng je het geleende TP-schip netjes terug, en krijg je een degelijke Mercury waarmee je ogenblikkelijk handel kunt drijven. Het is maar wat je prefereert. Als je de dark side toer opgaat en de TP-equipment verkoopt, heb je wel meteen al genoeg om een winstgevende Solar Power Plant te bouwen, of om een Boron Manta te kopen waarmee je heel goed handel kunt drijven (snel + veel cargo + kan XL-cargo aan).
"Don't mind the mess, mess the mind !"

User avatar
Frigonius
Posts: 424
Joined: Wed, 6. Nov 02, 20:31
x2

Post by Frigonius » Wed, 7. Apr 04, 09:19

Sebas79 wrote:Met mijn Mercury kan ik tot nu toe alleen M-goederen op halen en de XL-goederen acepteerd hij niet :(
Vreemd, ik moet zeggen dat ik zelf nooit met een Mercury heb rondgetoerd. Ik kocht meteen een Boron Manta (een TP), en pas daarna een Boron Dolphin (TS). Je kunt achterhalen welk type goederen het schip aankan door de shipstats te onderzoeken (druk hiervoor op 's' terwijl je rondvliegt). Ik dacht dat een Mercury XL goederen aankon, maar misschien heb ik me vergist. Volgens mij moet hij minstens L goederen aankunnen, anders is het maar een behoorlijk crappy TS-schip :x ...
"Don't mind the mess, mess the mind !"

Wolfsflames
Posts: 30
Joined: Tue, 23. Mar 04, 14:05
x2

Post by Wolfsflames » Wed, 7. Apr 04, 13:52

LOl ik ben met een skirmish begonnen, niet aan de missie zijde nu dan :)

Naja begin wel opnieuw met de campagne ;)
I love the smell of napalm in the morning... It smells like... VICTORY!!!

Post Reply

Return to “Nederlands / Dutch X-Forum”