Verhaallijn/plot X2?

Moderators: X-Warrior B AS, Henkie

Post Reply
Shardik77
Posts: 24
Joined: Fri, 3. Sep 04, 10:28
x4

Verhaallijn/plot X2?

Post by Shardik77 » Mon, 6. Sep 04, 10:51

Ik ben X2 nu net een paar dagen aan het spelen en wat ik eigenlijk mis is een duidelijke verhaallijn of plot in het spel. In XBTF was die wel duidelijk aanwezig, de terugtocht naar Aarde...en natuurlijk de oorsprong van de Argon. Na het introductie filmpje is me eigenlijk nog niet duidelijk wat nou precies de bedoeling is in X2... ik heb verder nog geen fabrieken of andere schepen en ben net gepromoveerd tot Advanced Merchant, ik doe de losse missies die je in de verschillende fabrieken kan doen, maar zie er geen lijn in. Als je om communicatie vraagt met andere schepen kan je alleen maar vragen naar dichtsbijzijnde schipyard of trading station.
Mis ik iets?

-Dimitry

meneer123
Posts: 104
Joined: Thu, 26. Feb 04, 13:03
x3tc

Post by meneer123 » Mon, 6. Sep 04, 12:09

Ik weet niet precies waar je bent in het spel, maar ik denk dat je nog helemaal niet aan het verhaal begonnen bent.

Je moet volgens mij eerst naar Elena Kho wie zich bevindt in Terra Corporation's Head Quarters in de sector Home of Light.

Voor een walkthrough zie: www.the-commander.com

Er zit wel zeker een verhaallijn in X2, al is die vrij kort.

Shardik77
Posts: 24
Joined: Fri, 3. Sep 04, 10:28
x4

Post by Shardik77 » Mon, 6. Sep 04, 12:30

Oh...nou dan ga ik daar eens kijken, hoe moet je erachter komen dat je die moet spreken dan??? Is mij nergens duidelijk geworden.
Bedankt voor de tip in ieder geval!

Shardik77
Posts: 24
Joined: Fri, 3. Sep 04, 10:28
x4

Post by Shardik77 » Mon, 6. Sep 04, 13:23

Ik heb even het begin van die walkthrough doorgelezen, en nu snap ik waar het bij mij misloopt... als ik het spel start en de introductie bekijk stopt het filmpje op het moment dat je van dat transport schip naar de die gevangenis kolonie gebracht wordt. Als ik vervolgens een nieuw spel start zit ik direct in de disco in de Argon Prime sector, verder geen filmpjes of wat dan ook.
Enig idee wat daar mis kan zijn? Ik heb de europese versie van X2, gewoon in de winkel hier in Ierland gekocht en gepatched naar 1.4 (ook voor die update was het trouwens hetzelfde).

Merroc
Posts: 5920
Joined: Mon, 16. Feb 04, 20:01
x3tc

Post by Merroc » Mon, 6. Sep 04, 15:52

heb je toevallig custom univers gedaan? Wat gebeurd er als je het spel op easy/medium/Xtreme (of zat er ook ergens een hard tussen?) speelt? dan zou het spel meteen moeten beginnen met een filmpje...

Shardik77
Posts: 24
Joined: Fri, 3. Sep 04, 10:28
x4

Post by Shardik77 » Tue, 7. Sep 04, 08:47

Nee, niet custom universe, heb het spel gewoon gestart op Normal. Ik krijg geen introductie filmpje te zien, ik kom meteen in space en zie een leeg comunication scherm, ik heb nog even 3 minuten gewacht maar er gebeurde verder niks, als ik op ESC druk om het com scherm weg te halen kan ik gewoon beginnen met het spel, maar geen intro filmpjes...en bij communicatie met andere schepen kan ik alleen maar vragen om nearest shipyard etc of Surrender!.
Ik ben inmiddels ook naar Terra Corporation's HQ geweest maar als ik wil communiceren met Elena Kho gebeurt er niks. Zowel als ik nog niet gedocked ben in het station, als ik wel gedocked ben. Zodra ik com opvraag met Elena, kom ik gewoon weer in m'n cockpit.
Kortom...ik kan de verhaallijn niet spelen blijkbaar?! :( Heb ook het engelse forum afgezocht maar kan hier niks over vinden. Ook als ik al m'n savegames verwijder van m'n HD gebeurd er niks. Ik heb nog niet geprobeerd het spel op een andere moeilijkheidsgraad te starten. Iemand ideeen?

meneer123
Posts: 104
Joined: Thu, 26. Feb 04, 13:03
x3tc

Post by meneer123 » Tue, 7. Sep 04, 13:13

Heb je al een restart geprobeerd? Gewoon even helemaal op nieuw proberen?

Shardik77
Posts: 24
Joined: Fri, 3. Sep 04, 10:28
x4

Post by Shardik77 » Tue, 7. Sep 04, 13:34

Ja, ik heb het dus al gerestart, had al m'n savegames weggehaald en opnieuw gestart, maar zelfde resultaat. Ik krijg gewoon geen cutscene te zien als ik een nieuw spel start op Normal (ga vanavond andere moeilijkheidsgraad proberen, maar denk niet dat dat uitmaakt). Het is dus geen moderated game.

Merroc
Posts: 5920
Joined: Mon, 16. Feb 04, 20:01
x3tc

Post by Merroc » Wed, 8. Sep 04, 13:36

probeer x2 opnieuw te installeren... Of anders windows zelf... Ik heb af en toe dat na een verse XP X2 niet meer wil opstarten, je krijgt wel een ntwimtobp logo (of hoe heet dat ding) en een citaatg maar daarna gaat ie weer teurg naar het buroblad. alleen een verse XP helpt dan...

BigStone
Posts: 308
Joined: Sat, 7. Feb 04, 00:52
x2

Post by BigStone » Thu, 9. Sep 04, 03:52

Merroc wrote:Of anders windows zelf
Oeps dat lijkt me toch wel een beetje een al te radicale oplosing...
Ik speel het spel onder W98 en heb daarmee geen enkel probleem.
Het lijkt me beter als je je vraag in het engelse forum "technical support"
opnieuw stelt.

Cheers

Post Reply

Return to “Nederlands / Dutch X-Forum”