<RefObj> add shields per value: <Var/Number>

This forum serves as MSCI Reference at EGOSOFT. It's Read-Only for non MSCI Group members.

Moderators: Scripting / Modding Moderators, MSCI Moderators

Locked
User avatar
X2-Illuminatus
Moderator (Deutsch)
Moderator (Deutsch)
Posts: 24965
Joined: Sun, 2. Apr 06, 16:38
x4

<RefObj> add shields per value: <Var/Number>

Post by X2-Illuminatus » Wed, 30. Mar 11, 16:27

<RefObj> add shields per value: <Var/Number>


<RefObj> = The ship you want to add shields to.
<Var/Number> = That number determines what shield are added to the <RefObj>.


This command adds shields to the as <RefObj> selected ship per as <Var/Number> entered value. The valid value range goes from 0 (no shields) to 100 (maximum shields). Values between 1 to 99 will add random combinations of shields that can be installed on the <RefObj>.


Example:

$ship = create ship: type=Titan owner=Player addto=Argon Prime x=0 y=0 z=0
$ship -> add shields per value:100
return null


This will create a player owned Titan with maximum shields (which are four 2 GJ shields in the unmodified game).


Related Commands:

<RefObj> add lasers per value: <Var/Number> flags: <Var/Number>


Command Location:

User avatar
X2-Illuminatus
Moderator (Deutsch)
Moderator (Deutsch)
Posts: 24965
Joined: Sun, 2. Apr 06, 16:38
x4

[TiP][49] 299103

Post by X2-Illuminatus » Mon, 2. May 11, 18:46

<RefObj> add shields per value: <Var/Number>


<RefObj> = Das Schiff, dem du Schilde hinzufügen möchtest.
<Var/Number> = Die Zahl, die bestimmt, welche Schilde dem <RefObj> hinzugefügt werden.


Dieser Befehl fügt Schilde zu dem als <RefObj> ausgewählten Schiff gemäß dem als <Var/Number> eingetragen Wert hinzu. Der gültige Wertebereich geht von 0 (keine Schilde) bis 100 (maximale Schilde). Werte zwischen 1 und 99 werden zufällige Schildkombinationen hinzufügen, die auf dem <RefObj> installiert werden können.


Beispiel:

$ship = create ship: type=Titan owner=Spieler addto=Argon Prime x=0 y=0 z=0
$ship -> add shields per value:100
return null


Dies erstellt einen spielereigenen Titan mit maximalen Schilden (vier 2 GJ Schilde im unmodifizierten Spiel).


Verwandte Befehle:

<RefObj> add lasers per value: <Var/Number> flags: <Var/Number>


Zu finden unter:

Locked

Return to “MSCI Reference”