Aber das ist noch nicht alles! Heute feiern wir auch die Veröffentlichung von X4: Wiege der Menschheit, der zweiten Erweiterung für X4: Foundations. Die Erweiterung bringt die X-Serie zurück zur Erde. Sie erweitert das Spieluniversum signifikant um neue Sektoren und begrüßt zwei terranische Fraktionen mitsamt ihrer Wirtschaft, Schiffen, Waffen und Stationen. Neue Spielstarts führen die Spieler in die Identitäten und politischen Positionen der terranischen Fraktionen ein und bieten alternative Perspektiven auf die Ereignisse in der Geschichte von X4: Foundations. Neue Handlungsstränge, mit Zwischensequenzen und brandneuen Charaktermodellen, werden euch tiefer in das X-Universum hineinziehen und fesseln.
Wir hoffen, ihr habt viel Spaß mit X4: Wiege der Menschheit und freuen uns darauf, zu sehen und zu lesen, wie es euch gefällt. Fühlt euch frei, eine Bewertung für X4: Foundations und X4: Wiege der Menschheit zu hinterlassen - Reviews helfen uns wirklich sehr!
Was uns betrifft, so gehen wir jetzt in die nächste Runde der geplanten Erweiterungen für X4: Foundations. Wir werden uns in nicht allzu ferner Zukunft mit weiteren Details zu diesen nächsten Schritten melden. Bis dahin wünschen wir euch viel Spaß mit X4: Foundations und X4: Wiege der Menschheit!
*Update 01.04.2021*
Gregory wrote: ↑Thu, 1. Apr 21, 14:184.00 Hotfix 3 veröffentlicht
Mit einem weiteren Hotfix für X4: Foundations 4.00 melden wir uns zurück, um ein paar verbleibende Probleme zu beheben, damit ihr über das Osterwochenende mehr Zeit mit dem Spiel verbringen könnt.
Hier ist das Changelog für X4: Foundations 4.00 Hotfix 3:Wenn ihr eine Karte der RTX 30x0-Serie verwendet, um X4: Foundations zu spielen, dann stellt bitte sicher, dass ihr den neuesten GeForce Game Ready-Treiber von NVIDIA herunterladet, der am 30. März veröffentlicht wurde.
- Improved collision detection, especially at high speeds.
- Fixed re-tasked NPC traders sometimes holding on to reservations for trades they are not going to complete.
- Fixed not seeing assigned trainees on HQ after relocating it to sector without training capabilities.
- Fixed player being able to easily board ships they've just sold.
- Fixed missile launchers not being available to Terran and Pioneer factions.
- Fixed license requirements for missile launchers and turrets.
- Fixed automatic buy/sell threshold calculation for intermediate wares with manual storage allocation.
- Fixed blacklist entries for certain sectors not being loaded after saving.
- Fixed incorrect Torus airlock state if players teleports unexpectedly.
- Fixed cases of mission ship being stuck in hazardous region during Second Assistant mission.
- Fixed target ship in Mutually Assured Destruction mission stopping for no apparent reason.
- Fixed Advanced Satellite deployment not registering in The Meeting story mission.
- Fixed From the Ashes mission not accepting Terran ship fabrication modules.
- Fixed Save Them From Themselves mission not ending if important character is no longer available when objective is completed.
- Fixed Hatikvah mission getting stuck when interrupting Dal during Teladi meeting.
- Fixed Operation Hyena Station construction failing to complete.
- Fixed Falx asking for impossible equipment loadout in Terran Deliver Fleet missions.
- Fixed Oberth not accepting antimatter cells in specific circumstances.
- Fixed Final Debrief not continuing when defending Saman from Pirates under specific circumstances.
- Fixed issues with Undercover Trader in Zyarth's Coffin story mission.
- Fixed NPC in Treacherous Shallows mission getting killed if station is destroyed before player starts conversation.
- Fixed Moreya gained in Astronauts, Champions, Truth Seekers mission remaining locked from pilot assignment after end of plot.
- Fixed missing reputation reward for A Heart for Pirates mission.
- Fixed encyclopedia entry selection when opening sector entries.
- Fixed targeting capital ships not unlocking weapon and thruster information in Encyclopedia.
- Fixed missing option to resume production if production module is marked for recycling or is hacked.
- Fixed Yaki station sometimes having no icon.
- Fixed several causes of crashes.
*Update 19.03.2021*
Gregory wrote: ↑Fri, 19. Mar 21, 14:284.00 Hotfix 1 veröffentlicht
Das X4: Foundations 4.00-Update und unsere neue Erweiterung X4: Wiege der Menschheit sind nun seit fast 3 Tagen erhältlich und wir können uns gar nicht genug für die massive Unterstützung bedanken, die ihr uns entgegengebracht habt. Die Anzahl der gleichzeitigen Spieler ist auf dem höchsten Stand seit der Veröffentlichung des Basisspiels im November 2018, und wir haben fantastisches Feedback zu einer Vielzahl von Spielfunktionen erhalten. Vielen Dank dafür!
Davon abgesehen... hat sich herausgestellt, dass ein paar Schrauben noch ein wenig locker waren, vor allem in einigen der Handlungsmissionen. Wir haben sie so schnell wie möglich für einen neuen Hotfix angezogen. Schaut euch das Changelog an, während das Update geladen wird:An Benutzer von NVIDIA GeForce RTX 30xx Series GPUs
- Fixed sometimes not entering superhighways during travel mode.
- Fixed not being able to claim abandoned Rapier.
- Fixed Solborn Militia Outpost not respawning when destroyed.
- Fixed ship Silverback in Defenders of Sol mission getting stuck.
- Fixed Wartime Economics mission getting stuck in dialog cutscene when entering Savage Spur II with map open.
- Fixed ship delivery objective in Towards Distant Shores mission failing unintentionally.
- Fixed rescue ship in Terran gamestart Displaced mission sometimes being very far away.
- Fixed missing Argon dock blueprint for player during Displaced mission in Terran gamestarts.
- Fixed ship to escort in Escape Plan mission sometimes not moving to station.
- Fixed missions sometimes not continuing when saved and loaded during dialogue.
- Fixed Wartime Economics mission getting stuck if last Xenon flees instead of being destroyed.
- Fixed missing Preferred Build Method option for resupply ships.
- Fixed order icons in Object List and Property Owned menus not showing correct order when using Repeat Orders
- Fixed wrong station construction state in Station Build menu under certain circumstances.
- Fixed Encyclopedia errors if no engines are known.
- Fixed several causes of crashes.
Wenn ihr eine NVIDIA GeForce RTX 30xx Series GPU verwendet, bitten wir euch diesen News-Artikel über mögliche "Lost Device"-Abstürze unbedingt zu lesen. Der NVIDIA-Treiber-Hotfix ist leider noch nicht verfügbar, aber es werden Fortschritte gemacht und wir werden euch in einem separaten News-Artikel auf dem Laufenden halten, sobald der Treiber-Hotfix verfügbar ist.
Nochmals vielen Dank, dass ihr diese Woche so toll gemacht habt! Wir wünschen euch weiterhin viel Spaß mit X4: Wiege der Menschheit und den neuen Features im Update 4.00.
PS: Falls ihr es noch nicht getan habt, solltet ihr euch unbedingt unseren aktuellen Steam Midweek Madness Sale mit starken Rabatten auf die meisten X-Universe-Spiele ansehen. Die Rabattaktion wird im Laufe des heutigen Tages enden.
*Update 23.03.2021
Gregory wrote: ↑Fri, 26. Mar 21, 12:204.00 Hotfix 2 veröffentlicht
Nur zehn Tage nach der Veröffentlichung unseres großen Updates und der neuen Erweiterung veröffentlichen wir einen weiteren Hotfix für X4: Foundations 4.00, um einige verbliebene Probleme zu beheben, vor allem in Geschichten und Missionen. Hier ist das vollständige Changelog für X4: Foundations 4.00 Hotfix 2:Hinweis für Benutzer von GeForce RTX 30 Series GPUs
- Fixed certain ship models not being claimable in person.
- Fixed population information from terraforming getting lost when loading savegame.
- Fixed missing description for Sealed Vacuum Tubes.
- Fixed Terran Fleet Delivery Missions requesting impossible ship setup.
- Fixed Defenders of Sol mission getting stuck on Approach: Erratic Miner objective under specific circumstances.
- Fixed Final Debrief mission issues with mission relevant characters potentially dying too soon.
- Fixed War of Intervention mission guidance breaking under specific circumstances.
- Fixed End of Terrorism objective pointing to station instead of signal leaks.
- Fixed various issues in Covert Operations mission.
- Fixed War of Intervention mission not containing reward.
- Fixed A Pirate's Trail mission getting stuck if enemy ships are defeated before player arrives.
- Fixed data leaks sometimes spawning in centre of station during Pioneer gamestart mission.
- Fixed target ship in Mutually Assured Destruction mission staying invincible after getting attacked by player.
- Fixed Astronauts, Champions, Truth Seekers mission getting stuck if hidden ship is captured before objective is set.
- Fixed objective guidance sometimes not appearing for The Meeting mission.
- Fixed player getting stuck inside Silverback during Defenders of Sol mission.
- Fixed Operation Hyena not progressing when player already owns station in specified Argon space.
- Fixed Wartime Economics mission getting stuck in Savage Spur II under specific circumstances.
- Fixed cases of Second Assistant mission getting stuck when placing Nav Beacons in hazardous region.
- Fixed story getting stuck when escaping out of conversations with Rick Feynman during Double Assistant mission.
- Fixed What is Best in Life achievement not being unlocked for players who completed Make War not Peace mission during beta.
- Fixed sector trade offer graph in Encyclopedia showing Sell instead of Buy for buy offers in mouse-over texts.
- Fixed broken shopping list in Ship Configuration menu after returning from Encyclopedia.
- Fixed broken mouse picking on Map after setting trade ware filter.
- Fixed Energy Cell production module efficiency claiming sunlight effect as workforce.
- Fixed ships of wrong size offered when requesting ships at ship consoles.
- Fixed covered ships not showing up in Undock menu.
- Fixed Crew Transfer menu for player-owned shipyards.
- Fixed dropdown selections appearing to reset to initial value after scrolling.
- Fixed main weapon on Asgard being destroyed.
- Fixed Terran medium turrets vanishing when destroyed.
- Fixed freeze when using Go To Ship on ship belonging to another faction that is docked at object also belonging to another faction.
- Fixed freeze when doing Long Range Scan near extremely complex station.
- Fixed several causes of crashes.
Bei dieser Gelegenheit möchten wir euch auch noch einmal an den GeForce Hotfix-Treiber Version 462.07 erinnern, der Anfang dieser Woche von NVIDIA veröffentlicht wurde. Der Hotfix kann hier heruntergeladen werden und behebt die "Lost Device"-Abstürze, die bei einigen Benutzern von GeForce RTX 30 Series GPUs aufgetreten sind.
Bitte verwendet NVIDIAs Display-Treiber-Feedback-Formular, wenn nach der Aktualisierung auf den neuen Hotfix-Treiber weiterhin Probleme bestehen.